Vele tientallen jaren emancipatie door de plee. Yehaaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:15 schreef Disana het volgende:
Generaties vrouwen hebben hier voor gelijkheid gestreden. Het is een beetje zuur dat nota bene een school weer een onderscheid tussen man en vrouw toestaat.
Gelijke rechten ja, mannen en vrouwen zijn niet gelijk en zullen dat nooit worden ook.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:15 schreef Disana het volgende:
Generaties vrouwen hebben hier voor gelijkheid gestreden. Het is een beetje zuur dat nota bene een school weer een onderscheid tussen man en vrouw toestaat.
Maar hij schuift de gangbare omgangsvormen ter zijde om zijn eigen interpretatie door te drukken, daar waar dat eigenlijk niet gewenst is. Behalve dan op de HvA, daar schijnt het geen probleem te zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:24 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Gelijke rechten ja, mannen en vrouwen zijn niet gelijk en zullen dat nooit worden ook.
Ik snap dat het neerbuigend overkomt, maar als we deze man op zijn woord geloven doet hij dit niet omdat hij vrouwen minder vindt ofzo.
Ben ik het mee eens hoor.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:27 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar hij schuift de gangbare omgangsvormen ter zijde om zijn eigen interpretatie door te drukken, daar waar dat eigenlijk niet gewenst is. Behalve dan op de HvA, daar schijnt het geen probleem te zijn.
Je leest niet goed, ik heb het niet over gelijke rechten maar over gelijkheid. En dan zie ik persoonlijk niet graag dat er voor mij een uitzondering op een gebruik wordt gemaakt omdat ik een vrouw ben.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:24 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Gelijke rechten ja, mannen en vrouwen zijn niet gelijk en zullen dat nooit worden ook.
Ik snap dat het neerbuigend overkomt, maar als we deze man op zijn woord geloven doet hij dit niet omdat hij vrouwen minder vindt ofzo.
snap ik. ik vind het persoonlijk ook juist NIET respectvol van deze man, iets wat hij juist wel zegt te willen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Je leest niet goed, ik heb het niet over gelijke rechten maar over gelijkheid. En dan zie ik persoonlijk niet graag dat er voor mij een uitzondering op een gebruik wordt gemaakt omdat ik een vrouw ben.
Ja precies, in het kader van onze gebruiken is het niet netjes. Ik snap die school ook niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:34 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
snap ik. ik vind het persoonlijk ook juist NIET respectvol van deze man, iets wat hij juist wel zegt te willen.
Kijk, dit vind ik dan weer wel een argument. Een Westerse vrouw vind het heel normaal dat een man geen onderscheid gaat maken qua beschaafd zijn. Ook al zal dat voor die man juist een vorm van beschaafdheid zijn, de westerse vrouw ziet dit vaak weer als discriminatie. Wie moet nu respect voor wie tonen. Hmmmm. ben nu benieuwd naar het argument wat die man daar op zou geven.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:15 schreef Disana het volgende:
Misschien kan er getoetst worden of die uitspraak ook voor deze kwestie gaat gelden.quote:De rechtbank in Utrecht sprak eind 2007 uit dat het weigeren van een hand reden voor ontslag kan zijn. Bron
Een hogeschool heeft een openbaar karakter. Als jij het een docent toestaat om geloofsuitingen actief voor de klas te praktiseren, kan je het geen openbare school meer noemen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Onbegrijpelijk dat onderwijsinstellingen zich zo druk maken om religieuze futiliteiten.
Ik meng me liever in een discussie over de onderwijskwaliteit. Een man die weigert vrouwen de handen te schudden hoeft niet per se een slechte docent te zijn...
En door wie wordt dat vaak toegepast?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Niks linkse rakkers. Gewoon politieke overcorrectheid...
Hellend vlak, want dit gaat ook op voor docenten met een bepaalde politieke voorkeur enzovoorts...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:54 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Een hogeschool heeft een openbaar karakter. Als jij het een docent toestaat om geloofsuitingen actief voor de klas te praktiseren, kan je het geen openbare school meer noemen.
Linkse rakkers.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:56 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
En door wie wordt dat vaak toegepast?
Ja die moeten ook hun bek houden. Zoals mijn leraar maatschappijleer op de middelbare school die voor Groenslinks in de gemeenteraad zat en het niet kon laten elke les weer zijn linkse mening te verspreiden en subtiel te laten blijken hoe slecht rechts wel niet is.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hellend vlak, want dit gaat ook op voor docenten met een bepaalde politieke voorkeur enzovoorts...
Ik zou er wel wat van kunnen zeggen, maar cijfers komen bij mij op de allereerste plaats...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |