abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93296978
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:25 schreef mefke79 het volgende:
olijfgroen ja. Wij hadden er een hele muur mee in de woonkamer toen we net gingen samenwonen...gaaf!
Zijn jullie al uit de vloeren voor jullie nieuwe huis? Doe je boven overal dezelfde vloer?
Nee, we moeten nog steeds naar die marmoleumshowroom. Ik denk dat we dat gaan doen als mijn schoonouders terug zijn van hun vakantie - ze zijn een maand weg! - zodat we een oppas hebben. Maar ik zie ons er ook wel voor aan om er binnenkort een dagje uit van te maken. :+

Ik wil zeker weten dat meubilair op marmoleum geen drukplekken achterlaat. Ik heb namelijk een tijdje geleden wat proefstalen besteld en daarop zag ik nog wel afdrukken, dus dat viel me erg tegen.

Als het geen marmoleum wordt dan weet ik het eigenlijk niet... Vanwege de vloerverwarming op de begane grond zijn de keuzes beperkt, maar misschien is er meer mogelijk dan in theorie verstandig is. We nemen in ieder geval dezelfde vloer op de hele eerste verdieping (en waarschijnlijk door het hele huis heen). Verschillen tussen kamers breng ik liever aan door verschillende kleuren op de muur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:04:49 #227
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93297571
Poppedein wat een geweldige kamer!! Zo inspiratie heb ik dus gewoon niet he *jaloers*

Mefke, dat groen vind ik ook heel mooi! Wijzelf hebben die snuit van die hond zeg maar op een wand in onze eigen slaapkamer (ik geloof dat het de kleur Tent van Flexa is).

En Stuva O+. Wij sparen voor Alexa zo links en rechts wat bij elkaar. Op dit moment heeft ze op haar kamer het bureau met de lage kast ernaast. Uiteraard met de roze deuren. Maar ze speelt natuurlijk veel liever met onze kastjes :P. Als ik tijd en zin en lef heb, maak ik nog wel ff foto's van Alexa neie kamer.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_93310225
Oh Poppedein, wat leuk!!!
Dat vestje aan het kapstokje ook, met die teddyvoering,...die wil ik zelf haast nog wel aan, die lijkt me fijhijn!!!!

Mef, wij hebben toch maar een andere vloer gekozen....
Ben benieuwd hoe het allemaal wordt bij jullie!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_93313604
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wil zeker weten dat meubilair op marmoleum geen drukplekken achterlaat. Ik heb namelijk een tijdje geleden wat proefstalen besteld en daarop zag ik nog wel afdrukken, dus dat viel me erg tegen.
Wij hebben op onze bovenverdieping marmoleum en ik heb er vreselijk spijt van. Wél drukplekken van kasten etc.. krassen (wij hebben effen marmoleum, da's misschien ook wel erg dom geweest).. en verkleuringen.

Poppedein, wat een geweldig mooi kamertje!
pi_93313815
Wij hadden marmoleum en wel afdrukken van de jaren 60 en 70 meubels. Ondergrond was stevig hout en daardoor meer kans op beschadigde vloer.
Vrienden van mij hebben al 15 jaar een marmoleum vloer op een betonnen ondergrond en niets te zien van dito meubels. Ook geen krasje van de hond. Wel hebben zij de dikste en hadden wij de middelste dikte genomen.

Ik vind het de allermooiste vloeren die er zijn (ik houd ook niet van hout) en vind mn de kleuren die er te koop zijn zo mooi.
pi_93313856
Ik wil nooit meer iets anders dan een gietvloer
pi_93314072
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 17:05 schreef Sorbootje het volgende:
Dat zou ik ook graag willen maar kan niet op deze oude vloeren hier.
We hebben nu alles in hoogpolig antraciet en zwart melee katoenen vloerbedekking. Dat kan alleen maar als de kinderen de deur uit zijn :D en hond er in, die er uitziet als de vloerbedekking O+
  vrijdag 25 februari 2011 @ 19:44:08 #233
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93319572
Poppedein, wow!! Wat een mooi kamertje is het geworden, dat behang, echt zo geweldig!
Fijne kast he? Er kan zoveel in en je hebt lekker veel 'werkruimte'. Ik ben er nog steeds zo blij mee dat we daarvoor hebben gekozen, nu nog even wachten voordat ie echt in gebruik kan worden genomen.

En die co-sleeper.... O+
pi_93320301
Wow wat mooi Poppedein!! O+ O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 17:05 schreef Sorbootje het volgende:
mijn schoonmoeder heeft er een en die vind het verschrikkelijk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_93320435
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:00 schreef Vicky het volgende:
mijn schoonmoeder heeft er een en die vind het verschrikkelijk!
Dan spoort ze niet :P
pi_93320710
Hier komt een gietvloer na onze a.s verbouwing, dus dat wil ik niet lezen Vicks!

En dank dank dank allemaal!! Lena is helemaal wég van de koeien, ze krijgen alle 9 een aai en een kus elke ochtend..nu maar hopen dat haar broertje niet met een koeienfobie geboren wordt ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_93320801
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:03 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dan spoort ze niet :P
zou kunnen :D
Ze heeft m niet zelf laten gieten hoor, hij zat er al in. Ze krijgt 'm ontzettend moeiljk schoon en is m liever kwijt dan rijk :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:45:32 #238
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_93322423
Poppedein wat gaaf! Heel leuk met die rode ruitjes ernaast. <3

Ik kom inspiratie opdoen. Onze dames krijgen alletwee een nieuwe kamer. Luuks houdt haar meubels maar Leen krijgt een grote kamer. Dus. Behang, gordijnen, bedden, prul... Ik mag los!! (ik vind het alleen heel erg jammer van luuke's kamer maar ze mag nu zelf mee kiezen. :X )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_93322521
Nog een beetje neuzen hier. :)
pi_93322540
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 16:59 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Wij hebben op onze bovenverdieping marmoleum en ik heb er vreselijk spijt van. Wél drukplekken van kasten etc.. krassen (wij hebben effen marmoleum, da's misschien ook wel erg dom geweest).. en verkleuringen.
Oeh, dank voor de waarschuwing! Weet je nog wat voor marmoleum je hebt?

Wij zouden ook effen marmoleum willen, maar als ik het zo hoor dan is het écht geen optie.
pi_93322705
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 17:04 schreef -sabine- het volgende:
Vrienden van mij hebben al 15 jaar een marmoleum vloer op een betonnen ondergrond en niets te zien van dito meubels. Ook geen krasje van de hond. Wel hebben zij de dikste en hadden wij de middelste dikte genomen.
Oh, dat is wel weer heel fijn om te horen! Nou ja, toch maar gewoon naar een showroom dus.
pi_93365937
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dat is wel weer heel fijn om te horen! Nou ja, toch maar gewoon naar een showroom dus.
precies, je hebt het in allerlei smaken, duur en goedkoop, keuze maken is wel lastig hoor, wij kwamen er niet echt uit door het grote aanbod.
pi_93387788
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 21:33 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

precies, je hebt het in allerlei smaken, duur en goedkoop, keuze maken is wel lastig hoor, wij kwamen er niet echt uit door het grote aanbod.
De kleur zou ik zo weten, zou ook dezelfde lichte zijn die mijn vrienden hebben. Net niet zo'n saaie effen, net geen te lichte, geen gelige maar wel warme tint en te combineren met alle kleuren op de muren. Zij hebben de vloer ook niet in de was gezet, nog nooit Dat zou ik dan ook niet meer doen als ik ooit een marmoleum vloer weer krijg.
pi_93394994
Ik weet precies welke vloer ik wil (Walton Uni, plaster of cement), want ik wil zo'n saaie effen vloer ( :+ ) en de keuze daarin is beperkt.
pi_93396659
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet precies welke vloer ik wil (Walton Uni, plaster of cement), want ik wil zo'n saaie effen vloer ( :+ ) en de keuze daarin is beperkt.
Geweldige vloer! Volgens mij stond ie laatst in de VT wonen. Ik ben er ook helemaal verliefd op. Zo'n "saaie" effen vloer is wel makkelijk te combineren met alle meubels en kleuren :)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zondag 27 februari 2011 @ 16:48:54 #246
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_93397015
Cement is heel mooi! Plaster vind ik lelijk. :P
Zelf zou ik gaan voor Paving dat is een beauty.

Maarja ik neem pas dé vloer als ik in m'n droomhuis woon.
Niet dat ik na een jaar weer wil verhuizen, zonde van het geld.
Je zit toch snel aan min. 40,- p.m2.
  zondag 27 februari 2011 @ 16:57:01 #247
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93397446
Hele mooie vloer. Ik vind ook cement het mooiste. In de nieuwe speelkamer wilde ik in eerste instantie deze novilon vloer (traffic rock)

Maar hebben nu toch deze gekozen. (tweed)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_93398624
Dat is toch dat dikke vinylspul, She-Wolf? Dat hebben we nu overal in huis en vind ik toch iets te kwetsbaar. Ik hoop dat linoleum sterker is.
  zondag 27 februari 2011 @ 17:34:53 #249
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93399157
Ja, dat dikke spul inderdaad. Het lijkt mij voor de speelkamer wel ideaal. Die is ongeveer een 12m2, ik zou het ook niet door heel het huis doen. Maar het is gemakkelijk schoonhouden, dat was voor mij eigenlijk doorslaggevend.

Door het hele huis ligt verder een houten vloer, beneden antiek eiken en boven grenen. Wij houden wel van hout. :P
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_93399407
Lijkt me ook ideaal, hoor. Heel makkelijk schoon te houden inderdaad! En op zo'n kleine oppervlakte kun je het ook nog eens makkelijk vervangen, bijvoorbeeld als je zware meubels wilt verzetten en je de afdrukken die ze achterlaten te storend vindt.

Ik vind het zelfs bij ons in huis nog wel meevallen. Er zitten weinig beschadigingen in de vloer, de 'bobbels' zouden we niet gehad hebben als we de vloer hadden laten verlijmen, dus dan blijven alleen de afdrukken over die ik een dealbreaker vind. Nu vind ik zelfs die afdrukken nog wel meevallen, maar we wonen hier nog geen 2 jaar. In ons nieuwe huis willen we een vloer die gerust 5-10 jaar meegaat en waarbij we niet ons hart vast hoeven te houden als we een wasmachine gaan verzetten of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')