nee overgang.quote:Op maandag 31 januari 2011 10:11 schreef Inu het volgende:
Ongesteld?![]()
Ik heb een ok gekregen op mijn projectvoorstelDus nu heb ik een project
same samequote:
Lichtelijk. Maar het went.quote:Op maandag 31 januari 2011 10:24 schreef Levitation het volgende:
[..]
same same
De tranen zitten wel erg los bij haar, ofnie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op maandag 31 januari 2011 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Lichtelijk. Maar het went.Of vrouwen die net allemaal babies hebben gekregen... Dat levert ook ernstig saaie werkdagen opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
is goed, betaal jij?quote:Op maandag 31 januari 2011 10:36 schreef ArTiC het volgende:
Gewoon helemaal niet met vrouwen werken..wat een ramp![]()
ga toch lekker thuis een beetje stofzuigen.
ik heb maar twee jonge mama's hier gelukkig, die houden elkaar wel bezigquote:Op maandag 31 januari 2011 10:38 schreef Inu het volgende:
[..]
Of vrouwen die net allemaal babies hebben gekregen... Dat levert ook ernstig saaie werkdagen op
Nee, dan ga je maar kleiner wonenquote:
Ja, want het is een prima tijd om je huis te koop te zetten!quote:
18 graden te koud vinden en dan met je jas aan gaan zitenquote:Op maandag 31 januari 2011 11:10 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ja, want het is een prima tijd om je huis te koop te zetten!![]()
Brrr... de verwarming is stuk op kantoor. De temp in het pand varieert van 17C tot 19C. Waar ik zit is het 18.1C. Net ff te koud om bij stil te zitten. Deel van m'n collega's zit met de jas aan.
Ik zit niet met mijn jas aan!quote:Op maandag 31 januari 2011 11:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
18 graden te koud vinden en dan met je jas aan gaan zitenYou haz a funny!
Als het warmer is dan 18 graden op kantoor functioneer ik niet eens meer
18 graden koud vinden.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:16 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik zit niet met mijn jas aan!Alleen een sjaal om, maar dat is ook voor mijn rug/nek/arm.
En 18 graden is echt te koud als je stil zit.Jij bent gewoon een wandelende straalkachel.
40 man vindt hier 18 graden te koud. Kun je toch moeilijk zeggen dat het aan mij ligt.quote:
jullie zijn gewoon koudbloedig geworden omdat de verwarming daar altijd veel te hoog staat!quote:Op maandag 31 januari 2011 11:17 schreef Levitation het volgende:
[..]
40 man vindt hier 18 graden te koud. Kun je toch moeilijk zeggen dat het aan mij ligt.
Klopt, de temperatuur loopt hier regelmatig op naar 25C. Da's ook niet te hebben... we hebben hier sowieso een probleempje met de verwarming/airco.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jullie zijn gewoon koudbloedig geworden omdat de verwarming daar altijd veel te hoog staat!
Blauwe vingers hebben met 18 gradenquote:Op maandag 31 januari 2011 11:22 schreef Levitation het volgende:
[..]
Klopt, de temperatuur loopt hier regelmatig op naar 25C. Da's ook niet te hebben... we hebben hier sowieso een probleempje met de verwarming/airco.Maar nu heb ik blauwe vingers en kouwe tenen en daar word ik knap sjago van.
Nee, maar in de ruimte hier naast is het 19C en dat is al een stuk aangenamer. Ik moet het ook niet te warm hebben. Maar dit is voor mij echt te koud. Vooral omdat het hier dus altijd enorm heet is en je het dus wel uit je hoofd laat om je warm aan te kleden.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:19 schreef Stormqueen het volgende:
maar ik weet dat het aan mij ligt, dat maakt het niet minder klote. Tegen kou kun je je kleden, tegen belachelijke hitte wegens koukleumen niet
overdag als we fysiek bezig zijn of niet thuis zijn op 16, 's avonds op 18. Soms als ik heel gaar ben gaat ie naar 19.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:23 schreef Inu het volgende:
Bij de bieb in Amsterdam waar ik eerst zat is de leeszaal gesloten toen de airco niet werkte en het 17 graden was
Hoe hoog staat de verwarming bij jullie thuis dan? Bij ons staat hij meestal op 19, dus denk niet dat ik 18 zo'n groot verschil zou vinden...
Dat was de moraal van mijn gezeur. Als je echt blauwe vingers hebt is het geen 18 gradenquote:Op maandag 31 januari 2011 11:26 schreef Levitation het volgende:
Overigens is de gevoelstemp hier veeeel lager dan 18C. De airco blaast namelijk nog altijd koude lucht en die valt hier dus constant omlaag... Als ik geen thermometer had, zou ik de temp op ongeveer 16C schatten.
Het is iig te koud voor een Levi.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat was de moraal van mijn gezeur. Als je echt blauwe vingers hebt is het geen 18 gradenDan is het veel kouderder!
En daar stemt je baas mee in?!quote:Op maandag 31 januari 2011 11:30 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het is iig te koud voor een Levi.En voor al haar collega's.
![]()
Er zijn al een paar collega's naar huis gegaan om daar verder te werken.
iig geen 18 gradenquote:Op maandag 31 januari 2011 11:30 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het is iig te koud voor een Levi.En voor al haar collega's.
![]()
Er zijn al een paar collega's naar huis gegaan om daar verder te werken.
Ja... als ze niet persé hier hoeven zijn voor hun werk wel. Typen kun je thuis met je werklaptop ook. We hebben ook overal met internetverbinding toegang tot het netwerk. Dus het maakt niet gek veel uit waar je zit.quote:
Ik heb het antwoord, Levi is gewoon bejaard!quote:Hou de kamertemperatuur in het oog met een thermometer.
De kamertemperatuur is best niet hoger dan 20°C. Verwarm je woning op de juiste temperatuur. Een verlaging van de temperatuur met 1°C (vb. 20° ipv de gebruikelijke 21°C) levert een energiebesparing van 7% op !
Bij oudere mensen ligt de gemiddelde kamertemperatuur meestal op 22°C. Indien je bejaard bent, zorg dan best dat de kamertemperatuur niet hoger komt te liggen.
Hang een afzonderlijke thermometer in de woonkamer en regel de temperatuur beter niet op het gevoel. Een (bijkomende) trui kan soms wonderen doen. Trek daarom warmere kleren aan wanneer je het nog niet warm hebt en de temperatuur toch al 20°C is (22°C voor bejaarde mensen).
Overdag bedraagt onze lichaamstemperatuur ongeveer 36°C (een temperatuur die meestal hoger ligt dan de omgevingstemperatuur). Laat deze energie niet verloren gaan en trek ’s winters óók binnenshuis iets warms aan.
We hebben nu zo'n 'slimme' thermostaat, maar ik vind hem niet zo slimquote:Op maandag 31 januari 2011 11:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
overdag als we fysiek bezig zijn of niet thuis zijn op 16, 's avonds op 18. Soms als ik heel gaar ben gaat ie naar 19.
Hahaha!quote:Op maandag 31 januari 2011 11:52 schreef Inu het volgende:
[..]
We hebben nu zo'n 'slimme' thermostaat, maar ik vind hem niet zo slimHij gaat uit als er een uur geen beweging is geweest, maar gaat niet automatisch aan als er dan wel weer beweging is... En hij reageert ook op Dot, dus als die veel voor dat ding langsloopt op een dag heeft ze een fijn warm huis
Thuis is het gewoon 20C.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb het antwoord, Levi is gewoon bejaard!
Dus je laat je thermostaat het huis naar 20 graden blazen voor een half uurtje 's morgens?quote:Op maandag 31 januari 2011 12:01 schreef Levitation het volgende:
Wij hebben gewoon een klokthermostaat, om 7 uur is het 20 graden, om 8.30 begint het huis af te koelen naar 16C en rond 17 uur is het weer 20 graden. Om vervolgens tussen 23 uur en 7 uur weer af te koelen.
Op vrijdag vergeet ik vaak dat ding weer aan te zetten overdag en merk ik vaak pas dat het koud is als de temp onder de 17C komt. Maar daar staat ook geen airco in mijn nek te blazen.
Jullie niet? Stelletje zunigertsquote:Op maandag 31 januari 2011 12:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dus je laat je thermostaat het huis naar 20 graden blazen voor een half uurtje 's morgens?
Naja, blijft een discussie zonder einde, iedereen heeft daar nu eenmaal zijn eigen opvattingen over
verkleumen? Er verkleumt bij ons niemand hoorquote:Op maandag 31 januari 2011 12:08 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Te verkleumen in je eigen huis dus, ik kan dat niet begrijpen!
Je kunt deze ook zo instellen idd... Maar volgens mij heb ik hem alleen voor 's avonds ingesteld... Maar J. is ook vaak eerder thuis, dus dan zet hij hem sowieso aan..quote:Op maandag 31 januari 2011 12:01 schreef Levitation het volgende:
Wij hebben gewoon een klokthermostaat, om 7 uur is het 20 graden, om 8.30 begint het huis af te koelen naar 16C en rond 17 uur is het weer 20 graden. Om vervolgens tussen 23 uur en 7 uur weer af te koelen.
Op vrijdag vergeet ik vaak dat ding weer aan te zetten overdag en merk ik vaak pas dat het koud is als de temp onder de 17C komt. Maar daar staat ook geen airco in mijn nek te blazen.
V. gaat pas om 8.30 de deur uit, die is dus al bijna 2 uur op voor hij de deur uit gaat.quote:Op maandag 31 januari 2011 12:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dus je laat je thermostaat het huis naar 20 graden blazen voor een half uurtje 's morgens?
Naja, blijft een discussie zonder einde, iedereen heeft daar nu eenmaal zijn eigen opvattingen over
Da's ook maf, om half zeven opstaan als je pas om half negen weg moetquote:Op maandag 31 januari 2011 12:16 schreef Levitation het volgende:
[..]
V. gaat pas om 8.30 de deur uit, die is dus al bijna 2 uur op voor hij de deur uit gaat.
En inderdaad, discussie zonder end. Die zijn wel het leukst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op maandag 31 januari 2011 12:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Da's ook maf, om half zeven opstaan als je pas om half negen weg moetGezellig samen ontbijtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan heb je niet die irritatie van de een dat de ander nog ligt te maffenzoals bij ons...
Geen last van, lekker juist als je niet hoeft te vechten om de wastafel enzoquote:Op maandag 31 januari 2011 12:24 schreef Inu het volgende:
[..]
Gezellig samen ontbijten
En dan heb je niet die irritatie van de een dat de ander nog ligt te maffenzoals bij ons...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |