Yup. Bovendien verwacht ik dat V en VI ook nog 'echte' remakes krijgen in de toekomstquote:Op donderdag 14 april 2011 00:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Dan zou ik toch voor de Wii-versie gaan.
Zelfde spel maar de PSOne-versie moest voor menu's en voor en na gevechten laden (plus bekende Square PAL-conversie).
Heb het idee dat die twee een stuk minder populair zijn in Japan(?)quote:Op donderdag 14 april 2011 00:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Yup. Bovendien verwacht ik dat V en VI ook nog 'echte' remakes krijgen in de toekomst
VI heb ik nooit uitgespeeld trouwensHeb de GBA-versie liggen, maar daar wacht ik mee in afwachting van een VI-complete collection oid
quote:Years After: The Final Fantasy IV Interview
Takashi Tokita -- a lead creative force behind Square's Final Fantasy IV and lead designer of recent sequel The After Years -- looks back at the creative process of the original game from 1991, and also reflects on how the developer has strayed from its glory days.
quote:Final Fantasy IV: The Complete Collection Playtest – From Cecil To Ceodore
The first thing I did when I received Final Fantasy IV: The Complete Collection was try the new Interlude storyline. This tale takes place after the events in Final Fantasy IV, but before Final Fantasy IV: The After Years.
[...]
Despite what Square Enix told us earlier, the Interlude storyline is far from 15 hours. I cleared it in roughly three hours, a fifth of that time. [...] You cannot explore the world or even use most of the gold you earn. Part of the challenge is item management while exploring dungeons since you’re usually low on phoenix downs and Cecil (due to prolonged peace?) forgot how to cast Raise. The battle system in the Interlude is exactly like Final Fantasy IV. There are no band attacks or phases of the moon, but you do get to use different parties. [...]
After clearing the Interlude I jumped into Final Fantasy IV: The After Years. The sequel to Final Fantasy IV puts the spotlight on Cecil and Rosa’s son Ceodore who just joined the Red Wings. His first task is to retrieve the Knight’s Emblem from the cave where Cecil acquired the Rat’s Tail almost two decades prior. Ceodore has to face most of this quest alone, but being gifted with White Magic from birth makes the intro dungeon a breeze.
Final Fantasy IV: The After Years has a modified battle system. Similar to Chrono Trigger, there are combination attacks called Bands. You need to search for these on your own by testing different commands (Fight, Magic, Peep, etc.) during a battle. [...] The moon also plays a role in the game by boosting magic and weakening special attacks or vice-versa. By staying at an inn you can change the moon’s phase to your advantage, a strategy that comes in handy when you have assigned party members.
[...]
At last we’re at Final Fantasy IV. [...] The extra dungeons with ultimate weapons from the GBA game are in too. However, the augment system and a few cutscenes from the Nintendo DS version of Final Fantasy IV are out. Square Enix touched up the translation again too, but the biggest change is without a question the graphics. Bullets, the game’s developer, made all new sprites and spell effects (yeah for fire bubbles and Bahamut appearing from space). Everything is in sharp 2D with a few oddities like alligators, which were giant in other versions, tiny in comparison to other monsters on PSP.
Volgens mij is VI minstens net zo populair geweest als IV.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:10 schreef Aether het volgende:
[..]
Heb het idee dat die twee een stuk minder populair zijn in Japan(?)
Zie ze eerder op PSP/NGP dan op 3DS verschijnen.
Ik ken geen enkele Final Fantasy waarbij je kan springen of weglopen tijdens een gevecht. 12 kun je wel weglopen, maar dat is een heel ander battlesysteem.quote:Op zondag 24 april 2011 04:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb een keer Final Fantasy voor de PS3 gekocht.
Nou, dat was dus zonde van m'n geld.
De besturing is echt waardeloos.
Je kunt tijdens 'gevechten' niet springen, lopen, wegrennen of wat dan ook.
Echt kut, want het zou een heel leuk spel kunnen zijn, mits ze die waardeloze besturing aanpassen.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:12 schreef SuperFruitig het volgende:
Zirnitra![]()
Beetje oninspirerende fights zijn de laatste Cieth missies zeg. Daar hadden ze toch wel even wat meer tijd in mogen steken imo.
quote:Final Fantasy Tactics for iOS Given a Release Window
While Square Enix announced that they would release Final Fantasy Tactics: The War of the Lions for iOS devices back at E3 2010, it is only recently that additional details about the port have been given. It will become available sometime between late June and the middle of July of this year. Square Enix has also announced that there will be an iPad version of the game, which will likely be released slightly after the iPhone version. As the iPad supports 1024x768px HD resolutions, the sprites will be touched up as well.
Final Fantasy Tactics: The War of the Lions was first released on the PlayStation Portable back in 2007. It is a remake of the original Final Fantasy Tactics for the PlayStation.
Het klinkt alsof je nog nooit in je leven een RPG gespeeld hebt.quote:Op zondag 24 april 2011 04:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb een keer Final Fantasy voor de PS3 gekocht.
Nou, dat was dus zonde van m'n geld.
De besturing is echt waardeloos.
Je kunt tijdens 'gevechten' niet springen, lopen, wegrennen of wat dan ook.
Echt kut, want het zou een heel leuk spel kunnen zijn, mits ze die waardeloze besturing aanpassen.
Misschien wel RPG's maar dan niet met de opzet van FF inderdaad.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:28 schreef chibibo het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je nog nooit in je leven een RPG gespeeld hebt.
PSNquote:Op donderdag 26 mei 2011 20:51 schreef Ixnay het volgende:
Misschien geen FF vraag.
Maar komt Chrono Trigger nog naar PSN?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
Is niet aangekondigd voor de Europese PSN IIRC.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:51 schreef Ixnay het volgende:
Misschien geen FF vraag.
Maar komt Chrono Trigger nog naar PSN?
Ik zou wel graag weten of er een world map is en stadjes om te ontdekken. Of eigenlijk of de traditionele Final Fantasy componenten die ontbraken in FFXIII wel in 2 zitten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:31 schreef Pheno het volgende:
Hebben mensen nog vragen over FF XIII-2? Ik ga in LA een producer interviewen en natuurlijk het spel zien (en hopelijk spelen).
Of ze zaken die XIII niet gehaald hebben in XIII-2 gaan gebruiken.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:31 schreef Pheno het volgende:
Hebben mensen nog vragen over FF XIII-2? Ik ga in LA een producer interviewen en natuurlijk het spel zien (en hopelijk spelen).
Nee, want mij lijkt Versus XIII ook veel vetter dan XIII-2. Ik heb XIII nog niet gespeeld, en ik denk ook niet dat ik deze ook zal spelen, omdat de reviews niet echt erg lovend waren en de gameplay nu veel meer linear in opzet is dan de vorige games.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 01:19 schreef Ixnay het volgende:
Lijkt heel veel op XIII van wat ik kan zien.
ps. Ben ik eigenlijk de enige die veel meer uitkijkt naar Versus XIII dan een tweede XIII?
Volgens mij waren ze aan het luisteren naar de klachten over XIII en zouden ze zijn aangepakt in XIII-2. Ik ga het over een halve week meemaken, of dat ook zo is, maar FFXIII is niet zo slecht als de reviews je doen geloven. Vind ik dan, ook een mening natuurlijk. In het begin is het lineair als een Mondriaan, maar dat ebt later zeker weg.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:25 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nee, want mij lijkt Versus XIII ook veel vetter dan XIII-2. Ik heb XIII nog niet gespeeld, en ik denk ook niet dat ik deze ook zal spelen, omdat de reviews niet echt erg lovend waren en de gameplay nu veel meer linear in opzet is dan de vorige games.
Ik heb gisteren eindelijk van het PSN FFVII gedownload en die blijft gewoon classic. De volgende wordt waarschijnlijk FFVIII of FFIX.
WTB meer info inderdaad!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:30 schreef Pheno het volgende:
Played FFXIII-2. Non-lineair confirmed. Of ze hebben het beste stuk laten spelen, dat kan ook
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:01 schreef Pheno het volgende:
Ik heb over drie uur een interview, dus ik heb de vragen al klaar op basis van de demo. Ik hoop vanavond een preview te schrijven en online te zetten
Wapens doen er niet echt toe tot ongeveer 75% in de game. Items niet verkopen, gewoon houden, alles. Je hebt je items nodig om betere wapens te maken, dat heeft nut vanaf ver in de game.quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:41 schreef emokid het volgende:
Zojuist begonnen aan FF XIII op de 360. Heb eerdere delen gespeeld. Moet ik ergens rekening mee houden, of heeft iemand tips?
Alles. Je hoeft ze niet echt te kopen in ieder geval. Als je een nieuw wapen vindt met betere specs kun je die gaan gebruiken. Oude wapens ook gewoon bewaren.quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:52 schreef emokid het volgende:
Wapens als in geweren, of ook zwaarden? Ik moet dus niet investeren in wapens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |