quote:
Op zondag 6 februari 2011 22:36 schreef Slickk het volgende:Vandaag gelukt om op Mac werkend te krijgen, Europese server. Beginneling dus ik probeer allerlei champions uit en qua items/runes/skills is het erg overweldigend in het begin. Renekton ging het makkelijkst, gozer met die posion-ding op z'n rug vond ik echt maar niks en Zilean vond ik wel oké maar niet heel boeiend.
Iemand nog beginnerstips?

Wat wel of juist niet te doen?
Singed is juist een supergoede champion!
Wat tips betreft kan ik je het volgende meegeven:
- Als je als begin-item één van de Doran's koopt (Dorans ring, shield of blade), is het tegenwoordig niet meer mogelijk om er een potion bij te kopen. De items geven een goede startwaarde maar denk er over na of je een potion wilt of niet.
- Meerdere champions hebben verschillende build-mogelijkheden. Sommige melee helden (en Ashe) kunnen zowel op AP (Ability Power) en AD (Attack Damage). Als je kiest voor AP worden je abilities sterker, maar sommige abilities zijn ook afhankelijk van je AD. Met een AD-build doe je bovendien veel meer schade met auto attack.
- Houd rekening met je rol! Als je geen tank bent, speel dan ook niet alsof je er wel één bent. Dit is vooral essentieel in 5v5 gevechten.
- Survivability kan ook met een damagedealer heel handig zijn, maar houd in je achterhoofd dat het handiger is om een hybride item te kopen. Als je vaak doodgaat omdat je te weinig health hebt, overweeg dan om bijv. een Rylai's Crystal Scepter of een Frozen Mallet te halen in plaats van bijvoorbeeld een Warmog's Armor. Ze geven weliswaar niet zoveel health, maar de Mallet geeft er wat AD en een slow op je autoattack bij, en de Scepter 80 AP.
Voor de rest kan ik inderdaad nyny quoten: koop eerst nog geen runes. Dat wordt pas later essentieel.. Eerst kun je beter verschillende champions proberen en kijken wat je ligt en wat niet.