Wat zou de wereld dan mooi wordenquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, want zo doen we dat in onze moderne beschaving, oog om oog, tand om tand
En wat win je er precies mee? Behalve dat diegene dood is en dus niet gestraft wordt voor wat hij gedaan heeft eigenlijk? En jouw leven dat nog meer verwoest is?quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:56 schreef missbehavin het volgende:
Ik zeg ook niet dat het goed is, maar ik denk dat ik met liefde ga zitten als mijn kind vermoord wordt...
Dat is niet zo, en daarbij is de pakkans veel belangrijker in het kader van voorkomen van misdrijven.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef Evie het volgende:
[..]
Wat zou de wereld dan mooi worden
Aangezien de maat waarin gestraft wordt enorm onverantwoord is
Ja is het ook, helemaal. En ms zou ik er heel anders over denken, zoiets weet je pas als je het meemaakt he.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
En wat win je er precies mee? Behalve dat diegene dood is en dus niet gestraft wordt voor wat hij gedaan heeft eigenlijk? En jouw leven dat nog meer verwoest is?
Ik begrijp het volledig, maar het is een kromme gedachte eigenlijk om dat soort dingen te rechtvaardigen als het om iemand gaat die je veroordeeld vanwege hetzelfde gedrag.
nouquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef Evie het volgende:
[..]
Wat zou de wereld dan mooi worden
Aangezien de maat waarin gestraft wordt enorm onverantwoord is
Dat klopt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:58 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja is het ook, helemaal. En ms zou ik er heel anders over denken, zoiets weet je pas als je het meemaakt he.
Kindermoordenaars en verkrachters hebben het in de cel ook niet echt prettig lijkt me.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:58 schreef Royco1 het volgende:
Hoeft het niet eens om mijn kind te gaan.
Ik vind gewoon iemand die aan kinderen komt die heeft al zijn rechten verloren.
Sjah als je moet moorden voor moord.. hou je vrijwel niemand meer overquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
En wat win je er precies mee? Behalve dat diegene dood is en dus niet gestraft wordt voor wat hij gedaan heeft eigenlijk? En jouw leven dat nog meer verwoest is?
Ik begrijp het volledig, maar het is een kromme gedachte eigenlijk om dat soort dingen te rechtvaardigen als het om iemand gaat die je veroordeeld vanwege hetzelfde gedrag.
Gelukkig beslis jij niet over het leven van een anderquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:58 schreef Royco1 het volgende:
Hoeft het niet eens om mijn kind te gaan.
Ik vind gewoon iemand die aan kinderen komt die heeft al zijn rechten verloren.
Nee maar die worden in nederland apart gezet he, omdat ze inderdaad anders in de cel afgemaakt wordenquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:00 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Kindermoordenaars en verkrachters hebben het in de cel ook niet echt prettig lijkt me.
Sjah ben niet voor de doodstraf, maar wel voor levenslang vasthouden..quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:59 schreef dawg het volgende:
[..]
nou
en hoe weet je dan of iemand schuldig of onschuldig was? je kunt het diegene dan niet meer vragen.
niemand hier gelukkig.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:00 schreef Ripley het volgende:
[..]
Gelukkig beslis jij niet over het leven van een ander
Ik denk dat dat het ook is, die belachelijke strafmaat hier soms.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:00 schreef Evie het volgende:
[..]
Sjah als je moet moorden voor moord.. hou je vrijwel niemand meer over
Maar men zou toch meer moeten denken aan het gevaar die die mensen voor de maatschappij zijn. En dan zal je toch meer moeten doen dan ze een paar jaar vasthouden en weer vrij de wereld in sturen
quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:01 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Nee maar die worden in nederland apart gezet he, omdat ze inderdaad anders in de cel afgemaakt worden
Bij mensen die echt geestesziek zijn en daardoor dus een grote kans op recidive hebben, is dat ook totaal niet het geval.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:00 schreef Evie het volgende:
[..]
Sjah als je moet moorden voor moord.. hou je vrijwel niemand meer over
Maar men zou toch meer moeten denken aan het gevaar die die mensen voor de maatschappij zijn. En dan zal je toch meer moeten doen dan ze een paar jaar vasthouden en weer vrij de wereld in sturen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |