abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92094858
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.

Kledingvoorschriften
Over de werkkleding bestaan veel meningsverschillen. De ene hiker draagt een pak, de andere een spijkerbroek. Feit is dat EW je graag ziet in een nette pantalon, net overhemd en nette schoenen, zonder baard en lang haar en zonder extreme sierraden. In werkelijkheid wordt hier nogal vaak van afgeweken. Een spijkerbroek is voor EW uit den boze (ookal kan dit netjes zijn). EW controleert nog wel eens op kleding. Als je niet de gepaste kleding draagt krijg je een waarschuwing. Zorg in ieder geval dat je niet in je trainingsbroek aan komt zetten. Voor de rest is het dragen van willekeurige kleding natuurlijk voor eigen risico.

EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
avatarpic-l.png About2Break1, hiker regio Rotterdam
noiconn.png CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
daft-punk(2).jpg Enpe, hiker regio Eindhoven
kuik.png Fireblast, hiker regio Leiden
Serious-Sam-Logo.jpg Hojdhopper,hiker regio Utrecht
avatar%20uncle%20sam.jpg guru033, hiker regio Utrecht
noiconn.png hawk07, hiker regio Haarlem
s5wbyq.gif irritatie100, hiker regio Rotterdam
luciano3.png joppie_saus, hiker regio Groningen
hEinEkEn.jpg Jorian29, hiker regio Apeldoorn
Archer02.jpg Keuzer, hiker regio Tilburg
nr1.jpg Lekiamh, hiker regio Den Haag
noiconn.png LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
noiconn.png MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
usericon.gif Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
mallet.jpg Mallet, hiker regio Doetinchem
noiconn.png mcnick1, hiker regio Apeldoorn
Nedvedkem.png Obama, hiker regio Amsterdam
noiconn.png RTS91, hikere regio Groningen
sporting_60x60.gif Sobajo, hiker regio Eindhoven
noiconn.png Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
plankton.jpg Viezze, hiker regio Groningen
naughty.png Zuunigerd, hiker regio Zwolle

Voorgaande topics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze OP is hier te vinden.
pi_92095174
Laatste vijf posts:

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:04 schreef joppie_saus het volgende:
Ah, altijd nice als dan blijkt dat ze ook hier rondsnuffelen. Je was de weg wel even kwijt op Zwolle CS he, haha :D
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 11:18 schreef Mallet het volgende:

[..]

Big Brother is watching you!
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2011 11:39 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Toen de batterij van m'n mobiel leeg was en ik 'm nog niet opgeladen had belde EW me een keer op m'n vaste lijn terwijl ik die nooit heb opgegeven. Over Big Brother gesproken!!
Alweer terug in NL trouwens?
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:39 schreef SideShow118 het volgende:

[..]

Niet verdwaald maar was vergeten te kijken welk spoor ik moest zijn. Ik stond bij het spoor dat om 48 vertrok maar er was ook een andere die om 31 vertrok van de andere kant van het station.

gewoon wakker blijven :p
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:16 schreef MisterPK het volgende:
Ik had wat verhalen gehoord over de bus bij P+R/A27 Meerkerk. Je moest op een know drukken? hoe zit dat?
pi_92095387
@ Irritatie100: Ik ben weer terug in Nederland ja. Ik hoop a.s. woensdag (voor het eerst) weer ingezet te worden.

@ MisterPK: De bushalte bij de McDonalds heeft een paal met een knop die je moet indrukken. Als het goed is zien buschauffeurs dan een lamp branden en komen ze voor jou de snelweg af. In de praktijk werkt het soms niet echt en rijden ze gewoon door en moet je langer wachten dan nodig is.
pi_92096141
Ik volg hem weer
pi_92101368
Morgen wederom 1 ritje met een tijd zodat ik kan uitslapen, niet verkeerd voor een maandag. Wel in een Citroën Jumpy :{.
pi_92103941
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:55 schreef enpe het volgende:
Morgen wederom 1 ritje met een tijd zodat ik kan uitslapen, niet verkeerd voor een maandag. Wel in een Citroën Jumpy :{.
Dat voor de drukste dag v/d maand.... Vreemd.
pi_92104667
Ja dat dacht ik ook al, afgelopen donderdag precies hetzelfde: 1 rit met aanvangstijd in de middag.
pi_92109317
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:43 schreef Mallet het volgende:
@ MisterPK: De bushalte bij de McDonalds heeft een paal met een knop die je moet indrukken. Als het goed is zien buschauffeurs dan een lamp branden en komen ze voor jou de snelweg af. In de praktijk werkt het soms niet echt en rijden ze gewoon door en moet je langer wachten dan nodig is.
Ik heb er eens op gelet toen ik met de bus naar Utrecht moest. Er staat inderdaad zo'n soort van stoplicht langs de snelweg, voor die buschauffeurs.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_92121721
Shit ik ben net 21 dus te oud voor Hiker :'( zijn ze hier erg streng in?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 31 januari 2011 @ 14:47:47 #10
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_92122918
Nou, ik heb morgen een lange werkdag. Groningen - Breda, en dan van Rotterdam naar Almere. Nu nog even afwachten wat voor auto's.

Edit: Oh, dat vind ik helemaal niet erg morgen :D Een Ford S-Max en een Volvo XC90 :D
#26 || Luciano da Silva
pi_92123352
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:47 schreef joppie_saus het volgende:
Nou, ik heb morgen een lange werkdag. Groningen - Breda, en dan van Rotterdam naar Almere. Nu nog even afwachten wat voor auto's.

Edit: Oh, dat vind ik helemaal niet erg morgen :D Een Ford S-Max en een Volvo XC90 :D
Lekker! Eerst Viezze met een dikke Q5, jij nu met een XC90, nu ik weer :'( .
pi_92124219
quote:
14s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Shit ik ben net 21 dus te oud voor Hiker :'( zijn ze hier erg streng in?
Nah, ik vrees van wel...
  maandag 31 januari 2011 @ 15:21:55 #13
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_92124270
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:57 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Lekker! Eerst Viezze met een dikke Q5, jij nu met een XC90, nu ik weer :'( .
Die Volvo is een automaat zie ik net. Dat kost morgen nog even wat tijd om uit te vogelen hoe dat nog maar werkt.. :D
#26 || Luciano da Silva
pi_92125139
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:21 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Die Volvo is een automaat zie ik net. Dat kost morgen nog even wat tijd om uit te vogelen hoe dat nog maar werkt.. :D
Enige wat je nodig hebt zijn D(rive), R(everse) en P(arkeerrem)!
pi_92125244
2 kleine vraagjes

hoe krijgen jullie die ritbonnen fatsoenlijk op een pagina. Als ik ze direct uitprint zijn ze wel erg klein en 2 op 1 pagina

en printen jullie de schadeformulieren altijd meerdere keren ? er staat in de handleiding dat je kopie's moet afgeven maar er zal vast wel niet altijd een kopieermachine zijn ?
pi_92125335
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:20 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Nah, ik vrees van wel...
Zou het nut hebben te mailen/bellen? Heb wel 2,5 jaar mijn rijbewijs, boete- en schadevrij, HBO, eigen auto en een paar maanden rondgelopen bij een schadehersteller (mijn oldtimer werd daar gerestaureerd, veel zelf gedaan). En ben nog niet eens 1 maand 21.
pi_92125376
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:44 schreef warchaser44 het volgende:
2 kleine vraagjes

hoe krijgen jullie die ritbonnen fatsoenlijk op een pagina. Als ik ze direct uitprint zijn ze wel erg klein en 2 op 1 pagina

en printen jullie de schadeformulieren altijd meerdere keren ? er staat in de handleiding dat je kopie's moet afgeven maar er zal vast wel niet altijd een kopieermachine zijn ?
Bij mij zitten er precies 2 op een A4tje. En de schadeformulieren print ik altijd 1x uit, er is bij mij altijd wel een kopieerapparaat.
  maandag 31 januari 2011 @ 15:51:42 #18
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_92125564
quote:
2 kleine vraagjes

Klopt, dat probleem heb ik ook als ik rechtstreeks uit hun document print. Je moet het even opslaan als PDF en vervolgens openen en dan printen. Dan klopt het wel. En ik heb altijd 2 schadeformulieren bij mij voor het geval ik iets fout doe en vul dus maar eentje in, maar ik heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat er ergens geen kopieerapparaat was.
#26 || Luciano da Silva
pi_92126558
quote:
2 kleine vraagjes

Als je in je ritgegevens hebt staan dat je een auto moet ophalen of afleveren bij een privéadres (soms staat het er niet bij, maar ik check altijd het adres ff met google streetview) dan moet je wel zorgen dat je voldoende formulieren bij je hebt, daar het niet altijd mogelijk is om bij iemand thuis een kopie te maken (is vaak nogal lastig dus gewoon dubbel invullen).
pi_92127675
Haha vanmiddag gemaild naar Toppers, werd zojuist al gebeld voor sollicitatie. Morgen naar Doetichem! 't Zal mij benieuwen. Iemand ervaringen met dit bedrijf?
  maandag 31 januari 2011 @ 17:20:44 #21
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_92129989
Kan je ook ergens aan de slag als je afgestudeerd bent, en dus geen OV meer hebt?
pi_92130332
quote:
14s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Zou het nut hebben te mailen/bellen? Heb wel 2,5 jaar mijn rijbewijs, boete- en schadevrij, HBO, eigen auto en een paar maanden rondgelopen bij een schadehersteller (mijn oldtimer werd daar gerestaureerd, veel zelf gedaan). En ben nog niet eens 1 maand 21.
Niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Je kunt wel aangenomen worden als privéchauffeur, gezien je aantal jaren rijbewijs.

@ Zwartmetsuiker
Ik heb nog nooit van Toppers gehoord (in dit topic). Dus denk niet dat hier iemand zit die het je kan vertellen. Maar goed, succes morgen en dit is niet per se een EW topic dus andere chauffeurs zijn ook welkom.

@ Schild
Nee, dat is toch echt wel een vereiste. Of je moet op een andere manier gratis kunnen reizen.
pi_92131415
Damn ik check(te) me nooit uit bij de bus. Nu is mijn kaart geblokkeerd bij Connexxion, omdat ik 12 keer niet uitgecheckt heb deze maand. Moet ik naar een I&V balie (waar die dingen ook mogen zitten) om de blokkering op te heffen. Had 3 ritten en moest daarom 5x de bus pakken, sommige buschauffeurs zijn wel coulant. 1 chauffeur echter niet, ik moest maar betalen :')

Hopelijk vervalt die blokkering morgen omdat het een nieuwe maand is. Anders moet ik maar eens zo'n kantoor opzoeken...
pi_92131754
Volgens mij vervalt de blokkering niet..zou zo snel mogelijk langs zo'n kantoor gaan.

Kreeg een smsje dat ze veel ritten hadden voor morgen, of ik zsm wilde bellen als ik toch kon..helaas moet ik studeren
pi_92131829
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 17:58 schreef Viezze het volgende:
Volgens mij vervalt de blokkering niet..zou zo snel mogelijk langs zo'n kantoor gaan.

Kreeg een smsje dat ze veel ritten hadden voor morgen, of ik zsm wilde bellen als ik toch kon..helaas moet ik studeren
Heb nog even gebeld, ben na 12 beschikbaar. Was wel een ritje maar die moest tussen 11 en 12 opgehaald worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')