abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91880662

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
RTL Z (streaming TV)
[[url=mms://media2.bloomberg.com/btv_US200.asf]Bloomberg TV[/url]] (streaming TV)

AEX

Europese Indices

Amerikaanse Indices & Futures
Google Finance - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage

Wereldwijde Indices

Intraday Euro-Dollar

Intraday grondstoffen

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

OP wordt nog aangepast, USMarkets houdt niet zo van deeplinken :@

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
pi_91881309
Dat gebied lijkt me wel wat om komende zomer op vakantie heen te gaan. Ziet er best mooi uit en volgens mij is het nog spotgoedkoop :P Montenegro, Macedonie e.d.
pi_91881700
Tvp
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_91888026
LXIV - heb eens even zitten denken. Als je puts schrijft op net-verkochte aandelen ipv dat je calls schrijft - kan je dan niet beter met een stoploss of trailing stop werken? Op die manier kan je misschien extra winst of een dividend in de wacht slepen? Het enige gevaar is dat je op het cruciale moment met een gap geconfronteerd wordt - maar da's een berekend risico in mijn ogen.

Gewoon een gedachte omdat ik van plan was een call te schrijven op Umicore, dat vandaag 8% gestegen is vanwege een koersdoelverhoging.
pi_91888328
Ga de komende tijd proberen puts te schrijven op aandelen die ik wel een interessant vindt maar de waardering net rond de juiste waarde zit. Zo kan ik het aandeel straks met korting kopen mochten de puts in the money belanden. :)
pi_91888693
Hmm Randstad. Wat een leuk aandeel is het toch.
pi_91890407
quote:
Afsplitsing ArcelorMittal

ArcelorMittal gaat de stainless steel divisie, genaamd Aperam, afsplitsen. Bij de afsplitsing ontvangen aandeelhouders één aandeel Aperam voor elke 20 aandelen ArcelorMittal die zij in bezit hebben. Afhankelijk van goedkeuring op de aandeelhoudersvergadering van 25 januari 2011, zal de afsplitsing geëffectueerd
worden op 26 januari 2011.

Van 26 januari tot en met 28 januari wordt het aandeel Aperam As-If-and-When-Issued (AIW) verhandeld. Dit betekent dat ArcelorMittal de mogelijkheid heeft de splitsing terug te draaien gedurende deze periode.
Aandeelhouders MT ontvangen 1:20 Aperam wat feitelijk gezien een soort dividend is maar wat zien we vervolgens? MT staat met 5% hoger op de beurs. Dit is vreemd want het nieuws is al geweest, de aandelen zijn uitgekeerd en theoretisch gezien is MT gewoon minder waard.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:50:20 #9
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_91892430
Bij een splitsing zie je ook niet zelden een positieve koersreactie.

Ik weet ook nog dat toen Suez environnement van GDF Suez werd afgesplitst, Suez environnement gigantisch steeg de eerste dag.

@Rejected ik wil mij ook een keer aan het schrijven wagen maar niet bij deze koersen en deze lage vola.

[ Bericht 10% gewijzigd door JimmyJames op 26-01-2011 13:57:04 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:31:29 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91894290
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:55 schreef tony_clifton- het volgende:
LXIV - heb eens even zitten denken. Als je puts schrijft op net-verkochte aandelen ipv dat je calls schrijft - kan je dan niet beter met een stoploss of trailing stop werken? Op die manier kan je misschien extra winst of een dividend in de wacht slepen? Het enige gevaar is dat je op het cruciale moment met een gap geconfronteerd wordt - maar da's een berekend risico in mijn ogen.

Gewoon een gedachte omdat ik van plan was een call te schrijven op Umicore, dat vandaag 8% gestegen is vanwege een koersdoelverhoging.
Nee, het principe is heel anders. Bij het verkopen van aandelen en het vervolgens schrijven van puts ga je er vanuit dat de koers min of meer gelijk blijft (of licht stijgt). Want als de koers daalt had je die puts niet moeten schrijven en als de koers stijgt had je die aandelen niet moeten verkopen.
Een stoploss heeft hier niets mee van doen. Dan 'weet' je het niet en wil je je verlies beperken en hoop je op een sterke stijging.
The End Times are wild
pi_91897008
lol@marc faber

http://www.bloomberg.com/video/66163222/

Klinkt een beetje zoals Ahnuld :P

Thanks LXIV- klopt volledig...
pi_91897505
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:50 schreef JimmyJames het volgende:
@Rejected ik wil mij ook een keer aan het schrijven wagen maar niet bij deze koersen en deze lage vola.
Ik had het laatst gedaan toen ASML twee dagen achter elkaar flink in de min stond, aardige premie en nu nog maar 20 cent waard, eerst 80 cent. :D
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:03:52 #13
256829 Sokz
Livin' the life
pi_91898431
Ik heb mittaltjes .. in feite 2 Aperams + 17 fracties gratis gekregen want we staan alweer hoger als gister.
pi_91900968
Dow 12k geraakt, zouden we S&P 1300 nog halen vandaag? :9~
pi_91901913
1299,22... die 1300 komt er wel. morgen weer mooie krantenkoppen in de VS
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:18:20 #16
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_91901983
"Dow 12000! Crisis Solved"

