BOEM tjakkaquote:Op woensdag 26 januari 2011 15:22 schreef boem-dikkie het volgende:
'Je verdient beter' is natuurlijk niet van toepassing op vrouwen die het er zelf naar maken dat hun relatie kut is. Met je chagrijnige gezeur.
Ik ga er even vanuit dat jij dus zoveel te bieden hebt dat een chagerijnige zeurende vrouw jou niet verdient, hoe heb je dat bepaald?quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:22 schreef boem-dikkie het volgende:
'Je verdient beter' is natuurlijk niet van toepassing op vrouwen die het er zelf naar maken dat hun relatie kut is. Met je chagrijnige gezeur.
Als ik in het verleden m'n eigen kinderen heb verkracht en vermoord, verdien ik dan nog steeds iemand die me gelukkig maakt? even grof gesteld, maar waar ligt de grens?quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
Iedereen 'verdient' het om bij iemand te kunnen zijn die je 'gelukkig' maakt. That's it. En dat beslis je dus helemaal zelf.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:45 schreef Sinceria het volgende:
Het is iets wat vrienden en familie tegen je zeggen als je vriend/vriendin hen niet bevalt.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:22 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik snapte de lading inderdaad niet, vandaar dat ik 't vroegquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:00 schreef Kabolter het volgende:
Volgens mij snap je de lading van de zin niet echt en weet je niet vanuit welk oogpunt het meestal wordt gezegd anders was je er niet eens zo mee bezig geweest. Wordt het soms vaak tegen je vriend gezegd? Of vind je het irritant dat mensen zijn gedrag bekritiseren terwijl hij ook genoeg goede eigenschappen heeft?
Snap ook niet helemaal waarom je een relatie zo rationeel wilt bekijken.
En waarom kom je met van die gekke vergelijkingen? Heb de neiging om te denken dat je een control-type bent. Eentje die op elk moment van de dag wilt weten hoe de relatie ervoor staat.
dat impliceertquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:28 schreef Kieswiel het volgende:
Als iemand iets verdient (hetzij een leuke partner, hetzij een donororgaan o.i.d.) impliceerd dat mensen een verschillende waarde hebben, en als dat zo is, wie of wat bepaalt die waarde?
Dit is de beste samenvatting. Vaak komt zo zin na het zoveelste gesprek over de partner waarin er geklaagd wordt. Jij praat natuurlijk alleen openlijk over dit soort dingen met mensen die je vertrouwt en die jou zullen steunen. Het kan ook zijn dat ze hondsdol worden van je gezeur, en dat ze denken dat ze met deze zin er van af zijn. Maar dat kun je zelf beter inschatten dan ikquote:Op woensdag 26 januari 2011 15:45 schreef Sinceria het volgende:
Het is iets wat vrienden en familie tegen je zeggen als je vriend/vriendin hen niet bevalt.
Uiteraard verschillen mensen. Sommigen weten wat liefde is, anderen zijn eigenlijk gewoon klootzakken, een hoop zit ertussenin met allerlei gradaties. Nu wil ik dat niet gelijk met het woord 'waarde' koppelen, dat gaat me wat tever, maar het is toch wel duidelijk dat bepaalde mensen veel meer kunnen geven in een relatie dan anderen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 16:28 schreef Kieswiel het volgende:
[..]
Ik snapte de lading inderdaad niet, vandaar dat ik 't vroeg![]()
Verder vind ik het concept 'verdienen' gewoon interessant, niet alleen in relationeel opzicht. Als iemand iets verdient (hetzij een leuke partner, hetzij een donororgaan o.i.d.) impliceerd dat mensen een verschillende waarde hebben, en als dat zo is, wie of wat bepaalt die waarde? Maargoed, dat is van een andere aard, het antwoord op mijn OP is ondertussen wel duidelijk
Het is dus een statement dat je huidige partner je niet gelukkig maakt, en dat anderen dat opvalt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
Iedereen 'verdient' het om bij iemand te kunnen zijn die je 'gelukkig' maakt. That's it. En dat beslis je dus helemaal zelf.
Juist.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:45 schreef Sinceria het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |