kijk. dit is nog eens een mooie reactie.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:48 schreef dotKoen het volgende:
Ik neem aan dat je doelt op schildklierfunctie? De normaalwaarden van TSH worden meestal op 0,4-4,0 mE/l gesteld.
Er zijn echter heel veel oorzaken van vermoeidheid en ook wel van depressiviteit. De uitslag moet altijd in context worden besproken met de aanvragend arts. Of TSH-bepaling de meest voor de hand liggende test is, kan je huisarts met je bespreken.
Overigens: tot je 16 bent, ben je niet wilsbekwaam en moeten je ouders toestemming geven voor medische behandeling. Daar kan van worden afgeweken als a) het inlichten van ouders schadelijk is voor de patiënt, of b) als de patiënt daar uitdrukkelijk om vraagt.
Als je alleen voor een gesprek bij je huisarts komt, zal hij over het algemeen je ouders niet inlichten. Je kunt dan ook met hem bespreken wanneer dat wel verstandig cq. vereist is.
Nou ja, er zijn tientallen waarden die je zou kunnen bepalen in het licht van depressiviteit en/of vermoeidheid. Er zijn dan dus ook veel oorzaken van dat soort klachten. Meestal kan een arts aan het verhaal van de patiënt horen wat zinnig om te bepalen is.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:05 schreef gogosweden het volgende:
[..]
kijk. dit is nog eens een mooie reactie.
ik zal eerst wel vragen als ik daar binnenkom hoe het zit met zijn zwijgplicht. Als het me niet bevalt moet ik eerst maar wachten.
Ik doelde btw meer op andere bloedwaardes. Mijn broertje was laatst chronish moe en had een te kort aan ijzer in zijn bloed. Dat met depri was ook zoiets volgens mij. maar ik heb er niet zoveel verstand van
oke, dankjewelquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:07 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn tientallen waarden die je zou kunnen bepalen in het licht van depressiviteit en/of vermoeidheid. Er zijn dan dus ook veel oorzaken van dat soort klachten. Meestal kan een arts aan het verhaal van de patiënt horen wat zinnig om te bepalen is.
TS moet gewoon overleggen met zijn huisartsquote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:12 schreef Musyn het volgende:
Laat jouw bloed nakijken op b12, schildklier en ijzer / foliumzuur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |