Mag ik een contextzin? Ik neem aan dat ze dan niet zeggen: "Ik kun heel goed op mijn handen lopen"quote:Op maandag 31 januari 2011 10:11 schreef Viking84 het volgende:
Wat vinden jullie van 'kan' als alternatief voor 'kun' trouwens? Ik krijg er serieus jeuk van.
Nou, wel zo zielig dat ik blij ben dat ik niet in je schoenen sta!!quote:Op maandag 31 januari 2011 10:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind mij trouwens heul niet zieligdaar heb ik helemaal geen tijd voor
.
Daar heb ik ook geen problemen mee. Ik gebruik het zelf ook door elkaar denk ik.quote:Op maandag 31 januari 2011 10:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
Jij kan dat best, vind ik net zo mooi als jij kunt dat best.
Wacht maar tot de verdoving is uitgewerktquote:Op maandag 31 januari 2011 10:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind mij trouwens heul niet zieligdaar heb ik helemaal geen tijd voor
.
Er is geen regel, behalve dan dat 'kan' ooit niet correct was en tegenwoordig wel. Er schijnt wel een betekenisverschil te zijn:quote:Op maandag 31 januari 2011 10:16 schreef Perruche het volgende:
Wat is de regel dan met kun/kan? Ik weet het verschil niet eens
PMquote:Op maandag 31 januari 2011 10:18 schreef Syrena het volgende:
Razz> Ooohh echt wel zieligMijn oog kon niet meer dicht na mijn bezoekje aan de kaakchirurg, bij het verdoven hadden ze een zenuw meeverdoofd
die loopt kennelijk achterlangs. Toen de verdoving was uitgewerkt was het weg (want het was echt raar haha).
Vik, welke site heb je je abo gevonden??
quote:Op maandag 31 januari 2011 10:18 schreef Syrena het volgende:
Razz> Ooohh echt wel zieligMijn oog kon niet meer dicht na mijn bezoekje aan de kaakchirurg, bij het verdoven hadden ze een zenuw meeverdoofd
die loopt kennelijk achterlangs. Toen de verdoving was uitgewerkt was het weg (want het was echt raar haha).
Moet kunnen. Ik praatte op de dag zelf een beetje moeilijk (als gevolg vd verdoving, water drinken was ook zo'n succesquote:Op maandag 31 januari 2011 10:22 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Dat lijkt me wel vreemd ja. Mijn oog voelt wel een beetje slap maar kan nog alles. Ik vond de ingreep zelf reuze meevallen, alleen sta je wel *hups* ineens weer buiten, en toen was ik nogal trillerig en wist even niet hoe ik nou weer naar de wachtruimte/balie kwam
. Maar ik hoorde m'n lief praten met iemand en toen wist ik het weer. Wel fijn dat 'ie mee was
.
Mja, de verdoving begint enigszins uit te werken en het begint wel zeer te doenik ga vandaag maar niet al te hard aan het werk, moet me inlezen voor wat mondelingen morgen en woensdag. Ik hoop dat ik die gewoon kan afnemen, zonder kwijl of ssslrrp-geluiden
.
Ja. Heel irritant lijkt me dat. Gelukkig ging het over, syreen!quote:Op maandag 31 januari 2011 10:24 schreef Viking84 het volgende:
Wtf, een oog dat niet meer dicht kan?. Kon je ook niet knipperen? Dan droogt je oog toch uit?
Ik las dat als: gelukkig ging het over syreen en niet over mij en ik dacht: nou wat aardig!quote:Op maandag 31 januari 2011 10:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ja. Heel irritant lijkt me dat. Gelukkig ging het over syreen!
Ben je al aan het koelen?quote:Op maandag 31 januari 2011 10:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Twee verstandskiezen lichter, een verdoofd hoofd - zelfs m'n oog doet raar- rijker. 't Viel reuze mee, maar goed, de verdoving is nog niet uitgewerkt natuurlijk. We gaan het zien! Mijn lijstje vandaag wordt denk ik vloeibaar
![]()
Oh, en m'n moeder stáát erop hierheen te rijden, want ik ben zielig, vindt zenou, ik vind het prima hoor. Mag ze lekker brinta voor me maken.
En v.w.b. smartphones, ik zou niet meer zonder m'n iPhone kunnen. Geweldig ding!
Prima tekst! Ik vind het juist een aantrekkelijke manier van formuleren.quote:Op maandag 31 januari 2011 10:14 schreef Viking84 het volgende:
"Voor goed vindbare webteksten kan je natuurlijk altijd contact opnemen met..." Vooral 'je kan' en 'kan je' vind ik lelijk, maar het schijnt tegenwoordig te mogen.
Oh ja, die lekkere!quote:Op maandag 31 januari 2011 10:57 schreef Viking84 het volgende:
Ik kreeg een recept mee voor onder meer Ibu in poedervorm.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |