abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95232116
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:35 schreef cafpow het volgende:
Ik kijk net via mijn digid op de site van de ibgroep, en er staat al dat ik studifinanciering heb aangevraagd vanaf 1 September 2011 recht op zou hebben, maar de opleiding begint de eerste week van augustus, dus dan zou ik toch vanaf augustus recht op stufi hebben? Of vergis ik me nu?
Volgens mij is het dan idd per 1 september, omdat ze er van uitgaan dat de meeste HO instellingen dan pas weer beginnen.
pi_95232446
het gaat toch ook per kwartaal?
pi_95232566
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:07 schreef fh101 het volgende:

[..]

Volgens mij is het dan idd per 1 september, omdat ze er van uitgaan dat de meeste HO instellingen dan pas weer beginnen.
Maar ik heb aangegeven dat dit om een instelling in het buitenland is waar het schooljaar van maart t/m december loopt.
En probeer nu overal te zoeken of de stufi gewoon net als hier loopt en onafhankelijk van wanneer het schooljaar begint.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:13 schreef maen het volgende:
het gaat toch ook per kwartaal?
Dat is als je nog geen 18 bent als je begint met je opleiding, als ik me niet vergis
pi_95241812
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:16 schreef cafpow het volgende:

[..]

Maar ik heb aangegeven dat dit om een instelling in het buitenland is waar het schooljaar van maart t/m december loopt.
En probeer nu overal te zoeken of de stufi gewoon net als hier loopt en onafhankelijk van wanneer het schooljaar begint.

Als ik het goed heb vraag je nu voor de eerste keer stufi voor deze nieuwe opleiding? Dan krijg je het idd per 1 september, omdat ze gewoon van de Nederlandse situatie uitgaan. Als je eenmaal stufi krijgt betalen ze de zomermaanden immers ook gewoon door (hier van juli tot september, daar dan van december tot maart). Die eerste keer dat je het krijgt is altijd kut, want het komt nooit uit. Die eerste maand zul je op een andere manier moeten overbruggen.

Overigens is dit allemaal uit mn hoofd, bron heb ik niet.
pi_95253303
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:57 schreef fh101 het volgende:

[..]

Als ik het goed heb vraag je nu voor de eerste keer stufi voor deze nieuwe opleiding? Dan krijg je het idd per 1 september, omdat ze gewoon van de Nederlandse situatie uitgaan. Als je eenmaal stufi krijgt betalen ze de zomermaanden immers ook gewoon door (hier van juli tot september, daar dan van december tot maart). Die eerste keer dat je het krijgt is altijd kut, want het komt nooit uit. Die eerste maand zul je op een andere manier moeten overbruggen.

Overigens is dit allemaal uit mn hoofd, bron heb ik niet.
Ik kom er net achter dat ik het verkeerd gelezen had. want er stond inwonend en er onder per 1-09-2011 en een aantal regels eronder uitwonend, dus dat heeft niet te maken met de stufi zelf.
Hoewel ze het dan toch fout gedaan hebben omdat ik heb aangegeven dat ik per 01-08-2011 uitwonend zou zijn :{ _O-
pi_95314750
Sjezus, heb nog steeds niks gehoord van de uni in Canada en van mn contactpersoon hier.. Een ander meisjes dat naar dezelfde uni gaat heeft ondertussen al haar vliegticket kunnen boeken...
(ik ga niets boeken/regelen tot ik 100% zeker weet dat ik daar terecht kan).

Morgen maar weer eens langsgaan dan, mailen werkt kennelijk niet :(
pi_95314780
owh, erg is dat hè? :o onzekerheid zuigt!
Ja doei.
pi_95327573
Het is gewoon k#t.

Ik was in december namelijk 90 % zeker dat ik naar Manchester zou gaan, was ook al bezig met regelwerk enzo maar toen kreeg ik opeens (totaal onverwacht) een mailtje dat de uni van Manchester het contract met mijn uni heeft stop gezet en dat het dus niet door zou gaan. Lekker dan.

Dus nu wil ik het gewoon echt zeker weten. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om eens in de zoveel tijd een mailtje te sturen met de stand van zaken?!
pi_95327884
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:29 schreef fh101 het volgende:
Morgen maar weer eens langsgaan dan, mailen werkt kennelijk niet :(
Een goede levensles is dat je eigenlijk gewoon moet bellen of langsgaan ipv mailen.

Wat betreft de TT. Ik studeer nog steeds in het buitenland en de kans zit er nog steeds in dat ik volgend jaar voor mn 4e achtereenvolgende jaar in het buitenland zit voor studie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_95335398
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een goede levensles is dat je eigenlijk gewoon moet bellen of langsgaan ipv mailen.
.
Pff ja ik weet het. Maar langsgaan is niet zo handig als je 80 km verderop woont.. ;) Bellen zijn ze niet zo happig op hier.

Welk land zit je eigenlijk?
pi_95335459
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:08 schreef fh101 het volgende:

[..]

Pff ja ik weet het. Maar langsgaan is niet zo handig als je 80 km verderop woont.. ;) Bellen zijn ze niet zo happig op hier.

Welk land zit je eigenlijk?
Hoezo zijn ze niet zo happig op bellen? Moet jij toch geen probleem vinden?

Ik zit in de UK, Londen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_95336010
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoezo zijn ze niet zo happig op bellen? Moet jij toch geen probleem vinden?

Ik zit in de UK, Londen.
Sowieso kan je alleen op bepaalde uren bellen, meestal net tijden dat ik moet werken of andere verplichtingen heb. En als je belt, zeggen ze dat je beter even langs kunt komen of dat ze je wel een mail zullen sturen (wat ze vervolgens niet doen). Inderdaad, langsgaan is gewoon veel beter, maar voor mij niet altijd haalbaar.

Londen, gaaf! Als je er al zo lang zit, denk je dan dat je na je studie ook blijft hangen?
pi_95352605
Yeey, mijn verzoek is nu in onderzoek door het nuffic :) nu nog 8 weekjes, en ik weet of ik kan gaan of niet *O*
pi_95382988
Oke, het probleem ligt dus bij de uni in Canada, wat betekend dat mijn contactpersoon op dit moment ook weinig kan doen behalve dan nog een keertje mailen, wat ze ook gaat doen.

Zou wel heel fijn zijn als ik straks eindelijk een keertje zekerheid heb!
pi_95384954

[ Bericht 100% gewijzigd door cafpow op 12-04-2011 11:55:08 (verkeerde topic) ]
pi_95394908
Leuk topic :P

"CONGRATULATIONS, YOU HAVE BEEN ACCEPTED!"
Eindelijk door de selectieprocedure *) 2jarige research master in Helsinki (European Studies) Heb dr zin in!!

Maar ik moet nog zoveel regelen, dit is pas het begin...
- DUO: 2jarige master, dus ik krijg weer een jaartje stufi *) Ik heb al 4 jaar verbruikt. Aangezien studeren in Finland gratis is vraag ik me af of ze wel stufi geven eigenlijk, iemand een idee? Zweden/Denemarken/Noorwegen en Oostenrijk zijn ook gratis toch? iemand ervaring?
- Huisvesting: Echt kneiterduur in Helsinki, maar met subsidie van HOAS (Finse wooncorporatie/studentenvereniging) wel te doen.
- Beurs: Ik krijg het gevoel (na het lezen van de OP) dat ik een beetje te laat ben met het aanvragen van een beurs. M'n cijfers zijn ook niet denderend te noemen, dus misschien kan ik een beurs aanvragen in het tweede jaar van mijn master (met natuurlijk allemaal 8's en 9's op mijn cijferlijst;), iemand ervaring daarmee?
- Studeert iemand anders in het mooie Helsinki? of is iemand anders ook van plan om te gaan studeren in Helsinki komend schooljaar? Misschien leuk om in contact te komen?
- Bijbaantje: iemand ervaring met bijbaantjes in de Scandinavische landen?

pfff twordt nog een hele klus :)

Moi moi
pi_95395245
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:23 schreef jumala het volgende:
Leuk topic :P

"CONGRATULATIONS, YOU HAVE BEEN ACCEPTED!"
Eindelijk door de selectieprocedure *) 2jarige research master in Helsinki (European Studies) Heb dr zin in!!

Maar ik moet nog zoveel regelen, dit is pas het begin...
- DUO: 2jarige master, dus ik krijg weer een jaartje stufi *) Ik heb al 4 jaar verbruikt. Aangezien studeren in Finland gratis is vraag ik me af of ze wel stufi geven eigenlijk, iemand een idee? Zweden/Denemarken/Noorwegen en Oostenrijk zijn ook gratis toch? iemand ervaring?
- Huisvesting: Echt kneiterduur in Helsinki, maar met subsidie van HOAS (Finse wooncorporatie/studentenvereniging) wel te doen.
- Beurs: Ik krijg het gevoel (na het lezen van de OP) dat ik een beetje te laat ben met het aanvragen van een beurs. M'n cijfers zijn ook niet denderend te noemen, dus misschien kan ik een beurs aanvragen in het tweede jaar van mijn master (met natuurlijk allemaal 8's en 9's op mijn cijferlijst;), iemand ervaring daarmee?
- Studeert iemand anders in het mooie Helsinki? of is iemand anders ook van plan om te gaan studeren in Helsinki komend schooljaar? Misschien leuk om in contact te komen?
- Bijbaantje: iemand ervaring met bijbaantjes in de Scandinavische landen?

pfff twordt nog een hele klus :)

Moi moi
gefeliciteerd ^O^ *O*

Tja, het is wel veel regelwerk wat je nog te doen hebt, dus zou lekker zsm beginnen ermee :)
pi_95395345
gefeliciteerd jumala! *O*
Ja doei.
pi_95396279
Paljon Kiitoksia!! (dankjewel)

Kben momenteel de studie-coördinator aan het mailen: 'welke boeken ze in het eerste semester gebruiken zodat ik ze alvast een beetje door kan spitten'. Die zal ook wel denken, wat een übernerd. Maja ik wil mijn Engels een beetje verbeteren en dan sla ik gelijk twee vliegen in één klap :7

(heb dan wel een 8,5 uit 9 gehaald bij m'n Ielts test, maar dat zegt ook niet veel)
pi_95396515
Hoe is je Engels? Heb nog wel wat tips voor Engels-verbeter-boeken :P
Ja doei.
pi_95396887
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:23 schreef jumala het volgende:
Basisbeurs en aanvullende beurs hangen i.i.g. niet af van de hoogte van het collegegeld. :)
pi_95397199
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:54 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe is je Engels? Heb nog wel wat tips voor Engels-verbeter-boeken :P
Haha, wat zijn 'engels-verbeter-boeken'? Staan er leuke plaatjes in? :P

Nee, mijn Engels is 'goed', goed genoeg om slap te ouwehoeren over koetjes en kalfjes en goed genoeg om wetenschappelijke artikelen te lezen. Alleen wil ik graag slap ouwehoeren over wetenschappelijke artikelen in het Engels... oftewel het echte 'business' Engels heb ik voor mijn gevoel niet echt onder de knie en het lijkt mij 'leuk' om alvast mijn toekomstige studieboeken (in het engels) in handen te krijgen.

Maar tips zijn altijd welkom natuurlijk :)
pi_95397409
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Basisbeurs en aanvullende beurs hangen i.i.g. niet af van de hoogte van het collegegeld. :)

ka-ching *) :s) >:)
pi_95397720
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:06 schreef jumala het volgende:

[..]

Haha, wat zijn 'engels-verbeter-boeken'? Staan er leuke plaatjes in? :P

Nee, mijn Engels is 'goed', goed genoeg om slap te ouwehoeren over koetjes en kalfjes en goed genoeg om wetenschappelijke artikelen te lezen. Alleen wil ik graag slap ouwehoeren over wetenschappelijke artikelen in het Engels... oftewel het echte 'business' Engels heb ik voor mijn gevoel niet echt onder de knie en het lijkt mij 'leuk' om alvast mijn toekomstige studieboeken (in het engels) in handen te krijgen.

Maar tips zijn altijd welkom natuurlijk :)
ik heb het dan ook vooral over academisch Engels.. :) zeker voor het schrijven van papers, essays zijn er veel boeken te vinden die je op een duidelijke manier structuur aanleren en je rustig uitleggen welk soort taalgebruik je waar het beste kunt gebruiken.

Zie bijvoorbeeld The Wadsworth Handbook ^O^
Ja doei.
pi_95398021
Thnx!!

Staat ook een gedeelte op google books, binnenkort maar ff doorpluizen!

http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')