Je bent te onduidelijk in wat je wilt. Als je gerichter advies wilt, dan zul je beter moeten omschrijven wat je wilt bereiken.quote:Popen is een optie en volgens mij moet dat wel kunnen werken, maar zijn er ook alternatieven?
Ik wil in een programma gebruik maken van scanimage, zodat de gebruiker het niet hoeft te doen. In principe kan de gebruiker dat handmatig doen in command line. Het is enkel instructie opgeven en resultaat afvangen, meer interactie is niet nodig. Ik heb geen idee hoe ik specifieker kan zijn. Een system-call lijkt mij niet handig, want ik wil juist automatiseren. Broncode downloaden en verwerken in mijn programma is wel een nette oplossing, maar misschien te veel moeite voor mijn relatief klein project. Bedankt iig voor je reactie.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:36 schreef GS42 het volgende:
[..]
Je bent te onduidelijk in wat je wilt. Als je gerichter advies wilt, dan zul je beter moeten omschrijven wat je wilt bereiken.
Als de broncode van scanimage openbaar is, kan je daarvan gebruik maken. Dit is echter meestal erg complex om aan de praat te krijgen bij programma's van meer dan minimale grootte.
Wat betreft popen: pipes zijn een laatste redmiddel dat je alleen wilt gebruiken als je geen andere mogelijkheden hebt. In veel gevallen kan je beter een extern programma uitvoeren voordat je jouw programma start of met een system-call waarin je de uitvoer naar een bestand laat schrijven.
Alleen als je interactief met een extern programma wilt werken, moet je pipes overwegen. In alle andere gevallen verwacht ik dat er betere oplossingen zijn.
Ik zou geen C++ gebruiken voor zulke simpele handelingen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:42 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Ik wil in een programma gebruik maken van scanimage, zodat de gebruiker het niet hoeft te doen. In principe kan de gebruiker dat handmatig doen in command line. Het is enkel instructie opgeven en resultaat afvangen, meer interactie is niet nodig. Ik heb geen idee hoe ik specifieker kan zijn. Een system-call lijkt mij niet handig, want ik wil juist automatiseren. Broncode downloaden en verwerken in mijn programma is wel een nette oplossing, maar misschien te veel moeite voor mijn relatief klein project. Bedankt iig voor je reactie.
De handelingen die ik met het resultaat wil doen zijn minder simpel.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:00 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik zou geen C++ gebruiken voor zulke simpele handelingen.
Specifieker hoeft niet, denk ik.quote:Het is enkel instructie opgeven en resultaat afvangen, meer interactie is niet nodig. Ik heb geen idee hoe ik specifieker kan zijn. Een system-call lijkt mij niet handig, want ik wil juist automatiseren
Voor de werking lijkt het erg op pipes (in deze simpele vorm). Bedankt voor het advies, ik ga ermee aan de slag.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:55 schreef GS42 het volgende:
[..]
Specifieker hoeft niet, denk ik.Een system call lijkt me in dit geval juist ideaal. Kijk eens naar de system() functie, waarmee je de shell aan kunt roepen vanuit je programma. Zo kun je jouw externe programma automatisch aan laten roepen. Als je de uitvoer van het programma nodig hebt, kan je die doorsturen een een bestandje en deze later uitlezen (denk aan "ls > .temp.txt" ofzo). Als de uitvoer een nieuwe bestand is (zoals ik verwacht van scanimages) hoef je die moeite niet eens te doen.
Denk je dat je dit kunt gebruiken of zie ik iets over het hoofd?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | import java.util.*; public class Klas { private ArrayList<Student> klas; public Klas() { ArrayList klas = new ArrayList<Student>(); } public void printoverzicht() { for(Student a : klas) { System.out.println(a.getNaam()); } } } |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | public class Student { public String naam; public String woonplaats; public Student(String n, String w) { naam=n; woonplaats=w; } public String getNaam() { return naam; } } |
Twee opmerkingen over de manier waarop je de code presenteert:quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:36 schreef obsama het volgende:
We zijn net begonnen met java en daarom een hele domme vraag, maar waarom krijg ik een foutmelding dat Student a leeg is ?
Tabel klas
[ code verwijderd ]
tabel Student
[ code verwijderd ]
trouwens, krijg het niet voor elkaar om de code in een code tag te zetten ? Ook kan ik mijn post niet previewen.
Bedankt alvast !
Dit dus, maar aangezien er geen java voor dummy's topic lijkt te bestaan vergeef ik het jequote:Op woensdag 8 februari 2012 13:23 schreef thabit het volgende:
[..]
Twee opmerkingen over de manier waarop je de code presenteert:
(1) Inspringen, dat bovenste blok is zo niet leesbaar.
(2) Geef een zo kort mogelijk doch volledig programma (dus inclusief main) dat runt en de foutmelding geeft.
Verder is Java natuurlijk geen C++. Het lijkt van de buitenkant erg op elkaar, maar onder de motorkap zijn er nog wel behoorlijke verschillen.
| 1 | ArrayList klas = new ArrayList<Student>(); |
| 1 2 3 4 | char line[100]; // Hiermee reserveer je 100 karakters cout << "Voer een lijn in" << endl; // Vraag wat invoer aan de gebruiker cin.getline(line, 100); // Lees 100 karakters en schrijf deze weg naar line. cout << line <<endl; // Output line |
Ik zou een ander boek pakken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:38 schreef Oneironaut het volgende:
Maar in de aanwijzing bij de opgave staat dat ik moet inlezen met cin.getline(const char* stg, Int len).
Heb ik ook weer wat geleerd. Ik dacht dat een const char* een const pointer was naar een char.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:39 schreef thabit het volgende:
[..]
Een const char* is een pointer naar een const char.
Een const pointer naar een char is char* const.quote:Op zondag 12 februari 2012 09:54 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Heb ik ook weer wat geleerd. Ik dacht dat een const char* een const pointer was naar een char.
In totaal heb je 4 mogelijkheden:quote:Op zondag 12 februari 2012 11:49 schreef thabit het volgende:
[..]
Een const pointer naar een char is char* const.
En dan nu de ultieme test: wat is een char const* ?
Juist.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:12 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
In totaal heb je 4 mogelijkheden:
• pointer naar char (char*)
• const pointer naar char (char* const)
• pointer naar const char (const char*)
• const pointer naar const char (char const * const)
Ik denk dat er meerdere schrijfnotaties zijn en dat char const* hetzelfde is als const char* (pointer naar een const char)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |