abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92196492
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Als iedereen nou lekker voor zichzelf bepaalt of diegene iemand anders een hand wil geven.
Mag ik dan ook bepalen wie ik wel en niet discrimineer?
pi_92196615
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:54 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Mag ik dan ook bepalen wie ik wel en niet discrimineer?
Zolang dat niet op oneigenlijke gronden is mag dat ja. Je discrimineert iedere dag.
pi_92196721
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Zolang dat niet op oneigenlijke gronden is mag dat ja. Je discrimineert iedere dag.
Inderdaad. Maar dit is op oneigenlijke gronden want het is discriminatie op geslacht.
pi_92196850
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:56 schreef gelly het volgende:

[..]

En laat het lijdend voorwerp dat nou net wel doen.
pi_92196917
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:57 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar dit is op oneigenlijke gronden want het is discriminatie op geslacht.
Het staat een individu vrij om iemand niet te groeten of niet de hand te schudden. Het is aan de werkgever om te bepalen of dat schadelijk is voor de werksfeer. Dan kan ie naar een rechter stappen.
pi_92197049
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:59 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

En laat het lijdend voorwerp dat nou net wel doen.
Inderdaad. Laten we even de hypothetische situatie stellen dat een mannelijke student of gast van hem naar aanleiding van dit nieuwsbericht tot nieuwe inzichten is gekomen en besloten heeft hem uit respect geen hand meer te geven omdat het een allochtoon is. Wat zou dan de uitkomst (en verontwaardiging) zijn denken jullie?

quote:
Het staat een individu vrij om iemand niet te groeten of niet de hand te schudden. Het is aan de werkgever om te bepalen of dat schadelijk is voor de werksfeer. Dan kan ie naar een rechter stappen.
Niet als het in strijd is met de wet.
pi_92197092
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:01 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Inderdaad. Laten we even de hypothetische situatie stellen dat een mannelijke student of gast van hem naar aanleiding van dit nieuwsbericht tot nieuwe inzichten is gekomen en besloten heeft hem uit respect geen hand meer te geven omdat het een allochtoon is. Wat zou dan de uitkomst (en verontwaardiging) zijn denken jullie?
Nou ?
pi_92197146
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou ?
Ik vraag het aan o.a. jou maar ik denk dat je zelf de uitkomst wel weet en niet wil zien.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:03:56 #219
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_92197220
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:57 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Dan is vrouwen wel zoenen en mannen niet zoenen ook discriminatie op geslacht.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:04:32 #220
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_92197269
quote:

Dan is vrouwen wel zoenen en mannen niet zoenen ook in strijd met de wet.
pi_92197298
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:03 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Dan is vrouwen wel zoenen en mannen niet zoenen ook discriminatie op geslacht.
Nee want dat gebeurt sowieso al niet. Is het wel eens gebeurd dat een man jou drie zoenen wilde geven? Het is norm in Nederland om als man een vrouw of drie zoenen of een hand te geven en een man een hand.
pi_92197390
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:04 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Nee want dat gebeurt sowieso al niet. Is het wel eens gebeurd dat een man jou drie zoenen wilde geven? Het is norm in Nederland om als man een vrouw of drie zoenen of een hand te geven en een man een hand.
Er zijn genoeg mannen die het wel doen en genoeg vrouwen die niet gekust willen worden. Wat vind je daar dan van ?
pi_92197564
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mannen die het wel doen en genoeg vrouwen die niet gekust willen worden. Wat vind je daar dan van ?
Mannen die mannen drie zoenen geven? Mag jij me even vertellen waar dan? En als de vrouw niet gekust wil worden krijgt ze -juist ja- een hand. Het is immers gebruikelijk een vrouw OF drie zoenen OF een hand te geven.
pi_92197597
quote:

Waar staat in de wet dat je mensen verplicht de hand moet schudden, of dat je daar geen onderscheid in mag maken ? Je hoeft als xenofoob ook niet een allochtoon terug te groeten of uit te nodigen op een feestje. Dat zijn persoonlijke vrijheden. Het is een ander verhaal als de overheid of een werkgever dit soort gedrag vertoont.
pi_92197679
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:07 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Mannen die mannen drie zoenen geven? Mag jij me even vertellen waar dan?
In mijn vriendenkring b.v. Al is het dan 1 kus. Ik doe daar niet aan mee. Moet diegene zich dan gediscrimineerd voelen, of ik, of ... zeg het maar ?
pi_92197702
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Stel, ik begeef mij in een Islamitisch land en geef een vrouw een hand. Wat vind jij daar dan van?
pi_92197749
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Waar staat in de wet dat je mensen verplicht de hand moet schudden, of dat je daar geen onderscheid in mag maken ? Je hoeft als xenofoob ook niet een allochtoon terug te groeten of uit te nodigen op een feestje. Dat zijn persoonlijke vrijheden. Het is een ander verhaal als de overheid of een werkgever dit soort gedrag vertoont.
Je kan wel allemaal niet-relevante voorbeelden erbij gaan halen maar waar het om gaat is dat deze man ervoor kiest om onderscheid te maken op geslacht bij het begroeten van mannen en vrouwen. Terwijl hij er ook voor kan kiezen om mannen OOK geen hand te geven en naar beide een respectvolle buiging te maken en dan is er niks aan de hand.

quote:
In mijn vriendenkring b.v. Al is het dan 1 kus. Ik doe daar niet aan mee. Moet diegene zich dan gediscrimineerd voelen, of ik, of ... zeg het maar ?
Kan je wel lezen? Je kan dan ook een hand geven. Dat is namelijk de andere geaccepteerde begroeting. Geen van beiden hoeft zich dus gediscrimineerd te voelen.
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 22:10:43 #228
137949 Disana
pi_92197796
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:10 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Je kan wel allemaal niet-relevante voorbeelden erbij gaan halen maar waar het om gaat is dat deze man ervoor kiest om onderscheid te maken op geslacht bij het begroeten van mannen en vrouwen. Terwijl hij er ook voor kan kiezen om mannen OOK geen hand te geven en naar beide een respectvolle buiging te maken en dan is er niks aan de hand.
^O^
pi_92197802
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:07 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Mannen die mannen drie zoenen geven? Mag jij me even vertellen waar dan? En als de vrouw niet gekust wil worden krijgt ze -juist ja- een hand. Het is immers gebruikelijk een vrouw OF drie zoenen OF een hand te geven.
En als je dat niet bij iedere vrouw die je tegenkomt doet? Vallen vrouwen je dan schreeuwend aan? Of doen ze dan aangifte?
pi_92197849
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:09 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Stel, ik begeef mij in een Islamitisch land en geef een vrouw bij een willekeurige ontmoeting een hand. Wat vind jij daar dan van?
Het is aan diegene om dat te accepteren of niet.
pi_92197915
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:10 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Je kan wel allemaal niet-relevante voorbeelden erbij gaan halen
Ze zijn weldegelijk relevant, je beperkte referentiekader hindert je echter dat in te zien.
pi_92197943
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En als je dat niet bij iedere vrouw die je tegenkomt doet? Vallen vrouwen je dan schreeuwend aan? Of doen ze dan aangifte?
Discrimiazzziee !!!
pi_92198000
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zit er weer eens zand in je ogen Xa1pt? Het is in Nederland gebruikelijk om een vrouw DANWEL 3 zoenen DANWEL een hand te geven. Geef je een vrouw geen 3 zoenen, geef je haar een hand. Zij hoeft dus geen aangifte te doen, want geef ik haar geen 3 zoenen geef ik haar een hand, net als een man.
pi_92198017
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Discrimiazzziee !!!
En wat te denken van die gescheiden toiletten (en douches ;( )?
pi_92198063
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:13 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Zit er weer eens zand in je ogen Xa1pt? Het is in Nederland gebruikelijk om een vrouw DANWEL 3 zoenen DANWEL een hand te geven. Geef je een vrouw geen 3 zoenen, geef je haar een hand. Zij hoeft dus geen aangifte te doen, want geef ik haar geen 3 zoenen geef ik haar een hand, net als een man.
De vraag is niet hoe je het doet, maar óf je het bij iedere vrouw die je tegenkomt doet.
pi_92198078
quote:

[..]

Discrimiazzziee !!!
Dat is iets waar alleen de blanke Westerse wereld aan lijkt te kunnen doen.
pi_92198080
quote:

[..]

Ze zijn weldegelijk relevant, je beperkte referentiekader hindert je echter dat in te zien.
En jij geeft geen antwoord op de vragen die hier gesteld worden. Wat als er iemand in een Islamitisch land besluit een vrouw een hand te geven uit respect? En wat als iemand deze vent geen hand meer geeft omdat hij allochtoon is?
pi_92198271
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De vraag is niet hoe je het doet, maar óf je het bij iedere vrouw die je tegenkomt doet.
Nee maar het wordt ook niet in elke situatie verwacht. In een situatie waarin het wordt verwacht, bijvoorbeeld meneer schudt eerst 3 mannen de hand en slaat vervolgens de vrouw over kan je stellen dat er verwacht wordt dat hij de vrouw ook een hand geeft. Maar dat doet hij dan niet omdat ze een vrouw is.

quote:
En wat te denken van die gescheiden toiletten (en douches ;( )?
Volledig irrelevant, want bieden dezelfde faciliteiten.
pi_92198381
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:14 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Dat is iets waar alleen de blanke Westerse wereld aan lijkt te kunnen doen.
Relevante informatie bevattende post?

Ja / Nee *

*Streep het foute antwoord door.
pi_92198382
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:04 schreef DoctorPressure het volgende:
Docent Bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam wil vrouwen geen hand meer geven na bedevaart naar Mekka • Geen probleem, vindt zijn werkgever: “Dit getuigt juist van respect”

[..]

Bron: http://www.metronieuws.nl(...)SrZkba!Zc6B0Wjb2yJM/

Discussieer.
Leuk dan mag ik ook gewoon negers en moslims de hand weigeren.
Eindelijk vrijheid in mijn eigen land wie had dat oiit kunnen bedenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')