abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92164012
Hoi,

Ik werk op een kdv. We hebben regelmatig cursussen en vergaderingen in de vond uren. nu staat mij er kiets van bij dat, wanneer je gewerkt hebt die dag en dus op je werk moet eten, je werkgever jouw eten moet vergoeden. Ik kan dit alleen nergens meer vinden.
eet iemand hier meer van? Waar kan ik dit vinden in het CAO?

Groetjes!
Greetzz
pi_92164078
Naar mijn inziens is het niet verplicht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_92164197
Ja, het CAo KDV heb ik thuis liggen.. Kon daar niets in vinden. Vandaar dat ik dit topic open.
Moet t wel zeker weten en zwart op wit hebben voor ik mijn werkgever er op wijs.
Greetzz
pi_92164244
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:57 schreef tammaarwild het volgende:
Ja, het CAo KDV heb ik thuis liggen.. Kon daar niets in vinden. Vandaar dat ik dit topic open.
Moet t wel zeker weten en zwart op wit hebben voor ik mijn werkgever er op wijs.
Neem contact op met de vakbond?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92164388
Hangt er dus vanaf hoeveel uur je maakt en of die uren aaneengesloten zijn volgens mij.

Wat voor dagen gaat het normaal om?
All management is Strategic Management.
pi_92164441
Ik werk fulltime en meestal tot sluit. Laat ik zeggen dat het op een maandag is en ik tot 18u werk. Dan begint om half7 de vergadering.
Greetzz
pi_92164530
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:51 schreef tammaarwild het volgende:
Hoi,

Ik werk op een kdv. We hebben regelmatig cursussen en vergaderingen in de vond uren. nu staat mij er kiets van bij dat, wanneer je gewerkt hebt die dag en dus op je werk moet eten, je werkgever jouw eten moet vergoeden. Ik kan dit alleen nergens meer vinden.
eet iemand hier meer van? Waar kan ik dit vinden in het CAO?

Groetjes!
Waarom zou dat eigenlijk verplicht moeten zijn? Ik kan me voorstellen dat de werkgever verplicht is een pauze in te plannen als je x-aantal uur hebt gewerkt, maar waarom zou hij het eten moeten vergoeden?
Werkgever is ook niet verplicht om lunch te vergoeden, dus ik vraag me af waarom het anders zou moeten zijn voor het avondeten.
pi_92164628
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:04 schreef tammaarwild het volgende:
Ik werk fulltime en meestal tot sluit. Laat ik zeggen dat het op een maandag is en ik tot 18u werk. Dan begint om half7 de vergadering.
Misschien heb je ook hier iets aan?
pi_92164645
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:07 schreef Sofi het volgende:

[..]

Waarom zou dat eigenlijk verplicht moeten zijn? Ik kan me voorstellen dat de werkgever verplicht is een pauze in te plannen als je x-aantal uur hebt gewerkt, maar waarom zou hij het eten moeten vergoeden?
Werkgever is ook niet verplicht om lunch te vergoeden, dus ik vraag me af waarom het anders zou moeten zijn voor het avondeten.
In sommige CAO's is dat wel verplicht. Maar volgens mij niet verplicht bij wet.
pi_92165023
Je hebt een half uur geen werktijd (het is geen pauze lijkt me iig) dus ik denk niet dat je er recht op hebt.
CAO lijkt ook geen melding te maken van een soort plicht op dit vlak, alleen over het mee-eten met kinderen staat iets vermeld. Helaas.
All management is Strategic Management.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:29:34 #11
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_92165380
Het is bij ons niet verplicht (staat niks over in m'n contract e.d. en een CAO heb ik niet) maar het is wel normaal dat je dan voor wat te eten zorgt. Wat zegt je werkgever daarover dan? Ik denk dat je moet beginnen met er gewoon eens naar te vragen in plaats van te gaan kijken of het "verplicht" is, dat komt een stuk sympatieker over.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_92166055
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:09 schreef Sam-x het volgende:

[..]

Misschien heb je ook hier iets aan?
Je bent de spoilertags vergeten :{w
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_92187530
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:29 schreef Catbert het volgende:
Het is bij ons niet verplicht (staat niks over in m'n contract e.d. en een CAO heb ik niet) maar het is wel normaal dat je dan voor wat te eten zorgt. Wat zegt je werkgever daarover dan? Ik denk dat je moet beginnen met er gewoon eens naar te vragen in plaats van te gaan kijken of het "verplicht" is, dat komt een stuk sympatieker over.
Was ook niet van plan om het zo te brengen ;)
Ben alleen benieuwd of dat zo is.
Vandaar :)
Greetzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')