abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96543399
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:17 schreef Ticootje het volgende:
ik zoek gewoon een wasbare zwemluier. Die broekjes houden geen plas tegen en goede spuitpoep zal er ook goed uitspoelen. Alleen een keutel zal zo'n ding wel tegenhouden, dus een goede zwembroek houdt dat ook wel.
Dan moet het wel een erg harde drol zijn. Lente heeft al een paar keer in het zwembad in d'r zwemluier gepoept en alle keren liep het er langs d'r benen uit. Een keer boven op de glijbaan. Lekkah...
  maandag 9 mei 2011 @ 13:22:42 #152
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96543534
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:19 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dan moet het wel een erg harde drol zijn. Lente heeft al een paar keer in het zwembad in d'r zwemluier gepoept en alle keren liep het er langs d'r benen uit. Een keer boven op de glijbaan. Lekkah...
Jammie!
Nou precies dat dus dat een zwemluier niet echt veel toevoegd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 9 mei 2011 @ 13:32:26 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96543933
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:18 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind het ook niet echt wat toevoegen. Het verschil is dat je ze staand aan kan trekken, maar als ze gepoept heeft moet ie toch liggend uit.
Mijn moeder had niet in de gaten dat je ze open kon scheuren: 'Wat een smerig gedoe, zo'n broekje als ze gepoept hebben, zijn hele beentjes zaten onder.'

:') :X :D
pi_96544100
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mijn moeder had niet in de gaten dat je ze open kon scheuren: 'Wat een smerig gedoe, zo'n broekje als ze gepoept hebben, zijn hele beentjes zaten onder.'

:') :X :D
Ik wist dat van de zwemluiers ook niet. :@ Heb in het zwembad daardoor onwijs staan kliederen. Gelukkig had ik een extra handdoek bij me want alles zat onder... :X
  maandag 9 mei 2011 @ 13:55:10 #155
100412 mefke79
komt goed!
pi_96544897
Ik heb dus een Happy Nappy voor Driekus, dus zo'n wasbaar ding. Maar omdat onze zwemles nu zo vroeg is, zit dat ook in 'poeptijd' zeg maar.

En geloof me, zo'n broekje houdt dan wel een drolletje binnen, maar het geeft me een zooitje als je het weer moet uittrekken enzo. Dus nu zwemluier onder de Happy Nappy als Driekus nog niet gepoept heeft. Poept ie dan alsnog, dan is het zwemluier uit (met poep erin), Happy Nappy weer aan en klaar is kees. Bovendien...onze HN is nog steeds te ruim bij de beentjes terwijl een maat kleiner te klein is voor zijn buikje. HN heeft zelf wel inlegvelletjes, maar die blijven dan weet niet liggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96545837
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Daar is echt helemaal niets over te zeggen.
Als je een kindje van 3000gr hebt doen ze er een stuk langer mee dan als je een kindje van 4500gr hebt. En de een groeit in de lengte, de ander is weer veel forser etc. etc.

Dit soort aanbiedingen heeft het Kruidvat (en elk ander luiermerk trouwens) minstens 4 keer per jaar, dus laat je alsjeblieft niet gek maken...
ik vraag mij alleen af, wanneer je overstapt, want die kilo's overlappen zo

newborn met plasindicatie van 2-5
maat 1 van 3-6
maat 2 van 4-9

met een kind van 3,5 kilo zou je vrij snel maat 2 kunnen gebruiken en helemaal niet zo veel newborn of maat 1 nodig hebben, maar is dat ook zo?
pi_96545941
De maat 2 luiers zijn wel weer groter zana. Ik heb bij Jelle (4380 bij geboorte) ongeveer een maand nr 1 gebruikt. Daarna new baby 2 (1 of 2 pakken) en toen gewoon babydry 2.
Nu zitten we inmiddels in maat 4 (4 maanden en 8,5 kg)
  maandag 9 mei 2011 @ 14:22:48 #158
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96546077
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:17 schreef Zana het volgende:

[..]

