abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92789510
Derde?! Wat een farce
Graag op anoniem
  maandag 14 februari 2011 @ 21:06:29 #52
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_92789520
Gefeliciteerd, winnaars!
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  Moderator maandag 14 februari 2011 @ 21:08:06 #53
42184 crew  DaMart
pi_92789665
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:06 schreef Mainport het volgende:
Derde?! Wat een farce
Gedeeld tweede eigenlijk, zal het even aanpassen.

Uit automatiscme typte ik na 2, 3 :@.
pi_92790292
Gefeliciteerd, winnaars! ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 14 februari 2011 @ 21:19:15 #55
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_92790451
quote:
Derde?! Wat een farce
In groep acht van mijn basisschool hadden we een keer een voorleeswedstrijd. Iedereen uit onze klas moest, verdeeld over een paar weken, een stuk uit een boek voorlezen waar de musical van hetzelfde jaar op gebaseerd zou worden. De winnaar van die voorleeswedstrijd had dan de eer om tijdens de uitvoering van die musical de rol van alwetende verteller te vervullen. Natuurlijk was dat een hele grote eer. Het was iedereen gelijk duidelijk dat het tussen mij en Sophie zou gaan, omdat wij nu eenmaal de beste voorlezers van de hele klas waren.
Om te de winnaar te bepalen werd er zowaar gestemd. Na de voorleesbeurt van jongetje A of meisje B moesten de andere klasleden hem of haar een aantal punten tussen de één en tien toebedelen. Degene die aan het einde van de rit, als iedereen zijn stukje had voorgelezen, de meeste punten had bijeengesprokkeld werd de winnaar. Ik gaf vrijwel iedereen een vijf, zo nu en dan een zesje, omdat de meeste van mijn medeklasgenootjes er nu eenmaal helemaal niets van bakten. Het liefst had ik ze allemaal een één gegeven, maar omdat ik niet volledig op mijn achterhoofd gevallen was en inzag dat mij dat ook weleens punten kon gaan schelen was ik nog mild. Sophie gaf vrijwel iedereen een negen of tien en zie; jelui begrijpt het al, zij won de wedstrijd met afstand. 'Wat een huichelachtige hoer,' dacht ik, omdat Sophie net zo goed als ik begreep dat die medeklasgenootjes van ons er werkelijk geen kaas van hadden gegeten.
Moraal van het verhaal; geheime verkiezingen zijn werkelijk een grote verworvenheid/met azijn pissen, zeker achteraf, snijd je jezelf alleen maar in de vingers, lieve Mainport. Ik zou maar wat blij zijn met die derde prijs, hoewel als ik dat daadwerkelijk de moeite zou hebben gevonden zelf ook wel een verhaaltje in zou hebben gediend.
Ik wens je al het geluk in je schrijverscarrière, Mainport! Toegegeven, je schrijft soms leuke dingen. Vraag jezelf alleen af of dit wel het juiste podium is. Wanneer je hier, op dit podium, waar je eigenlijk geen reet te zoeken hebt, tóch nog een prijsje in de wacht weet te slepen, nou; da's toch een prestatie. Dat toont vakmanschap. Goed zo, doe je best!

Je grootste fan,
JAM.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_92790471
quote:
Derde?! Wat een farce
Ik had wel verwacht dat jij zou winnen eigenlijk.

Anyways, bedankt Fok! Ik ben 6e *O*
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_92790570
En gefeliciteerd (andere :P ) winnaars!!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 14 februari 2011 @ 21:53:41 #58
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_92792918
*O* gewonnen O+ Tnx!

Alle andere winnaars: ook gefeliciteerd *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_92795876
Leuk! Gefeliciteerd allemaal! Ben ook benieuwd naar de deelcijfers eigenlijk :)
pi_92797551
Valentinus Verrassing op de 7e plaats :o Dat vond ik de beste.
pi_92806534
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:19 schreef JAM het volgende:

[..]

In groep acht van mijn basisschool hadden we een keer een voorleeswedstrijd. Iedereen uit onze klas moest, verdeeld over een paar weken, een stuk uit een boek voorlezen waar de musical van hetzelfde jaar op gebaseerd zou worden. De winnaar van die voorleeswedstrijd had dan de eer om tijdens de uitvoering van die musical de rol van alwetende verteller te vervullen. Natuurlijk was dat een hele grote eer. Het was iedereen gelijk duidelijk dat het tussen mij en Sophie zou gaan, omdat wij nu eenmaal de beste voorlezers van de hele klas waren.
Om te de winnaar te bepalen werd er zowaar gestemd. Na de voorleesbeurt van jongetje A of meisje B moesten de andere klasleden hem of haar een aantal punten tussen de één en tien toebedelen. Degene die aan het einde van de rit, als iedereen zijn stukje had voorgelezen, de meeste punten had bijeengesprokkeld werd de winnaar. Ik gaf vrijwel iedereen een vijf, zo nu en dan een zesje, omdat de meeste van mijn medeklasgenootjes er nu eenmaal helemaal niets van bakten. Het liefst had ik ze allemaal een één gegeven, maar omdat ik niet volledig op mijn achterhoofd gevallen was en inzag dat mij dat ook weleens punten kon gaan schelen was ik nog mild. Sophie gaf vrijwel iedereen een negen of tien en zie; jelui begrijpt het al, zij won de wedstrijd met afstand. 'Wat een huichelachtige hoer,' dacht ik, omdat Sophie net zo goed als ik begreep dat die medeklasgenootjes van ons er werkelijk geen kaas van hadden gegeten.
Moraal van het verhaal; geheime verkiezingen zijn werkelijk een grote verworvenheid/met azijn pissen, zeker achteraf, snijd je jezelf alleen maar in de vingers, lieve Mainport. Ik zou maar wat blij zijn met die derde prijs, hoewel als ik dat daadwerkelijk de moeite zou hebben gevonden zelf ook wel een verhaaltje in zou hebben gediend.
Ik wens je al het geluk in je schrijverscarrière, Mainport! Toegegeven, je schrijft soms leuke dingen. Vraag jezelf alleen af of dit wel het juiste podium is. Wanneer je hier, op dit podium, waar je eigenlijk geen reet te zoeken hebt, tóch nog een prijsje in de wacht weet te slepen, nou; da's toch een prestatie. Dat toont vakmanschap. Goed zo, doe je best!

Je grootste fan,
JAM.
Dit verhaal, dat 14 woorden langer is dan mijn verhaal, verdient de eerste prijs

Ik drink er nog eentje op, JAM
Graag op anoniem
  Moderator dinsdag 15 februari 2011 @ 08:34:15 #62
42184 crew  DaMart
pi_92807330
Op verzoek, de punten die de verhalen hebben gekregen. Maximaal konden 80 punten per verhaal worden verdiend.

1 Sluit je ogen 63
2 De verrassing van mijn vader 62
2 Bioscoop 62
4 Verrassing voor mijn lieverd. 60
5 Spiegelliefde 57
6 Pili kwam terug 56
7 Valentinus Verrassing 55
8 Pasta op tafel 53
9 Een man met karakter 52
9 Verrassing 52
11 Galgenmaal 45
12 Verrassing (2) 43
  dinsdag 15 februari 2011 @ 09:03:37 #63
52229 Chanty
pi_92807836
wow dat was nek-aan-nek _O-
pi_92813267
*O* (Gedeeld) tweede!

En Chanty, gefeliciteerd!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 14:40:47 #65
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_92819280
Gefeliciteerd Chanty met de (verdiende!) eerste plaats.

En ik sta met 55 punten op 7 :) da's omgerekend kleine 7 (uit tien) :{ maar aangezien ik er NADA romantisch in had is dat voor een Valentijn verhaal een hoge score *)
pi_92823517
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 08:34 schreef DaMart het volgende:
Op verzoek, de punten die de verhalen hebben gekregen. Maximaal konden 80 punten per verhaal worden verdiend.

1 Sluit je ogen 63
2 De verrassing van mijn vader 62
2 Bioscoop 62
4 Verrassing voor mijn lieverd. 60
5 Spiegelliefde 57
6 Pili kwam terug 56
7 Valentinus Verrassing 55
8 Pasta op tafel 53
9 Een man met karakter 52
9 Verrassing 52
11 Galgenmaal 45
12 Verrassing (2) 43
En wie zaten er allemaal in de jury? :P
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:22:26 #67
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_92823775
Anders verplaats je gelijk het stemtopic hierheen, kun je gelijk zien wie, wie hoeveel en welke deelcijfers (taal/verhaal) heeft gegeven :P
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:47:53 #68
52229 Chanty
pi_92885647
Prijs is binnen! Complimenten voor de snelle levering ^O^
pi_92886938
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:47 schreef Chanty het volgende:
Inderdaad, ik heb er een paar vriendinnen heel blij mee kunnen maken
Graag op anoniem
pi_92918391
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:47 schreef Chanty het volgende:
Veel plezier ermee ;)
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:01:58 #71
309210 Beardy
pi_93018908
So hee, boek binnen .... samen met een rekening van TNT Post voor onvoldoende frankering :D wist niet eens dat dat kón, zo (porto tekort online via een eenmalige machtiging betalen). Dus :) nog wat geléérd ook!
pi_93020005
Huh? De weegschaal van de portomachine bepaalt het bedrag. Kun je me een PM sturen met het portotegoed dat je tekort kwam?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:45:14 #73
309210 Beardy
pi_93020386
Oh het was nog geen drie Euro, en dit is ook echt niet als klacht bedoeld of zo :) vond het wel grappig eigenlijk (zoals ik al schreef, wist niet dat dit zo kon, qua porto nabetalen).

Op die gecapittioneerde envelop zit;

- een sticker met <TNT post portzending> in wit op oranje, daar naast aan grote dikke T en onder die oranje balk 'De zending voldoet niet aan de voorwaarden die TNT Post aan de frankering stelt'
- een sticker met <TNT Post logo> FRANKERING GECONTROLEERD, een nummer en zo'n puntjescode dinges. Dat zelfde nummer staat (samen met het peanuts bedragje en de datum van vandaag) op een kaart (hele gnaardige kaart waarmee je ook met postzegels die porto kunt betalen).
- een FOK! adreslabel sticker

Ziet er uit of de envelop gewoon NIET gefrankeerd is (zie geen post print of label spoor - wij hebben op het werk ook zo'n porto print ding gehad). Voor die paar Euri aan porto doen ze wel waanzinnig veel moeite (kaart er bij, stickers er op, gescande foto van het poststuk die je online kunt bekijken enzovoorts). Kan me niet voorstellen dat de kosten van de inning tegen het geïnde bedrag opwegen (de Belastingdienst int daarom minimale tekorten gewoon niet meer!).
pi_93021190
Ik stuur je een frankeerzegel. Die kun je op diezelfde kaart doen en terugzenden naar TNT.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:13:55 #75
309210 Beardy
pi_93021344
Neeeeeeeeeeeeeeeee! Heb 't al online betaald met eenmalige machtiging :) dus doe geen moeite, vinnut gewoon LEUK zo! En ik stuur zo goed als nooit post dus met een frankeerzegel kán ik niks.

Hee echt, zo veel entertainment voor een paar Euri!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')