abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92997069
Mja als het leger en politie met scherp gaan schieten is het snel afgelopen lijkt me... :{
pi_92997797
Nu net op radio Benghazi eerder in handen gevallen van demonstranten (onafhankelijkheid):

"Hoofd van veiligheidsdienst in Tripoli is gevlucht", iemand uit Tripoli aan de lijn. Nog niet bevestigd overigens.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_93003095
85 doden in Benghazi, hoorde ik net op radio1.

En ook demonstraties in Koeweit, door buitenlandse werknemers, die meer rechten eisen...
I´m back.
pi_93003123
Het gaat er ietsje 'ruiger' aan toe dan in Egypte... :{.
quote:
Situatie in Libië grimmiger: betogers hangen agenten op
Uitdijende groep betogers bereikt hoofdstad Tripoli
Betogers tegen Kadhafi hebben een symbool van zijn macht vernietigd. © afp

UPDATE TRIPOLI - De situatie in Libië wordt grimmiger door de aanhoudende protesten. Alleen al vandaag zouden zeker 27 tegenstanders van de autoritair regerende leider Muammar Kadhafi omgekomen zijn. Maar de betogers slaan terug en zouden twee politieagenten opgehangen hebben. De almaar uitdijende opstand tegen de Libische leider heeft inmiddels de hoofdstad Tripoli bereikt.
Vanuit een aantal buitenwijken in het westen van de stad meldden ooggetuigen er vannacht betogingen plaatsvinden. Ook in verschillende andere plaatsen wordt betoogd.

Betogers gebruiken geweld
Dat de politie en Kadhafi-getrouwe milities met geweld iedere vorm van protest tegen het regime neerslaan met geweld was al bekend. Nu zou er dus ook bij betogers bloed aan hun handen kleven, aldus de website van de krant Oea, die onder invloed staat van Kadhafi's zoon Seif al-Islam.

In Al-Baida, met ongeveer 250.000 inwoners de derde stad van het land, hebben betogers volgens de krant de twee politieagenten eerst gevangengenomen en korte tijd later opgehangen. De stad is volgens oppositiebewegingen in handen van de betogers.

Ondertussen haalt Kadhafi alles uit de kast om te voorkomen dat hij net als de leiders van Egypte en Tunesië het veld moet ruimen.

Betogers gesteund door Libiërs in het buitenland
De betogers in Libie worden gesteund door vanuit het buitenland opererende Libische oppositiebewegingen. Volgens Ibrahim Sahad, voorman van de beweging National Front for the Salvation of Libya (NFSL) in Washington, laat de internationale gemeenschap de Libiërs in de steek laat door zich niet uit te spreken tegen Kadhafi, die "overal bekend staat als een terrorist."

De belangen van olie
Hij roept de regeringen wereldwijd op zich uit te spreken tegen Kadhafi. Dat dat nog niet is gebeurd na vier dagen van protesten, die volgens zijn informatie al meer dan vijftig levens heeft geëist, heeft volgens hem te maken met de buitenlandse belangen in Libië. "Olie verblindt regeringen", aldus Sahad (66).

Kadhafi haalt alles uit de kast en heeft zelfs hulp ingeroepen van Noord-Korea om de opstand de kop in te drukken, aldus Sahad. Ook Tsjadische troepen en misdadigers zijn ingezet. Maar volgens Sahad wankelt het regime. "Ik hoorde zojuist dat de minister van Binnenlandse Zaken zich bij de opstand heeft aangesloten." Kadhafi controleert de media in het land en heeft buitenlandse journalisten de toegang ontzegd, waardoor de meeste informatie die naar buiten komt van getuigen afkomstig is. (ANP/AFP/DPA)
bron
I´m back.
pi_93003610
Bah zeg, Benieuwd hoe het verder gaat lopen :)
pi_93003910
Vervelend nieuws, jammer dat deze demonstranten niet ook geweldloos willen blijven net als in Egypte. Vanaf een veilige afstand bekeken kan ik me wel voorstellen dat je na zo veel geweld ook wilt terugslaan naar de politie/overheid.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:51:25 #107
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_93005155
Met dat nieuws moet je voorzichtig zijn, zoals je ziet is de bron Oua, 1 van de kranten van Saif al-Islam Qadhafi. Ik zeg niet dat de demonstranten vast allemaal engeltjes zijn, maar dit kan natuurlijk ook verzonnen zijn zodat de demonstranten minder support krijgen.
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:23:30 #108
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93005977
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:42 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Vervelend nieuws, jammer dat deze demonstranten niet ook geweldloos willen blijven net als in Egypte. Vanaf een veilige afstand bekeken kan ik me wel voorstellen dat je na zo veel geweld ook wilt terugslaan naar de politie/overheid.
De overheid begon met geweld, de overheid heeft als eerste doden veroorzaakt, dus heeft de overheid al verloren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93010254
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De overheid begon met geweld, de overheid heeft als eerste doden veroorzaakt, dus heeft de overheid al verloren.
Mij, ik ben nergens zeker meer van. Maar overheden kunnen heel goed "winnen" door met geweld te beginnen.
pi_93010350
Khadaffi is echt geen Mubarak. Khadaffi is zelfs zo gek, dat hij zichzelf ziet als "leider van Afrika".
Allah Al Watan Al Malik
pi_93010423
Toch lijkt het erop dat het in Libië behoorlijk serieus aan het worden is. En ook in Bahrein en Jemen. Khadaffi gaat niet aftreden, maar, zoals ik al zeg, ik ben nergens zeker meer van en of hij over een jaar nog president is, ik weet het niet...
pi_93010485
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:44 schreef Monidique het volgende:
Toch lijkt het erop dat het in Libië behoorlijk serieus aan het worden is. En ook in Bahrein en Jemen. Khadaffi gaat niet aftreden, maar, zoals ik al zeg, ik ben nergens zeker meer van en of hij over een jaar nog president is, ik weet het niet...
Niets is inderdaad zeker, maar persoonlijk denk ik dat deze demonstratie geen enkele kans van slagen heeft. Temeer omdat het altijd al een gesloten land was en in die zin de media nooit de mogelijkheid heeft gehad om zich daadwerkelijk te vestigen. Volgens mij is dat toch wel een cruciale voorwaarde voor het succesvol omwerpen van zijn regime.
Allah Al Watan Al Malik
pi_93010863
Nou ja, als je een radio-zender in handen hebt, dan wordt het wel iets makkelijker om het monopolie van de overheid te breken.
pi_93010913
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:00 schreef HiZ het volgende:
Nou ja, als je een radio-zender in handen hebt, dan wordt het wel iets makkelijker om het monopolie van de overheid te breken.
En ook als je satelliet in handen hebt of op een andere manier aan buitenlandse media kunt komen. Die Libiërs zijn, in tegenstelling tot Khaddafi, ook niet gek, die weten natuurlijk heel goed wat er in de regio gebeurt.
pi_93012115
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
Khadaffi is echt geen Mubarak. Khadaffi is zelfs zo gek, dat hij zichzelf ziet als "leider van Afrika".
Wel ambitieus kennelijk. :)
pi_93012159
Het Groene Boek lijkt mij wel interessant. :)
pi_93012193
Helicopters fire at demonstrators in the eastern Libyan city of Benghazi, a doctor who witnessed the incident tells CNN.
pi_93012311
Gadhafi, Gadaffi, Gaddafi, Gadhdhafi, Ghaddafi, Khadaffi, Kaddafi, Kadhdhafi, Khadafy, Qadaffi, Qaddafi, Qadhafi, Qadhdhafi, Qathafi.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:41:46 #119
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_93012374
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:37 schreef SoldMayor het volgende:
Helicopters fire at demonstrators in the eastern Libyan city of Benghazi, a doctor who witnessed the incident tells CNN.
idd nu breaking news op CNN
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_93014370
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niets is inderdaad zeker, maar persoonlijk denk ik dat deze demonstratie geen enkele kans van slagen heeft. Temeer omdat het altijd al een gesloten land was en in die zin de media nooit de mogelijkheid heeft gehad om zich daadwerkelijk te vestigen. Volgens mij is dat toch wel een cruciale voorwaarde voor het succesvol omwerpen van zijn regime.
Ik denk dat de media een kwestie van tijd is, volgens verschillende berichten liggen de steden in het Oosten al aan de hand van de demonstranten en zijn er slechts nog sporadisch huurlingen die vechten voor Qadafi. Er wordt ook al georganiseerd dat aan deze Oostgrens met Egypte medicijnen vanuit Egypte binnenkomen en journalisten ook.

Omdat Libie zo enorm groot is met een West en Oost kant zou het best zo kunnen zijn dat Gadafi het Westen beheert maar het Oosten dreigt te verliezen. Zoals eerder gezegd, Benghazi blijkt altijd al stad van verzet te zijn geweest..wat nu dus ook in handen is (op de grond) van demonstranten en waar de staatsradio gister al was overgenomen door hen.

Aparte ontwikkeling maar lijken wel erg veel mensen de straat op te gaan in een land waar elke vorm van kritiek totaal verboden en was en al meer dan 40 jaar Gadafi "de wil van het volk" uitvoert dus alles buiten staatsinfo etc "onnodig was", lees: keihard de mond werd gesnoerd.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_93014600
Ik vraag me af hoeveel waarheid er in die berichten zit, want ik lees ook telkens weer dat er nog steeds veel veiligheidspersoneel is in de oostelijke steden. Daarentegen, het is mij de afgelopen twee maanden opgevallen hoeveel opmerkelijke en haast ongeloofwaardige berichten op internet gewoon juist bleken te zijn. Ik was dan te sceptisch of, zou je kunnen zeggen, eigenwijs.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 15:42:26 #122
pi_93014627
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:36 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik denk dat de media een kwestie van tijd is,
De demonstranten hebben toch al hun eigen radiozender? :+
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 19 februari 2011 @ 15:43:20 #123
pi_93014655
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:41 schreef Monidique het volgende:
Ik vraag me af hoeveel waarheid er in die berichten zit, want ik lees ook telkens weer dat er nog steeds veel veiligheidspersoneel is in de oostelijke steden. Daarentegen, het is mij de afgelopen twee maanden opgevallen hoeveel opmerkelijke en haast ongeloofwaardige berichten op internet gewoon juist bleken te zijn. Ik was dan te sceptisch of, zou je kunnen zeggen, eigenwijs.
Dat merkte ik ja. Het duurde even voor je door kreeg dat Egypte idd aan het revolutioneren was. :P
pi_93014695
Als Khadaffi straks met scherp gaat schieten is het zo afgelopen!
pi_93015040
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
Ja die gek ziet zichzelf als koning der koningen. Hij is eerder crimineel tuig :r

Hij zag de bui natuurlijk al hangen toen Ben Ali weg moest. :D Tot ziens Kaddafi :W We zullen je gekke toespraken in de VN gaan missen, we zullen het ook zonder je wangedrag op de bijeenkomsten van de Arabische Liga moeten doen maar het wordt tijd om te vertrekken, misdadiger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')