Ik doe THBO Bedrijfsadministratie, op het Horizon College te Alkmaar.quote:
Ja in het 2e jaar moet je al stage lopen, in principe maakt dit natuurlijk niet uit want je krijgt gewoon de stof die je eigenlijk in 4 jaar krijgt, alleen nu in 2 jaar. Bij het Horizon College zoekt de school een stageplek voor je, was eigenlijk vrij eenvoudig, ze hebben een vast bestand met stageplekken waarnaar gebeld mag worden en je hoeft dan alleen op gesprek en een sollicitatiebrief opsturen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:59 schreef Alcon het volgende:
[..]
Ik doe THBO Bedrijfsadministratie, op het Horizon College te Alkmaar.
Wat wil dit zeggen?
MBO niveau 4 opleiding alleen dan niet in 4 jaar maar in 2 jaar. Het is niet moeilijk, je moet gewoon af en toe een beetje leren, en als je oplet in de klas moet het helemaal een eitje zijn.
Eerste t/m vijfde periode (periode is 10 weken) is theorie op school, dan 2 periode's stage (zit ik nu in) en dan nog 6 weken school en examens..
Dit heb je ook met Marketing en Communicatie.
(sorry voor de dubbel post, ik zit uit te zoeken hoe het quoten werkt).
Interessant om te lezen. Maar betekend dit dat je al in je 2e jaar stage moet lopen?
Als dit klopt hoe groot is de kans dat je daadwerkelijk een stage plek vind.
2 jaar studie ervaring is niet veel.
Is de uitval groot op het thbo?
Ik doe ook bedrijfseconomie en zo ervaar ik het niet. Wiskunde was ik altijd slecht in, maar economie vrij goed. Ik haal echter alles gemakkelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:38 schreef evelien89 het volgende:
Mijn zusje doet hbo bedrijfseconomie, en die is heel goed in wiskunde en economie, maar zij vindt het ook pittig. Ze haalt prima punten, maar ze heeft 'talent' én ze werkt er hard voor.
Bedrijfseconomie staat bekend als 1 vd zwaarste hbo-studies, heel veel mensen die de propedeuse niet halen en van school worden gekickt.
Dus misschien is MBO wel het slimst en vanuit daar proberen verder te leren of een carriere op te bouwen? Dan heb je iig een diploma en geen enorme studieschuld.
Succes met je keuze!
Wel ik ga binnenkort proefstuderen bij Bedrijfseconomie. Ik oordeel dan wel of de opleidingquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:01 schreef HenkXL het volgende:
Ik heb ook bedrijfseconomie gedaan, haalde alles op m'n gemakkie. Als dit een der zwaarste opleidingen van het HBO is, is het wel erg diep gezonken. Beetje broodjeaap verhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |