Ik heb een vraag wat betreft het participant gedeelte in de APA stijl van een onderzoeksartikelen schrijven. Dit is onze eerste keer dat wij hiermee aan de slag gaan op de universiteit en er is wat onenigheid ontstaan in ons groepje over het Participant gedeelte.
Wij hebben een onderzoek uitgevoerd waarbij 47 video fragmenten van YouTube zijn bekeken en aan de hand van een coderingsschema gedrag is geturfd. Deze fragmenten zijn bekeken door de 4 personen (onderzoekers) die ook het artikel schrijven. Nu is de discussie gaande wat is wel of niet een participant is.
Naar mijn inzien zijn de personen in de video fragmenten geen participants. Mijn beredenering hiervoor is dat een participant een actieve deelnemer is aan het onderzoek en ook hiervan op de hoogte is gebracht door de onderzoeker. Dit is dus niet het geval.
Mijn verdere beredenering is dat ons onderzoek gebaseerd is op content analysis, wij hebben immers 47 YouTube clipjes geanalyseerd aan de hand van een coderingsschema. Nu heb ik getracht om duidelijk definities van content analysis en participant te vinden waaruit ik zou kunnen beredeneren wat correct of in-correct is, echter heb ik hier weinig success mee geboekt.
Ik heb de volgende
link gevonden waarin het volgende staat:
"If you are analyzing participants' dreams or imagery or art, you would have a Participants section to describe their number, gender, age, etc. Otherwise,
if you are simply analyzing the content of aesthetic products like film, television shows, or books, you may only have Materials & Procedure, since you don't have any participants. In the Materials section, list the content you have analysed, the fiction, film, etc. you may have used."
Hieruit trek ik de conclusie dat ons onderzoek geen participant gedeelte zou hebben. Echter vanwege gebrek aan andere bronnen waarin hetzelfde gesteld wordt treed de twijfel op. Ik maak deze post in de hoop dat iemand met ervaring hier duidelijkheid in kan scheppen.