ik vraag mij alleen af, wanneer je overstapt, want die kilo's overlappen zo

newborn met plasindicatie van 2-5
maat 1 van 3-6
maat 2 van 4-9

met een kind van 3,5 kilo zou je vrij snel maat 2 kunnen gebruiken en helemaal niet zo veel newborn of maat 1 nodig hebben, maar is dat ook zo?
Het hangt heel erg van je kind af. Als je kind heel lang is maar niet zo dik kun je langer met maat 1 dan wanneer je een bolleke hebt. Wij hadden pas na een maand of 2 maat 2 nodig, toen was Nathan 5 kilo. En dat terwijl ik voor het begin 1 pak maat 1 en 2 pakken maat 2 had gekocht.

edit: Wij hebben tot en met maat 3 newborn luiers gebruikt omdat die volgens mij bv-poep beter aan konden.
  maandag 9 mei 2011 @ 14:25:28 #159
100412 mefke79
komt goed!
pi_96546191
wat de anderen al zeggen Zana, het is niet zo zwart-wit. Bovendien, de ene luier is de andere niet, wie weet bevalt merk x je helemaal niet en wil je overstappen op een ander merk, zit je met al die pakken.
pi_99144645
Meuh, kick..

Afgelopen 2 weken heeft Isabel elke nacht een natte slaapzak gehad.. :X Ze draagt overdag maat 4 van de kruidvatluiers, en ik heb voor 's nachts vorige week de 4+ gehaald. Helaas maakt dat geen verschil. Isabel is een slanke dame, en beweegt best veel in d'r slaap, en ze plast heel veel 's nachts.
Ze komt ook zeker nog 1 keer 's nachts voor een voeding, en in theorie zou ik haar dan kunnen verschonen. Maar eerlijk gezegd heb ik daar niet altijd zin in, omdat ze er erg chagrijnig van wordt midden in de nacht. :X }:|
Iemand een goede luiertip?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:17:28 #161
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99145020
Hoe slaapt ze? Op haar buik? We hebben bij Bram een poosje of de luier achterstevoren of een luierbroekje eroverheen gedaan omdat hij 's morgens telkens nat was.
pi_99145956
Goede tip, die ga ik onthouden.
Hier inmiddels eigen "luierervaring" met baby.
Eerlijk gezegd merk ik niet zo veel verschil tussen de verschillende soorten (Kruidvat, da, pampers, bumblies), ja ze zijn soms dikker (da en bumblies komen volgens mij uit dezelfde fabriek) of dunner (Kruidvat, pampers), maar ik kan niet zeggen dat ik met de een meer ongelukjes heb meegemaakt dan met de ander tot nu toe.
Die plasindicatie bij de newbornluiers werkt volgens mij ook alleen als ze al behoorlijk hebben geplast (maar dan merk je het ook aan het gewicht) en nog niet zo goed voor de iniminiplasjes in het begin, waarvoor het eigenlijk is gedacht(?).
Ik was wel blij dat ik vooraf een beetje op de aanbiedingen had gelet en een paar pakken in huis had, maar het is wel goed calculeren met het verwachte gewicht van de baby en sommige zeggen ook vanwege luieruitslag bij bepaalde merken. De newborn/ maat 1 waren na vier weken op en toen ben ik overgestapt op maat 2.
pi_99146205
Sugarsnap, normaal slaapt ze op haar zij of rug. Heeeeel soms (vanmorgen) op haar buik, en d'r buik was dus ook nat nu. Maar dat is zeker niet haar favoriete houding.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_99146314
Oh ja, wie weet misschien welke noname luierdoekjes dezelfde structuur hebben als die Huggies, het hoeft niet met die beertjes erop, maar gewoon net zo vochtig en glad. Ik had ook Zwitsal en bumblies, maar die Huggies vind ik tot nu toe toch het best, maar misschien is er nog een goedkoper alternatief.
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:12:24 #165
100412 mefke79
komt goed!
pi_99146923
zana ik ken die van de huggies niet, maar ik gebruik zelf altijd die van de Hema of van de Kruidvat (net welke in de aanbieding is) en die bevallen prima.

Tienus had vannacht weer eens pampers om (voorraadje opmaken dat ik op zolder vond) en pff, wat stinken die dingen toch als ze geplast hebben. Ik moet er maar effe aan wennen, de voorraad moet gewoon op. Daarna maar weer naar kruidvat.
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:41:35 #166
259886 pessie
pi_99148109
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:56 schreef Zana het volgende:
Oh ja, wie weet misschien welke noname luierdoekjes dezelfde structuur hebben als die Huggies, het hoeft niet met die beertjes erop, maar gewoon net zo vochtig en glad. Ik had ook Zwitsal en bumblies, maar die Huggies vind ik tot nu toe toch het best, maar misschien is er nog een goedkoper alternatief.
Vind jij Huggies fijn :o ? Nou ja, ieder zn eigen ding. Bij de action kosten ze 98 cent per pakje. Ik vind die van pampers het beste! Maar nu maar Hema, 1.50 per pakje vind ik toch wel een beetje veel, als andere bijna net zo goed zijn en 1 euro per pakje kosten.

Mefke, wanneer heb je die gekocht? Een tijdje terug stonken de pampers inderdaad, heb het al een tijd helemaal niet meer geroken. Wij gebruiken altijd pampers.

Geen ervaring met kindjes die nat uit hun bed komen.
pi_99149110
Pampersdoekjes heb ik nog niet geprobeerd, ik had een doos Huggies natural care gekocht en vind die tot nu toe het best, net iets vochtiger en gladder of zo, maar misschien veranderd dat ook weer. Ik ben niet zo merkvast.

Ik heb wel af en toe ongelukjes met luiers die aan mijzelf te wijten zijn, piemel niet goed naar beneden of luier niet strak genoeg dicht, soms dat het bij de beentjes lekt als een grote hoeveelheid borstvoedingspoep niet snel genoeg van de luier wordt opgenomen en natuurlijk tijdens het verschonen dat het mannetje fonteintje speelt of het leuk vindt te poepen en het bijna tegen de muur zit... :r :Y
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:11:05 #168
259886 pessie
pi_99149265
Zana, ik had een keer van een vriendin huggies aloe vera. Die stonken zo erg dat ik elke ochtendluier misselijk werd van de geur. Jakkie. Natural care ruikt niet nee, maar ze blijven bij mij altijd aan elkaar plakken, vind ik vervelend.
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:13:20 #169
100412 mefke79
komt goed!
pi_99149361
de doekjes van de hema zijn maar een euro per pakje. En dan koop ik meestal groot in als ze in de aanbieding zijn, want met twee mannen in de luiers gaat er hier heel wat doorheen. Kruidvat gaat ook prima trouwens.

De pampers zijn 'oud'. Deze waren over van Driekus en lagen op zolder, dus zeker een anderhalf jaar oud.
pi_99150986
Ik vind de geur van de pampers weer meevallen, volgens mij hebben ze wat veranderd!
Wij gebruiken ook de doekjes van pampers, die sensitive. Geen geur enzo, prima te doen.
Fake it till you make it...
pi_99157458
Ik vind huggies doekjes top, alles is fijn aan die dingen behalve de verkrijgbaarheid (niet bij albert en onze kruidvat).
Hema vind ik echt ruk (helaas). Wil je een doekje pakken, heb je keer op keer het halve pak in je hand.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99159586
Ik heb dat met de kruidvatdoekjes die blijven aan elkaar plakken.
Ik heb ook nog zwitsal en pampersdoekjes staan en kijk dan wel welke ik het fijnst vind. Ik koop ze wel als ze in de aanbieding zijn

mbt luiers wij hebben pampers en kruidvat. Ik vind de pampers zachter maar merk voor de rest weinig verschil en een paar proefluiers van de c1000 gekregen die voelen heel anders dan kv en pampers maar geen ongelukjes meegehad.
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:53:52 #173
259886 pessie
pi_99165833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:10 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind huggies doekjes top, alles is fijn aan die dingen behalve de verkrijgbaarheid (niet bij albert en onze kruidvat).
Hema vind ik echt ruk (helaas). Wil je een doekje pakken, heb je keer op keer het halve pak in je hand.
Dat heb ik dus met huggiesdoekjes :') .

Wij hebben in het allereerste begin 1 keer kruidvat luiers gehad, na 5 luiers hebben we de rest in de container gegooid. Nathan ging erlangs met zn spuitpoep. Ook hebben we een keer etos gehad, hele fijne luiers maar nogal dik waardoor ik niet meer kon voelen of ze nou nat waren of niet en ik 10 keer per dag een andere luier om deed. Dat bespaard niet denk ik.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:15:29 #174
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100272558
Kruidvat is waardeloos ja! De Pampers waren op, dus pakte ik wat luiers uit zo'n proefpakje. Dat heb ik geweten. Tot 3x toe zat zijn plas op zijn buik en/of rug. Je zag de natte plek gewoon verschijnen! De eerste keer dacht ik nog dat baby's piemeltje niet recht lag, maar nee hoor. Gewoon een rare lekluier. Vind ze ook stug.
pi_100273004
Ik vond die kruidvatluiers ook erg stug, maar lang niet zo stug als die van AH. Als je kind nog niet zelfstandig kan zitten, lukt dat wel met een appieluier aan zeg maar. Ik heb wel gemerkt dat het ontzettend afhankelijk is van je kind welke luier het prettigst is. Emma doet het goed op Pampers, vrijwel nooit lekkage, maar haar nichtje heeft dat juist weer met de Kruidvatluiers.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 15:27:48 #176
5428 crew  miss_sly
pi_100273076
Wij hebben altijd Pampers gebruikt, en nooit een lekkage of anderszins problemen.
Op het kdv gebruiken ze Kruidvat luiers en dat geeft geen problemen, tot ze te lang met een natte of poepluier heeft gelopen. Bij de kv luiers heeft ze heel snel rode pijnlijke billen, zo erg dat ze heel har dmoet huilen als ik haar moet schoonmaken. Dus wij houden het nog even bij Pampers :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100273145
Ik ben nu alle gekregen kruidvat luiers aan het opmaken. Dochter plast of poept er niet langs maar ik vind ze echt niet fijn/mooi zitten bij haar.. Heb al 2 pakken pampers gebruikt en wilde de nieuwe openen maar ga toch eerst de KV luiers opmaken..
Grappig dat de meesten dit zo ervaren, op mijn werk heb ik altijd gedacht dat kruidvatluiers prima waren, tot ik zelf mama werd ;)
pi_100274032
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:15 schreef Aventura het volgende:
Kruidvat is waardeloos ja! De Pampers waren op, dus pakte ik wat luiers uit zo'n proefpakje. Dat heb ik geweten. Tot 3x toe zat zijn plas op zijn buik en/of rug. Je zag de natte plek gewoon verschijnen! De eerste keer dacht ik nog dat baby's piemeltje niet recht lag, maar nee hoor. Gewoon een rare lekluier. Vind ze ook stug.
Ik merk echt totaal geen verschil als ik aan een Pamper voel of een Kruidvat luier!
Die van AH en Etos zijn echt enorm dik en stug als je die vergelijkt met bovengenoemde.
Die van de DA hebben een plastic laag en Huggies vallen lang en smal als je die naast een Pamper/Kruidvat luier legt.
Hier groot Kruidvat luier fan, ga ik bij een volgende echt veel eerder op over
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_100274425
Ik vond kruidvat newborn ook waardeloos en heel stug en anders dan pampers.
Maar Puck krijgt nu op het kdv kruidvat luiers aan en ik merk dat in de grotere maat het verschil minder aanwezig is. Ik vind ze wel dikker. Het is een veel grotere luierkont met een kruidvat luier aan.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100274477
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:49 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik merk echt totaal geen verschil als ik aan een Pamper voel of een Kruidvat luier!
Die van AH en Etos zijn echt enorm dik en stug als je die vergelijkt met bovengenoemde.
Die van de DA hebben een plastic laag en Huggies vallen lang en smal als je die naast een Pamper/Kruidvat luier legt.
Hier groot Kruidvat luier fan, ga ik bij een volgende echt veel eerder op over
Ah luiers vind ik juist best fijn.. Vallen goed om het kontje van Leyla.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')