abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91855158
Wij hebben een tuin van 5x8m met roze-achtige grindtegels van 60x30cm.
De kiezeltjes laten los en da's onhandig en roze tegels is niet echt mijn ding ;-)
Een hovenier op bezoek gehad en die vertelde dat je grindtegels ook op z'n kop kunt terugleggen.
Tja, roze is ook niet mijn ding en nieuwe stenen (+afvoer oude) scheelt nogal in de kosten.
Maar... "dat ziet er wel wat grijzig uit".
Plaatjes kan ik niet vinden en ik vind het moeilijk me er een voorstelling van te maken.

Wie heeft er ervaring met en terras van omgedraaide grindtegels?
Wie heeft het wel eens ergens gezien?
Hoe vond jij het?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 25 januari 2011 @ 17:16:46 #2
163650 Greys
pi_91855251
Ik denk persoonlijk dat je topic beter naar Klussen en Wonen kan, daar gaat het wel vaker over terrassen :) Dus ik schop hem even daarheen en als je daar geen reacties krijgt kunnen we hem altijd weer terug verhuizen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_91855380
Aan de onderkant van een grindtegel zit geen grind zoals aan de bovenkant. De onderkant is 'ruw' beton...
pi_91855386
Heb zelf wel eens een tuin aangelegd met sommige tegels omgedraaid, om zo een figuur te tekenen. De onderkant is gewoon grijs, beton-/ steen-achtig. Hetzelfde als normale stoeptegels zeg maar.

Of je het mooi gaat vinden... het wordt gewoon een vlak van grijze tegels.
pi_91855427
Als je 1 grindtegel omdraait dan weet je toch wat het wordt? Desnoods 2 tegels
Sowieso, weggooien kan altijd nog.
Wie dit leest is gek
pi_91855547
Er liggen er nu 4 in een molentjes-vorm (als u begrijpt wat ik bedoel) op z'n kop. Het idee is dan om er een zwarte 30x30cm steen (nieuw) in het midden te leggen.
De onderkant is inderdaad lichtgrijs, dat weet ik. Ik kan me er alleen geen voorstelling van maken hoe het er uit zou zien als compleet terras.
Heel erg ruw zijn ze trouwens niet aan de onderkant.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:23:15 #7
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_91855601
Mss kan je wel ergens via marktplaats een zooi gratis tegels afhalen. Vaak moet je ze er zelf uit trekken en afvoeren maargoed dat drukt wel de kosten.
pi_91855705
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:23 schreef Joe-Momma het volgende:
Mss kan je wel ergens via marktplaats een zooi gratis tegels afhalen. Vaak moet je ze er zelf uit trekken en afvoeren maargoed dat drukt wel de kosten.
Weet ik, weet ik, maar mijn vraag is:
Wie heeft er ervaring met een terras van omgekeerde grindtegels?
pi_91856118
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:25 schreef sprankje het volgende:

[..]

Ik niet
Wie dit leest is gek
pi_91856347
Hier in de tuin vorig jaar grindtegels omgedraaid, het paadje ligt er prima bij.
De onderkant van de grindtegels doen minder pijn als je op blote voeten loopt. Ik zeg: doen!

pi_91856402
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:25 schreef sprankje het volgende:

[..]

Ik. Het wordt gewoon een saai grijs vlak zonder kleur. Prima als je er wat gezellige plantenpotten opzet en een tafeltje met wat stoelen, minder prima als je gaat voor een design tuin (al kan het juist weer erg strak ogen ;) )

Zoiets, maar dan zonder die tegeltjes ertussen (wat je zelf natuurlijk wel kan doen)

dinsdag 25 januari 2011 @ 17:43:47 #12
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_91856477
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 17:25 schreef sprankje het volgende:

[..]

Tja als ik dan opnieuw mag antwoorden dan moet ik zeggen. IK NIET.

Succes verder.
pi_91856481
Heej, super, een paar fotootjes, zo moeilijk om me er een voorstelling van te maken...

Motiefje zoiets is dan het idee om het grijze gebeuren iets te breken:

De steen in het midden wordt dan 30x30cm

Superstrak is niet ons dingetje: er staat een flinke eet-tafel en een gietijzeren potkachel en over een tijdje komt er een zandbak en waarschijnlijk meer kinder-zooi ;-) Onze kleine is nu 7 mnd.
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 18:33:45 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_91860291
je hebt geen facet rand dus de randen kunnen scherp zijn,
toen ik nog bij een hovenier werkte deden wij dit overigens wel regelmatig.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_91862214
Ik zat ook met een enorme partij oude grindtegels 60x40. Voor het plaatsen van een blokhut heb ik ze als fundering gebruikt en ze daarvoor op de kop gelegd. Een plateau van 5x5 meter en het zag er niet uit. (Geen probleem omdat er toch op gebouwd werd)
Maar ik zou je beslist aanraden om er iets mee te doen zoals koningkerel, dan ziet het er tenminste nog wat speels uit.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_91886189
Draai eerst eens de tegels om die in je tuin liggen, sommige tegels zijn erg lelijk aan de onderkant (vroeger werden de tegels niet zo netjes gestort aan de onderkant)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')