Op de een of andere manier komt dit toch wat serieuzer over dan een kipje die met een bootje genaamd guppy de wereld wil rond gaan zeilen.quote:Op 24 januari 2011 stap ik op mijn fiets om binnen 80 dagen van Caïro (Egypte) naar Kaapstad (Zuid-Afrika) te rijden, door tien verschillende landen, 11.200 kilometer in totaal. Het wordt een recordpoging; Guinness World Records™ heeft deze poging al officieel erkend. Ik hoop hiermee het record van avonturier Ralph Tuijn te verbreken. Dit staat op 80 dagen, 6 uur en 7 minuten.
Was dat niet die gast die met het OV door heel Nederland ging, en verdwaalde in Lelystad oid?quote:Op maandag 24 januari 2011 12:41 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Iets voor die jongen die met zijn scooter door heel Nederland wou.
Lolwhut???quote:Op maandag 24 januari 2011 12:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Was dat niet die gast die met het OV door heel Nederland ging, en verdwaalde in Lelystad oid?
Dat weet ik niet, die van die scooter was van van het weekend.quote:Op maandag 24 januari 2011 12:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Was dat niet die gast die met het OV door heel Nederland ging, en verdwaalde in Lelystad oid?
Maar wordt hij wel de jongste?quote:Op maandag 24 januari 2011 12:38 schreef fruityloop het volgende:
Van Caïro naar Kaapstad fietsen. Je moet het maar bedenken.
[..]
Op de een of andere manier komt dit toch wat serieuzer over dan een kipje die met een bootje genaamd guppy de wereld wil rond gaan zeilen.
Hij doet het zo te lezen gewoon eerlijk op basis van de benodigde tijd, zonder tussenstops/vakanties op de Nederlandse Antillen.quote:
Het belangrijkste is natuurlijk het doorfietsen, je moet daar inderdaad niet al te lang blijven. Maar dit is iig nog voor een goed doel, da's al meer dan dat zeiltrutje heeft te bieden aan haar sponsors. En als Simavi het bedrag verdubbelt, is het zo te lezen wel een legitiem iets.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:25 schreef LudoSanders het volgende:
Lekker door midden Afrika op de fiets, puik plan!
Ik ken een jongen die kwam met zijn scooter vanuit Antwerpen naar Driehuisquote:Op maandag 24 januari 2011 12:41 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Iets voor die jongen die met zijn scooter door heel Nederland wou.
Jaloers.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:30 schreef DeMoppersmurf het volgende:
Waar komt al die haat jegens het zeilmeisje toch vandaan.
Jaloezie.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:30 schreef DeMoppersmurf het volgende:
Waar komt al die haat jegens het zeilmeisje toch vandaan.
Laura knap?quote:Op maandag 24 januari 2011 18:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Jaloezie.
De meeste fokkers zijn dikke lelijkerds lijkbleek die nooit buiten komen en zitten zonder geld. Het zeilmeisje is knap, heeft rijke ouders en zeilt de hele wereld rond, terwijl fokkers met een ranzige dr. Oetker pizza zinloze teksten aan het typen zijn en geen leven hebben.
Overigens reken ik mezelf hier ook toe, moet ik eerlijk bekennen (ik heb ook geen leven, ben lelijk, kom nooit buiten en heb arme ouders en zal nooit een vriendin krijgen, net als alle anderen hier op fok).
Maar jij neemt een meisje dat roept dat ze zou krassen als ze haar zin niet zou krijgen dus wel serieus?quote:Op maandag 24 januari 2011 18:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Jaloezie.
De meeste fokkers zijn dikke lelijkerds lijkbleek die nooit buiten komen en zitten zonder geld. Het zeilmeisje is knap, heeft rijke ouders en zeilt de hele wereld rond, terwijl fokkers met een ranzige dr. Oetker pizza zinloze teksten aan het typen zijn en geen leven hebben.
Overigens reken ik mezelf hier ook toe, moet ik eerlijk bekennen (ik heb ook geen leven, ben lelijk, kom nooit buiten en heb arme ouders en zal nooit een vriendin krijgen, net als alle anderen hier op fok).
Ach, veilig fietsen is in het gros van de Afrikaanse landen wel een utopie, lijkt me.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:49 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vraag me af wat de route is, Sudan lijkt me nou niet echt heel veilig momenteel
Goed idee, laten we jeugdzorg opheffen, alle kinderen in een zeilbootje de wereld rondquote:Op maandag 24 januari 2011 23:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Laura knap?
Hmm dat is nieuws voor mij.
Voor de rest ben ik pro zeilmeisje en anti-jeugdzorg!
Ik hoop van harte dat ze het haalt!
Zo lang het niet het zachte gefluit van kogels is inderdaad, is het met een stel oordopjes wel op te lossen.quote:
De meeste hebben volgens mij niks tegen haar reis op zich. Alleen al die aanvaringen met autoriteiten en verhalen die niet blijken te kloppen.. Dat geeft erg veel stof tot discussie: Is Laura een heldin, rolmodel en symbool van vrijheid of een verwend blaag, wonderkind of een meisje met problemen en hoe zitten de familieverhoudingen in elkaar?quote:Op maandag 24 januari 2011 18:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Jaloezie.
De meeste fokkers zijn dikke lelijkerds lijkbleek die nooit buiten komen en zitten zonder geld. Het zeilkmeisje is knap, heeftrijke ouders en zeiltvaart de hele wereld rond, af en toe een stukje, als ze er zin in heeft en het weer mooi is. terwijl fokkers met een ranzige dr. Oetker pizza zinloze teksten aan het typen zijn en geen leven hebben.
