pickups zo laag?quote:Op maandag 31 januari 2011 22:20 schreef wimjongil het volgende:
[..]
1. gitarist
2. effecten
3. versterker
4. pickups
5. houtsoort & vorm
6. snaren
10000000000. bekabeling
zoiets lijkt mij
Jij had de gitarist helemaal onderaan staan, dat is erger manquote:
Wil het heel graag, maar heb het momenteel niet heel erg nodig en geld heb ik er ook niet voor. Helaas, volgende keer beter!quote:Op maandag 31 januari 2011 21:07 schreef guitarist het volgende:
Spammerdespam. [TK] Samson MDR1064 (mixer / mengpaneel)
Haha dat was niet mijn lijstje maar de punten waaruit je kan kiezen. Daarom ook niet genummerd.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:47 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Jij had de gitarist helemaal onderaan staan, dat is erger man
1. Gitaristquote:Op maandag 31 januari 2011 22:02 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zat hier onlangs eens aan te denken. Wat is nu het meest bepalend voor het geluid (dus niet de muziek, louter de sound) van de Electrische solidbody gitaar?
Zet in volgorde van belangrijk naar minder belangrijk wat jij denkt. Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk
• Snaren
• Houtsoort
• pick-ups
• versterker
• bekabeling
• vorm
• gitarist
- Materiaal en zwaarte van de brug en frets en topkam.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:02 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zat hier onlangs eens aan te denken. Wat is nu het meest bepalend voor het geluid (dus niet de muziek, louter de sound) van de Electrische solidbody gitaar?
Zet in volgorde van belangrijk naar minder belangrijk wat jij denkt. Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk
• Snaren
• Houtsoort
• pick-ups
• versterker
• bekabeling
• vorm
• gitarist
zeikerdquote:Op maandag 31 januari 2011 23:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
- Materiaal en zwaarte van de brug en frets en topkam.
- Potmeterknoppen weerstanden
- plectrum of echte pelctrums nagels dusof eelt
- agressieof juist zachtaardigheid
![]()
- effecten
- afstelling van alles
- luchtvochtigheid
- temeratuur
- lak of oliesoort of onbehandeld hout
En nog veel meer
Oh ik had jouw post verkeerd gelezenquote:Op maandag 31 januari 2011 23:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Haha dat was niet mijn lijstje maar de punten waaruit je kan kiezen. Daarom ook niet genummerd.
Niet de luchtdruk?quote:Op maandag 31 januari 2011 23:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
- Materiaal en zwaarte van de brug en frets en topkam.
- Potmeterknoppen weerstanden
- plectrum of echte pelctrums nagels dusof eelt
- agressieof juist zachtaardigheid
![]()
- effecten
- afstelling van alles
- luchtvochtigheid
- temeratuur
- lak of oliesoort of onbehandeld hout
En nog veel meer
Zekerquote:
ruim 2 liter per dagquote:
Ook met mijn bijge-editte uitleg?quote:
Ja hoorquote:Op maandag 31 januari 2011 23:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ook met mijn bijge-editte uitleg?
Dan moet je wel eentje van de Artist series hebbenquote:Op maandag 31 januari 2011 23:17 schreef The_Dean het volgende:
3. Pickups:
Pak een Samick LP en hij klinkt goed. Zet een setje Gibson elementen in een Samick LP en hij klinkt beter. Vraag brother maar wat ik bedoel.
Het gewicht van een gitaar hangt ook voor een heel groot gedeelte af van de houtsoort.quote:4. Vorm:
Vergelijk eens een Telecaster met een Les Paul met hetzelfde element, zegge een humbucker. Door zijn lichte gewicht zal de Tele lichter en scheller klinken. De doorgaans [veel] zwaarde Les Paul klinkt zwaarder, voller en heeft meer sustain. Door de grote body van een flying V of een Explorer krijg je nog meer sustain, al hoeven die niet direct altijd zwaarder te zijn dan een LP.
Ik hem gewoon helemaal met ducktape beplakken en er met een stift opschrijven waar alles voor is.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:36 schreef Muchachooo het volgende:
net de decal aangebracht op mijn DLS, wat een klotewerk. ding begon dubbel te vouwen etc dus het is met name bij de randjes een rommeltje geworden. Nu drogen en morgenmiddag lak erover, daarna zien we verder.
quote:Op maandag 31 januari 2011 23:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik hem gewoon helemaal met ducktape beplakken en er met een stift opschrijven waar alles voor is.
Helemaal mee eens, thuis gebruik ik ook wel eens kabels van 2 euro uit de aanbieding van Feedback, maar ik merk echt geen verschil met de duurdere kabels die ik heb. Ja, voor optredens zou ik ook niet helemaal vertrouwen op die plastic aansluitingen, maar heb ook wel eens een kabel gehad met metalen aansluitingen met zwakke contactpunten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik vind kabels altijd zo'n bullshit eerlijk gezegd, als je je gitaar open schroeft en ziet door wat voor (niet afgeschermde) kleine goedkope kut kabeltjes dan alles loopt, dan gaat zo'n goeie kabel toch niks meer redden. Een goeie kabel koop je meer voor degelijkheid bij de plug zodat je niet snel kabelbreuk krijgt. Maar niet voor signaal verlies
Maar hoe verklaar je dan dat dat kwaliteitsverlies niet al verloren gaat in die dunne kut kabeltjes in je gitaar, de connectie tussen output en plug, je potmeters enz.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:51 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
Niet mee eens, maar het effect van goede kabels wordt wel nogal overdreven, maar is zeker merkbaar, plus dat het enorm zonde is als je op een gitaar van 2000 en amp van 2000 euro speelt en dan verbinden met iets wat de kwaliteit slecht en onbetrouwbaar kan maken
Mee eens. Ik had eerst 4 effecten met goedkope 2 euro kabels aangesloten, toen ik overstapte naar George L. kabels klonk het wel iets beter.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:51 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
Niet mee eens, maar het effect van goede kabels wordt wel nogal overdreven, maar is zeker merkbaar, plus dat het enorm zonde is als je op een gitaar van 2000 en amp van 2000 euro speelt en dan verbinden met iets wat de kwaliteit slecht en onbetrouwbaar kan maken
Nouja het gaat er meer om dat het fragiele kutdraadjes zijn. Maar daarnaast denk ik dat het eigenlijk hetzelfde als gitaren is. Tussen een prijs van 5-50 euro zal je veel kwaliteitsverschil hebben. Terwijl het verschil tussen 50 en 500 weer minimaal zal zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:55 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
Ik ga er van uit dat dat goed zit, en waarom zou je het erger willen maken?
en zovveel kabels liggen er niet door je gitaar hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |