abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91843680
Mijn vraag is of de volgende constructie ok is. Het enigste wat ik er nog aan wil veranderen is die rechtopstaande buis vervangen door een 40mm buis en de syfon laat ik in 32mm of is dat toch niet verstandig.

http://cid-983790bd227762(...)%20afvoer%5E_Web.jpg

Alvast bedankt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cybergirlie op 25-01-2011 12:58:53 ]
pi_91844731
Kan het plaatje niet openen maar ik denk dat je condensaatleiding van de ketel op een 32 mm pijp uitkomt?
Als je daar de wasmachine op zet gaat deze overlopen en dat wil je niet.

Mijn advies is om ervoor te zorgen dat in ieder geval het hele afvoertraject (inclusief sifon dus) 40 mm is. Doe bovenaan de afvoer een Y-stuk en zorg dat de ketelafvoer bovenin het Y-stuk komt en de wasmachineafvoer in de schuine kant (onder de ketelafvoer)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_91844803

heb last van studie ontwijkend gedrag :@
pi_91844826
Bedankt voor je reactie Deetch,

Misschien dat je deze link wel kan bekijken.
http://www.klusidee.nl/Forum/viewtopic.php?t=64081
pi_91844838
O hahahaha dat kan ook.
pi_91844849
Ik kreeg het niet voor elkaar om een foto te plaatsen vandaar een link.

Thanx Adames.
pi_91861050
Uit een wasmachine komt een flinke plens water in korte tijd en het is een behoorlijk bochtige route die het moet volgen.
Daarnaast is het ook niet het fijnste water met zeep, zand en stofresten. Je moet niet raar opkijken als je cv syphon dichtslibt. Het wasmachine water loopt daar namelijk gegarandeerd naar toe en het condenswater is maar een heel kleine stroompje en dus weinig doorspoelkracht.
Ik zou in de vertikale leiding een nieuwe aansluitinge maken met een 45graden T stuk (ja die naam klopt echt).
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:03:50 #8
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_91866826
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef quo_ het volgende:
Uit een wasmachine komt een flinke plens water in korte tijd en het is een behoorlijk bochtige route die het moet volgen.
Daarnaast is het ook niet het fijnste water met zeep, zand en stofresten. Je moet niet raar opkijken als je cv syphon dichtslibt. Het wasmachine water loopt daar namelijk gegarandeerd naar toe en het condenswater is maar een heel kleine stroompje en dus weinig doorspoelkracht.
Ik zou in de vertikale leiding een nieuwe aansluitinge maken met een 45graden T stuk (ja die naam klopt echt).
Syphon moet geen probleem zijn.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_91872075
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:27 schreef quo_ het volgende:
^O^
Inderdaad de huidige wasmachineaansluiting zoals je nu gemonteerd hebt verwijderen en in de standleiding een 45 graden t-stuk te monteren en hierop de sifon aansluiten en de afvoerleiding voor je wasmachine.
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:22:05 #10
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_91878828
Dit moet normaal gesproken gewoon werken! het stuk 32 MM is maar kort.

Zeker bij de machine`s die geen Miele pomp hebben.( die zijn sterker als van andere machine`s)

Gewoon proberen je kan de zooi altijd nog omgooien!
pi_91980444
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:25 schreef Adames het volgende:
[ afbeelding ]

heb last van studie ontwijkend gedrag :@
die pijp is toch 75 ? geen probleem hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')