abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 februari 2011 @ 21:32:04 #226
261627 sciter
The world is my playground.
pi_92791371
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Nouja zien zul je het toch niet omdat het toch onder je kleding zit en het dusdanig dun is dat het niet opvalt.

Heb zelf nooit van die dingen maar nu ik m'n knie heb verneukt vandaag toch samen met m'n board maar een set kneepads erbij geregeld.

Nieuw board *O*
[ afbeelding ]
Dat dekbed heb ik ook :o


[ Bericht 4% gewijzigd door sciter op 14-02-2011 22:10:32 ]
  maandag 14 februari 2011 @ 21:57:04 #227
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_92793178
quote:
2s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:32 schreef sciter het volgende:

[..]

Dat dekbed heb ik ook :o
:+

Oh en dat van 'Paradijsvogeltje de enige vrouw in het topic', waar zijn inderdaad de andere chickies gebleven? Chicolate, Vanyel, Metwo...
Niet dat ik me ondervertegenwoordigd voel, hoor :P

[ Bericht 20% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 14-02-2011 22:17:17 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 14 februari 2011 @ 22:16:40 #228
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_92794782
:D
pi_92795144
ik ben ook voorstander van meer "snowboardtjikkies!"

_O_ _O_ _O_
  maandag 14 februari 2011 @ 22:22:02 #230
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_92795233
Von Zipper Dojo bril nog gehaald, samen met een vest en t-shirt van Von zipper. Bijna alles was weg in de Billabong outlet, niet gek ook met 70% korting.

De Dojo is mooi afgewerkt en heeft een grote kijkhoek. Alleen met een helm op ( R.E.D) zit ie niet zo fijn, daar is de goedkopere Von Zipper Porkchop met "O-frame" veel beter geschikt voor.

Wel mooie brillen, geel met blauw :9
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 14 februari 2011 @ 22:35:36 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_92796339
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:30 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik ben eigenlijk ook geïntrigeerd door dat fenomeen. :)
Ach ze moeten iets voorspellen. Uiteindelijk kan het in sommige gevallen enigzins voorspeld worden, maar uiteindelijk is het afhankelijk van zo veel verschillende factoren waar je 3 maanden van te voren nog niets van weet.

quote:
Komakie, deze gloves vind ik eigenlijk leuker om te zien :@

zo en nu weer terug naar mijn romantische film: Pride & Prejudice
Ik vind ze niet mooier. Eerlijk gezegd vind ik ze op het plaatje ook cooler dan in het echt. Misschien komt het ook door de verwachting die ik er van heb. We zullen zien. Misschien schrijf ik morgenavond hier helemaal stoked op dat ik het fantastische handschoenen vind :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 14 februari 2011 @ 22:37:33 #232
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_92796484
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:20 schreef KingPeter het volgende:
ik ben ook voorstander van meer "snowboardtjikkies!"

_O_ _O_ _O_
Hoewel de term snowboardchickie al redelijk lang bekent is, valt me op dat de term chickies terrein wint.
Vanmiddag had een leraar het ook over "een paar chickies die ze mee naar huis hadden genomen" en over nog wat andere "chicks". Ineens hoorde ik het van alle kanten.
Maf :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_92799356
quote:
2s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:32 schreef sciter het volgende:

[..]

Dat dekbed heb ik ook :o
[ afbeelding ]

Haha, en nog de moeite nemen om een foto te nemen ter bewijs ook.
Omdat ik donderdag en vrijdag geen college meer heb ga ik donderdag al richting Gerlos!! Mooi 2 dagen langer snowboarden dus. Ow shit, ik heb nu echt zin om te gaan.
  maandag 14 februari 2011 @ 23:25:19 #234
261627 sciter
The world is my playground.
pi_92799666
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:20 schreef StepIntoTheRealm het volgende:

[..]

Haha, en nog de moeite nemen om een foto te nemen ter bewijs ook.
Omdat ik donderdag en vrijdag geen college meer heb ga ik donderdag al richting Gerlos!! Mooi 2 dagen langer snowboarden dus. Ow shit, ik heb nu echt zin om te gaan.
Zat naast het bed en mijn computer + cam stond aan :P

quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hoewel de term snowboardchickie al redelijk lang bekent is, valt me op dat de term chickies terrein wint.
Vanmiddag had een leraar het ook over "een paar chickies die ze mee naar huis hadden genomen" en over nog wat andere "chicks". Ineens hoorde ik het van alle kanten.
Maf :D
Hoe heetten ze eerst dan?
pi_92804641
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:58 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Neem aan dat jullie die meuk gebruiken voor in het park?

Want ik heb alleen een helm maar ga op de piste toch niet met Knie, elleboog, rug, stuitje, pols, etc etc bescherming rijden.

Dan doe ik volgende keer mijn motorpak wel aan ;)

Zag in La Plagne nog wel wat mensen met een crosshelm. Beetje overdreven :)
Ik rij altijd met helm, tevens de beste aankoop ooit!
Verder zit er in mijn handschoenen (snowboard handschoenen) pols beschermers ingebouwd waar ik toch wel blij mee ben! Tegenwoordig crash ik dan wel niet meer maar ik draag ze toch altijd moet er niet aan denken voor mijn werk alleen al dat ik mijn pols breek! En die dingen zitten er toch in dus je hebt er nog geen eens last van.
Tevens draag ik een crashpant en dat is echt een heerlijk ding want om de een of andere rede val ik tijdens mijn vakantie altijd wel een keer goed op mijn stuitje, en je stuitje breken lijkt me wel het ergste dat er is! En vallen op mijn stuitje doe ik nooit met een goede jump nee, altijd als je van een dom stom klein richeltje af springt ofzo...
Máár afgelopen december heeft mijn crashpants me behoed van een zéér groot bloedbad! Ik was heerlijk poeder aan het rijden, het was -27 graden ik was zéér goed ingepakt, had naast mijn sneeuwvanger ook mijn mountainebike broek en thermo kleding aan en daaronder de crashpants. Aan het einde van de dag zag ik een hele smalle snee van 5 cm lang door al mijn kleding heen te zijn gegaan en geëindigd in de hardde kunstof plaat die ook aan de zijkant van de pants zit voor je heup ofzo te beschermen, dit is echt iets scherps geweest en het heeft goed in de pants gekrast dus als ik die niet aan had gehad dan had ik offpiste midden in de poeder liggen bloeien als een rund! Mede daardoor ben ik van plan om ook nog een keer een rugbeschermer aan te schaffen, want je komt offpiste toch wel veel stenen tegen...

Maar goed ieder moet zelf de afweging maken van het risico dat je wilt lopen! En als het kalf verdronken is heeft het niet zoveel zin om het nog aan te schaffen! Maar ja, dat is wel iets dat zuinige Nederlanders doen...want ja een fatsoenlijke crashpant betaal je ook 90 euro voor...kun je beter op kosten van je reisverzekering 1 maand in een bed liggen omdat je stuitje is gebroken en je niet kunt zitten voor een half jaar...
  dinsdag 15 februari 2011 @ 07:12:02 #236
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_92806675
Hoor hier nog steeds allemaal voorbeelden van mensen die off piste bezig zijn of met springen ed. Dus blijft mijn punt staan. ;) Mijn punt ging over normaal op de piste.

Voor normaal piste gebruik heb je dat allemaal niet zo nodig. Dan is een helm wel voldoende. Het heeft niets met geld te maken maar meer dat ik geen overbodige rotzooi op vakantie wil meenemen. Moet al genoeg shit meenemen. Bespaar ook niet op veiligheid op de motor dus als ik een keer in mijn omgeving ga zien dat iemand normaal op de piste iets gebeurd in mijn kennissenkring zal ik het wellicht overwegen. Tot nu toe alleen maar voorbeelden gezien waar geen bescherming aan kon helpen. Verdraaiingen van knieën en enkels bijvoorbeeld.
Bla Bla Bla :P
  dinsdag 15 februari 2011 @ 08:04:30 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_92806969
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:20 schreef StepIntoTheRealm het volgende:

[..]

Haha, en nog de moeite nemen om een foto te nemen ter bewijs ook.
Omdat ik donderdag en vrijdag geen college meer heb ga ik donderdag al richting Gerlos!! Mooi 2 dagen langer snowboarden dus. Ow shit, ik heb nu echt zin om te gaan.
Wanneer ga je ook alweer?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 15 februari 2011 @ 08:05:51 #238
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_92806979
quote:
2s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:25 schreef sciter het volgende:

[..]

Zat naast het bed en mijn computer + cam stond aan :P

[..]

Hoe heetten ze eerst dan?
Geen idee eigenlijk, maar ik hoorde het de laatste paar dagen ineens weer heel vaak. Voornamelijk door jonge leraren. Had dus het idee dat het een woord is terug van weg geweest. Maar zal wel aan mij liggen :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 15 februari 2011 @ 08:14:45 #239
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_92807071
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 07:12 schreef Blackviper het volgende:
Hoor hier nog steeds allemaal voorbeelden van mensen die off piste bezig zijn of met springen ed. Dus blijft mijn punt staan. ;) Mijn punt ging over normaal op de piste.

Voor normaal piste gebruik heb je dat allemaal niet zo nodig. Dan is een helm wel voldoende. Het heeft niets met geld te maken maar meer dat ik geen overbodige rotzooi op vakantie wil meenemen. Moet al genoeg shit meenemen. Bespaar ook niet op veiligheid op de motor dus als ik een keer in mijn omgeving ga zien dat iemand normaal op de piste iets gebeurd in mijn kennissenkring zal ik het wellicht overwegen. Tot nu toe alleen maar voorbeelden gezien waar geen bescherming aan kon helpen. Verdraaiingen van knieën en enkels bijvoorbeeld.
Bescherming en eventuele voordelen op de pistes:
Helm: Je hoofd is beschermd. Bij een happertje waarna je met je hoofd op de sneeuw valt beschermt hij, maar ook bij aanvaringen met andere pistegebruikers.
Backprotector: Kan handig zijn bij een aanvaring met een andere piste gebruiker en een eventuele ski in je rug. Je kunt toch zomaar verlamd raken.
Crashpant: IJzige piste en vallen op je stuitje.
Polsbeschermers: Als je niet hebt opgelet bij de les en nog steeds je handen gebruikt bij het vallen.
Kniebeschermers: Als je veel op je knieën valt en/of veel op je knieën zit.

Allemaal dingen die vaak voor komen op de piste. Ik heb zo vaak leerlingen die van dat soort spullen gebruiken en er echt baat bij hebben terwijl ze helemaal geen freestyle of poederrijden doen. Deze week ook weer een meisje. Heeft allemaal verschillende protectie, maar gaat alleen maar met bochten af de piste af. Ondertussen heeft haar crashpant toch al een paar keer haar stuitje beschermt en is ze ook al een keer op haar hoofd gevallen, zit ze regelmatig op haar knieën en gebruikt ze soms nog haar handen met vallen.
Dus tja.....

Bescherming heb je niet nodig omdat je het park in gaat, of als je gaat poeder rijden. Bescherming heb je nodig voor de manier waarop je snowboard. Kortom, als je dus veel valt is bescherming wel erg handig, Onafhankelijk waar je valt.

Je kunt wel zelf bepalen wat je wilt beschermen. Persoonlijk vind ik dat de polsbeschermers niet nodig zouden moeten zijn als je fatsoenlijk hebt leren vallen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 15 februari 2011 @ 09:32:10 #240
324038 kupsani
every day is good day!
pi_92808384
Ik heb dus ook de hele ratteplan aan bescherming aan maar doe het vooral voor het rijden op hoge snelheid. Als je dan namelijk op je plaat gaat is het een erg prettig idee om al die overdreven shit aan te hebben! Ik ben er iig blij mee. En het hoeft zoals Komakie zegt niet altijd aan jezelf te liggen, een ander die ff niet oplet kan zo achter in je rug beuken....

La Plagne afgelopen week was trouwens echt schitterend!
Goede pistes en lekker weer. Twas wel de eerste x dat ik in het park moest betalen voor een jump op zo'n enorm luchtkussen. F*king 3euro per jump..... Belachelijk toch?
I live for snowboarding!!!
pi_92808987
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 09:32 schreef kupsani het volgende:
Ik heb dus ook de hele ratteplan aan bescherming aan maar doe het vooral voor het rijden op hoge snelheid. Als je dan namelijk op je plaat gaat is het een erg prettig idee om al die overdreven shit aan te hebben! Ik ben er iig blij mee. En het hoeft zoals Komakie zegt niet altijd aan jezelf te liggen, een ander die ff niet oplet kan zo achter in je rug beuken....

La Plagne afgelopen week was trouwens echt schitterend!
Goede pistes en lekker weer. Twas wel de eerste x dat ik in het park moest betalen voor een jump op zo'n enorm luchtkussen. F*king 3euro per jump..... Belachelijk toch?
Een backprotector vindt ik geen overbodige luxe, één keer meegemaakt dat er een andere snowboarder (omdat hij niet meer kon stoppen) zo vol de rug van een neef in ging, die had dus mooi een flink snee op zijn rug zitten en nu dragen alle boarders eigenlijk gewoon een backprotector behalve een neefje maar die heeft altijd een rugtas op met een trui erin wat ook wel enige bescherming geeft.
En die backprotector merk ik geeneens in sommige liften is het zelfs beter zitten :) en het beperkt je bewegingsvrijheid eigenlijk helemaal niet (wel een rugprotector kopen die ook echt goed zit bij jou).
Helmen daarentegen hebben we niet allemaal, volgend jaar gaan we waarschijnlijk wel aan de helm voor in het funpark en offpiste. En misschien zelfs gewoon op de piste.
Kniebeschermers/elleboogbeschermers/polsbeschermers komen er niet in want dat vindt ik nergens voor nodig.
Een crashpant zou eventueel wel wat kunnen zijn als ik echt next level shit( :+ ) in het funpark zou gaan doen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_92813904
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 08:04 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wanneer ga je ook alweer?
Aankomende donderdag dus, vrijdag sta ik op de piste!! :) Jij geeft les bij de hotzone toch? Ik denk dat ik ook wel weer een paar dagen les ga nemen. Ff zien nog. Is de sneeuw echt heel kut op het moment of valt het nog mee?

Ik rij zelf altijd met helm en backprotector. En had ook altijd van die polsbeschermers in mn handschoenen maar in mn nieuwe handschoenen zit dat niet meer.. Zon crashpants is misschien ook helemaal niet zon heel slecht idee om een keer te halen.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 februari 2011 @ 13:02:15 #243
159915 -Menn0-
MNO
pi_92815156
Hoor net op de radio dat er de komende weken meer dan 50 cm sneeuw gaat vallen in de Franse alpen. Zou wel lekker zijn!
,,/
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:28:05 #244
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_92816165
'Meer ongelukken op skipiste'

quote:
et aantal skiongelukken op de pistes is dit jaar hoger dan vorig jaar. Dat liet de alarmcentrale SOS International dinsdag weten.

Sinds de start van de kerstvakantie vorig jaar kreeg de alarmcentrale 1150 ongevalmeldingen binnen uit de wintersportbestemmingen. Dat is een stijging van 34 procent.

De helft daarvan is te verklaren door de komst van een nieuwe opdrachtgever, een verzekeringsmaatschappij, bij de alarmcentrale. Het andere deel kan het gevolg zijn van de slechtere sneeuwcondities vergeleken met vorig jaar. Daardoor vallen mensen sneller en harder en is het drukker op de pistes waar wel geskied kan worden.
Bij die verzekeringsmaatschappij zit ik, en ik kan melden dat SOS prima service levert ^O^
If you can't beat them, join them.
pi_92816323
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:02 schreef -Menn0- het volgende:
Hoor net op de radio dat er de komende weken meer dan 50 cm sneeuw gaat vallen in de Franse alpen. Zou wel lekker zijn!
hoorde in december dat er een elfstedentocht zou komen in februari..oftewel eerst zien dan geloven :P
pi_92816469
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:32 schreef rooneyelst het volgende:

[..]

hoorde in december dat er een elfstedentocht zou komen in februari..oftewel eerst zien dan geloven :P
Het is in de zuidalpen nu flink aan het sneeuwen :)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:43:53 #247
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_92816785
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:35 schreef AardEngel het volgende:

[..]

Het is in de zuidalpen nu flink aan het sneeuwen :)
Natte sneeuw in mijn gebied.... Maar het lijkt al wat kouder te worden...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_92822875
Zondag sneeuw gehad maar niet genoeg voor poeder gisteren. het was wel nodig want de pistes waren zaterdag erg slecht. Vandaag was het ook minder met zo nu en dan wat harde en ijzige plekken! Wel lekker geboard verder :)
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:08:05 #249
261627 sciter
The world is my playground.
pi_92823212
Ik heb wel polsbeschermers in mijn handschoenen trouwens, en natuurlijk een helm. Het fijne aan een helm is bij mij dat ik veel harder durf te gaan en iets meer gedrufde trucjes enzo kan uitvoeren. Dit heb ik ook op mijn crossmotor, met vizier dicht ga ik harder dan met vizier open.

Maar ik ben dan ook wel een beetje een schijtluis.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:04:48 #250
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_92825799
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:28 schreef StepIntoTheRealm het volgende:

[..]

Aankomende donderdag dus, vrijdag sta ik op de piste!! :) Jij geeft les bij de hotzone toch? Ik denk dat ik ook wel weer een paar dagen les ga nemen. Ff zien nog. Is de sneeuw echt heel kut op het moment of valt het nog mee?

Ik rij zelf altijd met helm en backprotector. En had ook altijd van die polsbeschermers in mn handschoenen maar in mn nieuwe handschoenen zit dat niet meer.. Zon crashpants is misschien ook helemaal niet zon heel slecht idee om een keer te halen.
Jep, ik geef nog steeds les bij de hete zone. Als je een beetje aardig kunt rijden moet je zeggen dat je les wilt van Thomas. Heb ik een goed groepje komende week :+

Sneeuw is helemaal niet kut. S'ochtends wat hard en aan het einde van de dag komen er wel erg veel hobbels, maar verder is er prima te snowboarden. Ik vermaak me nog iedere dag :P

zoals ik nu zeg werken de indelingen van de lessen natuurlijk niet. Het was een grapje ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')