Ik weet dat deze constructie bij ons in het bedrijf vaak gebruikt wordt als we net een nieuwe klant hebben waarvan we niet zeker weten of 'Beste Piet' wel gepast is. Uit de toon van de reply valt dan vaak wel op te maken of de betreffende persoon liever met de voor- of achternaam aangesproken wenst te worden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:19 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat is geloof ik voornamelijk voor als je Piet persoonlijk kent, maar het schrijven ook door zijn collega's gelezen zou kunnen worden.
Ik denk niet dat het correct taalgebruik is.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:42 schreef Spektor het volgende:
[..]
Ik weet dat deze constructie bij ons in het bedrijf vaak gebruikt wordt als we net een nieuwe klant hebben waarvan we niet zeker weten of 'Beste Piet' wel gepast is. Uit de toon van de reply valt dan vaak wel op te maken of de betreffende persoon liever met de voor- of achternaam aangesproken wenst te worden.
Jij haalt iemands voornaam uitelkaar? Dat is óók ludiek.quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:05 schreef Z het volgende:
Ik doe vaak: Geachte mevrouw Be, beste This. Maar bij een sollicitatie (?) zou ik dat niet doen.
Niet kiezen, vind ik irritant. Dan maak je helemaal een vage indruk. Ja, hallo...Ben ik nou Piet of meneer Janssen?? Duidelijk en consequent zijn. Volgens mij is dat bij alle communicatie een must.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:38 schreef DaMart het volgende:
[..]
Of als je niet kunt kiezen. Iemand die ik één keer telefonisch had gesproken, stuurde me informatie toe en gebruikte ook die constructie.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:58 schreef ShadyLane het volgende:
Het was 'n behoorlijk simpel stukje tekst trouwens, beetje platte schrijfstijl. Maar goed, we zullen maar zeggen dat het je 'vroege periode' was, he G.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |