Mja, maar je reactie slaat dus nergens op. Net als zijn reactie trouwens. Voorbeelden al gegeven waarom het nergens op slaatquote:Op maandag 24 januari 2011 13:29 schreef IHVK het volgende:
Nazi Duitsland is het Duitsland van de NSDAP niet het huidige DLD
De nazi's ontwikkelden dat Vernietigingskampensysteem dan ook pas vanaf begin 1942. Ze waren toen al bijna 10 jaar aan de macht.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:28 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat deels op. Ik heb ze nog geen gaskamers zien bouwen, jij wel?
Dat heeft er ook mee te maken dat er daar een gerede kans is dat een seculiere moslimpartij aan de macht komt, en vervolgens een complete sharia wetgeving optuigt, en er Afghanistan II van maakt qua vrijheden en burgerrechten. Attaturk heeft dit niet voor niks zo specifiek gesplitst. Maar dat is heel wat anders dan hier in Nederland, waar het democratisch proces gewoon zijn doorloop heeft.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:26 schreef IHVK het volgende:
In Turkije zijn alle geloofsuitingen verboden in overheidsgebouwen , niet alleen islamitische.
En ook niet in het OV.
Nee. Maar als je serieus denkt dat Geert alle moslims in de gaskamer zal stoppen later zit er een ernstig steekje bij je los.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Denk jij dat die gaskamers in de jaren '30 al gebouwd werden...!?
Ow, de discriminerende voorstellen van dit soort partijen ben ik net zo tegen. Is pure discriminatie (die voorstellen) maar deze dus ook.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:30 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Zo kunnen we trouwens ook wel de PvdA met Hitler gaan vergelijken met hun positieve discriminatie. "Voor autochtonen verboden". Hoewel ik het niet met het voorstel eens ben (het lost niets op, draagt niet bij aan een veiliger OV en roept alleen maar onnodige spanningen op) vind ik het nog steeds te ver gaan om de PVV met Hitler te vergelijken.
Eens. de PVV is een slecht excuus voor xenofobie/islamofobie. Neemt niet weg dat gelovigen wel positief gediscrimineerd worden en dat er een flink aantal nederlandse moslims behoorlijk extreem in hun geloof zitten.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Klopt, maar daar is het de PVV niet om te doen. Dan zouden ze zich eens op de SGP mogen richten. Dit voorstel slaat m.b.t. de positie van gelovigen helemaal nergens op.
Is het ook, maar ik vind het te ver gaan om de PVV met de volledige NSDAP te vergelijken.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:31 schreef paddy het volgende:
[..]
Ow, de discriminerende voorstellen van dit soort partijen ben ik net zo tegen. Is pure discriminatie (die voorstellen) maar deze dus ook.
Je kan de PVV prima vergelijken met nazi-Duitsland in de beginjaren. Het systematisch stigmatiseren van Joden resp. moslims vertoont grote overeenkomsten. Met dank aan de PVV is het hebben van een vooroordeel jegens moslims inmiddels salonfähig. De nazi's begonnen ook niet direct met deporteren en moorden, eerst bewerkstelligden ze dat er een stigma kwam te kleven aan Joden en dat ze minder rechten hadden (bijvoorbeeld op openbare geloofsuitingen).quote:Op maandag 24 januari 2011 13:26 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Dat kun je zelf ook wel bedenken neem ik aan? Overigens ben ik het niet eens met het voorstel hoor, daar niet van. Maar het is een beetje onpasselijk om dan over halve manen te beginnen. Je kan Geertje gewoon niet vergelijken met Adolf.
Mweh, het is stuivertje wisselen tussen de gristenen en de rooien. Daarnaast heb je alleen wat marginalen in de vorm van hippies en ballen. Je hebt alleen maar bemoeizuchtigen, wat zich ook uit in de censuur en nasynchronisatie.quote:
Mogen zij ook naakt rondlopenquote:Op maandag 24 januari 2011 13:29 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk is dat wel zo. Is ook een overtuiging
Ik zou Nederland trouwens enorm graag beschermd zien tegen die geloven wetten, want wanneer ik naar Trappes kijk ...brrrquote:Op maandag 24 januari 2011 13:31 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat heeft er ook mee te maken dat er daar een gerede kans is dat een seculiere moslimpartij aan de macht komt, en vervolgens een complete sharia wetgeving optuigt, en er Afghanistan II van maakt qua vrijheden en burgerrechten. Attaturk heeft dit niet voor niks zo specifiek gesplitst. Maar dat is heel wat anders dan hier in Nederland, waar het democratisch proces gewoon zijn doorloop heeft.
Met dien verschil dat er hier ook daadwerkelijk wat problemen zijn en dat Duitsland geen enkel probleem had met de Joden. En denk jij nou werkelijk dat ome Geert over 10 jaar alle moslims de gaskamer in gooit?quote:Op maandag 24 januari 2011 13:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je kan de PVV prima vergelijken met nazi-Duitsland in de beginjaren. Het systematisch stigmatiseren van Joden resp. moslims vertoont grote overeenkomsten. Met dank aan de PVV is het hebben van een vooroordeel jegens moslims inmiddels salonfähig. De nazi's begonnen ook niet direct met deporteren en moorden, eerst bewerkstelligden ze dat er een stigma kwam te kleven aan Joden en dat ze minder rechten hadden (bijvoorbeeld op openbare geloofsuitingen).
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat mocht de samenleving zo opgehitst worden dat moslims als groot cultuurgevaar worden gezien, zoals de joden in de jaren dertig en veertig, dat de PVV-ers als eerste zich zouden aanmelden om kampopzichter te mogen zijn. Gelukkig zie ik die situatie nou niet zo snel ontstaan.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:28 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat deels op. Ik heb ze nog geen gaskamers zien bouwen, jij wel?
Dan zou je idd Erdogan daar ook mee kunnen vergelijken. En welke Islamitische landen hadden nog meer het hoofddoekverbod?quote:Op maandag 24 januari 2011 13:32 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Is het ook, maar ik vind het te ver gaan om de PVV met de volledige NSDAP te vergelijken.
Hier past maar één smiley bij:quote:Op maandag 24 januari 2011 13:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat mocht de samenleving zo opgehitst worden dat moslims als groot cultuurgevaar worden gezien, zoals de joden in de jaren dertig en veertig, dat de PVV-ers als eerste zich zouden aanmelden om kampopzichter te mogen zijn. Gelukkig zie ik die situatie nou niet zo snel ontstaan.
Genocide is iets minder verkeerd als een significant percentage van het betreffende volk of ras of de betreffende groep zich misdraagt en antisociaal opstelt. Juist.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:34 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Met dien verschil dat er hier ook daadwerkelijk wat problemen zijn en dat Duitsland geen enkel probleem had met de Joden. En denk jij nou werkelijk dat ome Geert over 10 jaar alle moslims de gaskamer in gooit?
Het gaat over moslims en dat is genoeg voor de PVV, het hoeft voor die partij geen doel te hebben.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:35 schreef lezzer het volgende:
Ik snap gewoon niet wat het doel is van zo'n verbod. Wat willen ze daar nou mee bereiken?
Ik hoorde ooit een documentaire op de radio over die hoofddoekjes. Over vrouwen die in het vrouwenwerk werken en daar veel contact hebben met moslima's.
In dat verhaal werd duidelijk, dat het voor een moslima eg moeilijk is om die hoofddoek af te doen.
Het voelt dan net of ze in hun blote kont over straat moeten.
Dat was wel een eyeopener voor mij.
En nogmaals, waar zit hem het probleem nou? Ik vind al die afhangende broeken en blote buiken ook een stom gezicht.
O nee? Een merendeel van de Duitsers was er na de ophitsing door de nazi's stellig van overtuigd dat Joden een groot probleem vormden voor Duitsland.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:34 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Met dien verschil dat er hier ook daadwerkelijk wat problemen zijn en dat Duitsland geen enkel probleem had met de Joden.
Hadden Duitsers in de jaren '30 voorspeld wat de NSDAP met Joden ging doen? Daar is je antwoord.quote:En denk jij nou werkelijk dat ome Geert over 10 jaar alle moslims de gaskamer in gooit?
Jezus, zeg ik ergens dat er genocide op de moslims zou moeten plaatsvinden? Ik zeg alleen dat die vergelijking niet opgaat. En jouw misselijke opmerking over dat de PVV'ers vooraan zouden staan als kampopzichter past ook in het rijtje stigmatiseren van mensen a la Hitler, als we dan toch met de tweede wereldoorlog vergelijkingen aankomen. Eng mens.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Genocide is iets minder verkeerd als een significant percentage van het betreffende volk of ras of de betreffende groep zich misdraagt en antisociaal opstelt. Juist.
Wat dacht je bijvoorbeeld van subsidie op speciaal religieus onderwijs.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe worden gelovigen hier precies voorgetrokken?
Dat geldt ook voor Christelijke basisscholen neem ik aan dan he?quote:Op maandag 24 januari 2011 13:37 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wat dacht je bijvoorbeeld van subsidie op speciaal religieus onderwijs.
Als je zonodig wat bij wil leren over je geloof dan doe je dat maar op zaterdag en zondag.
Ik denk echt niet dat dit weer zal gaan gebeuren. Ik snap trouwens ook niet waarom je geen geloofsuitingen mag maken. Meer is die hoofddoek ook niet, want in de koran staat dat men vanachter een gordijn met de vrouw moet praten wanneer de man neigt naar onreine gedachten. Niet de vrouw in een gordijn pakken. Ik kan het tenminste nergens vinden in de koran. En die boekjes ernaast zijn door mensen handen geschreven en is niet meer dan de waarheid van de schrijver. De koran gaat het toch om?quote:Op maandag 24 januari 2011 13:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat mocht de samenleving zo opgehitst worden dat moslims als groot cultuurgevaar worden gezien, zoals de joden in de jaren dertig en veertig, dat de PVV-ers als eerste zich zouden aanmelden om kampopzichter te mogen zijn. Gelukkig zie ik die situatie nou niet zo snel ontstaan.
Weet je waar het woord ghetto vandaan komt? En natuurlijk denkt niemand dat Ome Geert dat gaat doen, maar ook omdat niemand dat toe zou laten.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:34 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Met dien verschil dat er hier ook daadwerkelijk wat problemen zijn en dat Duitsland geen enkel probleem had met de Joden. En denk jij nou werkelijk dat ome Geert over 10 jaar alle moslims de gaskamer in gooit?
Maar vormden ze dat ook? NEE.quote:O nee? Een merendeel van de Duitsers was er na de ophitsing door de nazi's stellig van overtuigd dat Joden een groot probleem vormden voor Duitsland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |