abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:46:10 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91853866
quote:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2812/China/article/detail/1828017/2011/01/25/Iedere-hoek-Chinese-stad-onder-camerabewaking.dhtml
De Chinese regering is van plan de stad Urumqi, in de roerige westelijke regio Xinjiang, volledig vol te hangen met bewakingscamera's.

Dat heeft het Chinese staatspersbureau Xinhua dinsdag gemeld. De stad was in 2009 het toneel van dodelijk etnisch geweld.

In Urumqi hangen nu al zo'n zeventienduizend camera's in bussen, straten, scholen en winkelcentra. Het plan is om het aantal camera's dit jaar fors uit te breiden, zodat er een 'naadloze dekking' - dat wil zeggen: zonder blinde vlekken - van gevoelige gebieden wordt gerealiseerd, zei Wang Yannian, die de leiding heeft over de afdeling informatietechnologie van het gemeentebestuur van Urumqi.

Oeigoeren
In de regio Xinjiang, waarvan Urumqi de hoofdstad is, kwam het in 2009 tot geweldsuitbarstingen tussen etnische Oeigoeren en Han-Chinezen die aan bijna tweehonderd mensen het leven kostten. De Oeigoeren koesteren wrok over wat zij zien als een inval van de Han-Chinezen in hun voorouderlijke gebieden. De Chinese regering onderdrukt separatisme en bestempelt mensen die tornen aan het gezag van het regime in de regio als terroristen.

Mensenrechtenactivisten hebben bezwaar gemaakt tegen het wijdverbreide gebruik van de bewakingscamera's. Zij wijzen erop dat China weinig doet om de privacy van burgers te beschermen. Volgens een Brits onderzoeksbureau zijn in 2010 in heel China meer dan tien miljoen bewakingscamera's geïnstalleerd. In Beijing hangen er meer dan vierhonderdduizend.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_91853911
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lijkt net Londen daar.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:48:46 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_91853998
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Lijkt net Londen daar.
En dan afwachten of het ook daadwerkelijk het gewenste resultaat heeft. Net als in Londen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_91854775
quote:
Mensenrechtenactivisten hebben bezwaar gemaakt tegen het wijdverbreide gebruik van de bewakingscamera's. Zij wijzen erop dat China weinig doet om de privacy van burgers te beschermen.
Ik heb ze anders nog nooit gehoord over bijvoorbeeld Monte Carlo. Daar is de camera dichtheid echt enorm.

Maarja, China bashen he ^O^ -O-
pi_91854783
Doortastend beleid van Chinezen. Maar die 17.000 camera's op een stad met 2 miljoen inwoners stelt natuurlijk niks voor vergeleken met de half miljoen camera's in Londen alleen al.

Iedere hoek Chinese stad onder camerabewaking
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_91854954
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:48 schreef Hukkie het volgende:

[..]

En dan afwachten of het ook daadwerkelijk het gewenste resultaat heeft. Net als in Londen.
Is deze opmerking sarcatsich bedoelt? Aangezien de misdaadcijfers in de UK niet gedaald zijn en het percentage opgeloste misdaden ook niet gestegen is, maar het aantal camera's wel schrikbarend hoog is.
pi_91854994
Ik las Big Brothel. Dacht dat John de Mol weer een nieuw programma had.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:14:28 #8
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_91855145
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is deze opmerking sarcatsich bedoelt? Aangezien de misdaadcijfers in de UK niet gedaald zijn en het percentage opgeloste misdaden ook niet gestegen is, maar het aantal camera's wel schrikbarend hoog is.
^O^ U gaat door voor de koelkast. Toegegeven dat sarcasme op internet vaak niet werkt.
Het is dus maar afwachten of de voorgenomen camerabewaking ook de gewenste uitwerking heeft. Alhoewel men daar in China mss nog andere hulpmiddelen gebruikt om het toch succesvol te maken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:19:17 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91855395
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:10 schreef Thomas B. het volgende:
Ik las Big Brothel. Dacht dat John de Mol weer een nieuw programma had.
Dat stond er ook bijna, maar ik zag op het laatste moment dat ik de eerste r nog in een l moest veranderen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator woensdag 26 januari 2011 @ 01:16:21 #10
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')