Wat zou de wereld dan mooi wordenquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, want zo doen we dat in onze moderne beschaving, oog om oog, tand om tand
En wat win je er precies mee? Behalve dat diegene dood is en dus niet gestraft wordt voor wat hij gedaan heeft eigenlijk? En jouw leven dat nog meer verwoest is?quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:56 schreef missbehavin het volgende:
Ik zeg ook niet dat het goed is, maar ik denk dat ik met liefde ga zitten als mijn kind vermoord wordt...
Dat is niet zo, en daarbij is de pakkans veel belangrijker in het kader van voorkomen van misdrijven.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef Evie het volgende:
[..]
Wat zou de wereld dan mooi worden
Aangezien de maat waarin gestraft wordt enorm onverantwoord is
Ja is het ook, helemaal. En ms zou ik er heel anders over denken, zoiets weet je pas als je het meemaakt he.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
En wat win je er precies mee? Behalve dat diegene dood is en dus niet gestraft wordt voor wat hij gedaan heeft eigenlijk? En jouw leven dat nog meer verwoest is?
Ik begrijp het volledig, maar het is een kromme gedachte eigenlijk om dat soort dingen te rechtvaardigen als het om iemand gaat die je veroordeeld vanwege hetzelfde gedrag.
nouquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef Evie het volgende:
[..]
Wat zou de wereld dan mooi worden
Aangezien de maat waarin gestraft wordt enorm onverantwoord is
Dat klopt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:58 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja is het ook, helemaal. En ms zou ik er heel anders over denken, zoiets weet je pas als je het meemaakt he.
Kindermoordenaars en verkrachters hebben het in de cel ook niet echt prettig lijkt me.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:58 schreef Royco1 het volgende:
Hoeft het niet eens om mijn kind te gaan.
Ik vind gewoon iemand die aan kinderen komt die heeft al zijn rechten verloren.
Sjah als je moet moorden voor moord.. hou je vrijwel niemand meer overquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
En wat win je er precies mee? Behalve dat diegene dood is en dus niet gestraft wordt voor wat hij gedaan heeft eigenlijk? En jouw leven dat nog meer verwoest is?
Ik begrijp het volledig, maar het is een kromme gedachte eigenlijk om dat soort dingen te rechtvaardigen als het om iemand gaat die je veroordeeld vanwege hetzelfde gedrag.
Gelukkig beslis jij niet over het leven van een anderquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:58 schreef Royco1 het volgende:
Hoeft het niet eens om mijn kind te gaan.
Ik vind gewoon iemand die aan kinderen komt die heeft al zijn rechten verloren.
Nee maar die worden in nederland apart gezet he, omdat ze inderdaad anders in de cel afgemaakt wordenquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:00 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Kindermoordenaars en verkrachters hebben het in de cel ook niet echt prettig lijkt me.
Sjah ben niet voor de doodstraf, maar wel voor levenslang vasthouden..quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:59 schreef dawg het volgende:
[..]
nou
en hoe weet je dan of iemand schuldig of onschuldig was? je kunt het diegene dan niet meer vragen.
niemand hier gelukkig.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:00 schreef Ripley het volgende:
[..]
Gelukkig beslis jij niet over het leven van een ander
Ik denk dat dat het ook is, die belachelijke strafmaat hier soms.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:00 schreef Evie het volgende:
[..]
Sjah als je moet moorden voor moord.. hou je vrijwel niemand meer over
Maar men zou toch meer moeten denken aan het gevaar die die mensen voor de maatschappij zijn. En dan zal je toch meer moeten doen dan ze een paar jaar vasthouden en weer vrij de wereld in sturen
quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:01 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Nee maar die worden in nederland apart gezet he, omdat ze inderdaad anders in de cel afgemaakt worden
Bij mensen die echt geestesziek zijn en daardoor dus een grote kans op recidive hebben, is dat ook totaal niet het geval.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:00 schreef Evie het volgende:
[..]
Sjah als je moet moorden voor moord.. hou je vrijwel niemand meer over
Maar men zou toch meer moeten denken aan het gevaar die die mensen voor de maatschappij zijn. En dan zal je toch meer moeten doen dan ze een paar jaar vasthouden en weer vrij de wereld in sturen
Dat is ook niet waar.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:01 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Nee maar die worden in nederland apart gezet he, omdat ze inderdaad anders in de cel afgemaakt worden
vind ik niet. nederland heeft relatief weinig criminaliteit, en voor zover ik nu weet ook weinig recidivisten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:01 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik denk dat dat het ook is, die belachelijke strafmaat hier soms.
In Nederland zijn de straffen helemaal niet zo laag, alleen worden er wel veel (te) lage straffen opgelegd.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:01 schreef missbehavin het volgende:
Het probleem is een beetje dat het recht faalt door onvermogen en incapabiliteit van de mensen die onderzoek verrichten. En dat het faalt doordat men de "straf"maat ontiegelijk idioot bepaald.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:01 schreef Kluts het volgende:
Ik ben van mening dat als iemand jou of iemand waar je om geeft iets aandoet, dat het heel logisch is dat de eerste impuls is dat je diegene ook iets wil aandoen.
Maar verstandelijk gezien is het gewoon veel beter om het recht zijn werk te laten doen, je niet te laten leiden door haat, want dat is een zinloze emotie. Je kan ervoor kiezen het je leven nog meer te laten verpesten, of om alles in het werk te stellen om er zelf bovenop te komen en de verantwoordelijkheid om te straffen aan een ander overlaat.
Dat valt aardig mee. Het is ook echt niet zo dat je die jaren lekker in een hotel zit en the good life leidt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:01 schreef missbehavin het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:02 schreef Kluts het volgende:
[..]
Bij mensen die echt geestesziek zijn en daardoor dus een grote kans op recidive hebben, is dat ook totaal niet het geval.
Een soort Minority Report? Waarin mensen vantevoren al worden opgepakt omdat ze iets kunnen gaan doen? Of bedoel je dat niet? Want dat zou van de zotte zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:03 schreef Evie het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat het recht faalt door onvermogen en incapabiliteit van de mensen die onderzoek verrichten. En dat het faalt doordat men de "straf"maat ontiegelijk idioot bepaald.
Je zou niet moeten straffen, maar beschermen...
Die enkele voorbeelden in de media van ontsnapte TBS-ers of mensen die toch terugvallen, zijn niets in verhouding tot de hoeveelheid mensen waarbij dat soort dingen niet misgaan of die nooit meer vrijkomen.quote:
Dus als mijn kind wordt vermoord, moet ik blij zijn als ie snel weer vrij komt, want dan was het lekker effectief?quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:04 schreef dawg het volgende:
mensen die denken dat hoge straffen meer effect hebben.
het is uitgebreid onderzocht dat straffen het beste werkt naarmate het sneller na de te straffen daad wordt toegepast. dus in dat opzicht faalt elk rechtssysteem en zijn bananenrepublieken eigenlijk veel effectiever.
Opzich is dat minder gevaarlijk, dan de mensen die geen psychiatrische zorg krijgen, maar wel kindjes verkrachten die in alle gevallen in herhaling treden en gemiddeld zo'n 160 kindjes verkrachtenquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:04 schreef missbehavin het volgende:
En dan fijn op verlof met je TBS
Dat niet alleen, mensen hebben totaal geen benul van hoe het zou moeten zijn in gevangenschap en hoe het werkt als je TBS krijgt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:04 schreef dawg het volgende:
mensen die denken dat hoge straffen meer effect hebben.
het is uitgebreid onderzocht dat straffen het beste werkt naarmate het sneller na de te straffen daad wordt toegepast. dus in dat opzicht faalt elk rechtssysteem en zijn bananenrepublieken eigenlijk veel effectiever.
Mjah dat is ook weer zo. Maar het ging mij vooral om het 'stel dat mijn kind vermoord wordt, wat zou dan mijn reactie zijn'quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:05 schreef Evie het volgende:
[..]
Opzich is dat minder gevaarlijk, dan de mensen die geen psychiatrische zorg krijgen, maar wel kindjes verkrachten die in alle gevallen in herhaling treden en gemiddeld zo'n 160 kindjes verkrachten
Dat zijn excessen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:05 schreef Evie het volgende:
[..]
Opzich is dat minder gevaarlijk, dan de mensen die geen psychiatrische zorg krijgen, maar wel kindjes verkrachten die in alle gevallen in herhaling treden en gemiddeld zo'n 160 kindjes verkrachten
snel zijn straf krijgen zegtie volgens mijquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:05 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dus als mijn kind wordt vermoord, moet ik blij zijn als ie snel weer vrij komt, want dan was het lekker effectief?
quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:05 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dus als mijn kind wordt vermoord, moet ik blij zijn als ie snel weer vrij komt, want dan was het lekker effectief?
Maar gevoelsmatig denk ik dat ik daar als moeder niet snel vrede mee zou hebben, dat bedoelde ik.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:06 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat niet alleen, mensen hebben totaal geen benul van hoe het zou moeten zijn in gevangenschap en hoe het werkt als je TBS krijgt.
Door populistisch geblaat van bijv. Geert W. denkt iedereen dat het allemaal een soort allinclusive resort is waar je voor je lol zit ofzo. En dat TBS-ers maar zomaar vrijkomen enzo.
DAT is een ander verhaal. Dat begrijp ik ook. Maar dan nog is het toch echt beter om voor die weg te kiezen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:07 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Maar gevoelsmatig denk ik dat ik daar als moeder niet snel vrede mee zou hebben, dat bedoelde ik.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:07 schreef dawg het volgende:
[..]
nee dat zeg ik dus niet. ik zeg dat als jouw kind vermoord zou worden de kans het grootste is dat de dader niet recidiveert als je hem vrijwel meteen na het vermoorden straft.
Mensen die denken dat vastzitten een lolletje is hebben nog nooit vastgezeten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:06 schreef Kluts het volgende:
Door populistisch geblaat van bijv. Geert W. denkt iedereen dat het allemaal een soort allinclusive resort is waar je voor je lol zit ofzo. En dat TBS-ers maar zomaar vrijkomen enzo.
Exact, om maar te zwijgen over de toonzetting hier in NL op het gebied van TBS, wat TBS inmiddels echt een onmogelijk gebeuren maakt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:08 schreef stbabylon het volgende:
En als je dan aan iemand vraagt hoeveel jaar men gemiddeld krijgt tegenwoordig, dan weten ze het niet. En ze weten al helemaal niet dat dit de laatste 10 jaar flink omhoog is gegaan.
Ook al zou het wel een hotel zijn, ik heb nu 3 maanden door de week in een hotel gezetten, dus nog niet eens elke nacht, en ik ben het al ontiegenlijk zatquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:08 schreef rival het volgende:
[..]
Mensen die denken dat vastzitten een lolletje is hebben nog nooit vastgezeten.
of iig niet langer dan een nachtje of 2.
En 2 nachtjes vastzitten op een politiebureau is sowieso al heel anders dan in een gevangenis.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:08 schreef rival het volgende:
Mensen die denken dat vastzitten een lolletje is hebben nog nooit vastgezeten.
of iig niet langer dan een nachtje of 2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |