Die xp-drivers zijn net geupdate. Firmware nog niet geprobeerd, maar er staat helemaal geen software of die WDschijf, dus dat kan ook niet fout zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:28 schreef Chinless het volgende:
Eerder brakke drivers op xp. Doe ze eens updaten. Verder is er mIsschien wel een firmware update beschikbaar voor die externe disk of je bios.
ik wil je helpen,maar ik ben geen nerd!quote:Op maandag 24 januari 2011 22:57 schreef Luna3 het volgende:
Hallo nerds en nerdessa's.
Raar probleem hier op mijn laptop. (aankoop Vista maar officiele XP-Windows erop gezet) Ik heb een externe harde schijf van WD, die sinds drie dagen loopt te k*tten: (doet het al ruim een jaar prima)
Welnu, als ik mijn externe schijf niet aan mijn laptop heb hangen, dan doet mijn computer het fantastisch, op het moment dat ik zijn usb inplug, kom ik op mijn laptop "deze computer" niet meer in. Of het lukt nog wel, maar als ik dan naar "G" ga, en een map uit mijn schijf aanklik, blijft 'ie daar ergens hangen. (je weet wel, een zaklampje gaat zoeken en kan zogenaamd niets vinden. Het is niet alleen bij de mappen in "G", want soms kom ik "deze computer" ook niet eens in. (dan blijft 'ie daar al zoeken).
Twee dingen zijn bizar:
1) Als de externe schijf er dus niet aanhangt loopt alles prima.
2) Als ik via total comander mijn externe schijf in wil, lukt dat wel!!! (dus de externe schijf is niet gecrashed of kapot lijkt me dan...)
Ondernomen acties:
run van avast op C en G (niks gevonden)
run van ad aware op C en G (niks gevonden)
schijfopruiming C en G
defragmentatie C
laatste drivers geinstaleerd.
Nu mijn vraag:
H-E-L-P
Haha, ik wil niemand buitensluiten. Kom maar op!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 03:27 schreef THEFXR het volgende:
ik wil je helpen,maar ik ben geen nerd!
haha, je doet mijn aan Ilona denken, die noemde mij altijd pc nerd, ik zeg je bent een make-up nerdquote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:31 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Haha, ik wil niemand buitensluiten. Kom maar op!
ps: nerds zijn leuk!
Ilona heeft het begrepenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
haha, je doet mijn aan Ilona denken, die noemde mij altijd pc nerd, ik zeg je bent een make-up nerd![]()
er zijn 2 populaire bestandsformats, FAT32 en NTFS, kan je mijn zeggen wat je laptop heeft en je externe hd? (onder eigenschappen van de schijven)
oke, heb je je externe schijf al eens geprobeerd in een andere pc/laptop of andere usb poorten?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:54 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Ilona heeft het begrepen
C schijf laptop is NTFS
G schijf extern is ook NTFS
Een andere usb-poort maakt niet uit: ook mijn mp3-speler op dezelfde poort als waar je externe schijf in zat inpluggen, dan doet die mp3-speler het ook wel gewoon.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:11 schreef THEFXR het volgende:
oke, heb je je externe schijf al eens geprobeerd in een andere pc/laptop of andere usb poorten?
wd is redelijk,maar voor mij is garantie doorslaggevend, ze moeten langer dan 1 jaar mee kunnen gaan.quote:Op donderdag 27 januari 2011 02:21 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Een andere usb-poort maakt niet uit: ook mijn mp3-speler op dezelfde poort als waar je externe schijf in zat inpluggen, dan doet die mp3-speler het ook wel gewoon.
Ander laptop proberen heb ik nog niet gedaan: ik heb er maar eentje dus moet er nog even iemand langs komen met een andere voordat ik dat kan proberen.
Ik zag dat morgen, vrijdag en zaterdag een groot concern 19% korting geeft op de aankoop: dus snel even een nieuwe externe schijf halen.
Is WD wel gewoon goed, of heb je misschien een beter merk/advies?
Jep!quote:Op donderdag 27 januari 2011 06:47 schreef Eclaire84 het volgende:
Heeft die HD een eigen stroomtoevoer?
Ik weet niet eens hoelang er garantie op deze zit. Denk dat ik hem nu twee jaar heb misschien...quote:Op donderdag 27 januari 2011 06:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wd is redelijk,maar voor mij is garantie doorslaggevend, ze moeten langer dan 1 jaar mee kunnen gaan.
ik zou je kapotte hd even met rust laten totdat je een nieuwe hebt en de data kunt overzetten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:31 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoelang er garantie op deze zit. Denk dat ik hem nu twee jaar heb misschien...
kan ook zijn dat de voeding van je hd instabiel is/aan het kapot gaan is.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:26 schreef Luna3 het volgende:
Net een nieuwe gekocht. My bookje, twee jaar garantie. Helaas gold de 19% korting niet op externe schijven...grrr. Maja, wel belangrijk dus toch gekocht: Snel alles overzetten, oude schijf formateren, en films en muziek terugzetten. Da's niet zo erg als die dan ooit crashed, als mijn werk maar veilig staat!!!
Trouwens kom ik nu mijn oude schijf WEL ineens in. Bizar.
Ja, de voeding zit er wel altijd in. En wat ik ook dacht; mijn laptop staat vaker aan dan uit. Kan ook nog zijn dat die schijf oververhit was geraakt ofzo. Maar het blijft raar dat je dan je mappen van je c-schijf ook niet meer inkomt. En wel via total comm. Enfin, keb nu een nieuwe, ben even druk nu maar ga 'm vandaag nog instaleren!quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:33 schreef THEFXR het volgende:
kan ook zijn dat de voeding van je hd instabiel is/aan het kapot gaan is.
Hoopvol. Gister film op de pc gekeken, dus geen tijd en zin gehad in formateren ea. Nu gaat het dan gebeuren....quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
mijn usb stick kon dat ook :/
in mn dekstop was t meteen traag en niks reageerde nog lekker..
1x op mn laptop leeg gemaakt.. format er over.. daarna zooi terug gezet.. en nu niks meer aan de hand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |