abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91896370
Iedereen heeft het wel eens gehoord of gezegd als er geklaagd wordt over een relatie; ' Je verdient beter', maar hoe bepaal je wat je nou daadwerkelijk verdient? Is het gewoon een andere manier van zeggen ' je wilt beter' of vindt men echt dat je het recht hebt om iets te eisen omdat je dat verdient?

Ik ben zelf verre van perfect. Ik kan ontzettend irrationeel zijn, zeur over de kleinste dingen en ben willekeurig chagerijnig en jaloers. Wat 'verdien' ik dan? Is er een basis wat iedereen verdient ongeacht wat ze zelf doen? of moet ik settelen met een man die eigenlijk ook best een klootzak is? wat mag je eisen van een ander als je zelf ook je tekortkomingen hebt? Wat denk jij dat jij verdient?

Ik neem het waarschijnlijk te letterlijk maar die uitdrukking zet me wel aan het denken en ben benieuwd naar andere meningen.
pi_91896452
'Je verdient beter' is natuurlijk niet van toepassing op vrouwen die het er zelf naar maken dat hun relatie kut is. Met je chagrijnige gezeur.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:26:00 #3
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91896624
"Je verdient beter" is zo'n loze opmerking om je te steunen.

Flauwekul natuurlijk. Als jij in een verkeerde relatie blijft hangen verdien je dus helemaal niet beter.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:26:42 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_91896664
Iedereen 'verdient' het om bij iemand te kunnen zijn die je 'gelukkig' maakt. That's it. En dat beslis je dus helemaal zelf.
pi_91896700
Dat is gewoon een optelsom aan dingen die de partner fout doet in vergelijking met de dingen die diegene ook fout doet + goed doet + steuntje in de rug geven (aangeven dat het niet aan hem/haar ligt).

Gewoon even een vorm van in hetzelfde straatje lullen. Ik gebruik het zelf vaak bij mensen die altijd wat te zeuren hebben over de relatie of mensen die enorm over zich heen laten lopen. Bij vrouwen is het gewoon heel makkelijk. Je krijgt na die zin nog 1 kleine en korte stortvloed aan verwijten waarop je met 'ja' antwoord en je bent klaar.
pi_91896916
" je verdient iemand die beter is dan je huidige partner, iemand die lieffer is, betrouwbaarder etc.". Dat versta ik eronder.
pi_91896986
quote:
8s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:22 schreef boem-dikkie het volgende:
'Je verdient beter' is natuurlijk niet van toepassing op vrouwen die het er zelf naar maken dat hun relatie kut is. Met je chagrijnige gezeur.
BOEM tjakka
pi_91897385
quote:
Ik ga er even vanuit dat jij dus zoveel te bieden hebt dat een chagerijnige zeurende vrouw jou niet verdient, hoe heb je dat bepaald?

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
Iedereen 'verdient' het om bij iemand te kunnen zijn die je 'gelukkig' maakt. That's it. En dat beslis je dus helemaal zelf.
Als ik in het verleden m'n eigen kinderen heb verkracht en vermoord, verdien ik dan nog steeds iemand die me gelukkig maakt? even grof gesteld, maar waar ligt de grens?
pi_91897550
Het is iets wat vrienden en familie tegen je zeggen als je vriend/vriendin hen niet bevalt.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_91898249
Volgens mij snap je de lading van de zin niet echt en weet je niet vanuit welk oogpunt het meestal wordt gezegd anders was je er niet eens zo mee bezig geweest. Wordt het soms vaak tegen je vriend gezegd? Of vind je het irritant dat mensen zijn gedrag bekritiseren terwijl hij ook genoeg goede eigenschappen heeft?

Snap ook niet helemaal waarom je een relatie zo rationeel wilt bekijken.
En waarom kom je met van die gekke vergelijkingen? Heb de neiging om te denken dat je een control-type bent. Eentje die op elk moment van de dag wilt weten hoe de relatie ervoor staat.
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:06:59 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_91898587
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:45 schreef Sinceria het volgende:
Het is iets wat vrienden en familie tegen je zeggen als je vriend/vriendin hen niet bevalt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:08:49 #12
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_91898705
hoe noemen ze die mensen ook weer die alles letterlijk nemen
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_91898724
quote:
Arr
pi_91899659
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:00 schreef Kabolter het volgende:
Volgens mij snap je de lading van de zin niet echt en weet je niet vanuit welk oogpunt het meestal wordt gezegd anders was je er niet eens zo mee bezig geweest. Wordt het soms vaak tegen je vriend gezegd? Of vind je het irritant dat mensen zijn gedrag bekritiseren terwijl hij ook genoeg goede eigenschappen heeft?

Snap ook niet helemaal waarom je een relatie zo rationeel wilt bekijken.
En waarom kom je met van die gekke vergelijkingen? Heb de neiging om te denken dat je een control-type bent. Eentje die op elk moment van de dag wilt weten hoe de relatie ervoor staat.
Ik snapte de lading inderdaad niet, vandaar dat ik 't vroeg :{
Verder vind ik het concept 'verdienen' gewoon interessant, niet alleen in relationeel opzicht. Als iemand iets verdient (hetzij een leuke partner, hetzij een donororgaan o.i.d.) impliceerd dat mensen een verschillende waarde hebben, en als dat zo is, wie of wat bepaalt die waarde? Maargoed, dat is van een andere aard, het antwoord op mijn OP is ondertussen wel duidelijk :)
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:41:56 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_91900376
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:28 schreef Kieswiel het volgende:
Als iemand iets verdient (hetzij een leuke partner, hetzij een donororgaan o.i.d.) impliceerd dat mensen een verschillende waarde hebben, en als dat zo is, wie of wat bepaalt die waarde?
dat impliceert
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:12:03 #16
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_91901712
Het is een loos compliment, net zoals "het komt vanzelf" en "op ieder potje past een dekseltje".
Het wordt gewoon gezegd om iemand op te beuren na / in een slechte relatie. Een poging om iemand hoop te geven dat wanneer ze eroverheen zijn alles beter wordt.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_91902113
quote:
Dit is de beste samenvatting. Vaak komt zo zin na het zoveelste gesprek over de partner waarin er geklaagd wordt. Jij praat natuurlijk alleen openlijk over dit soort dingen met mensen die je vertrouwt en die jou zullen steunen. Het kan ook zijn dat ze hondsdol worden van je gezeur, en dat ze denken dat ze met deze zin er van af zijn. Maar dat kun je zelf beter inschatten dan ik :P
Ik heb geen signature.
pi_91902550
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:41 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

dat impliceert
pi_91902665
Ik ken een vrouw die al bijna 40 jaar getrouwd is en altijd een foto van haar man bij zich heeft. Een pasfoto in haar portemonnee. En nog steeds na 40 jaar kijkt ze er elke keer weer even naar als het leven tegenzit. Als ze nare dingen meemaakt of chagerijnig is pakt ze die foto en denkt: "als ik hem 40 jaar heb kunnen verdragen, moet dit ook wel lukken" :P :D

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:28 schreef Kieswiel het volgende:

[..]

Ik snapte de lading inderdaad niet, vandaar dat ik 't vroeg :{
Verder vind ik het concept 'verdienen' gewoon interessant, niet alleen in relationeel opzicht. Als iemand iets verdient (hetzij een leuke partner, hetzij een donororgaan o.i.d.) impliceerd dat mensen een verschillende waarde hebben, en als dat zo is, wie of wat bepaalt die waarde? Maargoed, dat is van een andere aard, het antwoord op mijn OP is ondertussen wel duidelijk :)
Uiteraard verschillen mensen. Sommigen weten wat liefde is, anderen zijn eigenlijk gewoon klootzakken, een hoop zit ertussenin met allerlei gradaties. Nu wil ik dat niet gelijk met het woord 'waarde' koppelen, dat gaat me wat tever, maar het is toch wel duidelijk dat bepaalde mensen veel meer kunnen geven in een relatie dan anderen.

En zodra de ene beduidend meer geeft dan de ander, dan is de balans weg en komt vaak die uitspraak. "Je verdient beter". Maar wie of wat uiteindelijk bepaalt is de andere persoon in de relatie, dus die uitspraak kan je eigenlijk als buitenstaander helemaal niet maken.

Komend van een buitenstaander is het een inhoudsloze opmerking. Maar zeg je dit tegen jezelf 'ik verdien beter', dan zit er waarschijnlijk iets fout met het evenwicht in je relatie. Waar dat evenwicht ligt is voor iedereen anders en dat maakt ook niet zoveel uit, als het er maar is.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:34:18 #20
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_91902699
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:26 schreef Yi-Long het volgende:
Het is dus een statement dat je huidige partner je niet gelukkig maakt, en dat anderen dat opvalt.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_91903225
quote:
Juist.
pi_91904612
loze kreet om van je af te kunnen komen 'je verdient iemand die beter is dan ik'
pi_91904759
Ik zou het tegen een vriend of vriendin zeggen als hij of zij tekort komt in de relatie. Tekort kwa aandacht en liefde. Hoeveel energie, tijd en liefde de één steekt in een relatie, verwacht ik ook terug te zien van de ander.
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
pi_91904792
dubbepost

[ Bericht 65% gewijzigd door D_tjuh op 27-01-2011 01:05:11 ]
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')