Deze OP heeft meer tekst nodig.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De tijd staat niet stil en dringt zelfs.
De US staat op het punt te klappen en de hele wereldeconomie in een depressie en wereldoorlog mee te slepen. Voor degenen die hier niet van op de hoogte zijn, zie de forecasters zoals Peter Schiff, Gerald Celente, Max Keiser, Marc Faber en anderen die al jarenlang de huidige crisis aankondigen en gelijk hebben gekregen.
Wereldoorlog 3. Die gaan wij meemaken en er niet aan ontkomen.
De bijbel noemt de tijd die wij mee gaan maken 'een tijd van verdrukking zoals nooit geweest is sinds er een natie op de aarde was.
21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.
22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.
23 Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.
24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.
25 Ziet, Ik heb het u voorzegd!
26 Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, hij is in de binnenkameren; gelooft het niet.
27 Want gelijk de bliksem uitgaat van het oosten, en schijnt tot het westen, alzo zal ook de toekomst van den Zoon des mensen wezen. Mattheus 24 Statenvertaling.
Niets wat ooit heeft plaatsgevonden op de aarde zal de chaos, de paniek en de misere evenaren die bij ons nu voor de deur staat.
Ik zeg dit niet om bang te maken, maar om te waarschuwen. Zoals al duizenden jaren men heeft gewaarschuwd voor dat wat zeker komen zou, profeten die in de tijd keken, visioenen ontvingen van God zelf, die zijn woede over de ongerechtigheid in deze wereld een dag zou uiten door de hemel en aarde te vernietigen en de bewoners ervan te verbranden. Geen mens zal ontkomen aan Gods oordeel, of we hier nu in geloven of niet. Deze waarheid is constant onder aanval geweest, en vervangen voor sprookjes die zeer aantrekkelijk zijn, zoals reincarnatie, pantheisme, atheisme. Niets is minder waar. Ieder sterft 1 maal, en daarna het oordeel. De tijd van Gods oordeel is aangebroken, de wereld is in barensnood, wachtend op de voleinding. Gods oogst zal spoedig plaatsvinden, zullen jouw vruchten acceptabel worden geacht?
7 And there was war in heaven: Michael and his angels fought against the dragon; and the dragon fought and his angels,
8 And prevailed not; neither was their place found any more in heaven.
9 And the great dragon was cast out, that old serpent, called the Devil, and Satan, which deceiveth the whole world: he was cast out into the earth, and his angels were cast out with him.
10 And I heard a loud voice saying in heaven, Now is come salvation, and strength, and the kingdom of our God, and the power of his Christ: for the accuser of our brethren is cast down, which accused them before our God day and night.
Een oorlog in de hemel. Een oorlog op aarde. Dat die tweede gaande is, kunnen we ondertussen wel zien. Helaas gelooft een meerderheid van de mensen vrees ik niet in de hemel. Toch beloven dezelfde profeten die deze tijd hebben aangekondigd, een verlossing van dit leven gemerkt door onrechtvaardigheid, leed, pijn, onderdrukking, egoisme, eenzaamheid, de dood, en alles wat het leven minder glorieus maakt dan wat het kan zijn. Het enige wat het vergt, is geloof. Geloof in liefde, geloof in God, geloof in Jezus Christus.
29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere.
30 En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.
31 En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. Er is geen ander gebod, groter dan deze.
7 Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
8 Want een iegelijk, die bidt, die ontvangt; en die zoekt, die vindt; en die klopt, dien zal opengedaan worden.
9 Of wat mens is er onder u, zo zijn zoon hem zou bidden om brood, die hem een steen zal geven?
10 En zo hij hem om een vis zou bidden, die hem een slang zal geven?
11 Indien dan gij, die boos zijt, weet uw kinderen goede gaven te geven, hoeveel te meer zal uw Vader, Die in de hemelen is, goede gaven geven dengenen, die ze van Hem bidden!
12 Alle dingen dan, die gij wilt, dat u de mensen zouden doen, doet gij hun ook alzo; want dat is de wet en de profeten.
Hoe kan ik nu met zekerheid zeggen dat de bijbel deze tijd heeft aangekondigd?
Ongeveer 400 jaar aan bijbelstudie heeft enkele belangrijke punten opgeleverd, die echter niet bekend zijn onder het grote publiek, omdat het niet de bedoeling is dat ze bekend worden. De waarheid wordt systematisch onderdrukt om mensen in duisternis te houden en als schapen naar de slachting te leiden. Religie wordt vaak genoemd als middel om volkeren te onderdrukken. Dit is een correct statement. Echter heeft de geschiedenis bewezen dat de bijbel nemen zoals hij is en hem naleven tot vrijheid heeft geleid. Een individu die trouw aan God is, zal zich niet laten onderdrukken door een machthebber die hem tot zonde dwingt en God zal aan zijn zijde staan.
De grootste manifestatie van de kracht van de bijbel was de reformatie die een einde maakte aan de katholieke middeleeuwen, een tijd die voor iedereen bekend staat als donker, vol ziekte, armoede, onderdrukking, vervolging, achterlijkheid, achteruitgang. Toen enkele moedige mannen het Woord geloofden en durfden te gehoorzamen, bracht dat een kettingreactie van rebellie voort tegen een satanisch instituut wat tot vandaag de dag een dikke vinger in de pap van de wereldse bezigheden heeft, Rome, en dan met name het religieuze systeem wat zich daar gevestigd heeft, en haar oorsprong vindt in het oude Babylon.
3 En hij bracht mij weg in een woestijn, in den geest, en ik zag een vrouw, zittende op een scharlaken rood beest, dat vol was van namen der gods lastering, en had zeven hoofden en tien hoornen.
4 En de vrouw was bekleed met purper en scharlaken, en versierd met goud, en kostelijk gesteente, en paarlen, en had in hare hand een gouden drinkbeker, vol van gruwelen, en van onreinigheid harer hoererij.
5 En op haar voorhoofd was een naam geschreven, namelijk Verborgenheid; het grote Babylon, de moeder der hoererijen en der gruwelen der aarde.
6 En ik zag, dat de vrouw dronken was van het bloed der heiligen, en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verwonderde mij, als ik haar zag, met grote verwondering.
Purper, de kleur van koninklijkheid. Scharlaken, de kleur van offer. Goud, kostelijk gesteente, paarlen, een gouden drinkbeker vol gruwelen en onreinheid, dit is geen vriendelijke dame, een zachte moeder die voor haar kinderen zorgt, maar een heks, een hoer, kwaadaardig, met moord in haar hart, die zichzelf verkoopt voor macht en rijkdom. Iedereen is op de een of andere manier slachtoffer geworden van dit systeem, deze manier van denken, het verheven van het 'ik' waarin de ziel verloren gaat.
11 En ik zag een ander beest uit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.
12 En het oefent al de macht van het eerste beest, in tegenwoordigheid van hetzelve, en het maakt, dat de aarde, en die daarin wonen het eerste beest aanbidden, wiens dodelijke wonde genezen was.
13 En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.
14 En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve toe doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij het beest, dat de wond des zwaards had, en weder leefde, een beeld zouden maken.
15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;
17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.
Deze tijd zal spoedig aanbreken.
Er wordt veel gespeculeerd over wat dit 'teken van het beest' is. Een chip, een tattoo, een streepjescode? Nee. Dit gaat om jouw trouw, jouw ziel, waaraan heb jij jezelf gegeven, trouw gezworen door je daden en gedachten, aan de hoer of aan Christus? Onrecht of rechtvaardigheid?
4 Hoor, Israël! de HEERE, onze God, is een enig HEERE!
5 Zo zult gij den HEERE, uw God, liefhebben, met uw ganse hart, en met uw ganse ziel, en met al uw vermogen.
6 En deze woorden, die ik u heden gebiede, zullen in uw hart zijn.
7 En gij zult ze uw kinderen inscherpen, en daarvan spreken, als gij in uw huis zit, en als gij op den weg gaat, en als gij nederligt, en als gij opstaat.
8 Ook zult gij ze tot een teken binden op uw hand, en zij zullen u tot voorhoofdspanselen zijn tussen uw ogen.
9 En gij zult ze op de posten van uw huis, en aan uw poorten schrijven.
10 Als het dan zal geschied zijn, dat de HEERE, uw God, u zal hebben ingebracht in dat land, dat Hij uw vaderen, Abraham, Izak en Jakob, gezworen heeft, u te zullen geven; grote en goede steden, die gij niet gebouwd hebt,
Iedereen is uitgenodigd om ingebracht te worden tot het beloofde land. Niet het oude Israel, niet iets op deze planeet, nee het Koninkrijk Gods, waar rechtvaardigheid heerst. Zie waar Gods geboden dienen te zijn: op het voorhoofd, en op de hand. Gods wet gegraveerd in je karakter en je daden, met het observeren van Gods sabbath als uiterlijk teken, een banier, een signaal aan de wereld dat je tot Hem behoort en niet tot Babylon de hoer.
3 Gij nu, spreek tot de kinderen Israëls, zeggende: Gij zult evenwel mijn sabbatten onderhouden; want dit is een teken tussen Mij en tussen ulieden, bij uw geslachten; opdat men wete, dat Ik de HEERE ben, Die u heilige.
14 Onderhoudt dan den sabbat, dewijl hij ulieden heilig is! Wie hem ontheiligt, zal zekerlijk gedood worden; want een ieder, die op denzelven enig werk doet, die ziel zal uitgeroeid worden uit het midden harer volken.
15 Zes dagen zal men het werk doen; doch op den zevenden dag is den sabbat der rust, een heiligheid des HEEREN! Wie op den sabbatdag arbeid doet, zal zekerlijk gedood worden.
16 Dat dan de kinderen Israëls den sabbat houden, den sabbat onderhoudende in hun geslachten, tot een eeuwig verbond.
17 Hij zal tussen Mij en tussen de kinderen Israëls een teken in eeuwigheid zijn; dewijl de HEERE, in zes dagen, den hemel en de aarde gemaakt, en op den zevenden dag gerust en Zich verkwikt heeft.
Rome viert zondag, traditioneel de dag van de zonnegoden. Gods volk viert Gods Sabbat. Dit is wat onderscheid zal maken tussen mensen, 2 groepen creeren, de ene groep zal sterven, de andere zal leven.
6 En ik zag een anderen engel, vliegende in het midden des hemels, en hij had het eeuwige Evangelie, om te verkondigen dengenen, die op de aarde wonen, en aan alle natie, en geslacht, en taal, en volk;
7 Zeggende met een grote stem: Vreest God, en geeft Hem heerlijkheid, want de ure Zijns oordeels is gekomen; en aanbidt Hem, Die den hemel, en de aarde, en de zee, en de fonteinen der wateren gemaakt heeft.
8 En er is een andere engel gevolgd, zeggende: Zij is gevallen, zij is gevallen, Babylon, die grote stad, omdat zij uit den wijn des toorns harer hoererij alle volken heeft gedrenkt.
9 En een derde engel is hen gevolgd, zeggende met een grote stem: Indien iemand het beest aanbidt en zijn beeld, en ontvangt het merkteken aan zijn voorhoofd, of aan zijn hand,
10 Die zal ook drinken uit den wijn des toorn Gods, die ongemengd ingeschonken is, in den drinkbeker Zijns toorns; en hij zal gepijnigd worden met vuur en sulfer voor de heilige engelen en voor het Lam.
11 En de rook van hun pijniging gaat op in alle eeuwigheid, en zij hebben geen rust dag en nacht, die het beest aanbidden en zijn beeld, en zo iemand het merkteken zijns naams ontvangt.
12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen; hier zijn zij, die de geboden Gods bewaren en het geloof van Jezus.
Er is een heleboel verwarring in de wereld. Iets wat zeker is, is dat het niet goed gaat. Ieder die bereid is de reaeliteit onder ogen te zien, weet dit. We kunnen vluchten in films en in videospelletjes, in relaties, amusement, feesten, echter de komende oorlog, hongersnoden en ander kwaad zal niemand van kunnen vluchten. Het is dus beter om voorbereid te zijn, door gegrond te zijn in de waarheid, te begrijpen in wat voor wereld we leven. God heeft ons de waarheid gegeven, Zijn Woord heeft de tand des tijds doorstaan, en nieuwe kennis wordt elke dag toegevoegd aan de kennis die we al hebben. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om waarheid te vinden, accepteren en integreren. Ik ben zelf naar mijn mening gezegend met een boel kennis die ik niet zelf bedacht of gemaakt heb, maar heb ontvangen van anderen. Die kennis heeft mij verlost van datgene wat mij tegenwerkt in dit leven, en dat kan voor iedereen gelden.
32 En gij zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrijmaken.
Vrij van wat?
Wij als mensen zijn under attack door kwade machten. Niet zozeer door andere mensen, wij staan allemaal bloot aan invloeden van krachten die wij niet zien of bewust ervaren. Het zijn entiteiten, geesten, met ideeen, die ons inspireren, die mensen om ons heen inspireren, die inspelen op onze gevoelens, onze verlangens, onze angsten, zwakheden, en geen ander doel hebben dan ons stap voor stap, zonder dat we zelf doorhebben hoe het komt, kapot te maken door zaken die we onszelf en elkaar aandoen.
11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
Hoeveel leed doen wij elkaar niet aan door elkaar niet te respecteren, door voor 'zelf' in plaats van 'ander' te kiezen, door het onvermogen tot vergeving, door verleidingen niet te weerstaan. En hoevaak hebben we daar spijt van, omdat we zelf uiteindelijk ook met de gebakken peren zitten? Wat een trieste situatie. De duivel lacht in zijn vuistje, want jij weet niet wie jou beinvloed en verleid te doen wat je doet waarmee je je eigen kuilen graaft.
We worden bestookt via media met beeld en geluid dat ons voedt met passies die wanneer we ze constant volgen ons beetje bij beetje degenereren, door religies die ons geluk, welvaart en vrede beloven maar het niet waarmaken, door een systeem dat ons beetje bij beetje tot slaven reduceert, en wij proberen daar op eigen houtje in te overleven en geluk in te vinden?
Dit is een hopeloze strijd en iedereen die hem actief heeft gevochten weet dat de overwinning niet te behalen is. Met een 'zich erbij neerleggen' reactie als gevolg. Ik zeg nee, leg je er niet bij neer, de strijd is niet verloren, iedereen kan overwinnen, het leven is een gift van grote waarde, en iedereen kan er het maximale uithalen. Maar nee, niet op eigen houtje, niet op eigen kracht, maar door de kracht van Hem die ons het leven gegeven heeft. Wij zijn geen toevallige ongelukken van bewegend stof, dieren die slechts uit zijn op voortbestaan, maar mensen gemaakt in Gods evenbeeld, gekroond met glorie, eer, een eerste plaats gegeven op deze planeet, met de gift om te ervaren wat het is om nieuw leven voort te brengen. Iedereen kan een prins of prinses zijn, met God als Vader over allen, en het leven een paradijs, samen als mensenfamilie. Maar er is iemand die wil dat jij dit niet weet, er niet in gelooft, in plaats daarvan jou probeert te ruineren met leugens en valse beloften.
Gods profetische woord zoals geschreven in de bijbel toont aan dat dit boek niet geschreven is onder zuiveren inspiratie van mensen alleen, maar dat er mensen zijn geweest die in de tijd gekeken hebben en vantevoren gehoord en gezien hebben wat nog zou gaan gebeuren. Dit is het beste objectieve bewijs voor het bestaan van een entiteit die God genoemd kan worden.
Het geloven en praktiseren van wat deze God verder te vertellen heeft, heeft voor veel mensen radicale veranderingen in hun leven opgebracht. Gods liefde transformeert een mens en zijn hele leven, brengt ons uit duisternis in Zijn licht, maakt van ons nieuwe schepsels die in vrede, geluk, naastenliefde, vrijheid, gezondheid, waarheid en eerlijkheid kunnen leven. Dit is Gods werk, en niet iets wat die mens zelf voor elkaar krijgt.
God roept ons op af te zien van het kwade en ons te bekeren tot het goede. Hij heeft ons Zijn woord gegeven opdat we vertrouwen in Hem hebben, en niet in iemand of iets anders.
3 De vorige dingen heb Ik verkondigd van toen af, en uit Mijn mond zijn zij voortgekomen, en Ik heb ze doen horen; Ik heb ze snellijk gedaan, en zij zijn gekomen;
4 Omdat Ik wist, dat gij hard zijt, en uw nek een ijzeren zenuw is, en uw voorhoofd koper;
5 Daarom heb Ik het u van toen af verkondigd, eer dat het kwam, heb Ik het u doen horen; opdat gij niet misschien zoudt zeggen: Mijn afgod heeft die dingen gedaan, of mijn gesneden beeld, of mijn gegoten beeld heeft ze bevolen. Jesaja 44
Laten we bijbelprofetie onderzoeken, en zien of de bijbel slechts een boek van sprookjes is, of ons werkelijk wat te vertellen heeft.
Die zijn er niet of nauwelijks. Veel van de parallellen die door bv zeitgeist worden gegeven, daar zijn geen historische bronnen voor. Voor anderen geldt weer dat het samenvoegen van christendom en heidendom door Constantijn verwarring heeft veoorzaakt, zo komt kerstmis nergens voor in de bijbel op een 25 december. Een man heeft hier een website aan gewijd, indien iemand kan bewijzen dat bv. Horus 12 discipelen had en op zn 30e gedoopt is, kan die 1000 dollar winnen. De enige bronnen die dit vermelden, zijn modern en komen van esoterici, theosofen, enz. Geen betrouwbare bronnen.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Goed geschreven!
Vraagje: Hoe verklaar jij de parallellen tussen de levens van Jezus Christus en Horus?
Niemand heeft dit tot nu toe kunnen doen, omdat het simpelweg verzinsels zijn.quote:All you have to do is take the various claims (that I will list below) concerning the similarities of Christ and other ancient gods that Zeitgeist makes, match them up to the text where it is claimed, and provide the specific quote and/or a link to the source, for example:
- List here the claim made by Zeitgeist:
- Here you might put the title of the text or glyph that is mentioned (for example: Book of the Dead, and the
chapter and verse if applicable.
- Here quote what is literally said in the source or why it is implied.
- Here you would provide a link to it on the web, if applicable.
Repeat this process for ALL the claims made by Zeitgeist and you WIN!!
Here is a link to a good website where you can find copies of many of the ancient texts where some of these claims would be found. Sacred Texts You could, of course, also use texts any other place you find them, as long as they can be verified.
There is only one reasonable ground rule:
Obviously, you would want to make sure the texts you quote from are valid, in that they are reasonably demonstrable to have been written before the time of Christ, only because the attempt by Zeitgeist is to show that the biblical story was borrowed from earlier myths.
The makers of Zeitgeist offer a list of sources for the claims they make, but they fail to list original texts, besides the Bible, in defense of them. So, it probably wont help you much, but it is available here. As you can see, Zeitgeist chooses, instead, to quote modern writers, of which the primary one seems to be Gerald Massey and Acharya S.
The following are the claims of Zeitgeist word for word:
HORUS:
Horus was born on December 25th
Born of the virgin
His birth was accompanied by a star in the east
Three kings followed to locate and adorn the new-born savior
At the age of 12, he was a prodigal child teacher
And at the age of 30, he was baptized and thus began his ministry
Horus had 12 disciples enzovoorts
Hiervoor geldt hetzelfde. Zie website http://zeitgeistchallenge.com/quote:En hoe sta jij tegenover de beweringen van anderen dat het Christendom feitelijk een kopie zou zijn van nog (veel) oudere geloven?
Ja, laten we eens echt in de bijbel duiken, en in de geschiedenis, en zien wat daaruit te halen valt.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:08 schreef Gray het volgende:
Uit de OP begrijp ik dat TS een bijbelles wil opzetten waarbij ieder in de bijbel op zoek gaat naar profetien om hierover te praten.
De bijbel beschrijft dat vlak voor de tweede komst van Christus, er een tijd van crises zal komen en Satan zijn koninkrijk wereldwijd daarna zal voleindigen, op het moment dat er een zekere mate van vrede is bereikt in een wereld gekenmerkt door conflicten. Het is de overtuiging van de schrijver dat de NWO exact dat is, een satanische onderneming geleid door mensen die onder de directe controle staan van Lucifer, en welke door middel van misleiding, achterkamer politiek, social engineering, geheime genootschappen, infiltratie, propaganda, verdeel-en-heerstactieken, magie, oorlog, vernietiging van traditionele sekse- en genderrollen en besef van goed en kwaad hun utopie op aarde willen verwezenlijken, waarmee de duivel zelf als god geeerd zal worden. De NWO is daarmee, zoals de gehele menselijke historie, een vervulling van bijbelprofeties, en duidt erop dat het einde van de wereld niet ver weg is. Niet door een planeet niburu of bewustzijnsshift of mayakalender vervulling, maar door Gods laatste oordeel.quote:Mijn vraag is: wat is de link met NWO?
Het topic is niet bedoelt om jou ervan te overtuigen dat God dat niet is, maar om de bijbel eens te openen en te kijken wat er in staat.quote:Mijn antwoord op de stelling: totdat een tegenargument geleverd kan worden in de vorm van bewijs is de bijbel niets meer dan een sprookjesboek met God als grote boze wolf.
Dan daag ik je uit om er nog eens naar te kijken, de conclusies die je toen trok in twijfel te trekken.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:57 schreef Gray het volgende:
Dank voor de antwoorden. Overigens heb ik de bijbel gelezen, het OT beter overigens dan het NT, maar heb profeties nooit kunnen linken aan historische gebeurtenissen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, toen ik een paar jaar geleden Zeitgeist zag, hun claims aangaande de overeenkomsten met oudere geloven, eigenlijk gewoon voor waar aannam. Heb toen zelf geen bronnen gecheckt, want zoiets leek me vrij eenvoudig te checken en dus erg dom van de makers als het gelogen zou zijn. Maar goed, waarschijnlijk dus toch...quote:Op zondag 23 januari 2011 20:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Die zijn er niet of nauwelijks. Veel van de parallellen die door bv zeitgeist worden gegeven, daar zijn geen historische bronnen voor. Voor anderen geldt weer dat het samenvoegen van christendom en heidendom door Constantijn verwarring heeft veoorzaakt, zo komt kerstmis nergens voor in de bijbel op een 25 december. Een man heeft hier een website aan gewijd, indien iemand kan bewijzen dat bv. Horus 12 discipelen had en op zn 30e gedoopt is, kan die 1000 dollar winnen. De enige bronnen die dit vermelden, zijn modern en komen van esoterici, theosofen, enz. Geen betrouwbare bronnen.
[..]
Niemand heeft dit tot nu toe kunnen doen, omdat het simpelweg verzinsels zijn.
[..]
Hiervoor geldt hetzelfde. Zie website http://zeitgeistchallenge.com/
Het christendom kan geen kopie zijn van andere geloven, er is nergens een historische bron te vinden waaruit dit zou blijken.
Bron: http://www.pleaseconvince(...)ng_of_the_Horus_Mythquote:The Truth About Horus
The mythical Egyptian God, Horus, was worshipped principally in two cult centers at Bekhdet in the North and Idfu in the south. Little remains at the northern location, but there is still a large and well preserved Ptolemaic temple at Idfu. So, most information about Horus comes from this southern temple. Horus was usually represented as a falcon, as he was a great sky God and the Son of Isis and Osiris. Let’s take a look at the claims we have already described and separate truth from fiction, and then try to understand the underlying hope of the people who invented the god called Horus:
Claim: Horus was conceived by a virgin mother named Meri, and had a stepfather named Seb (Joseph)
Truth: Horus was NOT conceived of a virgin. In fact both mural and textual evidence from Egypt indicate that Isis (there is no evidence that “Meri” was ever part of her name) hovered over the erect penis (that she created) of Osiris and conceived Horus. While she may have been a virgin before the conception, she utilizes Osiris’ penis to conceive. She later had another son with Osiris as well. There is no evidence of three wise men as part of the story at all (in neither Horus’ nor Jesus’ birth story for that matter!). Seb was actually the ‘earth god’, (earth itself, just as Nut was the sky); He was not Horus’ earthly father. Seb is NOT the equivalent of Joseph and, in most cases, he is described as Osiris’ father!
The Reasoning Behind the Horus Mythology: Clearly men dream and think about God, and when we do that, it is reasonable for us to imagine that God be in some way different from the natural order that He has created. It’s reasonable to assume then, that He would appear in a supernatural way, defying the natural order of things.
Claim: Horus was born in a cave, his birth announced by an angel, heralded by a star and attended by shepherds
Truth: There is no reference to a cave or manger in the birth story at all. In fact none of these details are present in the ancient Egyptian stories of Horus. Horus was born in a swamp. His birth was not heralded by an angel. There was no star to announce his birth.
Claim: Horus attended a special rite of passage at the age of twelve and there is no data on the child from the age of 12 to 30
Truth: There is no continuous effort in the Horus mythology to account for all these years, so there are no real gaps in the chronology. Horus never taught in any temple at twelve (as did Jesus), and keep in mind that Jesus didn't 'disappear' in the years between His teaching in the temple and His baptism. He was simply working as a carpenter.
Claim: Horus was baptized in a river at the age of 30, and his baptizer was later beheaded.
Truth: Horus was never baptized. While the conspiracy theorists will often point to “Anup the Baptizer” and claim he was later beheaded, there is no such person in Horus’ story.
Claim: Horus had 12 disciples
Truth: Horus had only four disciples (called ‘Heru-Shemsu’), but at some point in his story there is reference to sixteen followers, and a group of unnumbered followers who join Horus in battle (called ‘mesnui’). But there’s no reference to twelve followers.
The Reasoning Behind the Horus Mythology: It is reasonable to imagine that God, if he was to come to earth, would then gather to himself disciples that would continue to share the truth with others.
Claim: Horus performed miracles, exorcized demons, raised someone from the dead, walked on water
Truth: Of course Horus performed miracles, after all he was supposed to be a god!! But there was no mention of exorcizing demons, raising people from the dead or walking on water.
The Reasoning Behind the Horus Mythology: It is reasonable to expect that if there is a God (a true God), He would have the power to perform the miraculous and control the forces of the natural environment.
Claim: Horus was called “Iusa”, the "ever-becoming son" and the "Holy Child"
Truth: No one in Egyptian history was ever called “Iusa” (the word does not exist) nor was anyone called “Holy Child”.
Claim: Horus delivered a "Sermon on the Mount", and his followers recounted his sayings. He was transfigured on the Mount
Truth: Horus never delivered a "Sermon on the Mount", nor was he transfigured.
Claim: Horus was crucified between two thieves, buried for three days in a tomb, and was resurrected
Truth: Horus is not reported to have died at all in the vast majority of story versions. There is also no crucifixion story. Instead, Horus is usually described as eventually merging with Re (the Sun god) after which he 'dies' and is 'reborn' every single day as the sun rises. (This is a bit of a stretch at a death and resurrection parallel). Now there is an unofficial story that describes Horus as dying and being cast in pieces into the water, and later fished out by a crocodile at Isis’ request.
The Reasoning Behind the Horus Mythology: If there is a true God, we would expect him to have mastery over death and be able to control the powers of death and life.
Claim: Horus was called “Way”, “the Truth the Light”, “Messiah”, “God's Anointed Son”, “Son of Man”, “Good Shepherd”, “Lamb of God”, “Word made flesh”, “Word of Truth”, "the KRST" or "Anointed One”
Truth: None of these titles are in Egyptian history, but Horus IS called by several names you might expect for any god in mythology: “Great God”, “Chief of the Powers”, “Master of Heaven”, and “Avenger of His Father”. Horus was also not called “the Krst” because this word in Egyptian means "burial" (it wasn't a title at all).
The Reasoning Behind the Horus Mythology: If there is a God, we would expect Him to be powerful and possess a title that reflects that power.
Claim: Horus was "the Fisher" and was associated with the Fish, Lamb and Lion.
Truth: Some of the conspiracy theorists try to show an association with fish (by virtue of the fact that Horus WAS a fish, very unlike Jesus), but there is no evidence that Horus was ever called a “fisher” or was ever associated with the Lion or the Lamb.
Claim: Horus came to fulfill the Law, and was supposed to reign one thousand years
Truth: There was no Egyptian “law” for Horus to fulfill, and there is no mention of a thousand year reign in Egyptian mythology.
So, What is Left?
From this quick examination of the Horus tradition, we can see that he was NOT conceived of a virgin, and his mother’s name was NOT Meri. There were NOT three wise men who attended his birth, and he had NO earthly father named Joseph. He was NOT born in a cave or manger (he was born in a swamp), his birth was NOT heralded by an angel, nor was it attended by shepherds. There are NO missing 18 years in his life story, and NO story about a special event in the temple at twelve. He was NOT baptized at 30 by a baptizer who was later beheaded. He did NOT have 12 disciples, and while he certainly performed miracles, he did NOT exorcize demons, raise the dead or walk on water like Jesus. Horus was NOT called, “Iusa”, the "ever-becoming son", the "Holy Child", the “Way”, “the Truth the Light”, “Messiah”, “God's Anointed Son”, “Son of Man”, “Good Shepherd”, “Lamb of God”, “Word made flesh”, “Word of Truth”, "the KRST" or the "Anointed One”! He did NOT deliver a "Sermon on the Mount", NOR was he transfigured. He was NOT crucified between two thieves, buried for three days in a tomb, NOR resurrected! He did NOT come to fulfill the law and was NOT said to reign for one thousand years. So in hindsight, how similar is Horus to Jesus after all?
Een feitelijke kopie is te makkelijk geconludeerd, maar dat het Christendom bestaat uit overgenomen rituelen, gestolen verhalen en interpretaties van andere geloven is redelijk eenvoudig aan te tonen. Kijk maar naar de belangrijkste feestdagen. Veel is overgenomen uit oudere Germaanse religies.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
Goed geschreven!
Vraagje: Hoe verklaar jij de parallellen tussen de levens van Jezus Christus en Horus?
En hoe sta jij tegenover de beweringen van anderen dat het Christendom feitelijk een kopie zou zijn van nog (veel) oudere geloven?
Zorgt Lucifer er ongewild niet voor, door zijn drang om aanbeden te worden door de gehele mensheid, dat er door de NWO een eenheid gevormd wordt en dus ook relatieve wereldvrede?quote:Op zondag 23 januari 2011 20:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De bijbel beschrijft dat vlak voor de tweede komst van Christus, er een tijd van crises zal komen en Satan zijn koninkrijk wereldwijd daarna zal voleindigen, op het moment dat er een zekere mate van vrede is bereikt in een wereld gekenmerkt door conflicten. Het is de overtuiging van de schrijver dat de NWO exact dat is, een satanische onderneming geleid door mensen die onder de directe controle staan van Lucifer, ...
Nog los van het feit dat de term en betekenis van Lucifer, op zijn zachtst gezegd, door Theologen wordt betwist? Maar daar hebben we het eerder al over gehad.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:14 schreef Loppe het volgende:
[..]
Zorgt Lucifer er ongewild niet, door zijn drang om aanbeden te worden door de gehele mensheid, voor dat er door de NWO een eenheid gevormd wordt en dus ook relatieve wereldvrede?
Jep. Het is verbazingwekkend hoe een film vol leugens de geest van miljoenen zo makkelijk kan beinvloeden. Het grappige is dat dit andersom nooit zou werken: wanneer men bewijs voor het christelijk geloof of bestaan van God aantoont, is het allemaal niet waar. Maar indien men met ontkrachting komt, slikt men alles voor zoete koek. Niet lullig bedoeld naar jou toe, het is de menselijke natuur denk ik.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, toen ik een paar jaar geleden Zeitgeist zag, hun claims aangaande de overeenkomsten met oudere geloven, eigenlijk gewoon voor waar aannam. Heb toen zelf geen bronnen gecheckt, want zoiets leek me vrij eenvoudig te checken en dus erg dom van de makers als het gelogen zou zijn. Maar goed, waarschijnlijk dus toch...
Goed, dan is die onduidelijkheid alvast uit de weg.quote:Zelf nu ook ff wat simpele google searches uitgevoerd en ben al wat tegengekomen wat Zeitgeist inderdaad tegenspreekt.
[..]
Bron: http://www.pleaseconvince(...)ng_of_the_Horus_Myth
Zou je zo vriendelijk willen zijn om voor mij uit de bijbel aan te tonen wat de christelijke feestdagen zijn? Niet wat overgenomen is uit de katholieke kerk, maar wat er werkelijk in de bijbel staat.quote:Op maandag 24 januari 2011 09:54 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Een feitelijke kopie is te makkelijk geconludeerd, maar dat het Christendom bestaat uit overgenomen rituelen, gestolen verhalen en interpretaties van andere geloven is redelijk eenvoudig aan te tonen. Kijk maar naar de belangrijkste feestdagen. Veel is overgenomen uit oudere Germaanse religies.
Dat zou ik ook niet doen, zolang ik het niet gelezen heb en getest of er iets waar van kan zijn.quote:Nog los daarvan, op het moment dat je de bijbel gebruikt als bron om aan te geven dat het einde der tijden er aankomt, dan interpreteer je dit boek letterlijk en geloof je dus elk woord wat er in staat. Als ik al niet geloof wat een beursgoere beweert over de koers van een aandeel over 3 dagen, waarom zou ik dan in vredesnaam al mijn geloof stoppen in een verzameling teksten waarvan een concilie heeft besloten dat ze belangrijk zijn en die vele malen opnieuw (en aantoonbaar discutabel en zeg eigenlijk maar verkeerd) zijn vertaald?
Als ik het heb over Christendom, dan heb ik het niet over de bijbel. In de bijbel worden geen feetdagen genoemd. Maar in het Christendom zijn die wel gecreëerd, waarschijnlijk omdat het moeilijk is om een nieuw geloof te introduceren zonder feesten. Dat is ook wat ik bedoel. Los van de geloofwaardigheid van de Bijbel (waar ik geen vertrouwen in heb) is er van alles bijverzonnen wat niet uit de bijbel voortkomt, maar uit interpretatie en de noodzaak om de Godsdienst een beetje leuk in te richten.quote:Op maandag 24 januari 2011 12:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zou je zo vriendelijk willen zijn om voor mij uit de bijbel aan te tonen wat de christelijke feestdagen zijn? Niet wat overgenomen is uit de katholieke kerk, maar wat er werkelijk in de bijbel staat.
Heb jij getest of de bijbel waar is dan? Waar baseer je dat op? Ik heb de bijbel grotendeels gelezen, al is dat wel weer even geleden. Ik heb geen enkele reden om ook maar iets wat er in staat voor waar aan te nemen.quote:Dat zou ik ook niet doen, zolang ik het niet gelezen heb en getest of er iets waar van kan zijn.
Nee, niet ongewild, maar gewild. Alleen hij is zelf verantwoordelijk voor de conflicten die het verlangen naar vrede creeren. Verdeel tot de pijn van verdeling groter is dan de pijn van samenwerking, en mensen zijn bereid compromissen te doen.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:14 schreef Loppe het volgende:
[..]
Zorgt Lucifer er ongewild niet voor, door zijn drang om aanbeden te worden door de gehele mensheid, dat er door de NWO een eenheid gevormd wordt en dus ook relatieve wereldvrede?
Maar je kan wat in de bijbel staat toch niet verwerpen op basis van de tradities die mensen vervolgens hebben toegevoegd?quote:Op maandag 24 januari 2011 12:53 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Als ik het heb over Christendom, dan heb ik het niet over de bijbel. In de bijbel worden geen feetdagen genoemd. Maar in het Christendom zijn die wel gecreëerd, waarschijnlijk omdat het moeilijk is om een nieuw geloof te introduceren zonder feesten. Dat is ook wat ik bedoel. Los van de geloofwaardigheid van de Bijbel (waar ik geen vertrouwen in heb) is er van alles bijverzonnen wat niet uit de bijbel voortkomt, maar uit interpretatie en de noodzaak om de Godsdienst een beetje leuk in te richten.
Ja ik heb verschillende aspecten van de bijbel getest op betrouwbaarheid.quote:Heb jij getest of de bijbel waar is dan? Waar baseer je dat op? Ik heb de bijbel grotendeels gelezen, al is dat wel weer even geleden. Ik heb geen enkele reden om ook maar iets wat er in staat voor waar aan te nemen.
Akkoord. Maar waarom zou ik de bijbel geloven? Waarom zou ik aannemen dat de profetie klopt? En nog los daarvan, waarom zou ik aannemen dat jouw interpretatie (die één van de velen is) klopt?quote:Op maandag 24 januari 2011 12:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar je kan wat in de bijbel staat toch niet verwerpen op basis van de tradities die mensen vervolgens hebben toegevoegd?
Voor mij is het volstrekt irrelevant wat mensen aan tradities doen. De kern is de doctrine en die bestaat niet uit de tradities van mensen. Het topic gaat niet over 'het christendom' maar het profetische woord.
Nou, kom maar op met die voorbeelden. Ik ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan.quote:Ja ik heb verschillende aspecten van de bijbel getest op betrouwbaarheid.
Aannemen, aannemen? Eerst bewijzen, dan pas aannemen toch? Ik geloofde ook niet zomaar 1 2 3 dat die profeties waarheidsgetrouw waren. Daar ging een paar jaar overheen. Ik vraag van jou niet zomaar iets aan te nemen, daarom heb ik het topic geopend, om ze eens te bestuderen met fokkers. Voor hen die geinteresseerd zijn.quote:Op maandag 24 januari 2011 12:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Akkoord. Maar waarom zou ik de bijbel geloven? Waarom zou ik aannemen dat de profetie klopt? En nog los daarvan, waarom zou ik aannemen dat jouw interpretatie (die één van de velen is) klopt?
Het meest directe bewijs is door de beloften die God maakt in de bijbel te testen. Lezen en in de praktijk brengen. Dat geeft een directe 1 op 1 ervaring met God uit geloof. Maar daar gaat het topic niet over.quote:Nou, kom maar op met die voorbeelden. Ik ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan.
Nou ja, dan is mijn bijdrage dat de profetie een gedachtenspinsel is van iemand. Het gevolg dat ik daar aan geef is dat ik er in zijn geheel geen waarde aan hecht, ook om de eerdergenoemde redenen dat ik geen enkele waarde hecht aan de Bijbel. Behalve dat het een aantal goede normen en waarden predikt en dat het een aantal vermakelijke sprookjes bevat.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Aannemen, aannemen? Eerst bewijzen, dan pas aannemen toch? Ik geloofde ook niet zomaar 1 2 3 dat die profeties waarheidsgetrouw waren. Daar ging een paar jaar overheen. Ik vraag van jou niet zomaar iets aan te nemen, daarom heb ik het topic geopend, om ze eens te bestuderen met fokkers. Voor hen die geinteresseerd zijn.
[..]
Het meest directe bewijs is door de beloften die God maakt in de bijbel te testen. Lezen en in de praktijk brengen. Dat geeft een directe 1 op 1 ervaring met God uit geloof. Maar daar gaat het topic niet over.
Een argument is 'er zijn heel veel interpretaties mogelijk, het is onmogelijk te weten wat dit en dat betekent. Dit is niet waar. Vanavond zal ik een begin maken met vertaling van bep. symbolen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |