abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:30:11 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4506931
Mensen die GEEN (lease)auto hebben zouden een gratis OV-jaarkaart moeten krijgen. Dit gecombineerd met een enorm, financiële impuls voor het OV en een flinke lastenverzwaring voor automobilisten zal de druk op de weg enorm verminderen.

Op termijn is dit een perfect oplossing, Het capaciteits probleem van de NS kan dan worden opgelost door extra bussen in te zetten. En op termijn verdubbeling van het spoorwegennet en veel extra materieel. Bovendien gratis treintaxi's als een treinkaartje/ovkaart getoond kan worden. Ik weet zeker dat velen hun auto dan van de hand zullen doen.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:32:15 #2
19766 Flauwe_Ben
dol op mijn vrouw
pi_4506951

Hoor ik daar een linkse rakke ?

  † In Memoriam † zaterdag 8 juni 2002 @ 20:33:29 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4506963
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[...]


Op zich een goed idee. Jammer dat de NS inmiddels geprivatiseerd is (dan was het wat gemakkelijker geweest).

Maar veel mensen maken gebruik van de auto van hun partner. Die hebben dan dubbel voordeel?

pi_4506974
Ik mag hopen dat jij nooit minister van Verkeer en Waterstaat wordt..
quote:
Mensen die GEEN (lease)auto hebben zouden een gratis OV-jaarkaart moeten krijgen. Dit gecombineerd met een enorm, financiële impuls voor het OV en een flinke lastenverzwaring voor automobilisten zal de druk op de weg enorm verminderen.
Wat denk je dat dat kost?!

En wil je nou echt heel autorijdend Nederland in de trein of bus stoppen?!

pi_4506976
las ik niet iets in deze richting op teletekst vanmiddag?

Dat Belgie dat wil gaan doen?

pi_4506991
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:34 schreef Nerd het volgende:
las ik niet iets in deze richting op teletekst vanmiddag?

Dat Belgie dat wil gaan doen?


In Vlaanderen ja. Dat is hier makkelijk want het kenteken is persoonsgebonden. Lever je kenteken in en je kunt geen auto meer kopen.
pi_4507005
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:34 schreef Nerd het volgende:
las ik niet iets in deze richting op teletekst vanmiddag?

Dat Belgie dat wil gaan doen?


Als je je auto kentenbewijs inlevert ja..
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:41:16 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4507039
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:34 schreef Nerd het volgende:
las ik niet iets in deze richting op teletekst vanmiddag?

Dat Belgie dat wil gaan doen?


Nee, dat zou toevallig zijn, ik heb het niet gelezen iig...... Het is natuurlijk niet een nieuw idee waarschijnlijk, maar het lijkt me een ideaal plan voor Nederland. Gewoon gratis OV lijkt me nog beter eigenlijk, maar de prikkel om uit de auto te stappen> geen auto=OV jaarkaart lijkt me een prima oplossing om tevens het autoverbruik terug te dringen. De combinatie met een GRATIS treintaxi is wel erg belangrijk voor het vervoer van deur tot deur.

Ook belangrijk is natuurlijk dat het autorijden een stuk duurder wordt. De kosten van autorijden zijn naar verhouding sinds 1980 niet meer gestegen. Per direct zouden om de kosten van het gratis OV en taxi's te bekostigen de prijs van het autogebruik minstens moeten verdubbelen.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_4507063
Ik zou het wel een perfecte oplossing vinden. Dat er veel Openbaar Vervoer zou zijn. Maar de auto blijft onmisbaar.
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:44:48 #10
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4507075
Ik kan me herrinneren dat voor dat dit plan er was het al toegepast werd in een stad in België. Alleen was het verschil dat daar voor iedereen het openbaar vervoer gratis was. Mag van mij ook wel... maar ja, beetje onrealistisch natuurlijk.
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:47:26 #11
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4507098
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik kan me herrinneren dat voor dat dit plan er was het al toegepast werd in een stad in België. Alleen was het verschil dat daar voor iedereen het openbaar vervoer gratis was. Mag van mij ook wel... maar ja, beetje onrealistisch natuurlijk.
Waarom onrealistisch?? Soms moet je bepaalde vastgeroeste aannames doorbreken om te verbeteren. Gratis OV in Nederland is ideaal. Iedereen kan reizen waarnaar hij wil, rijk en arm. De NS moet gewoon weer een 100% overheidsinstantie worden die deze dienst levert.

Autovervoer moet gewoon niet meer vanzelfsprekend zijn en dus zo duur dat niet veel mensen het zich meer kunnen veroorloven.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:49:39 #12
19766 Flauwe_Ben
dol op mijn vrouw
pi_4507116
Als je het file-probleem echt zou willen oplossen moet je trachten de oorzaak weg te nemen. De oorzaak mijns inziens is dat mensen zich te veel verplaatsen.

Probeer dat bijvoorbeeld met behulp van bv. fiscale maatregelen zoveel mogelijk te voorkomen.

Voorbeeld: schaf de overdrachtsbelasting af.

  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:50:53 #13
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4507127
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik kan me herrinneren dat voor dat dit plan er was het al toegepast werd in een stad in België. Alleen was het verschil dat daar voor iedereen het openbaar vervoer gratis was. Mag van mij ook wel... maar ja, beetje onrealistisch natuurlijk.
In Hasselt was dat inderdaad en daar werkte het perfect. Zeker niet onrealistisch dus.
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:51:06 #14
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4507128
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:49 schreef Flauwe_Ben het volgende:
Als je het file-probleem echt zou willen oplossen moet je trachten de oorzaak weg te nemen. De oorzaak mijns inziens is dat mensen zich te veel verplaatsen.

Probeer dat bijvoorbeeld met behulp van bv. fiscale maatregelen zoveel mogelijk te voorkomen.

Voorbeeld: schaf de overdrachtsbelasting af.


En: zoveel mogelijk vrijheid van bebouwing voor de periferie.
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:52:59 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4507144
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:51 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

En: zoveel mogelijk vrijheid van bebouwing voor de periferie.


en stimuleer verhuizing richting werkgever. Tevens werkgevers stimuleren zich niet in de randstad te concentreren. Bovendien de aftrekpost-auto reiskosten helemaal schrappen.

Slechts ov kosten beperkt laten aftrekken.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 08-06-2002 20:54]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:53:39 #16
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4507149
Vergeet tele/thuiswerken niet.
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:57:43 #17
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4507181
Volgens mij is het fileprobleem, maar ja ik ben ook maar een borrelprater, een gevolg van de economische voorspoed in combinatie met het probleem van ruimtelijke ordening.

Mensen zeuren zo dat er een fileprobleem is maar dat is gewoon een direct gevolg van de economische voorspoed die Paars ons heeft gebracht.

pi_4507188
Alle bejaarden van de weg halen en herkeuren

Openbaar vervoer aantrekkelijker maken (lees optijd rijden en geen sardientjes effect)

Strafpunten systeem invoeren voor ASO rijders (3x in de fout in 1 jaar, dan ga maar lopen)

Carpool stroken maken waar je op mag rijden met meer dan 1 persoon in de auto (werkt perfect in de US)

Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 8 juni 2002 @ 20:59:46 #19
19766 Flauwe_Ben
dol op mijn vrouw
pi_4507203
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:58 schreef Vampier het volgende:

Carpool stroken maken waar je op mag rijden met meer dan 1 persoon in de auto (werkt perfect in de US)


Ja, en hier dus niet!
pi_4507215
mja... allemaal leuk en aardig, maar als iedereen zonder lease-auto een ov-kaart zou krijgen, wordt 't nóg véél drukker in 't ov... 'k kan me niet herinneren wanneer de laatste keer was dat ik in de trein Asse-Groningen kon zitten...

in de bus is meestal plek zat, maar die staat ook in de file...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 8 juni 2002 @ 21:02:28 #21
19766 Flauwe_Ben
dol op mijn vrouw
pi_4507221
Met gratis OV stimuleer je mensen toch niet om bv. dichter bij hun werk te gaan wonen?
  zaterdag 8 juni 2002 @ 21:02:59 #22
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4507225
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 21:01 schreef Jordy-B het volgende:
kan me niet herinneren wanneer de laatste keer was dat ik in de trein Asse-Groningen kon zitten...
Neem dan gewoon de 151.
pi_4507227
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:53 schreef Lithion het volgende:
Vergeet tele/thuiswerken niet.
Dat lijkt me erg saai. Een van de bijkomsten van werk is sociaal worden. Collega's hebben enzo. Ik zou niet graag geïsoleerd worden in me huis.

Alhoewel een kantoorbaantje me zo en zo niet zou bevallen. En daar zou telewerken geschikt voor zijn.

  Admin zaterdag 8 juni 2002 @ 21:10:21 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_4507299
Als men de boel nu eens beter zou coordineren zou heel wat van het fileleed over zijn.
Wij zitten zeeeer regelmatig op de weg en de files die door bouwwerkzaamheden ontstaan zijn ontelbaar,
alleen..er ZIJN geen werkzaamheden, 3 kilometer vooraf is de weg al gereduceerd tot 1 baan, waar kilometers verderop een mannetje pionetjes staat te zetten voor werkzaamheden die pas 2 dagen later ingaan.
Werkzaamheden starten ind e spits, werkzaamheden starten op een zonnige dag, een dag dat mensen naar de kust gaan en dan vooral DIE weg pakken.
Als er een beter afspraakregeling zou komen tussen de verschillende diensten zou het al een heel eind opgelost zijn.
Ik zeg niet dat ALLES opgelost is, maar wel veel.
De trwein
Tsja, van de week moetst ik naar Raalte, noodgedwongen met de trein, duur kaartje voor 3 uur doffe ellende.
Smerig, vieze toiletten, absoluut gevoel van onveiligheid, en niet te vergeten dat de helft van de treinlijnen al opgedoekt zijn, dus niet iedere plaats is op een fatsoenlijk tijdstip te bereiken cq te verlaten.

Denk dan ook aan de vele werkplekken die BUITEN een stad gesitueerd zijn, nieteens per openbaar vervoer te bereiken zijn, en vergeet niet dat er veel mensen zijn die allerlei apparatuur mee moeten slepen.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_4507370
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 21:02 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Neem dan gewoon de 151.


'k neem meestal de 51 vanaf Achilles, want die's ongeveer even snel als de 151, maar in de 51 kan je wel ruim zitten...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_4507542
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mensen die GEEN (lease)auto hebben zouden een gratis OV-jaarkaart moeten krijgen. Dit gecombineerd met een enorm, financiële impuls voor het OV en een flinke lastenverzwaring voor automobilisten zal de druk op de weg enorm verminderen.

Op termijn is dit een perfect oplossing, Het capaciteits probleem van de NS kan dan worden opgelost door extra bussen in te zetten. En op termijn verdubbeling van het spoorwegennet en veel extra materieel. Bovendien gratis treintaxi's als een treinkaartje/ovkaart getoond kan worden. Ik weet zeker dat velen hun auto dan van de hand zullen doen.


Gelul van de bovenste plank.
Iedereen heeft al jaren goede ideeen om de files te verminderen.
Het blijkt dat autorijdend Nederland gewoon in zijn autootje blijft zitten, hoe duur het ook wordt.

En als een auto in NL onbetaalbaar wordt, gaan we met zijn allen lekker in Duitsland of Belgie wonen.
Kapitaalvlcuht noemen we dat.

  zaterdag 8 juni 2002 @ 21:33:08 #27
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4507547
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 21:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

'k neem meestal de 51 vanaf Achilles, want die's ongeveer even snel als de 151, maar in de 51 kan je wel ruim zitten...


Grappig zeg, ik ging ook altijd met de bus vanaf achilles.
pi_4507576
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 21:01 schreef Jordy-B het volgende:
'k kan me niet herinneren wanneer de laatste keer was dat ik in de trein Asse-Groningen kon zitten...

Ik kan bijna altijd zitten
pi_4507598
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:59 schreef Flauwe_Ben het volgende:

[..]

Ja, en hier dus niet!


Dat ging dus wel... maar als dat geslaagd was de staat een deel van haar melkkoetjes kwijt... jij begrijpt de politiek niet.

Ook al was het een succes dan hadden ze nog gezegd dat het geen succes was.... het had de staat teveel geld gekost en de burgers veel geld bespaard... kijk en dat mag dus niet

Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 8 juni 2002 @ 21:42:44 #30
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_4507654
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 21:38 schreef Vampier het volgende:

[..]
jij begrijpt de politiek niet.


Dan heb jij blijkbaar de gave van een goed inschattingsvermogen.
pi_4507687
Was het niet in Moskou waar alle trams gratis waren?

In princiepe (=los van de financien) vind ik het een goed idee, maar geef dan ook iederéén een ov-jaarkaart, dus ook de mensen met auto, anders is de drempel gewoon te groot en stimuleer je ze nooit.

En als iedereen een OV kaart heeft kun je net zo goed het openbaar vervoer gratis maken. Scheelt je meteen een hele hoop agressie in de trein, hebben conducteurs weer tijd om hun klanten te helpen, en heb je een gigantische besparing op al je verkooppunten & logistiek problemen.

Trein-taxi zou ik gewoon voor huidig (=zeer billijk) tarief laten.

pi_4507695
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 21:42 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Dan heb jij blijkbaar de gave van een goed inschattingsvermogen.


yep En de rest van het verhaal?
Free people own guns! Slaves do not!
pi_4521430
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De kosten van autorijden zijn naar verhouding sinds 1980 niet meer gestegen. Per direct zouden om de kosten van het gratis OV en taxi's te bekostigen de prijs van het autogebruik minstens moeten verdubbelen.
Is dat een verplichting dan ofzo? Waarom niet de automobilist laten betalen wat het kost ipv allemaal verkapte sponsering in te voeren?

Enig idee wat het kost dat gratis OV? Geloof mij maar, wegen bouwen zal waarschijnlijk veel goedkoper zijn en is praktischer. OV werkt alleen maar in de grote stad en binnensteden.

pi_4521451
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:49 schreef Flauwe_Ben het volgende:
Als je het file-probleem echt zou willen oplossen moet je trachten de oorzaak weg te nemen. De oorzaak mijns inziens is dat mensen zich te veel verplaatsen.

Probeer dat bijvoorbeeld met behulp van bv. fiscale maatregelen zoveel mogelijk te voorkomen.

Voorbeeld: schaf de overdrachtsbelasting af.


Idd, mensen die eenmaal een huis hebben gekocht gaan niet elke keer dokken om te gaan verhuizen, dan maar ff in de file staan.

Overdrachtbelsting afschaffen en zorgen voor voldoende huizenaanbod is een veel beter plan.

pi_4521462
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Bovendien de aftrekpost-auto reiskosten helemaal schrappen.


Dat hebben ze in ht nieuwe belastingstelsel toch al gedaan?
pi_4521597
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:36 schreef Aernout het volgende:

[..]

In Vlaanderen ja. Dat is hier makkelijk want het kenteken is persoonsgebonden. Lever je kenteken in en je kunt geen auto meer kopen.


1 iemand koopt 10 auto's en de hele familie rijdt mee en dan hebben ze ook ene gratis OV kaart.
pi_4521815
uh huh
een iemand betaalt dan ook ontieglijk veel wegenbelasting, apk-keuringen en wat dan niet.
knappe jongen die dat allemaal gaat regelen in de familie.
Zaken en familie mixen gewoon niet.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_4521824
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 21:38 schreef Vampier het volgende:

[..]

