abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 februari 2011 @ 13:17:17 #151
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92367144
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 13:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja oke.. ik denk dat ik het dan gewoon zo doe, want dat is het makkelijkste en kan zo wel 3 maandjes mee rondrijden totdat ik de versterker kan kopen.
Whehehe, dag 1 van je inbouw en je begint al de easy way out te pakken, tot zover je 'perfectie/kwaliteits/ik-wil-het-in-één-keer-goed-doen' verhaal _O-

Volgende post: how the fuck kom ik met mijn dikke + kabel door de firewall heen :7

Post daarna : hoe sluit ik het ding aan op mijn accu, en waarom kosten die oogjes 7¤ per stuk ?

Post daarna : Is het écht nodig om die kabel te zekeren in de motorruimte met een dikke zekering + houder van 20 ¤ ?

en so on and on :+

Ow, en niet vergeten dat je audio en + kabels NIET BIJ ELKAAR naar achteren mogen lopen O-)

En nu is het tijd voor de boodschappen :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92368154
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 13:08 schreef Sounddragon het volgende:
Als die bedrading dunner is als de bijgeleverde bekabeling wel, en als je gaat versterken straks zéker..

Het blijft altijd weer een genotje om uit te vlooien hoe je met je nieuwe bekabeling de deur in komt; geweldige uitvinding die deurstekkers, behalve als je audio in wilt bouwen ;(
In extreme gevallen heb ik er wel doorvoerthules bij gezet, alleen voor de audiokabels :)
In de meeste deurstekkers zit nog net genoeg lege ruimtes om te doorboren. Er hoeven maar 2 draadjes van 10^2 doorheen he..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zaterdag 5 februari 2011 @ 13:47:42 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92368339
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 13:43 schreef theKiD het volgende:

[..]

In de meeste deurstekkers zit nog net genoeg lege ruimtes om te doorboren. Er hoeven maar 2 draadjes van 10^2 doorheen he..
Dan moet je héél gruwelijk voorzichtig zijn weet ik uit ervaring; de kant van de deurstijl zit bij sommige auto's helemaal vol omdat er vaak best veel voorbereid is, maar de spannende kant is de deurkant, want daar moet je blind doorheen boren, en wee o wee als je boortje de kabelboom pakt als je er doorheen bent :|W
En dan nog; dan heb je dus een kabeltje door een stekker heen lopen die je vaak moet draaien om hem te vergrendelen.. veel plezier :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92369119
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 13:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan moet je héél gruwelijk voorzichtig zijn weet ik uit ervaring; de kant van de deurstijl zit bij sommige auto's helemaal vol omdat er vaak best veel voorbereid is, maar de spannende kant is de deurkant, want daar moet je blind doorheen boren, en wee o wee als je boortje de kabelboom pakt als je er doorheen bent :|W
En dan nog; dan heb je dus een kabeltje door een stekker heen lopen die je vaak moet draaien om hem te vergrendelen.. veel plezier :P
Het lukt wel hoor. Alleen je moet niet in 5 minuten klaar willen zijn.. :)
*** Nul Dertien ***
pi_92370012
Ik heb alle spullen dus ik hoef niks te kopen. En ik sluit alles wel gewoon op de filter aan want heb het paneel net er af gehaald en dat kan prima.

Nu de volgende vraag.

De tweeters bij de spiegel geeft ook gewoon goed geluid toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door Yuri_Boyka op 05-02-2011 15:02:11 ]
If not now, then when.
pi_92371636
Niemand?

Want ik wil de tweet er zodalijk in bouwen namelijk...
If not now, then when.
pi_92371903
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb alle spullen dus ik hoef niks te kopen. En ik sluit alles wel gewoon op de filter aan want heb het paneel net er af gehaald en dat kan prima.

Nu de volgende vraag.

De tweeters bij de spiegel geeft ook gewoon goed geluid toch?
Hoe zet je ze erop? tip is mss om een spotlight kupje aan te schaffen en daar de tweet in te doen.. , en die met een schroef vast te zetten op de A-stijl, dan kun je m evt nog richten..
*** Nul Dertien ***
pi_92372263
quote:
Op zaterdag 5 februari 2011 15:34 schreef theKiD het volgende:

[..]

Hoe zet je ze erop? tip is mss om een spotlight kupje aan te schaffen en daar de tweet in te doen.. , en die met een schroef vast te zetten op de A-stijl, dan kun je m evt nog richten..
A style is dashboard.
If not now, then when.
pi_92372756
Mensen ik wil de tweeters er in bouwen en heb met me pa meningsverschillen dus kunnen we niks doen en het wordt al snel donker.

Als ik ze monteer in de spiegelkapjes klinkt het dan ook gewoon goed of wat? Want als ik ze op het dashboard wil moet ik het dashboard er af halen en dat wordt veel teveel werk.
If not now, then when.
pi_92372833
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Mensen ik wil de tweeters er in bouwen en heb met me pa meningsverschillen dus kunnen we niks doen en het wordt al snel donker.

Als ik ze monteer in de spiegelkapjes klinkt het dan ook gewoon goed of wat? Want als ik ze op het dashboard wil moet ik het dashboard er af halen en dat wordt veel teveel werk.
Spiegelkapjes kan.
*** Nul Dertien ***
pi_92372842
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

A style is dashboard.
A-stijl is niet dashbord :)
*** Nul Dertien ***
pi_92372900
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:02 schreef theKiD het volgende:

[..]

Spiegelkapjes kan.
Maar waarom niet? Leg even uit want ik verspil tijd hier. Ik waardeer je antwoorden erg.

A-stijl gaat ook omslachtig worden geloof ik.
If not now, then when.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:02:06 #163
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_92377231
Doe die tweets in meegeleverde en anders zelf gekochte kapjes, jas n schroef door die kapjes en ergens in, a stijl, dashboard, stuur, handrem, wat je wil.. en klaar..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:07:11 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92377396
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:02 schreef Koepert het volgende:
Doe die tweets in meegeleverde en anders zelf gekochte kapjes, jas n schroef door die kapjes en ergens in, a stijl, dashboard, stuur, handrem, wat je wil.. en klaar..
In eerste instantie natuurlijk even met DZ tape, tot je zeker weet dat ze op de goede plek zitten.
pi_92377668
We waren bezig met de tweeters en die kapjes hadden we erop, kabel erdoorheen.. wou me pa de tweet erop klikken, bam breken zo die haakjes af godverdomme helemaal geen kk opgeschoten vandaag.

Volgens mij ben ik gewoon opgelicht met die compo ofzo want die kapjes (haakjes) pasten met geen mogelijkheid op de tweeter. :(

Dat ze gewoon die X-ion misschien met de Radion hebben vervangen ofzo..
If not now, then when.
pi_92379752
ze passen wel, maar heel erg strak. Heeft de Helon serie ook, en de Radion ook
Dus je bent heulemaal niet opgelicht, je moet het voorzichtig maar toch stevig doen.

Enne herrinner ff; bij audio gaat het meestal nooit meteen zoals je wil. Das 9 van de 10 keer.. En voor jou is het al helemaal leren, dus je zal nog meer dingen kapot maken, en moeten repareren enzo. Maar das niet erg. Leer je vanzelf, maar je moet wel geduldig blijven :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_92380587
quote:
Op zaterdag 5 februari 2011 19:14 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
ze passen wel, maar heel erg strak. Heeft de Helon serie ook, en de Radion ook
Dus je bent heulemaal niet opgelicht, je moet het voorzichtig maar toch stevig doen.

Enne herrinner ff; bij audio gaat het meestal nooit meteen zoals je wil. Das 9 van de 10 keer.. En voor jou is het al helemaal leren, dus je zal nog meer dingen kapot maken, en moeten repareren enzo. Maar das niet erg. Leer je vanzelf, maar je moet wel geduldig blijven :)
Thnx..

Maar me pa gaat het morgen zo maken dat het gewoon vast zit. Want beide haakjes zijn gebroken, maar hij weet blijkbaar iets.

Of kan ik beter naar de winkel rijden en nieuwe halen?

En over die haakjes he. Die waren ook te dik om door de sleuf van de tweeter te passen...

[ Bericht 4% gewijzigd door Yuri_Boyka op 05-02-2011 20:50:32 ]
If not now, then when.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 21:36:41 #168
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92386095
Goed kijken; soms is het een soort van draaisysteem zodat je ze ook weer open kunt draaien.
pi_92389918
Smorgens vroeg beginnen, tussen de middag wat boterhammen/broodjes eten op de oprit en kijken hoever je bent opgeschoten en inschatten of je alles wat op de planning stond uberhaupt nog wel gaat redden, dan snel weer verder en laat in de middag vette hap halen en die ook op de oprit naar binnen schuiven met een pilsje erbij en weer snel verder want het begint al te schemeren en je bent nog niet helemaal klaar en dan is het helemaal donker en ga je met een grote bouwlamp aan de haal omdat je het eik toch per se vandaag af wilt krijgen en dan is het veels te laat tegen de tijd dat je klaar bent en dan wil je alles nog even testen en afstellen en dan beginnen de buren te sputteren of het niet in godsnaam wat rustiger kan en vervolgens denk je dat afstellen doe ik morgen overdag wel en dan drink je nog een biertje en kijk je trots en voldaan naar het werk wat je geleverd hebt.

Audio inbouwen, altijd mooi. O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_92390170
Je liet het toch inbouwen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92390327
Als je het tegen mij hebt: nee, ik heb dat altijd zelf gedaan :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_92404052
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Je liet het toch inbouwen?
Ik bouw zelf in, maar ben vannacht ziek geworden ofzo... kotsen alles.. maar ondanks dat ga ik gewoon door met me pa vandaag en hopen dat het vanavond klaar is.

Hier nog wat fotos voor de stand van zaken:

If not now, then when.
  zondag 6 februari 2011 @ 12:47:59 #173
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92406095
Dit was dus de laatste keer dat ik jou serieus nam he :') zit ie eerst 5 posts te mierenneuken over hoe dat filter het beste kan en zou moeten, en dan doet ie het alsnog op de meest beroerde manier :|W
pi_92407071
quote:
2s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:47 schreef Sounddragon het volgende:
Dit was dus de laatste keer dat ik jou serieus nam he :') zit ie eerst 5 posts te mierenneuken over hoe dat filter het beste kan en zou moeten, en dan doet ie het alsnog op de meest beroerde manier :|W
Plek lijkt me prima? Buiten bereik van de spreekspoel en alles. Het enige dat tegen je kan werken is dat hij vrij dicht op het ijzer van de auto zit wat voor wervelstromen zorgt (en je zelfinductie achteruit laat gaan).

Of bedoel je dat dit gaat rammelen ofzo?
Beter onethisch dan oneetbaar
  zondag 6 februari 2011 @ 13:35:32 #175
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92408134
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:07 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Plek lijkt me prima? Buiten bereik van de spreekspoel en alles. Het enige dat tegen je kan werken is dat hij vrij dicht op het ijzer van de auto zit wat voor wervelstromen zorgt (en je zelfinductie achteruit laat gaan).

Of bedoel je dat dit gaat rammelen ofzo?
Nee, een aantal posts geleden ging het erom in welke stand het filter het beste gemonteerd kon worden ivbm de componenten toch ?? 'hij had gehoord dat' en zulks.. gevolgd door 3 'jamaar' posts.. en dan plant hij hem verticaal en op zijn kant :')
En check ook even hoe de kabels oversteken vanaf de stijl naar de deur :+

En laten we hem nou niet op nieuwe discussiepunten brengen met wervelstromen en inductie enzo please, dan zijn we straks wéér een topic verder, en zit de boel ondersteboven tegen de hemel :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')