Nu de AEX nog boven de 400. Dat wordt toch moeilijker.
pi_91902288
quote:
12s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:18 schreef JimmyJames het volgende:

Toch jammer dat de AEX zo moeizaam omhoog gaat. De Midkap doet het veel beter om één of andere reden.
pi_91902373
quote:
12s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:18 schreef JimmyJames het volgende:

Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_91904006

Ik zie de markt binnenkort corrigeren en overweeg nu een putspread op de SPY. Zien anderen ook een oververhitting?
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:25:28 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91904931
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:03 schreef Dalliance het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zie de markt binnenkort corrigeren en overweeg nu een putspread op de SPY. Zien anderen ook een oververhitting?
Nee. Ga de uptrend niet shorten!

Wat niet wil zeggen dat je geen geluk kunt hebben, maar dan moet je maar net precies de juiste timing hebben. En hoogstwaarschijnlijk heb je die niet. Geld kwijt.
The End Times are wild
pi_91905263
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Ga de uptrend niet shorten!
Wat niet wil zeggen dat je geen geluk kunt hebben, maar dan moet je maar net precies de juiste timing hebben. En hoogstwaarschijnlijk heb je die niet. Geld kwijt.
Ik zou het ook niet doen. Je moet echt mazzel hebben met je timing dan.
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:40:30 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91905644
Hoe dan ook, met al dit soort handel in derivaten verlies je meer dan je wint.

Het is een zero-sum game. Er komt niet meer geld binnen als er uit gaat, er is geen groei. Netto iets minder vanwege de transactiekosten.
Dan moet je jezelf afvragen: wie zijn mijn tegenspelers? Dat zijn mensen met meer kennis, geld en macht dan jij als particulier. Die bovendien sneller kunnen handelen en altijd online zijn. Je verlieskansen zijn groter dan je winstkansen. Niet doen dus.

Het is vergelijkbaar met een potje poker. Het kan best leuk zijn om aan tafel te kruipen met een aantal profs en met ze mee te spelen. Maar het kost je ook geld. Je moet jezelf afvragen of jij dit geld er voor over hebt.
The End Times are wild
pi_91906129
Beter over langere termijn zwakke aandelen shorten dan, die nu hoog staan, al is dat natuurlijk ook niet zonder risico, want wie weet gaat het nog veel hoger en dat moet je ook maar even uit willen en kunnen zitten.
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:16:44 #24
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_91907442
Of long op kwaliteitsaandelen die in een dalende markt waarschijnlijk zullen ontperformen :P

Ik las trouwens nog een interessant artikel over MCD:
http://www.fool.com/inves(...)-for-a-lifetime.aspx
Vooral het stuk over het vastgoed van MCD dat tegen de aanschafprijs in de boeken zou staan, trok mijn aandacht. Weet iemand hier meer over?

[ Bericht 1% gewijzigd door JimmyJames op 26-01-2011 19:48:19 ]
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:48:38 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91908175
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:50 schreef Mercer het volgende:
Beter over langere termijn zwakke aandelen shorten dan, die nu hoog staan, al is dat natuurlijk ook niet zonder risico, want wie weet gaat het nog veel hoger en dat moet je ook maar even uit willen en kunnen zitten.
Je bedoelt denk ik zwakke bedrijven. Aandelen zijn niet zwak of sterk.
Ja, dat kan. Maar ik kan in deze tijd geen bedrijven noemen die én zwak zijn én hoog staan. Dat is ook niet zo logisch.

Niet dat het onmogelijk is natuurlijk, dat soort bedrijven heeft wel degelijk bestaan. Neem UPC. Heel zwak bedrijf, slecht managment dat zijn zakken vult en dat eigenlijk al failliet en toch nog op een topkoers gestaan. Dat komt dan ooit naar beneden, dat is bijna zeker.
Maar zelfs dan nog kun je veel verliezen met puts kopen. Want de timing, dat blijft het moeilijkste.

Waarom koop je gewoon geen goede bedrijven waarvan de aandelenkoers laag is? Dat is toch veel beter. Dan kan het zijn dat die koers nog een hele tijd laag blijft. Maar als het een goed bedrijf is dan komt dat vanzelf goed. En ondertussen heb je dan je dividend.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')