Dat ging dus wel... maar als dat geslaagd was de staat een deel van haar melkkoetjes kwijt... jij begrijpt de politiek niet.

Ook al was het een succes dan hadden ze nog gezegd dat het geen succes was.... het had de staat teveel geld gekost en de burgers veel geld bespaard... kijk en dat mag dus niet


ik weet niet hoor - wat kost het om de NS draaiende te houden?
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  maandag 10 juni 2002 @ 00:56:09 #39
12750 Hrun
Special Obedience
pi_4522017
quote:
Op maandag 10 juni 2002 00:09 schreef extremeknul het volgende:

Overdrachtbelsting afschaffen en zorgen voor voldoende huizenaanbod is een veel beter plan.


juist.

en meer huizen bouwen zodat de prijs omlaag gaat, maar het is jammer dat heel veel nederlanders afhankelijk zijn van de waarde van hun huis op dit moment, dus het laten zakken van de huizenprijzen heeft nogal veel effect.

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
pi_4522041
Geboortebeperking....net als in China. Geen kinderbijslag meer en vanaf kind nummer 2 kindertoeslag instellen. Dan kunnen alleen de rijkeren nog maar kinderen nemen en hebben we gelijk het criminaliteitprobleem opgelost daar 90% van de criminele jongeren uit de onderklasse komt.

En al dat gajes is van de autobaan verdwenen

Gisteren stonden we op rand van de afgrond, maar vandaag maken we een grote stap voorwaarts.
  maandag 10 juni 2002 @ 11:34:51 #41
3542 Gia
User under construction
pi_4524391
Rekeningrijden invoeren, met een aftrekbaarheid voor vervoersbedrijven e.d.

Forenzen kunnen of dichter bij hun werk gaan wonen, of carpoolen of met het openbaar vervoer reizen.

  Admin maandag 10 juni 2002 @ 11:37:15 #42
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_4524416
Nogmaals, OV komt niet bij de duizenden bedrijfsterreinen die allemaal BUITEN een stad gelegen zijn.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 10 juni 2002 @ 11:40:34 #43
8352 zaiga
The Keenest
pi_4524459
Extra wegen bouwen heeft weinig effect. Het lost het probleem niet op, de mensen moet toch ergens de weg af en dan staat het daar weer vast.

Er zijn twee "oplossingen":

1. Gratis (en goed) openbaar vervoer. Uiteraard erg duur, maar wel de enige manier om het echt op te lossen.

2. Niks doen en niet meer zeuren.

Ik ga voor optie 2, maar ja, ik sta dan ook niet elke dag in de file

May the road rise to meet your feet
pi_4527792
quote:
Op maandag 10 juni 2002 00:39 schreef paladin het volgende:
uh huh
een iemand betaalt dan ook ontieglijk veel wegenbelasting, apk-keuringen en wat dan niet.
knappe jongen die dat allemaal gaat regelen in de familie.
Zaken en familie mixen gewoon niet.
Beetje boekhouden is niet zo moeilijk hoor.
quote:
Op maandag 10 juni 2002 11:37 schreef yvonne het volgende:
Nogmaals, OV komt niet bij de duizenden bedrijfsterreinen die allemaal BUITEN een stad gelegen zijn.
Je praat tegen een muur.

OV werkt alleen als je in de binnenstad werkt of toevallig een goeie verbinding hebt. Ook is het OV vaak duurder als met de auto, omdat de auto veel efficienter gebruikt maakt van wegen als treinen van het spoor.

quote:
Op maandag 10 juni 2002 11:40 schreef zaiga het volgende:
Extra wegen bouwen heeft weinig effect. Het lost het probleem niet op, de mensen moet toch ergens de weg af en dan staat het daar weer vast.
Niet als je zorgt dat je er niet af kunt. Het probleem is dat degene die er niet af hoeven last hebben van de mensen die dat wel moeten en dus slachtoffer worden voor de files en er vervolgens ook aan bijdragen.
quote:
Er zijn twee "oplossingen":

1. Gratis (en goed) openbaar vervoer. Uiteraard erg duur, maar wel de enige manier om het echt op te lossen.


En waar moeten die bussen rijden? Juist, op dezelfde weg.

En spoorwegen zitten al vol en bij bouwen is erg duur.

quote:
2. Niks doen en niet meer zeuren.

Ik ga voor optie 2, maar ja, ik sta dan ook niet elke dag in de file


Optie 3: wel iets doen maar niet al te duur maken en dus alleen voor de echte probleemgebieden.
  vrijdag 14 juni 2002 @ 23:04:07 #45
18804 chello_rules_heftig
* Willow is liev *
pi_4594064
de NS heeft al vaker aangegeven dat er MAXIMAAL 10% reizigers bij kunnen komen, maar dan zal het aantal vertragingen al verdubbelen. Komen er 11% meer reizigers dan zouden we dagelijks toestanden krijgen zoals op koninginendag 2001.

werkloos ? wao ? of werk je in de supermarkt op de hoek?

ik werk in de zelfde stad als ik woon, reistijd met bus: 50 minuten 2 overstappen. reistijd met auto 10-15 minuten, afhankelijk van drukte op de weg
reistijd met fiets: 20-25 minuten, exclusief tijd voor aantrekken regenpak, 20 minuten met wind mee.

psssst...tietjes kijken? klik [url=http://www.kleinetietjes.tk]hier[/url]
pi_4598218
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:32 schreef Flauwe_Ben het volgende:

Hoor ik daar een linkse rakke ?


???

Ik geloof dat ik de clue mis hier.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_4598227
quote:
Op maandag 10 juni 2002 11:37 schreef yvonne het volgende:
Nogmaals, OV komt niet bij de duizenden bedrijfsterreinen die allemaal BUITEN een stad gelegen zijn.
Zwak excuus, het vergt enkel aanpassing van buslijnen. Dan kan je met de OV overal komen. De topic starter had eht ook over aanpassingen van het openbaar vervoer.

Beter discussie lezen zou ik zeggen.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_4598291
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 20:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mensen die GEEN (lease)auto hebben zouden een gratis OV-jaarkaart moeten krijgen. Dit gecombineerd met een enorm, financiële impuls voor het OV en een flinke lastenverzwaring voor automobilisten zal de druk op de weg enorm verminderen.

Op termijn is dit een perfect oplossing, Het capaciteits probleem van de NS kan dan worden opgelost door extra bussen in te zetten. En op termijn verdubbeling van het spoorwegennet en veel extra materieel. Bovendien gratis treintaxi's als een treinkaartje/ovkaart getoond kan worden. Ik weet zeker dat velen hun auto dan van de hand zullen doen.


Het probleem met het huidige infrastructuur is dat het de aantal auto's niet aantal, zo getuige de hoeveelheid files. Daar is ook iedereen het over eens.

Knelpunten met extra asfalt oplossen is hooguit een tijdelijke oplossing, zo getuige experts op infrastructuur.

In het algemeen meer asfalt leggen lost niets op, het nodigt alleen maar uit om ook een auto aan te schaffen in de wetenschap dat de auto in Nederland nog steeds 'de' heilige koe is.

Vooral met dat laatste in oogschouw, is er maar 1 oplossing voor het fileprobleem.

- Accepteren (wat gewoon een feit is) dat het huidige wegennet ondanks vele nieuwe wegen de hoeveelheid auto's niet kan verwerken wat ten koste gaat van de economie (vrachtverkeer dat vast komt te zitten).

- Nieuwe impuls door zware financieering geven aan het openbaar vervoer, herstructurering.

- Stimulans doormiddel van belastingaftrek voor mensen die gebruik maken van het openbaar vervoer, hetgeen gecompeseert zal worden door beter openbaar vervoer (zie punt hiervoor). Geld hiervoor zal gehaalt worden uit de extreme kilometerheffing. Deze kilometerheffing zal 'hoger' zijn bij randsteden om Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en diverse andere grote steden, en lager uitvallen bij provinciale randsteden. Dit bevordert de stimulans dat mensen elders zullen gaan huisvesten.


Maargoed dit zal niet gebeuren met dit kabinet. Ik wil ook overgens niemand hier over 2 jaar horen lopen zeiken dat het verkeer nog steeds vastzit!

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
  zaterdag 15 juni 2002 @ 14:40:45 #49
9613 Seborik
I, Voyager
pi_4598316
quote:
Op zaterdag 15 juni 2002 14:29 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Zwak excuus, het vergt enkel aanpassing van buslijnen. Dan kan je met de OV overal komen. De topic starter had eht ook over aanpassingen van het openbaar vervoer.

Beter discussie lezen zou ik zeggen.


Busdiensten van en naar industrieterreinen. Dan zit je nog steeds met mensen die ploegendiesten lopen, moeten overwerken of op een andere manier geen vaste werktijden hebben.

Erg onpraktisch.

pi_4598429
quote:
Op zaterdag 15 juni 2002 14:40 schreef Seborik het volgende:

[..]

Busdiensten van en naar industrieterreinen. Dan zit je nog steeds met mensen die ploegendiesten lopen, moeten overwerken of op een andere manier geen vaste werktijden hebben.

Erg onpraktisch.


Niet als er extra financiering vrijkomt voor busdiensten die 24 uur per dag dienst doen in die gebieden waar dat gewenst is, bijvoorbeeld industriegebieden.
Men kan ook denken aan extra sneltram lijnen aan te leggen die 24 uur per dag rijden.

Noem het science fiction, maar technisch zijn er ongelooflijk veel alternatieven. Automatische tramlijnen zonder bestuurder waar je met een speciale pas in kunt stappen die je naar het centrum bijvoorbeeld vervoert. Het wordt tijd dat Nederland eens vooruitkijkt in plaats van telkens blijven dwijlen met de kraan open.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
  zaterdag 15 juni 2002 @ 16:11:40 #51
9613 Seborik
I, Voyager
pi_4598903
quote:
Op zaterdag 15 juni 2002 15:03 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Niet als er extra financiering vrijkomt voor busdiensten die 24 uur per dag dienst doen in die gebieden waar dat gewenst is, bijvoorbeeld industriegebieden.
Men kan ook denken aan extra sneltram lijnen aan te leggen die 24 uur per dag rijden.


Die rijden niet voor nop. Het is onzin om tussen zulke gebieden wel een 24-uurs verbinding te hebben die niet constant bezet is en niet op trajecten waar je mensen moet vervoeren. Mensen pikken het niet als er lege bussen e.d. rijden terwijl zij na 10 uur niet meer thuis kunnen komen omdat de bus er niet meer rijdt omdat die niet rendabel was. Bovendien is het nog een extra last voor het milieu.

Automatisch vervoer inzitten, zit je nog steeds met het probleem dat die niet altijd gevuld zijn. Bovendien is dat ook nog eens over kleine trajecten en ook nog eens op een beperkte schaal, waardoor veel mensen nog steeds niet thuis kunnen komen en ze alsnog een auto moeten pakken, omdat er geen verbinding is.

pi_4612550
quote:
Op zaterdag 15 juni 2002 14:29 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Zwak excuus, het vergt enkel aanpassing van buslijnen. Dan kan je met de OV overal komen. De topic starter had eht ook over aanpassingen van het openbaar vervoer.


quote:
Op zaterdag 15 juni 2002 15:03 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Niet als er extra financiering vrijkomt voor busdiensten die 24 uur per dag dienst doen in die gebieden waar dat gewenst is, bijvoorbeeld industriegebieden.
Men kan ook denken aan extra sneltram lijnen aan te leggen die 24 uur per dag rijden.


En elk kwartier naar elke vierkante kilometer in NL een buslijn laten rijden?

Lekker rendabel (NOT!), pure geldverspilling.

quote:
Noem het science fiction
Je zegt het zelf al, SF.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')