Aandeelhouders MT ontvangen 1:20 Aperam wat feitelijk gezien een soort dividend is maar wat zien we vervolgens? MT staat met 5% hoger op de beurs. Dit is vreemd want het nieuws is al geweest, de aandelen zijn uitgekeerd en theoretisch gezien is MT gewoon minder waard.quote:Afsplitsing ArcelorMittal
ArcelorMittal gaat de stainless steel divisie, genaamd Aperam, afsplitsen. Bij de afsplitsing ontvangen aandeelhouders één aandeel Aperam voor elke 20 aandelen ArcelorMittal die zij in bezit hebben. Afhankelijk van goedkeuring op de aandeelhoudersvergadering van 25 januari 2011, zal de afsplitsing geëffectueerd
worden op 26 januari 2011.
Van 26 januari tot en met 28 januari wordt het aandeel Aperam As-If-and-When-Issued (AIW) verhandeld. Dit betekent dat ArcelorMittal de mogelijkheid heeft de splitsing terug te draaien gedurende deze periode.
Nee, het principe is heel anders. Bij het verkopen van aandelen en het vervolgens schrijven van puts ga je er vanuit dat de koers min of meer gelijk blijft (of licht stijgt). Want als de koers daalt had je die puts niet moeten schrijven en als de koers stijgt had je die aandelen niet moeten verkopen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:55 schreef tony_clifton- het volgende:
LXIV - heb eens even zitten denken. Als je puts schrijft op net-verkochte aandelen ipv dat je calls schrijft - kan je dan niet beter met een stoploss of trailing stop werken? Op die manier kan je misschien extra winst of een dividend in de wacht slepen? Het enige gevaar is dat je op het cruciale moment met een gap geconfronteerd wordt - maar da's een berekend risico in mijn ogen.
Gewoon een gedachte omdat ik van plan was een call te schrijven op Umicore, dat vandaag 8% gestegen is vanwege een koersdoelverhoging.
Ik had het laatst gedaan toen ASML twee dagen achter elkaar flink in de min stond, aardige premie en nu nog maar 20 cent waard, eerst 80 cent.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:50 schreef JimmyJames het volgende:
@Rejected ik wil mij ook een keer aan het schrijven wagen maar niet bij deze koersen en deze lage vola.
Toch jammer dat de AEX zo moeizaam omhoog gaat. De Midkap doet het veel beter om één of andere reden.quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:18 schreef JimmyJames het volgende:
"Dow 12000! Crisis Solved"
Nu de AEX nog boven de 400. Dat wordt toch moeilijker.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:18 schreef JimmyJames het volgende:
"Dow 12000! Crisis Solved"
Nu de AEX nog boven de 400. Dat wordt toch moeilijker.
Nee. Ga de uptrend niet shorten!quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:03 schreef Dalliance het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie de markt binnenkort corrigeren en overweeg nu een putspread op de SPY. Zien anderen ook een oververhitting?
Ik zou het ook niet doen. Je moet echt mazzel hebben met je timing dan.quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Ga de uptrend niet shorten!
Wat niet wil zeggen dat je geen geluk kunt hebben, maar dan moet je maar net precies de juiste timing hebben. En hoogstwaarschijnlijk heb je die niet. Geld kwijt.
Je bedoelt denk ik zwakke bedrijven. Aandelen zijn niet zwak of sterk.quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:50 schreef Mercer het volgende:
Beter over langere termijn zwakke aandelen shorten dan, die nu hoog staan, al is dat natuurlijk ook niet zonder risico, want wie weet gaat het nog veel hoger en dat moet je ook maar even uit willen en kunnen zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |