abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92099156

Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien.Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook ALLES zelf regelen. Zelf contact leggen met de universiteit/hogeschool, zorgen dat je je punten kan meenemen naar Nederland en alle beurzen zal je zelf moeten regelen.

Stage
Voor stages zijn ook veel mogelijkheden in het buitenland. Helaas worden deze minder geregeld door de universiteit/hogeschool. Gelukkig zijn er wel enkele organisaties die dit regelen zoals aiesec(non profit) of Wereldstage Beter, doch duurder.

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld als in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep. Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs (enkel in Europa) voor studenten, en de Leonardo Davinci beurs (enkel in Europa) voor stagiaires. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
Veel universiteiten/hogescholen hebben daarnaast ook nog beurzen. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben ook nog beurzen. Dit wordt vaak vergeten maar als uitwisselingsstudent kan je hier recht op hebben.
In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures dus begin hier op tijd aan. Het verschilt nogal per land. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl
www.eurostage.org
www.placement-uk.com
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl
www.joho.nl
www.wereldstage.com
www.stageplaza.nl
www.go-europe.nl
www.travelactive.nl
www.aiesec.nl
www.beursopener.nl
www.studeren-in-het-buitenland.nl
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl

Fok!ers die in het buitenland waren/zijn/gaan
Avani - Florida
marcofok - Nice
Leinonlein - zat in Duitsland, wil naar Barcelona
superheist - Londen, Ontario (Canada)
japie12 - wil naar Berlijn
Kuno_van_Dijk - Zweden, daarvoor in Beriljn
KraZj - Aruba
Knoekie - Waarschijnlijk New York City
mel723 - Stockholm
Xonide - Spanje
PinPine - Canada
HenkieVdV - Wil naar NY of LA
Fiama - Canada
D1 - Zat in Cambridge
Grumpey - Cambridge
three.doors.up - Atlanta
Underdoggy - Korea
Steincity87 - Springfield
Tha Dijkstra - HongKong
Wouser - Volgend jaar Duitsland
paperboats - Londen
Quasi - Zuid Afrika
YOshi - Seattle
mr.marcus - Zat in Colombia, wil nu naar Spanje of Korea
r2dGeert - Australie
Roosje11 - Manchester
PieterBas - Boras Zweden
Saander - Ierland
ETA - zat voor studie in Italie, nu een stage in Taiwan
Whoopsydaisy - Brussel
Piepje - Siena Italie
Slomy - VS
Inu - Ijsland
MevrouwLili - Noorwegen
SuperHarregarre - wil naar China (waarschijnlijk Shanghai)
annoylikethewink - wil een onderzoeksstage in Amerika (California) doen
Dizzee - gaat naar China, Shanghai
dr.dunno - Cambridge University, Cambridge, UK
Niek. - gaat op stage in Londen, UK

Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

Vorige delen
Studeren en stage in het buitenland #5
Studeren en stage in het buitenland - Deel 6

De OP HIERRRRR te vinden
Met dank aan Underdoggy en Dizzee voor de OP
Ja doei.
pi_92099192
met de laatste post:

quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:23 schreef williamvv het volgende:
Hallo allemaal!
Ik ben van plan om in het buitenland te studeren. In 2008 heb ik m'n MBO-4 (Marketing/Communicatie) afgerond. Begin 2009 ben ik naar Australie/Nieuw-Zeeland geweest voor een half jaar, backpacken. Het idee was om daarna te beginnen met een HBO opleiding, hier in Nederland. Dat heb ik maar een half jaar volgehouden en ben gestopt. Nu werk ik alweer een jaartje en wil z.s.m. terug naar school! Alleen niet in Nederland...

Nu heb ik zitten kijken voor studies in Australie/Nieuw-Zeeland, maar het collegegeld is daar veel te hoog. In Amerika heb je een aantal scholen die redelijke betaalbaar zijn (vanaf 6000 USD per jaar).

Nu is mijn vraag, is dit allemaal te financieren met studiefinanciering, collegekrediet, lening e.d.?
En kan je er ook nog een beetje van leven daar? Plus is het (nog steeds) noodzakelijk dat je rijke ouders hebt die kunnen financieren, of is het mogelijk om het allemaal zelf te doen?

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,
William
Ja doei.
pi_92099392
Lang leve vrienden met contacten :D
Een goede vriend van m'n ouders reist de hele wereld rond en heeft contacten in ziekenhuizen in Australië, wat voor mij een perfecte werkplek zou zijn. Hopelijk kan hij me helpen!
pi_92112312
hey Motorbloempje, misschien een idee om die OP ook een keer aan te passen? aangezien ik van meerdere users weet dat die niet meer in het buitenland vertoeven...

Ik zelf zit niet meer en Berlijn, ben in Zweden geweest en ben nu bezig om een Master te fixen in Zweden
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_92112323
OP kun je zelf aanpassen, zie de link onderin de OP :)
als meer mensen dat nou even doen dan zet ik de OP er even opnieuw in daarna
Ja doei.
pi_92113088
@ motorbloempje..
bedankt, had hem niet gezien.

[ Bericht 100% gewijzigd door williamvv op 31-01-2011 10:12:44 ]
pi_92113122
ja, die post had ik dus hier al gezet... even lezen is wel handig in plaats van gewoon je informatie weer neerplempen...
Ja doei.
  maandag 31 januari 2011 @ 09:36:21 #8
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_92113264
Ik ben gister aangekomen in Granada, Spanje. Gelukkig 3 jaar geleden ook al in een spaanstalig continent gereisd: Ecuador, Peru en Bolivia toen gezien. Wel erg wennen aan de lispel-s en de snelheid van spreken. Wennen aan het lekkere eten (tapas!!) gaat me wel lukken denk ik ;)
Zometeen maar eens richting stageadres om kennis te maken met iedereen, spannend wel!
pi_92114163
Ik ga proberen donderdag zoveel mogelijk te regelen.

heb vrijdag antwoord van York gehad op al mijn vragen en ga daarmee hier aan de slag... 8-)

en ik ga gewoon zorgen dat ze me 'n Erasmusovereenkomst geven *)
Ja doei.
pi_92125135
Iemand die wat meer weten over een minor doen op curacao? Zit volgend jaar in het 4e jaar van de opleiding Personeel & Arbeid
pi_92267986
Is dit topic altijd zo gezellig?:p
pi_92268196
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:24 schreef Bryan181 het volgende:
Is dit topic altijd zo gezellig?:p
het vorige topic heeft er meer dan 2 jaar over gedaan om eindelijk een keer vol te zijn! Dus verwacht niet te veel! :D zal zo ook even jou vraag bekijken... :D had de verkeerde post gepakt om je "vraag" te beantwoorden

quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:23 schreef williamvv het volgende:
Hallo allemaal!
Ik ben van plan om in het buitenland te studeren. In 2008 heb ik m'n MBO-4 (Marketing/Communicatie) afgerond. Begin 2009 ben ik naar Australie/Nieuw-Zeeland geweest voor een half jaar, backpacken. Het idee was om daarna te beginnen met een HBO opleiding, hier in Nederland. Dat heb ik maar een half jaar volgehouden en ben gestopt. Nu werk ik alweer een jaartje en wil z.s.m. terug naar school! Alleen niet in Nederland...

Nu heb ik zitten kijken voor studies in Australie/Nieuw-Zeeland, maar het collegegeld is daar veel te hoog. In Amerika heb je een aantal scholen die redelijke betaalbaar zijn (vanaf 6000 USD per jaar).

Nu is mijn vraag, is dit allemaal te financieren met studiefinanciering, collegekrediet, lening e.d.?
En kan je er ook nog een beetje van leven daar? Plus is het (nog steeds) noodzakelijk dat je rijke ouders hebt die kunnen financieren, of is het mogelijk om het allemaal zelf te doen?

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,
William
qua financieringen kan ik alleen maar vertellen over hoe ik het momenteel zelf doe. Ik heb me ingeschreven voor een Master in Zweden. Om rond te komen, aangezien ik geen stufie enzovoorts meer krijg ben ik nu een jaar aan het werk om tussen de 8 en 9000 euro te hebben.

Voor australie lijkt me dat je zou moeten gaan kijken of je beurzen kan krijgen, daarnaast maak gewoon een berekening wat je denkt per maand binnen te krijgen aan geld en daarnaast maak en een lijstje met kosten die je maandelijks zal hebben. Dan kom je er snel genoeg achter of het haalbaar is of niet.

Vaak is het wel handig dat je wat rijkere ouders hebt als je voor een bachelor die kant opgaat, omdat je niet voor een jaartje gaat maar gelijk voor 3-4 jaar!
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Het is mijn zus, gast.
pi_92268324
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:41 schreef Bryan181 het volgende:
Iemand die wat meer weten over een minor doen op curacao? Zit volgend jaar in het 4e jaar van de opleiding Personeel & Arbeid
De internationale afdeling van je hogeschool heeft geen informatie daarover? Als zij geen info hebben denk ik dat je het beste hogescholen op Curacao kan aanschrijven met de vraag of je informatie kan ontvangen over minors of dat je daar een halfjaar kan vrijstuderen.
Het is mijn zus, gast.
pi_92274979
Op google is niet bijster veel te vinden, maar ik heb wel een universiteit gevonden in Willemstad. Het gaat echter maar om 1 blok dus een maandje of 2.5 denk ik. Ik moet sowieso een gesprek op school aangaan inderdaad..
pi_92275534
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:04 schreef Bryan181 het volgende:
Op google is niet bijster veel te vinden, maar ik heb wel een universiteit gevonden in Willemstad. Het gaat echter maar om 1 blok dus een maandje of 2.5 denk ik. Ik moet sowieso een gesprek op school aangaan inderdaad..
Ik heb even gekeken voor je:
quote:
Doorstuderen
Na de opleiding Bachelor Social Work is het mogelijk door te studeren voor een masters opleiding. Bijvoorbeeld in de sociale wetenschappen of in Social Work. Voorlopig kent de UNA nog geen dergelijke masters opleiding, maar in Nederland en elders in het buitenland zijn er verschillende mogelijkheden. De UNA staat de studenten Bachelor Social Work graag bij om de verschillende mogelijkheden te verkennen.
Personeel en Arbeid valt onder Social work, waar dus nog geen masters in zijn. Ik denk dat je pech hebt..
pi_92276314
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:17 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken voor je:

[..]

Personeel en Arbeid valt onder Social work, waar dus nog geen masters in zijn. Ik denk dat je pech hebt..
Ik denk dat jij pech hebt Loki! Aangezien het hier om een Minor gaat en niet om een master! ;-)
Het is mijn zus, gast.
pi_92277291
Dat is de enige vorm van hoger onderwijs dat ik kan vinden op Curacao.
pi_92277453
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:52 schreef _Loki het volgende:
Dat is de enige vorm van hoger onderwijs dat ik kan vinden op Curacao.
Dus Bryan181 kan gaan kijken naar de UNA of die een minor aanbieden binnen de bachelor Social Work op curacao ;-)
Het is mijn zus, gast.
pi_92277536
Juist.
pi_92278551
Sowieso allemaal bedankt voor de info!:)
pi_92633554
iemand die tijdens zijn/haar bedrijfskundige informatica opleiding het buitenland is in geweest?
pi_93072286
Aangezien de OP verouderd is...

WIe is er op dit moment bezig om een Bachelor (fulltime) of Master (fulltime) te regelen in het buitenland?

Ik ben zelf bezig met een Master in Zweden, en wel aan de Universiteit van Lund. Richting van International Marketing and Brand Management... Afgelopen maand al mn spul die kant opgestuurd en nu maar afwachten...!
Het is mijn zus, gast.
pi_93074604
ik :) maar dan een deel van de bachelor :P morgen maar weer 's langs de mevrouw van Internationalisering hobbelen :)
Ja doei.
pi_93083412
Goeienavond allemaal. Ik zit met een vraag en ik denk dat het het beste is hem hier te stellen..
Ik ben van plan aankomend jaar vanaf 1 september tot 31 januari stage te gaan lopen in Australie. Ik heb gehoord dat zelf huisvesting en stageplekken regelen best moeilijk is. Daarom wil ik het lekker makkelijk doen de eerste keer en via stagehuis.nl mijn stage gaan regelen.

Alleen voordat ik echt wil beginnen met me aan te melden bij stagehuis, vraag ik me af wat nu het totaalplaatje is qua kosten van deze 5 maanden. En hiermee bedoel ik dus alles bij elkaar, vliegticket, kosten daar, visum, verzekeringen e.d. De totaalkosten van bemiddeling van stagehuis.nl is +- 800 euro.

Ik snap dat het natuurlijk heel erg afhangt van de situatie, maar met een ruim genomen schatting zou je me ook al helpen.

Even nog wat info : Ik ben HBO student en volg een studie digitale communicatie. Ik kom voor zover ik weet niet in aanmerking voor een beurs. Ik ben 19 jaar oud en 3e jaars.

Alvast bedankt voor jullie reactie ^O^

patrick
pi_93328636
Ligt het aan mij of is het echt f*cking belachelijk dat wanneer ik mij wil aanmelden op een 'buitenlandse' universiteit dat ik moet laten zien dat ik kundig ben in Engels? Door middel van een IELTS terwijl ik van een Engelse(!) Universiteit afkom nadat ik 3 jaar in Engeland gewoond heb en ook nog eens een IELTS heb gedaan voordat(!) ik naar Engeland kwam die ik ver boven gemiddeld afronde. Maar die IELTS is dus 3 jaar geleden en de master waar ik me voor inschreef wil een IELTS van max. 2 jaar oud. Ik heb m'n oude IELTS kopie mee gestuurd maar dat was niet voldoende. Want .. 3 jaar oud. Zeikerds :r

|:( |:( |:(

@Patrick, ik heb geen idee sorry. Ik zou het in een Australie topic vragen hier op FOK!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_93328900
da's wel raar, van mij hebben ze slechts een bewijs van een docent nodig die bevestigt dat ik mijn Engels prima beheers :)
Ja doei.
pi_93328958
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:42 schreef motorbloempje het volgende:
da's wel raar, van mij hebben ze slechts een bewijs van een docent nodig die bevestigt dat ik mijn Engels prima beheers :)
Dan verbaas ik me erover dat ze dat zo gemakkelijk accepteren. Dan lijkt het meer op dat of je referentie erg goed is, of dat het niveau van Engels nou ook weer niet zo belangrijk is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_93328983
nou ja, ik studeer natuurlijk wel expliciet Engelse Taal en Cultuur, andere studenten moeten wel met een IELTS/TOEFL op de proppen komen :)

maar als je al zo lang onderwijs in de UK volgt vind ik 't wel raar -O-
Ja doei.
pi_93368522
quote:
99s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:29 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Aangezien de OP verouderd is...

WIe is er op dit moment bezig om een Bachelor (fulltime) of Master (fulltime) te regelen in het buitenland?
Deels. Ben aan het kijken/regelen om mijn keuzevakken in Canada (Queen's University) te gaan doen! Erg spannend, en ik moet nog even de moed bij elkaar rapen om ook echt te gaan, maar ik heb nog een paar maanden om aan het idee te wennen ;)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:22:47 #30
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_93657714
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 23:18 schreef Patrick23 het volgende:
Goeienavond allemaal. Ik zit met een vraag en ik denk dat het het beste is hem hier te stellen..
[...]
Alvast bedankt voor jullie reactie ^O^

patrick
Dit stond destijds op hun oude forum. Ik had het nog ergens in een kladblokje bewaart. Ik wilde vanaf afgelopen september namelijk ook mijn stage in Australië/Nieuw Zeeland doen, alleen voor Elektrotechniek konden ze niks vinden. Het scheen nogal moeilijk te zijn voor technische studies, omdat stages niet gebruikelijk zijn daar. Voor communicatie e.d. was eigenlijk altijd wel plek. Het is een antwoord van één van de lui van stagehuis op de vraag van iemand anders.
quote:
Hey Sven,

Om nog even een goed beeld te geven op je begrotting wil ik graag de volgende comments geven:

Zijn de bedragen in mijn begroting reeel?
Zie hieronder een toelichting per kosten post

Ben ik een kostensoort vergeten?
Je bent geen kosten post vergeten voor je verblijf en reis naar Australie!

Vliegticket ¤ 1500,-
(Dit kan vaak wel iets goedkoper, je zult de meeste tickets vinden tussen de ¤ 1100,- en ¤ 1400,-)

visum ¤ 450,-
De kosten van het visum zijn exact $ 195,- AUD wat neer komt op ongeveer ¤ 100,- dit is een beetje afhankelijk van de wisselkoers.

ziektekosten ¤ 630,-
Je extra verzekering is afhankelijk of je in Nederland al verzekerd bent en voor hoelang je in het buitenland verblijfd. Voor de meest uitegbreide verzekering via de Stagehuis JOHO special ISIS verzekring ben je per maand maximaal ¤52,50 kwijt. Dit is voor 6 maanden ¤ 315,-

Levensonderhoud ¤ 3000,-
Je levens onderhoud is te vergelijken met je uitgaven in Nederland, alleen zien we vaak dat mensen meer weekendjes weg gaan en wat meer opstap gaan! Houd hier dus rekening mee met je begroting.

Verblijf ¤ 3200,-
Dit is inderdaad je verblijf inclusief stagebemiddeling en hulp en service. Dit is voor een periode van 6 maanden dus mocht je korter of langer verblijven dan veranderd de prijs natuurlijk mee!

Money – you should bring enough Australian currency in cash for your first few days and have access to $1,500 to $3,500 in bank draft/travellers’ cheques (in your own name) to establish yourself.

Moet ik dit nog bij mijn begroting stoppen of niet?

Nee dit hoef je niet in je begrotting te stoppen. Dit is een bedrag waar enkel om gevraagd kan worden bij je aanvraag van je visum. Je moet dan aantonnen dat je hierover op je bankrekening beschikt. (Mocht je dit niet hebben dan kun je het altijd tijdelijk door familie of vrieden even op je rekening laten zetten zodat je het toch kunt bewijzen Wink )

Naast dat je altijd de kans hebt dat je bedrijf je gaat sponsoren laten visums zoals het Working Holiday Visum het ook toe dat je een bijbaantje in Australie hebt!

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt!

Groetjes,

Dolf
pi_93812126
Hey hallo. Ik ben op zoek naar een stage plaats in het buitenland. Ik ben 4de jaars HBO International Management en ik zoek een bedrijf in het buitenland waar ik mijn scriptie kan doen en tegelijkertijd ervaring op kan doen. Zonder internationale ervaring is in mijn ogen deze diploma waardeloos.
Nu heb ik een vraag gestuurd naar AIESEC om mij te helpen, maar die zeggen dat zij alleen met universiteitsstudenten werken. Weet iemand anders van jullie een gerenommeerd bedrijf dat kan helpen met bemiddelen zonder dat ze mijn bankrekening plunderen. (Ik heb bureaus gezien die 6000 tot 7500 euro vragen wtf?)

Alvast bedankt.
pi_93925223
Hey allemaal,

Ik wil een deel van mijn studie in het buitenland doen. Komend halfjaar is het.
Nu kan/wil ik naar Amerika, Canada, Australie of Londen.
In Amerika kan ik naar een onbekende universiteit in twee kleine steden, visa aanvragen etc zal niet zo gemakkelijk zijn. In Canada naar een onbekende universiteit in een gemiddelde stad. Londen is natuurlijk groot en het is daar aan een bekende universiteit, al is het worden toegelaten er wel moeilijk denk ik. In Australië is het een gemiddelde universiteit in een gemiddelde stad.

Ik ga erheen voor het avontuur, om mijn engels te verbeteren en omdat het ook goed op mijn cv staat. (dit zijn mijn persoonlijke redenen, als je ze raar zou vinden hoef je dat hier niet te melden)

Fokkers weten alles altijd (beter), dus wat zouden jullie doen? Canada, Australie, Amerika of Londen?
pi_93930462
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:05 schreef abcyzycba het volgende:

In Amerika kan ik naar een onbekende universiteit in twee kleine steden, visa aanvragen etc zal niet zo gemakkelijk zijn.
J-1 visa voor gedeeltelijke studie in de VS is helemaal niet moeilijk aan te vragen. Zolang jij geaccepteert bent bij de Amerikaanse uni en jij al je documenten in orde hebt, kan je zonder problemen een visum verkrijgen.
pi_93966083
O+ beurs gekregen voor University of Hull in het Verenigd Koninkrijk O+
Ja doei.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:08:40 #35
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_93968828
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:00 schreef motorbloempje het volgende:
O+ beurs gekregen voor University of Hull in het Verenigd Koninkrijk O+
Welke beurs?
:-)
pi_93970110
Harting :)
Ja doei.
pi_94065941
oef... ik ben druk bezig met uitzoeken waar ik vanaf september vakken wil gaan volgen.
Ik heb een lijstje gekregen van de Exchange Coordinator waar ik heen zou kunnen. Nu valt er al veel af omdat het niet bij mijn studie past, of omdat er niet in het Engels lesgegeven wordt.
MIjn eerste keuze, Schotland, viel af omdat er geen contracten met Wageningen zijn. Ergens anders in de UK werd me afgeraden vanwege slechte ervaringen. Nu heb ik dus eigenlijk niet echt een voorkeur meer... Het moet in ieder geval Europa zijn. Ik wil wel graag ergens heen waar het niveau Engels van de studenten redelijk hoog is, zodat er in ieder geval te communiceren is. Als ik sommige exchange students in Wageningen zie...
Nu zijn de meeste sites van universiteiten erg onoverzichtelijk, en is het erg moeilijk om een overzicht van vakken die ik eventueel zou kunnen volgen te krijgen. Word er een beetje moedeloos van :( als die sites al onduidelijk en vaak niet in het Engels zijn, hoe moet het dan met de vakken en de overige organisatie zijn?
Hebben jullie nog tips? Waar moet ik op letten etc?
Hebben jullie ervaring met bepaalde landen/universiteiten, maar moet ik absoluut wel/niet heen gaan? het gaat om vakken in de richting management/marketing, maar dan nog breder :P

Een heleboel vragen, maar ik ben de weg ff kwijt en dit lucht op ;)
pi_94078422
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:07 schreef maen het volgende:
oef... ik ben druk bezig met uitzoeken waar ik vanaf september vakken wil gaan volgen.
Ik heb een lijstje gekregen van de Exchange Coordinator waar ik heen zou kunnen. Nu valt er al veel af omdat het niet bij mijn studie past, of omdat er niet in het Engels lesgegeven wordt.
MIjn eerste keuze, Schotland, viel af omdat er geen contracten met Wageningen zijn. Ergens anders in de UK werd me afgeraden vanwege slechte ervaringen. Nu heb ik dus eigenlijk niet echt een voorkeur meer... Het moet in ieder geval Europa zijn. Ik wil wel graag ergens heen waar het niveau Engels van de studenten redelijk hoog is, zodat er in ieder geval te communiceren is. Als ik sommige exchange students in Wageningen zie...
Nu zijn de meeste sites van universiteiten erg onoverzichtelijk, en is het erg moeilijk om een overzicht van vakken die ik eventueel zou kunnen volgen te krijgen. Word er een beetje moedeloos van :( als die sites al onduidelijk en vaak niet in het Engels zijn, hoe moet het dan met de vakken en de overige organisatie zijn?
Hebben jullie nog tips? Waar moet ik op letten etc?
Hebben jullie ervaring met bepaalde landen/universiteiten, maar moet ik absoluut wel/niet heen gaan? het gaat om vakken in de richting management/marketing, maar dan nog breder :P

Een heleboel vragen, maar ik ben de weg ff kwijt en dit lucht op ;)
Ik zou eerst een kijken met welke universiteiten Wageningen allemaal contracten heeft, dat maakt het wel een stuk makkelijk. Verder is het Engels in de noordelijke landen vaak goed, dus Denemarken en Scandinavie. Sites van universiteiten zijn idd niet duidelijk, maar mss kan de buitenland coordinator je daarmee op weg helpen.

Zelf ben ik dus nog steeds de moed bij elkaar aan het rapen om ook daadwerkelijk naar Canada te gaan, maar ik zie dus echt enorm op tegen het vertrek zelf (ook al is het nog ver weg). Ik kan me echt voorstellen dat ik een week van te voren enorm depri wordt en op weg naar Schiphol of als een zombie in de auto zit, of als een huilend mensje. Hoe hebben jullie je vertrek ervaren/hoe zien jullie je vertrek voor je?
pi_94083881
Wat bedoelen ze met slechte ervaringen? Dat kan natuurlijk ook heel persoonlijk zijn. Misschien bevalt de UK jou wél heel goed.
pi_94084084
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:01 schreef _Loki het volgende:
Wat bedoelen ze met slechte ervaringen? Dat kan natuurlijk ook heel persoonlijk zijn. Misschien bevalt de UK jou wél heel goed.
Ik denk dat ze bedoelen dat contct slecht is, dingen niet goed geregeld zijn enzovoorts, dus dat als Mean daar heen zou gaan ze veel problemen zou krijgen op dat gebied, waar ze haar dus voor willen behoeden!
Het is mijn zus, gast.
pi_94085177
Ah, dat kan ook inderdaad.
pi_94087168
quote:
Op maandag 14 maart 2011 10:08 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bedoelen dat contct slecht is, dingen niet goed geregeld zijn enzovoorts, dus dat als Mean daar heen zou gaan ze veel problemen zou krijgen op dat gebied, waar ze haar dus voor willen behoeden!
Dat inderdaad. Heb je daar ervaring mee?
pi_94087225
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:44 schreef maen het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Heb je daar ervaring mee?
Ik heb daar zelf geen ervaring mee, ik weet wel van mede studenten die in het buitenland waren geweest en achteraf hun vakken niet geaccepteerd kregen bij de hogeschool utrecht, waardoor ze dus "voor niets" in het buitenland waren geweest...
Het is mijn zus, gast.
pi_94087498
quote:
Op maandag 14 maart 2011 00:46 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik zou eerst een kijken met welke universiteiten Wageningen allemaal contracten heeft, dat maakt het wel een stuk makkelijk. Verder is het Engels in de noordelijke landen vaak goed, dus Denemarken en Scandinavie. Sites van universiteiten zijn idd niet duidelijk, maar mss kan de buitenland coordinator je daarmee op weg helpen.
Ja, ik heb ook wel een lijstje gekregen met wat mogelijk is. Maar daar staan ook heel veel opties op waar geen Engels gesproken lijkt te worden. Het is echt heel onoverzichtelijk :s
Her morgen een afspraak met de coordinator, maar zij wou eigenlijk niet afspreken voor ik duidelijk had waar ik heen wil en welke vakken ik daar wil gaan doen...
pi_94089085
Ook altijd leuk, zulke mensen. Die je moeten helpen bij keuzes maar die je niet willen helpen voor je keuzes hebt gemaakt :')
pi_94089957
ja heel fijn... dan vraag je om informatie, wordt je naar de standaard website gestuurd. Waar ik dus al gekeken heb, maar ik wil meer details!
Nu dus maar gezegd dat ik wel al wat opties heb, en dan zien we morgen wel verder.
pi_94090177
Dat heb ik ook, altijd verwezen naar de handleiding op internet en zo, want "daar staat al heel erg veel informatie in". Vreselijk irritant.
pi_94101606
TVP. In de voorbereidingsfase voor een 10 maanden durende stage in Brussel binnen de Social Work sector. Momenteel Culturele en Maatschappelijke Vorming studerende aan Hogeschool Leiden.
pi_94151489
goedenavond allen :W

Ik kom hier ook eens even langs, met mijn vragen uiteraard.
Het zit namelijk zo, ik wil ergens in augustus mischien in het buitenland (zuid-amerika) een volledige studie gaan volgen op ongeveer HBO niveau.
Nu ben ik volledig afhankelijk van stufie(de DUO), maar nu wil ik dus voor mijn vertrek weten of ik wel of geen stufie krijg.
Aangezien ik anders maar hier in nederland blijf en geen zin heb om nog een jaar te verliezen en een hele reis erheen te betalen om weer terug te komen.

Dus wil ik alvast de aanvraag tot het beoordelen van de mogelijkheid om stufie te ontvangen voor de studie. Maar het punt is dat er bij het aanvraag formulier gevraagd wordt om bewijs van inschrijving maar ik kan me niet inschrijven tot eind Juli. Kan ik nu dan toch de aanvraag doen, en laten beoordelen of ik wel of geen stufie krijg voor die oppleiding, zonder bewijs dat ik daar ingeschreven sta en of wordt?

Ik heb de vraag al bij de DUO zelf, maar ik krijg geen duidelijk en of geschikt antwoord op mijn vraag. Dus ik hoop(te) dat iemand hier mij kan helpen?
pi_94164623
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:31 schreef -er1k het volgende:
TVP. In de voorbereidingsfase voor een 10 maanden durende stage in Brussel binnen de Social Work sector. Momenteel Culturele en Maatschappelijke Vorming studerende aan Hogeschool Leiden.
LEIDEN!!

Ahum, sorry. Gaaf! Mag ik vragen waarom Brussel? Lijkt mij altijd zo gek om naar Belgie als buitenland te gaan ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:08 schreef cafpow het volgende:
goedenavond allen :W

Ik kom hier ook eens even langs, met mijn vragen uiteraard.
Het zit namelijk zo, ik wil ergens in augustus mischien in het buitenland (zuid-amerika) een volledige studie gaan volgen op ongeveer HBO niveau.
Nu ben ik volledig afhankelijk van stufie(de DUO), maar nu wil ik dus voor mijn vertrek weten of ik wel of geen stufie krijg.
Aangezien ik anders maar hier in nederland blijf en geen zin heb om nog een jaar te verliezen en een hele reis erheen te betalen om weer terug te komen.

Dus wil ik alvast de aanvraag tot het beoordelen van de mogelijkheid om stufie te ontvangen voor de studie. Maar het punt is dat er bij het aanvraag formulier gevraagd wordt om bewijs van inschrijving maar ik kan me niet inschrijven tot eind Juli. Kan ik nu dan toch de aanvraag doen, en laten beoordelen of ik wel of geen stufie krijg voor die oppleiding, zonder bewijs dat ik daar ingeschreven sta en of wordt?

Ik heb de vraag al bij de DUO zelf, maar ik krijg geen duidelijk en of geschikt antwoord op mijn vraag. Dus ik hoop(te) dat iemand hier mij kan helpen?
Volgens mij ontvang je dan gewoon uitwonende stufi. Maar houd er wel rekening mee dat je waarschijnlijk een paar duizend euro meer collegegeld betaald... dus of het nut heeft? Maar mss zijn er mensen die je hier meer over kunnen vertellen ;)
pi_94170670
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:36 schreef fh101 het volgende:

[..]

LEIDEN!!

Ahum, sorry. Gaaf! Mag ik vragen waarom Brussel? Lijkt mij altijd zo gek om naar Belgie als buitenland te gaan ;)

[..]

Volgens mij ontvang je dan gewoon uitwonende stufi. Maar houd er wel rekening mee dat je waarschijnlijk een paar duizend euro meer collegegeld betaald... dus of het nut heeft? Maar mss zijn er mensen die je hier meer over kunnen vertellen ;)
Op zich is het collegeld wel wat meer, maar goed, met de uitwonen stufi kan ik het makkelijk betalen. Want mijn stufi is dan bijna gelijk aan het loon van anderen. En vanwege inwonen bij familie heb ik zowieso iets minder kosten.
Maar het draait mij meer om de aanvraag of daar perse de bewijzen bij moeten want die kan ik niet geven tot ik me inschrijf en dat kan pas eind juli...maar 1 week later beginnen daar de lessen en de duo doet er ruim 8 weken over om te beoordelen, dus zit ik 2 maanden zonder een rooie cent...dat schiet niet op.
pi_94174881
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:36 schreef fh101 het volgende:

[..]

LEIDEN!!

Ehm, een beetje samenloop van omstandigheden.

België als land zijnde heeft mij altijd aangetrokken. Geboren in de omgeving van Maastricht (desalniettemin al jarenlang wonend in Noord-Holland), veel familie in België, maar bovenal dat ik België altijd een fascinerend land heb gevonden wat betreft sociaal maatschappelijk klimaat.

Wat betreft Brussel; Het gekutkloot altijd met de taalbarričre. De prachtige natuur en tegelijkertijd een doorgeleefd aanzicht wat betreft gebouwen, etc. De relaxte mentaliteit van de Belg en tegelijkertijd de opgefoktheid van de criminaliteit die in sommige wijken schuil gaat. Het centrum van Europa. Het lekkere eten en het goede uitgaansleven.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is een totaalpakket van verschillende facetten die Brussel voor mij persoonlijk tot een aantrekkelijke stad maken. Je moet het zelf gewoonweg ervaren hebben, denk ik. Het is totaal anders dan Amsterdam.

Ik haal voldoende, persoonlijke, leerdoelen uit een jaar Brussel. De Franse taal beter onder controle krijgen, omgang met verschillende soorten mensen uit diverse culturen (wat ook een belangrijk aspect is voor mijn beroepsleven later), eerste emigratie ervaring, even weg van Nederlandse zeurkousen (dat zijn we tenslotte allemaal!) en mijzelf gewoonweg op algemeen en beroepsmatig vlak ontwikkelen.

Ik ken geen één stad die zo verschilt van de onze en tegelijkertijd zo dichtbij is.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:57:06 #53
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94175084
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:52 schreef -er1k het volgende:
Wat betreft Brussel; Het gekutkloot altijd met de taalbarričre. De prachtige natuur en tegelijkertijd een doorgeleefd aanzicht wat betreft gebouwen, etc. De relaxte mentaliteit van de Belg en tegelijkertijd de opgefoktheid van de criminaliteit die in sommige wijken schuil gaat. Het centrum van Europa. Het lekkere eten en het goede uitgaansleven.

Wat een gekke reden om als pro-argument voor Brussel te noemen. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_94175229
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:57 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Wat een gekke reden om als pro-argument voor Brussel te noemen. :P
Hahaha :P, ik heb het misschien wat ongelukkig verwoord. Ik vind de discussie en problematiek rondom Wallonië en Vlaanderen interessant en ben benieuwd hoe, en of, dit ooit opgelost gaat worden. In mijn toekomstige werkveld zou je wellicht gevraagd kunnen worden om hiermee aan de slag te gaan onder de plaatselijke bevolking en wat je er tegen (of voor, in dat geval) kunt doen.
pi_94192945
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:52 schreef -er1k het volgende:

[..]

Ehm, een beetje samenloop van omstandigheden.

België als land zijnde heeft mij altijd aangetrokken. Geboren in de omgeving van Maastricht (desalniettemin al jarenlang wonend in Noord-Holland), veel familie in België, maar bovenal dat ik België altijd een fascinerend land heb gevonden wat betreft sociaal maatschappelijk klimaat.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is een totaalpakket van verschillende facetten die Brussel voor mij persoonlijk tot een aantrekkelijke stad maken. Je moet het zelf gewoonweg ervaren hebben, denk ik. Het is totaal anders dan Amsterdam.

Ik haal voldoende, persoonlijke, leerdoelen uit een jaar Brussel. De Franse taal beter onder controle krijgen, omgang met verschillende soorten mensen uit diverse culturen (wat ook een belangrijk aspect is voor mijn beroepsleven later), eerste emigratie ervaring, even weg van Nederlandse zeurkousen (dat zijn we tenslotte allemaal!) en mijzelf gewoonweg op algemeen en beroepsmatig vlak ontwikkelen.

Ik ken geen één stad die zo verschilt van de onze en tegelijkertijd zo dichtbij is.
Je laat het een stuk aantrekkelijker klinken dan ik altijd heb gedacht dat het was ;) Veel plezier/succes met de voorbereidingen!
pi_94198118
Ik wil graag Frans en/of Engels gaan studeren in Amerika en/of Canada op zeer korte termijn. Welke organisatie of universiteit raden jullie mij aan en in welke stad ? Ik ben 24 en heb zelf tot nu toe alleen gehoord van EF.

Greetz
pi_94198630
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:58 schreef tucktucktuck het volgende:
Ik wil graag Frans en/of Engels gaan studeren in Amerika en/of Canada op zeer korte termijn. Welke organisatie of universiteit raden jullie mij aan en in welke stad ? Ik ben 24 en heb zelf tot nu toe alleen gehoord van EF.

Greetz
http://www.travelactive.nl/ ?
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:27:23 #58
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94209370
Travel Active naaien je er vaak nogal bij, hoewel ik niet veel weet van hun language courses dus misschien is dat de uitzondering.

Beter kijk je naar de opties bij universiteiten zelf, maar welke universiteiten aan te raden zijn kan ik je niet vertellen. Een vriendin van me is Canadese, zal haar vragen of ze er het een en ander over weet.
pi_94211133
Alvast bedankt daarvoor ..... Iemand anders nog suggesties ?
pi_94251173
Een vriendin van me is naar Kaplan in Washington DC geweest en heeft daar echt een geweldige tijd gehad.

http://www.kaplaninternat(...)rses-washington.aspx

edit: en als je een beetje meer op die site rondneust kom je erachter dat ze ook in andere steden die courses aanbieden en ook in andere landen.
pi_94311013
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:09 schreef fh101 het volgende:

[..]

Je laat het een stuk aantrekkelijker klinken dan ik altijd heb gedacht dat het was ;) Veel plezier/succes met de voorbereidingen!
Ik blijf er desondanks wel realistisch onder. Ik ben degene die mijzelf straks zal moeten aanpassen en ook weet dat ik m'n neus nog een aantal keer ga stoten. Toch heb ik er een goed gevoel bij en het idee dat ik na die 10 maanden met een fantastische ervaring terugkeer ;).
pi_94320888
Hallo allemaal!

Ik wil graag stage lopen in Hongkong, imo heb ik geluk aangezien ik daar familie heb en dus een verblijfplek heb. Ook kan ik de taal (kantonees) al spreken (niet al te goed hoor).
Stage is officieel van September tot december als ik me niet vergis, eerder beginnen mag, als je een maadn eerder begint, dan ben je in principe een maand eerder klaar.

Nu moet ik alleen nog een stageplek vinden in Hongkong. Nu woont en werkt mijn zus al 4 jaar in Hongkong en weet dat ze in HK erg weinig stages (internships) hebben omdat het meestal meteen werken is na studie en de scholen daar niet zoveel aan stages doen.

Nu ben ik een CV aan het maken en is mijn zus aan het netwerken om zo een stage te kunnen vinden, maar hoe kan ik zelf actie ondernemen?

Het liefst wil ik bij een Nederlands bedrijf in Hongkong aangezien zij weten wat een "stage" is en ik daarover een verslag kan schrijven, maar dat kan betekenen dat ik stront en 3 knikkers krijg omdat ik een stagiair ben. Maar hoe kom ik überhaupt in contact met dit soort bedrijven? Is het op te zoeken welk bedrijven Nederlands zijn?

Wat mijn zus mij adviseert mij om in Hongkong 5 maanden full time te werken maar niet vertellen dat ik van plan ben om weg te gaan of überhaupt dat ik "op stage ben". Als ik ontslag neem, zijn zij verplicht om een evaluatiebrief te schrijven die ik in mijn verslag kan stoppen.
Nadeel ervan is dat ik met een vakantiebaantje zit opgescheept en totaal niet opleidinggerelateerd, stoppen en iets anders zoeken kan dan ook niet 1,2,3.

Heeft iemand tips en tricks voor mij en mijn situatie?

Alvast bedankt!

PS: Ik doe Digitale Communicatie aan de Hogeschool Utrecht 2de jaar (in de 3de jaar moet ik stage lopen).
  maandag 21 maart 2011 @ 11:05:05 #63
331715 WilWeg
Studie/stage in het buitenland
pi_94412216
-neen dus-

[ Bericht 93% gewijzigd door motorbloempje op 21-03-2011 12:39:23 ]
pi_94412386
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:05 schreef WilWeg het volgende:
-
ruikt naar spam, daarnaast ben je al vaker op je vingers getikt voor dezelfde website

[ Bericht 11% gewijzigd door motorbloempje op 21-03-2011 12:39:40 ]
Het is mijn zus, gast.
pi_94565211
Inmiddels heb ik al de aanvraag verstuurd, en ik zie wel wat het wordt met de IB-groep. Tot nu toe helemaal niks gehoord. Dus heb maar even een mailtje gestuurd om te vragen of ze ze ontvangne hebben :)
  zondag 27 maart 2011 @ 18:18:01 #66
340450 Poefboem
Poef deed de auto en toen BOEM
pi_94680345
Weet iemand ook iets om een volledige Bachelor te volgen in Amerika?
BOEM, BOEM, BOEM, BOEM.
I want you in my room!
pi_94682631
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:18 schreef Poefboem het volgende:
voor zover ik weet moet je een bewijs van inschrijving hebben en die samen met het formulier aanvraag studiefinanciering buitenland invullen en opsturen 3 maanden van te voren.

Maar je kan ook hier meer lezen specifiek over de VS
http://www.ib-groep.nl/Images/Studiegigds_VS_2010_tcm7-10198.pdf
pi_94682778
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:18 schreef Poefboem het volgende:
.

Vraag maar raak. Ik zit momenteel in mijn tweede jaar aan een Liberal Arts College in de VS.
pi_94722644
Pff, aanmelden voor mn universiteit in Canada gaat niet echt soepel..

de buitenlandcoordinator doet dit voor me, maar de universiteit heeft een nieuw systeem en blijkbaar is er iets mis gegaan. Weeeer afwachten dus, want dat is het tot nu toe de hele tijd: wachten. Ik kan niks gaan regelen tot ik officieel ingeschreven sta.
pi_94725566
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:24 schreef Greci het volgende:

[..]

.

Vraag maar raak. Ik zit momenteel in mijn tweede jaar aan een Liberal Arts College in de VS.
mischien niet helemaal relevant, maar ik zit met een vraag ook voor andere fokkers die studiefinanciering voor een opleiding in het buitenland aanvroegen:
Hoe lang duurde het ongeveer tot je bericht kreeg dat de aanvraag in behandeling was?
  maandag 28 maart 2011 @ 19:38:24 #71
340450 Poefboem
Poef deed de auto en toen BOEM
pi_94727985
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:24 schreef Greci het volgende:

[..]

.

op welke college zit je dan?
BOEM, BOEM, BOEM, BOEM.
I want you in my room!
pi_94739719
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:55 schreef cafpow het volgende:

[..]

mischien niet helemaal relevant, maar ik zit met een vraag ook voor andere fokkers die studiefinanciering voor een opleiding in het buitenland aanvroegen:
Hoe lang duurde het ongeveer tot je bericht kreeg dat de aanvraag in behandeling was?
Ik geloof dat het twee maanden duurde voordat ik een brief van de IB-Groep kreeg waarin een bevestiging stond dat ze mijn aanvrag hadden ontvangen. Verder heb ik nooit een brief gekregen dat mijn aanvraag echt goedgekeurd was, maar wel een brief dat ik stufi zou krijgen vanaf oktober.
pi_94743062
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:25 schreef Greci het volgende:

[..]

Ik geloof dat het twee maanden duurde voordat ik een brief van de IB-Groep kreeg waarin een bevestiging stond dat ze mijn aanvrag hadden ontvangen. Verder heb ik nooit een brief gekregen dat mijn aanvraag echt goedgekeurd was, maar wel een brief dat ik stufi zou krijgen vanaf oktober.
Dat is balen, ik hoop toch dat het vrij snel zal gaan, want als ik stufi krijg en ga, dan wil toch het ticket zo snel mogelijk kopen, want anders dan ga ik de reis gewoon niet kunnen betalen :{ Want de opleiding zou begin augustus beginnen en ik moet eind juli dan alles daar gaan regelen
pi_94769358
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:18 schreef cafpow het volgende:

[..]

Dat is balen, ik hoop toch dat het vrij snel zal gaan, want als ik stufi krijg en ga, dan wil toch het ticket zo snel mogelijk kopen, want anders dan ga ik de reis gewoon niet kunnen betalen :{ Want de opleiding zou begin augustus beginnen en ik moet eind juli dan alles daar gaan regelen
Maar als je nu voor het eerst gaat studeren krijg je je stufi pas vanaf september...

of sla ik nu onzin uit?? volgens mij was dat zo.
pi_94769498
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:58 schreef fh101 het volgende:

[..]

Maar als je nu voor het eerst gaat studeren krijg je je stufi pas vanaf september...

of sla ik nu onzin uit?? volgens mij was dat zo.
dit is voor mij de 2e keer dat ik stufie aanvraag. Heb al een mbo afgerond en zou nu dus aan hbo beginnen, dus ik krijg gewoon stufie vanaf de maand waarin de lessen beginnen :)
pi_94769965
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:02 schreef cafpow het volgende:

[..]

dit is voor mij de 2e keer dat ik stufie aanvraag. Heb al een mbo afgerond en zou nu dus aan hbo beginnen, dus ik krijg gewoon stufie vanaf de maand waarin de lessen beginnen :)
Jup, klopt. En meestal is dat toch september ;) Maar ik heb het waarschijnlijk verkeerd begrepen, ik dacht dat je je ticket met je stufi wou betalen.
pi_94770206
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:15 schreef fh101 het volgende:

[..]

Jup, klopt. En meestal is dat toch september ;) Maar ik heb het waarschijnlijk verkeerd begrepen, ik dacht dat je je ticket met je stufi wou betalen.
Bij mij begint de opleiding als ik naar het buitenland ga de eerste dagen van augustis, dus heb ik er dan gewoon recht op.

En nee, wat ik bedoelde is dat ik mijn ticket pas wil kopen van eigen spaarcenten op het moment dat ik ook echt ga en dat is als ik stufi krijg, want als ik geen stufi krijg dan ga ik gewoon niet en ik heb geen zin om dan met een ticket van 1300 eurotjes opgescheept te zitten :)
pi_94770515
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:20 schreef cafpow het volgende:

[..]
En nee, wat ik bedoelde is dat ik mijn ticket pas wil kopen van eigen spaarcenten op het moment dat ik ook echt ga en dat is als ik stufi krijg, want als ik geen stufi krijg dan ga ik gewoon niet en ik heb geen zin om dan met een ticket van 1300 eurotjes opgescheept te zitten :)
Aaaah, nu snap ik het! En ja, begrijpelijk! Ik wil ook dingen gaan regelen, maar niet voordat ik zwart op wit heb staan dat ik ingeschreven ben aan de universiteit.
pi_94793160
Is het mogelijk om nu nog een studie voor het eind van het jaar in het buitenland te vinden ?
Ik heb wel enig idee wat voor studie ik zou willen en waar ik hem zou willen doen ( Amerika/Australie) Ga strax even alles hier doorlezen maar ben benieuwd of het in ieder geval nog mogelijk is.
Geniet van 't leven zoals iedereen zou moeten doen
  woensdag 30 maart 2011 @ 01:08:36 #80
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94793201
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 01:06 schreef Nachtboy het volgende:
Is het mogelijk om nu nog een studie voor het eind van het jaar in het buitenland te vinden ?
Ik heb wel enig idee wat voor studie ik zou willen en waar ik hem zou willen doen ( Amerika/Australie) Ga strax even alles hier doorlezen maar ben benieuwd of het in ieder geval nog mogelijk is.
Dat moet nog wel lukken, hoewel de landen die je noemt wel erg veel regelwerk vergen, want je gaat de EU uit. Je bedoelt academisch jaar?
pi_94794425
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 01:08 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Dat moet nog wel lukken, hoewel de landen die je noemt wel erg veel regelwerk vergen, want je gaat de EU uit. Je bedoelt academisch jaar?
Ja, net zelf een beetje onderzoek gedaan en zag dat er ook studies in februari beginnen in NZ, kan ik mooi nog even geld apart zetten enzo. die site van Nuffic is handig.
pi_94841974
Zijn er hier ook mensen die een hele opleiding in het buiteland volgen ?
Want heb nu een beetje gekeken voor een studie in New Zeeland en daar ben ik de studie tegen gekomen die ik wil gaan doen. Wat mij is opgevallen is dat de kosten hoog zijn uiteraard.
Maar hoe krijgen jullie het voor elkaar om meer dan 25000 dollar voor een jaar te regelen ?
Lenen jullie bij de bank bij ? ( DUO kan je maar tot 800 per maand lenen toch?) ouders?
Want als je een volle studie in het buiteland volgt heb je geen recht op een beurs van een universisteit. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie het betalen
pi_94958483
al een tijdje ben ik bezig met het rondneuzen naar een afstudeerstage. Ik ben momenteel derde jaars International Real Estate & Facility Management, maar wil graag het vastgoed in.

Het liefst zou ik in mijn vierde jaar stage willen lopen bij een project ontwikkelaar, bij voorkeur in Londen. Heb al contact met grotere bedrijven maar merk daarbij dat ik daar alleen in gezet zal worden om voor hun goedkoop uren te maken en kei hard te presteren.
Wie heeft er nog tips voor kleinere bedrijven in het vastgoed in Londen? Ik denk dat ik bij hen meer kan leren en betere begeleiding zal krijgen.

Ervaringen in project ontwikkeling ook welkom natuurlijk!
pi_94996031
En wat moet ik me bij die Engelse toelatingstoets voorstellen ?
VWO 6 Engels niveau moet lukken of hoe zit dat ?
pi_94996083
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:14 schreef Nachtboy het volgende:
En wat moet ik me bij die Engelse toelatingstoets voorstellen ?
VWO 6 Engels niveau moet lukken of hoe zit dat ?
IELTS of TOEFL (google maar even ;) )
Ja doei.
pi_94996401
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 21:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

IELTS of TOEFL (google maar even ;) )
Ja al gedaan, maar wordt er niet wijzer van wat voor niveau ze van je verwachten.
pi_94996626
http://www.ets.org/toefl/ibt/scores/

en per instelling kunnen ze bijvoorbeeld een andere minimum totaalscore vragen.

Zie onder andere http://www.ets.org/Media/Tests/TOEFL/pdf/Speaking_Rubrics.pdf voor hoe ze bijvoorbeeld je score voor een spraakoefening raten.
Ja doei.
pi_94997475
Thanksss, postte hier omdat ik eigenlijk een beetje op zoek ben naar ervaringen van mensen ( Dus of ze makkelijk punten kregen enz.)
pi_94997575
Ik hoef 't niet te doen :P want ik studeer al Engels en al mijn colleges zijn in het Engels *)
Ja doei.
  zondag 3 april 2011 @ 21:36:56 #90
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94997884
Ik vond IELTS een eitje, als je al een beetje met Engels bezig bent (series/films kijken zonder ondertiteling, engelse boeken lezen etc) dan lijkt me toch wel dat je het met twee vingers in je neus moet halen.

Hangt ook van het niveau af dat ze op je universiteit vragen trouwens, maar dan nog.
pi_95006939
Ik hoef als het goed is ook geen toets te doen, omdat mn cijfer voor Engels op t vwo hoger was dan een 8.
pi_95007574
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 00:00 schreef fh101 het volgende:
Ik hoef als het goed is ook geen toets te doen, omdat mn cijfer voor Engels op t vwo hoger was dan een 8.
Ik moest 3 jaar geleden ook een IELTS toets doen. Mede omdat ik slechts een 5.6 had op mijn Engels op VWO. IELTS 3 jaar geleden met een 7 gehaald. Heb hem destijds op de UU gedaan. Was wel gezellig :P

Het stelt echt geen druif voor.
pi_95017862
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:05 schreef abcyzycba het volgende:
Hey allemaal,

Ik wil een deel van mijn studie in het buitenland doen. Komend halfjaar is het.
Nu kan/wil ik naar Amerika, Canada, Australie of Londen.
In Amerika kan ik naar een onbekende universiteit in twee kleine steden, visa aanvragen etc zal niet zo gemakkelijk zijn. In Canada naar een onbekende universiteit in een gemiddelde stad. Londen is natuurlijk groot en het is daar aan een bekende universiteit, al is het worden toegelaten er wel moeilijk denk ik. In Australië is het een gemiddelde universiteit in een gemiddelde stad.

Ik ga erheen voor het avontuur, om mijn engels te verbeteren en omdat het ook goed op mijn cv staat. (dit zijn mijn persoonlijke redenen, als je ze raar zou vinden hoef je dat hier niet te melden)

Fokkers weten alles altijd (beter), dus wat zouden jullie doen? Canada, Australie, Amerika of Londen?
Hee abcyzycba,

Als je er uit bent, en je gaat naar Londen, let me know! Ik vertrek in september naar Londen om een semester internationaal recht te studeren aan de London Metropolitan University, misschien kunnen we wat aan elkaar hebben voor tips en/of ervaringen.
Lata,

Theo
I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogany
pi_95055260
Heeft iemand enig idee of er ook een BA marketing bestaat ?
Zit een beetje rond te kijken maar zie tot nu toe alleen maar MA in marketing.
pi_95055471
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 00:36 schreef Nachtboy het volgende:
Heeft iemand enig idee of er ook een BA marketing bestaat ?
Zit een beetje rond te kijken maar zie tot nu toe alleen maar MA in marketing.
in NL of in het buitenland?
pi_95057095
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:44 schreef maen het volgende:

[..]

in NL of in het buitenland?
Liefst buitenland, maar NL mag ook.
pi_95114003
Ga vanaf eind Augustus naar de Universiteit van Kopenhagen, moet hiervoor ook een Toefl test halen 79 of hoger heb me ingeschreven voor vrijdag de 15e. Net links en rechts wat oefenstof gevonden, maar als ik het goed begrijp is die test niet echt iets om je druk om te maken als je altijd met Engels bezig bent. Toch maar keer voorbereiden want het is een duur grapje zo'n test (160 eu).
You are a fugitive but you don't know what you're runnin away from..
pi_95115790
yeey, mijn aanvraag voor stufi is ontvangen en verwerkt, dat staat tenminste online, maar ruim een maand en nu nog minimaal 8 weken wachten op het antwoord...
  woensdag 6 april 2011 @ 13:55:53 #99
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_95118056
Ik vraag me af..

ik studeeer momenteel, en moet nog 2 jaar

stel ik schrijf me in in het buitenland, kan ik dan nog gewoon door studeren aan mn huidige studie?
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_95213107
Ik kijk net via mijn digid op de site van de ibgroep, en er staat al dat ik studifinanciering heb aangevraagd vanaf 1 September 2011 recht op zou hebben, maar de opleiding begint de eerste week van augustus, dus dan zou ik toch vanaf augustus recht op stufi hebben? Of vergis ik me nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')