En in dit geval is het een volwassen kerel, met een goed plan, en een goed doel waar hij het voor doet.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De meeste hebben volgens mij niks tegen haar reis op zich. Alleen al die aanvaringen met autoriteiten en verhalen die niet blijken te kloppen.. Dat geeft erg veel stof tot discussie: Is Laura een heldin, rolmodel en symbool van vrijheid of een verwend blaag, wonderkind of een meisje met problemen en hoe zitten de familieverhoudingen in elkaar?
Eigenlijk is het heel flauw, maar het is intrigrerend.
quote:Op maandag 24 januari 2011 23:49 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vraag me af wat de route is, Sudan lijkt me nou niet echt heel veilig momenteel
Hij had natuurlijk ook tig keer het tjeukermeer om kunnen fietsen, en zich per km kunnen laten sponsoren, maar dat spreekt niet echt tot de verbeelding dacht ik zo?quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:55 schreef Spanky78 het volgende:
Egypte is momenteel ook al zo lekker rustig...
En het is een prestatie, geen dekmantel om onder dingen waar hij geen zin in heeft, zoals de leerplicht uit te komen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:29 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En in dit geval is het een volwassen kerel, met een goed plan, en een goed doel waar hij het voor doet.
Hij heeft al ~400km in Egypte gefietst, dus 3 straten heeftie al wel gered.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:11 schreef Oud_student het volgende:
Gezien de huidige situatie in Egypte denk ik dat hij 3 straten ver komt in Cairo
Hij is inmiddels al weer veilig terug in NL.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:19 schreef WammesWaggel het volgende:
Hopen dat hij niet zal eindigen onder een Landcruiser uit 1975
Knap. Daar kan Laura Dekker inderdaad een puntje aan zuigen met haar langdurige watervakantie.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:59 schreef fruityloop het volgende:
Een update, hij heeft 11.000km gefietst door 10 landen in 70 dagen, 3 uur en 50 min! Het wereldrecord is met 10 dagen verbeterd!
Inderdaad, niks met brallende muziek al watergevechthoudend aan de hand van iemand anders door het Panamakanaal, maar alleen en met schijterij en koorts door de woestijn fietsen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Knap. Daar kan Laura Dekker inderdaad een puntje aan zuigen met haar langdurige watervakantie.
Ik lees ook net dat het voor een goed doel was. Daar moet je bij Dekker eens om komen, ergens verstopt zou ze geloof ik met Sea Shepherd sympathiseren, maar je ziet er verder niets van.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:35 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Inderdaad, niks met brallende muziek al watergevechthoudend aan de hand van iemand anders door het Panamakanaal, maar alleen en met schijterij en koorts door de woestijn fietsen.
Toevallig werk ik (en hijzelf) voor 1 van de bedrijven op die sponsorpagina.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik lees ook net dat het voor een goed doel was. Daar moet je bij Dekker eens om komen, ergens verstopt zou ze geloof ik met Sea Shepherd sympathiseren, maar je ziet er verder niets van.
Ik zit op zijn site te kijken. Mooie sponsorpagina ook, iedereen krijgt een beschrijving en een mooi logo.
Rightquote:Op woensdag 26 januari 2011 13:32 schreef Poepoog het volgende:
10 km per uur op basis van 14 uur per dag. Lijkt wel te doen...
Hij is achtervolgd door wilde honden lees ik, en locale jeugd die hem van de fiets wilden trekken en weet ik wat niet meer. En dat bij temperaturen van 35 graden 's nachts, en de duivel mag weten hoe heet overdag. Ik lees over dagen dattie 13 liter water dronk, en nog dorst had.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:07 schreef Bolter het volgende:
[..]
Right. Met een fiets compleet vol bepakt, fokkin' warm, minder daglicht en daarbij grote stukken weg die zo slecht zijn dat je zou willen dat je nooit als man was geboren.
edit: blijkbaar heeft ie dus makkelijk gehaald![]()
Ik zal er wel overheen lezen, maar waar kan ik vinden waar hij is aangekomen en wat hij bij elkaar heeft gefietst?quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:03 schreef Nightanimal het volgende:
Damn wat een bazenactie, en dan ook nog 16K extra ophalen voor die school.
Echt waanzinnige foto's op z'n picasa
In de OP staat een link naar alles wat er is te lezen, twitter, facebook, blog etcquote:Op dinsdag 19 april 2011 12:35 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik zal er wel overheen lezen, maar waar kan ik vinden waar hij is aangekomen en wat hij bij elkaar heeft gefietst?
Heb je die Mega sprinkhanen gezien?quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:55 schreef Terpentin07 het volgende:
Wow wat een reis. De foto's zijn ook indrukwekkend.
Ow verdomd, deze gaat het record van Ralph wegkapen, ik zal hem even bellen.quote:
Niet een route die ik graag zou willen. Je passeert inmiddels landen zonder enige waardevolle politiemacht of met een dictator, waar burgers er op los elkaar vermoorden, overvallen en verkrachten zonder enige rechtelijke consequenties.quote:Op maandag 24 januari 2011 12:38 schreef fruityloop het volgende:
Van Caïro naar Kaapstad fietsen. Je moet het maar bedenken.
[..]
Op de een of andere manier komt dit toch wat serieuzer over dan een kipje die met een bootje genaamd guppy de wereld wil rond gaan zeilen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |