Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!Wat is het?Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
HikerAls hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeurAls privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten?Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
SollicitatieprocedureIn de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je
hier.
KledingvoorschriftenOver de werkkleding bestaan veel meningsverschillen. De ene hiker draagt een pak, de andere een spijkerbroek. Feit is dat EW je graag ziet in een nette pantalon, net overhemd en nette schoenen, zonder baard en lang haar en zonder extreme sierraden. In werkelijkheid wordt hier nogal vaak van afgeweken. Een spijkerbroek is voor EW uit den boze (ookal kan dit netjes zijn). EW controleert nog wel eens op kleding. Als je niet de gepaste kleding draagt krijg je een waarschuwing. Zorg in ieder geval dat je niet in je trainingsbroek aan komt zetten. Voor de rest is het dragen van willekeurige kleding natuurlijk voor eigen risico.
EasyWay b.v.Website:
www.easyway.nlLogin:
www.easyway.nl/loginAantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en
meerHikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
About2Break1, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
hawk07, hiker regio Haarlem
irritatie100, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Apeldoorn
Keuzer, hiker regio Tilburg
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Mallet, hiker regio Doetinchem
mcnick1, hiker regio Apeldoorn
Obama, hiker regio Amsterdam
RTS91, hikere regio Groningen
Sobajo, hiker regio Eindhoven
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topics: SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze OP is hier te vinden.
@ Irritatie100: Ik ben weer terug in Nederland ja. Ik hoop a.s. woensdag (voor het eerst) weer ingezet te worden.
@ MisterPK: De bushalte bij de McDonalds heeft een paal met een knop die je moet indrukken. Als het goed is zien buschauffeurs dan een lamp branden en komen ze voor jou de snelweg af. In de praktijk werkt het soms niet echt en rijden ze gewoon door en moet je langer wachten dan nodig is.
quote:
Op zondag 30 januari 2011 20:43 schreef Mallet het volgende:@ MisterPK: De bushalte bij de McDonalds heeft een paal met een knop die je moet indrukken. Als het goed is zien buschauffeurs dan een lamp branden en komen ze voor jou de snelweg af. In de praktijk werkt het soms niet echt en rijden ze gewoon door en moet je langer wachten dan nodig is.
Ik heb er eens op gelet toen ik met de bus naar Utrecht moest. Er staat inderdaad zo'n soort van stoplicht langs de snelweg, voor die buschauffeurs.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Nah, ik vrees van wel...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
2 kleine vraagjes
hoe krijgen jullie die ritbonnen fatsoenlijk op een pagina. Als ik ze direct uitprint zijn ze wel erg klein en 2 op 1 pagina
en printen jullie de schadeformulieren altijd meerdere keren ? er staat in de handleiding dat je kopie's moet afgeven maar er zal vast wel niet altijd een kopieermachine zijn ?
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Zou het nut hebben te mailen/bellen? Heb wel 2,5 jaar mijn rijbewijs, boete- en schadevrij, HBO, eigen auto en een paar maanden rondgelopen bij een schadehersteller (mijn oldtimer werd daar gerestaureerd, veel zelf gedaan). En ben nog niet eens 1 maand 21.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
quote:
Op maandag 31 januari 2011 15:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:[..]
Zou het nut hebben te mailen/bellen? Heb wel 2,5 jaar mijn rijbewijs, boete- en schadevrij, HBO, eigen auto en een paar maanden rondgelopen bij een schadehersteller (mijn oldtimer werd daar gerestaureerd, veel zelf gedaan). En ben nog niet eens 1 maand 21.
Niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Je kunt wel aangenomen worden als privéchauffeur, gezien je aantal jaren rijbewijs.
@ Zwartmetsuiker
Ik heb nog nooit van Toppers gehoord (in dit topic). Dus denk niet dat hier iemand zit die het je kan vertellen. Maar goed, succes morgen en dit is niet per se een EW topic dus andere chauffeurs zijn ook welkom.
@ Schild
Nee, dat is toch echt wel een vereiste. Of je moet op een andere manier gratis kunnen reizen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Volgens mij vervalt de blokkering niet..zou zo snel mogelijk langs zo'n kantoor gaan.
Kreeg een smsje dat ze veel ritten hadden voor morgen, of ik zsm wilde bellen als ik toch kon..helaas moet ik studeren