Ik post in allebeiquote:Op maandag 31 januari 2011 23:58 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Al heel lang zo. Je kunt de leukste uitkiezen.
Ik ook, maar vind beide topics interessant, gezien ze over precies hetzelfde gaanquote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:42 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Haha, ja ik zag het! Ik ben veel meer in LIF dan in SPO, dus ik post alleen hier.
Ik denk dat je het beste eens kan gaan praten met een trainer op een av. Die kunnen je helpen, er zijn allerlei marathonschema's die je voorbereiden op die afstand. En ik weet zeker dat ze je een goed antwoord kunnen geven op je vragen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:26 schreef MvN_Rdam het volgende:
Goedemiddag mede-fokkers!!
Een simpel vraagje aan jullie:
Ik wil gaan trainen voor een marathon die nog heel ver weg is. Dit jaar eerst enkele 10 KM en eventueel 21 KM wedstrijden.
Maar nu mijn vraag, is het verstandig om het hardlopen af te wisselen? dus bijv fietsen in de sportschool erbij te doen? en evt roeien?
Of toch gewoon puur mijn focus te leggen op het hardlopen?
Mijn dank is groot
tussen de 6 en 9 maanden.. maar ik neem er anderhalf jaar voor.. wil in de tussen tijd 10 KM en 21 KM gaan lopen. Wil het beste uit mezelf halen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:40 schreef MissMSX het volgende:
Ik ben nogal een japan-freak en dit lijkt mij wel tof: http://www.tokyo42195.org/2011/index_en.html
Hoe lang moet je trainen voor een marathon als je complete noob bent? (en nee, ik denk niet dat ik dit jaar nog ga redden)
Oke.. ga ik zeker eens doen! tnxquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:32 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beste eens kan gaan praten met een trainer op een av. Die kunnen je helpen, er zijn allerlei marathonschema's die je voorbereiden op die afstand. En ik weet zeker dat ze je een goed antwoord kunnen geven op je vragen.
Belangrijk is je conditie, je zal daar veel aan moeten werken. Daarmee zal fietsen etc zeker helpen.
Ik denk ook dat dat geen kwaad kan, pas wel op voor overbelasting.
Succes met trainen in ieder geval
quote:Op maandag 31 januari 2011 14:11 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ik ben ook wel toe aan het wat uitdagender werk , maar ik wil me wel aan het schema houden.
We zullen zien of ik morgenavond nog leef
Dan ga ik maar voor de marathon van 2012 2013quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:49 schreef MvN_Rdam het volgende:
[..]
tussen de 6 en 9 maanden.. maar ik neem er anderhalf jaar voor.. wil in de tussen tijd 10 KM en 21 KM gaan lopen. Wil het beste uit mezelf halen.
[..]
Oke.. ga ik zeker eens doen! tnx
Is dat niet al motivatie genoeg?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:09 schreef zjenien85 het volgende:
Daaaag..![]()
Ik wil, na minimaal vijf eerdere pogingen, opnieuw beginnen met de Start-to-Run-mp3's van onze geliefde Evy. Alle vorige keren ben ik niet verder gekomen dan les 5 of 6, het ging niet eens zo slecht, maar dan was de motivatie weg of had ik het "te druk" met andere dingen.. Wel altijd mega spierpijn op de rustdag trouwens.![]()
Nu ik student af ben en het "stabiele leven" van een werkende heb (zover dat kan met onregelmatige diensten), wil ik me er toch weer eens opnieuw aan gaan wagen. Voordeel is dat ik nu wel geld heb om te investeren in hardloopschoenen; voorheen rende ik op m'n Asics Tigers, Puma Sprints of Nike Air Max, hahaha..Met name die laatste waren niet zo fijn voor mijn enkels (terwijl ik altijd dacht dat Nike Air Max-schoenen zo'n geweldige vering hadden).
Met dit forum als steuntje in de rug hoop ik het dit keer wel vol te gaan houden! Ik zou zo graag een half uurtje achter elkaar kunnen hardlopen!
Waar woon je? Heb je geen 5km wedstrijd in de buurt over een paar maanden? Dan heb je een concreet doel om naartoe te werken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:36 schreef zjenien85 het volgende:
Zou je denken hè.. Maar de vorige keren haakte ik op één of andere manier ook af.
Marikenloop is in mei, in Nijmegen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Waar woon je? Heb je geen 5km wedstrijd in de buurt over een paar maanden? Dan heb je een concreet doel om naartoe te werken.
En delen met andere lopers is ook fijn. Heb je vrienden of collega's die ook (willen) lopen?
Ik heb me ook opgegeven. Ook zonder conditie. Kben nu bij les 7.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:14 schreef zjenien85 het volgende:
Daar zou ik me echt niet voor op durven geven, haha.. Ik begrijp jullie helemaal, en het is een concreet doel en een stok achter de deur, maar ik zie mezelf dat echt niet doen ofzo.. Terwijl ik nu wel zonder enige training en conditie 2 km achter elkaar hardloop ofzo, dus eigenlijk valt 5 wel mee dan.. Ik denk er over na.
Ik heb Asics schoenen, shirt met lange mouwen en handschoenen. Ik heb nergens klachten over, prima spullenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:26 schreef Periodista het volgende:
Bij een sportshop hier in de buurt zijn loopbroeken en loopjasjes van Asics in de aanbieding. De broek is ¤25 en het jasje is ¤30.
Bij Sport2000 zijn verschillende loopschoenen van Asics in de aanbieding, van ¤80 naar ¤50.![]()
Ik heb zowel de broek als het jasje en de schoenen nog nodig. Goede ervaringen met Asics hier?
Gewoon rustig aan doen tijdens t lopen, van mij part rustig aan joggenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoi, hoi, hoi, ik heb de 3 minuten aan het eind van les 1 ook helemaal gehaald! Donderdag ga ik dus les 2 doen, eens kijken of ik die in minder dan 3 lessen goed kan lopen.
Nog even een leuke aanvulling... Ik ging dus voor het eerst in het donker lopen en ik ben gelijk goed getraumatiseerd. Ik wilde toen ik binnen was nog even rekken en strekken. Ik pak mn schoen vast en er kwam iets nats op mijn hand. Ik was nog in de hoop dat het gewoon aarde was maar nee, poep! Ik had al een hekel aan honden en dat is nu alleen nog maar erger, gatverdegatver.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoi, hoi, hoi, ik heb de 3 minuten aan het eind van les 1 ook helemaal gehaald! Donderdag ga ik dus les 2 doen, eens kijken of ik die in minder dan 3 lessen goed kan lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |