abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92887004
Is dit nu "deel 98"?
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:39:29 #27
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92889691
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:05 schreef CarbonC het volgende:
Is dit nu "deel 98"?
ja
pi_92895102
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:32 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja vroeger zwiepte ik de gewichten goed :P
Maar nu leg ik ze eerst op mn knieën en dan naar achter gaan liggen.
Je benen ff stoot naar boven geven..
Dan wanneer je ligt heb je de gewichten bij de borst, dan kwestie van naar boven drukken.
Tis altijd verrot en zwaar.. marja.. dit is wel t beste.
Met hoog gewicht haal je niet zonder deze techniek.

Je kan altijd ff met minder gewicht dit oefenen :)
thx, het lukt nu allemaal nog wel zo maar ben bang dat als ik boven de 30 komen met dumbbels dat het dan allemaal niet meer lukt.
pi_92895875
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:52 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

kan.. je kan m ook gewoon tellen als 1 rep :P
Als ik 55kg dumbbels vanuit me borst in 1 keer omhoog moet brengen is bijna al me kracht al verloren...
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_92896417
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:04 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Als ik 55kg dumbbels vanuit me borst in 1 keer omhoog moet brengen is bijna al me kracht al verloren...
hoe je train je normaal dan? je gaat toch altijd vanuit je borst omhoog? of stop je normaal al ergens in de lucht ofzo?
pi_92896702
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb me energie behoeften uitgerekend en dat is in totaal 3200 cal per dag.

Ik zat zelf aan zoiets te denken:

's morgens na wakker worden: Melk gemixt met brinta en whey
om de 3 uur brood met kaas/kipfilet en af en toe gekookt eitje
's avonds gekookte kip/vis met gekookte rijst (of veel groenten)
1.5 uur voor training whey
2 uur voor slapen magere kwark 150gram

en per dag drink ik sowieso standaard 1.5 tot 2 L water.

Nu wil ik gaan afvallen en ik moet er dan 500 cal onder zitten maar ik lees over cutten dat ik beter vet kan verliezen dus niet onder aantal cal liggen maar ik moet me cal berekenen op VVM (vet vrije massa) hoe bereken ik zoiets?

Nu is het zo dat ik na 2 jaar luieren weer begin, maar is het verstandiger om te wachten met bijv XXL Energize of Lipo 6x als extra fatburner en meer energie of..?
Reken eens uit wat erin zit. Je hebt vrij veel koolhydraten en vrij weinig eiwitten.
En ik weet niet wat voor vis je eet, maar als je het bv tonijn op waterbasis is, heb je ook vrijwel geen goede vetten.
Ik denk dat als je eerst even op onderhoud eet, je meer resultaat boekt met minder moeite. Gewoon omdat je 2 jaar stil hebt gezeten.
En een fatburner heb je helemaal nog niet nodig joh.

Hoe ben je aan je energie behoefte gekomen?
pi_92896978
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:19 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Reken eens uit wat erin zit. Je hebt vrij veel koolhydraten en vrij weinig eiwitten.
En ik weet niet wat voor vis je eet, maar als je het bv tonijn op waterbasis is, heb je ook vrijwel geen goede vetten.
Ik denk dat als je eerst even op onderhoud eet, je meer resultaat boekt met minder moeite. Gewoon omdat je 2 jaar stil hebt gezeten.
En een fatburner heb je helemaal nog niet nodig joh.

Hoe ben je aan je energie behoefte gekomen?
Hier nog is de post wat uitgebreider en meer wat ik wil:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb deze formule gebruikt om me standaard calorien te berekenen:

66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)

en dan * 1,55 voor me totale behoefte.

Ik zit zelf ook op DBB en heb daar ook rongekeken, maar ik moet eerst even mijn laptop maken zodat ik beter een schema kan maken want dit ding is 10 niks.

Maar iig heb ik dus nog de vraag of ik beter kan cutten (waarbij ik de VVM (vet vrije massa) moet berekenen maar niet weet hoe) of beter kan afvallen en 500 cal onder de 3200 te zitten.

Ik heb gelezen dat je bij cutten puur vet wegwerkt en ik heb laat maar zeggen een buikje en van die zwembanden bij mijn taille.
If not now, then when.
pi_92903412
Die formule is fout. Zou betekenen dat een papzak van 100kg dezelfde behoefte heeft als iemand die droog en gespierd op 100kg zit.

Laat eerst je vet eens meten.
pi_92903900
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:24 schreef Levitas het volgende:
Rugklachten, ze lijken steeds vaker voor te komen. Hoor bij ons in de gym regelmatig jongens klagen over hun rug (vaak snap ik dat ook wel, gezien hun uitvoering). Maar ook van mensen waarvan hun uitvoering wél goed is, hoor ik het de laatste tijd vaak..
Ik heb er ook last van, vooral mijn onderrug waneer ik buik train.
Ik krijg zo vaak een zeurderige pijn, dat ik buik wel eens oversla erdoor.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:06:36 #35
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_92905810
vorm, techniek, ego (als in zwaarder gewicht tillen omdat het "stoer" is terwijl je lichaam het niet aankan) helpen daarin allemaal niet mee natuurlijk + dat heel veel mensen wel de grote spieren trainen in apparaten die het allemaal mooi isoleren maar daarbij de kleinere "balansspieren" verwaarlozen.

Ik heb al jaren geen apparaat meer aangeraakt
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_92906497
quote:
9s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:48 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Ik heb er ook last van, vooral mijn onderrug waneer ik buik train.
Ik krijg zo vaak een zeurderige pijn, dat ik buik wel eens oversla erdoor.
die mensen hebben vaak ook een vorm van lordosis of anterior pelvic tilt etc. Zwaar deadliften en dan buikspieren verwaarlozen lost het probleem niet op. Stretchen van hip flexors en de onderrug helpt al vaak een hoop. Wat meer accent op je bilspieren (hoe vaak hoor je dat iemand door zijn kont is gegaan? het is vrijwel altijd de onderrug) en buikspieren als progressieve krachttraining is ook niet verkeerd. Ik zelf doe geen crunches of situps voor buik omdat ik het ook niet lekker vind mijn onderrug... het voelt niet natuurlijk. Wat ik wel doe. Lineair: turkish get up, ab wheel, dragon flags, leg raises. Rotatie: windmill, russian twists, saxon side bents, figure 8's.
pi_92907048
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:35 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

. Wat ik wel doe. Lineair: turkish get up, ab wheel, dragon flags, leg raises. Rotatie: windmill, russian twists, saxon side bents, figure 8's.
Ik ga hier dan ook eens naar kijken, bedankt.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:58:39 #38
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_92907158
Planks! Eigenlijk 1 vd betere oefeningen die je kan doen voor je abs
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_92907325
planks zijn weer een stabilisatie/compressie oefening en zodoende train je met die oefening je buik hetzelfde als met deadlifts en squats
pi_92907490
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 08:07 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Die formule is fout. Zou betekenen dat een papzak van 100kg dezelfde behoefte heeft als iemand die droog en gespierd op 100kg zit.

Laat eerst je vet eens meten.
Fout? Deze formule wordt gebruikt op het DBB forum..

Hoe zou je het anders moeten berekenen?

Me vet percentage is 28% volgens de formule lengte/lichaamsgewicht.

En wat was ook alweer de regel voor whey shake hoeveel gr. per lichaamsgewicht.
If not now, then when.
pi_92907608
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Fout? Deze formule wordt gebruikt op het DBB forum..

Hoe zou je het anders moeten berekenen?

Me vet percentage is 28% volgens de formule lengte/lichaamsgewicht.

En wat was ook alweer de regel voor whey shake hoeveel gr. per lichaamsgewicht.
dan zou je behoorlijk dik zijn met dat vetpercentage. Maar in die formule wordt idd geen rekening gehouden met vetpercentage; een papzak van 100kg en een gespierde vent van 100kg met weinig vet zouden precies hetzelfde eindigen met deze formule.
pi_92907702
dit plaatje legt wel een beetje de formule die jij gebruikt uit:

pi_92907867
Hoe bereken ik dan me vet percentage en me hoeveelheid carolien die ik per dag moet innemen.
If not now, then when.
pi_92908040
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe bereken ik dan me vet percentage en me hoeveelheid carolien die ik per dag moet innemen.
download burn the fat feed the muscle, hoef je geen whizzkid voor te zijn om dat te kunnen vinden. Staat alles in makkelijke spreektaal uitgelegd en formules waar je niet gestudeerd voor hoeft te hebben.
pi_92908814
Je vetpercentage moet je meten, dat kun je niet berekenen.
pi_92909039
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:49 schreef caroline88 het volgende:
Je vetpercentage moet je meten, dat kun je niet berekenen.
na het meten moet je het toch echt berekenen :D
pi_92912726
Ik weet niet hoor maar de formule die ik gebruikt heb is de Harris Benedict formule die de meesten mensen van DBB toepassen en de formule zelf staat in de stickie.

Deze formule komt uit een wetenschappelijk onderzoek..
If not now, then when.
pi_92912864
dan is de halve formule, je moet ook rekening houden met:
1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9
pi_92913316
toen ik wat jonger was en in de vakantieperiode in de bouw werkte, gebruikte ik een keer een hartslagmeter met calorieën teller bla... toen kwam ook uit dat ik meer dan 5000 calorieën verbrandde alleen tijdens werktijd.
Nu wil ik niet claimen dat die meter een goede weergave is van de echte calorieën die ik heb verbrand die dag, maar jouw formule die je postte houdt geen rekening met activiteit buiten trainen om.
pi_92922112
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:54 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

na het meten moet je het toch echt berekenen :D
Jij misschien,
Ik lekker niet :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')