Leuk. Maar dit is echt zwaar overtrokken.quote:Tim van Elsloo is pas zestien jaar maar is er van overtuigd dat hij over een jaar tot honderdduizend leden heeft op zijn nieuwe sociale netwerk Blytes. Hyves en Facebook gaat hij het nakijken geven.
Dat laat Van Elsloo weten aan NU.nl.
Zijn sociale netwerk, Blytes.nl, werd afgelopen week gelanceerd en had vrijdagmiddag zeshonderd leden.
Verouderd
Binnen een jaar verwacht de oprichter echter tussen de tienduizend en honderdduizend leden te hebben. Hyves en Facebook zijn volgens Van Elsloo ‘verouderd’ en zouden niet mee kunnen komen met het niveau van innovatie dat hij gaat toepassen op Blytes.
“De komende maanden zal ik steeds meer features introduceren zoals gezichtsherkenning en spots, een lokale dienst”, legt de 16-jarige initiatiefnemer uit. “Facebook en Hyves kunnen dat ook wel toevoegen in grote lijnen, maar de specifieke technische details in de diepte kunnen deze netwerken niet aan omdat ze met verouderde systemen werken.”
Simpele versie
Twee jaar geleden begon Van Elsloo met het ontwikkelen van een sociaal netwerk. Hij vindt dat Blytes een toegevoegde waarde heeft omdat het een versimpelde versie van Hyves en Facebook is: “Hyves heeft allerlei functionaliteiten die veel gebruikers niet gebruiken en dus overbodig zijn.”
“Blytes is een combinatie van alle goede functies van Twitter, Facebook en Hyves”, aldus Van Elsloo. Momenteel runt hij de website in zijn eentje en stopt hij, naast zijn schoolwerk, zo’n twintig uur per week in het netwerk. “Ik heb alleen tips gekregen van mijn informaticadocent.”
Apple en Microsoft
Van Elsloo vergelijkt Blytes met Apple en Hyves met Microsoft: “Misschien kan je met Microsoft meer, maar ik vind dat het simpele van een Mac juist de kracht van Apple is. Zo is het met Blytes ook.”
Op korte termijn wil de scholier reclame gaan maken voor zijn netwerk door middel van bijvoorbeeld sticker, “maar dan op een coolere manier.” Hoe dat dan precies zal zijn, kan hij nog niet verklappen.
Ha Ha. Bij Facebook/Hyves werken mensen met veel meer technische kennis. Een zestienjarige heeft niet eens de tijd om alleen al de hardware te beheren die Facebook of Hyves gebruikt.quote:Facebook en Hyves kunnen dat ook wel toevoegen in grote lijnen, maar de specifieke technische details in de diepte kunnen deze netwerken niet aan omdat ze met verouderde systemen werken.
Zeker, zeker, dit gaat hem worden hoor!quote:Op zondag 23 januari 2011 19:31 schreef Joene het volgende:
Vooral de serverload is goed geregeld www.blytes.nl
quote:Vraag me niet hoe hij aan de naam is gekomen, maar Tim van Elsloo heeft het sociale netwerk Blytes gebouwd. Dat is redelijk wat nieuwe informatie in een zin, dus ik leg het uit.
Tim is een jongen zoals jij en ik, maar dan 2 jaar ouder dan ik. Daarnaast kan hij iets wat ik niet kan, namelijk PHP en javascript schrijven. Om het even non-geek te houden, dat zijn computertalen waarmee een webpagina aan jouw computer vertelt wat hij moet doen. Ongeveer dan. Tim heeft nu dus Blytes.nl gemaakt/-bouwd/bedacht.
Blytes is een sociaal netwerk. Een soort Facebook, Hyves of Twitter dus. Maar dan gebouwd door één iemand van 16. En het is nog niet uit. Dat is het pas vrijdag. Daarvoor moet je een uitnodiging hebben, die je misschien wel krijgt als je heel lief naar hem kijkt. Of twittert. Dat heb ik gedaan, dus ik heb een beetje rondgesnuffeld. En ik dacht wow. Niet wow eigenlijk, maar WOW.
Ten eerste, het ziet er goed uit. Ten tweede, het werkt, op wat bugs na die nu enkelen waaronder ik aanwijzen zodat hij ze eruit kan halen. Ten derde omdat je toch het idee hebt dat het (in ieder geval nu nog) iets persoonlijker en ook veiliger is. Ik vertrouw namelijk dubbel en dwars dat hij niets vreemds doet met je gegevens enzo. Dan moet je mij wel weer vertrouwen, maar ja.
Nu kan ik nog wel doorlullen, maar wacht gewoon tot vrijdag en meld je aan, of zorg dat je kan helpen het in no-time nog te verbeteren door hem om een uitnodiging te vragen, voor de release. Dat was het dan. Dus.
#HOEI!
quote:Wat is je doelstelling voor wat betreft het aantal gebruikers?
"Als ik reëel blijf, hoop ik op 10- tot 100-duizend gebruikers binnen een jaar."
Ziet er goed uit.quote:
En toen lag de server eruit.quote:Hyves en Facebook zijn volgens Van Elsloo verouderd en zouden niet mee kunnen komen met het niveau van innovatie dat hij gaat toepassen op Blytes. (...) Misschien kan je met Microsoft meer, maar ik vind dat het simpele van een Mac juist de kracht van Apple is.
quote:Hyves heeft allerlei functionaliteiten die veel gebruikers niet gebruiken en dus overbodig zijn.
quote:De komende maanden zal ik steeds meer features introduceren
quote:Binnen een jaar verwacht de oprichter echter tussen de tienduizend en honderdduizend leden te hebben.
quote:
Hehehe idd nostalgiequote:Op zondag 23 januari 2011 20:04 schreef ems. het volgende:
Grappig ventje. Ik kan me niet herinneren dat ik zo onrealistisch was op mijn 16e.
De druk Blights (Blight toothquote:Op zondag 23 januari 2011 20:14 schreef Dale. het volgende:
[..]
Die gast moet z'n tanden eens poetsen![]()
CMIquote:Op zondag 23 januari 2011 19:51 schreef Echtjammer het volgende:
100 mensen per seconde, wat een baas!
Aangezien ik Php Programmeur van beroep ben zal ik er ook eentje in de lucht gooien, wie doet er mee, gaan we hem met zijn site is wat laten zien.
Enkele pioniers hebben echt iets moois en innovatiefs opgericht en zijn nu miljardair.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Die jongen maakt een site en het enige wat jullie kunnen bedenken is gezeik. Dit soort types hebben in het verleden miljarden verdient op internet. De meeste falen maar toch. De oprichter van facebook zijn business plan was ''I want to make something cool''.
Die mensen hadden al de nodige (achter)grond kennis t.t.v. het initiatief nemen tot, plus dat zij zich richtten op een markt waarbij er nog genoeg kansen zich aanboden.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Die jongen maakt een site en het enige wat jullie kunnen bedenken is gezeik. Dit soort types hebben in het verleden miljarden verdient op internet. De meeste falen maar toch. De oprichter van facebook zijn business plan was ''I want to make something cool''.
Ik geef hem ook weinig kans maar als hij een beter product maakt dan is dat toch alleen maar mooi.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:52 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Enkele pioniers hebben echt iets moois en innovatiefs opgericht en zijn nu miljardair.
Deze jongen kijkt gewoon met eurotekens in de ogen naar Facebook en wil dat kopiëren
Precies. Er waren tientallen onsuccesvolle indy games en toen kwam bijvoorbeeld minecraft.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:59 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Ach als hij zich kan onderscheiden in een bomvolle markt is dat toch mooi voor dat ventje? En anders is het gewoon een trial and error van hem. Zo zijn er ook vele game developpers die met veel bombarie hun spel als "uniek van concept en al die blabla meer" in de markt brengen en het uiteindelijk ook een luchtbel blijkt.
En trouwens wat werd een medium als Twitter neergehaald terwijl dat nu ten onder dreigt te gaan aan het eigen succes. Misschien wel een ander voorbeeld, maar toch tekenend voor de Nederlandse maaiveld cultuur.
Tja, als je zo'n persbericht laat publiceren en vervolgens is de site niet eens bereikbaar vraag je daar wel een beetje om.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
idd, ik zit me echt te verbazen over de hoeveelheid negatieve reacties
Dat wilde ik net zeggenquote:Op zondag 23 januari 2011 21:35 schreef Echtjammer het volgende:
De site is terug, en bugged, klik is meedere keer op inloggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |