Forel is ook heerlijk (in folie in de oven, met room en kruiden bijvoorbeeld), maar fileert wat lastig. Mensen die niet gewend zijn om vis te eten vinden het daardoor vaak niet zo lekker, omdat je steeds graatjes tegenkomt.
Overigens kun je je visboer ook om advies vragen hierover, de meeste vishandelaars vinden het hardstikke leuk om je met zulke vragen te helpen.
verder zalm uit de over ofzo..
Sashimi vind ik ook heerlijk...
Andere zee-gevallen:
Kreeft
Garnalen (liefst Gamba's)
inktvis, maar dan alleen als calamari fritti svp
Maar ook gewoon lekkerbekjes ofzo... De meest ongezonde vissoorten dus
Mijn favo's :
Zalm, Forel, Makreel, Nieuwe haring.
Als je even wat minder tijd hebt, gaan ook sardientjes uit blik en makreelfilet uit blik (met tomatensaus ) er prima in!
EDIT: ik ben de paling vergeten
maar die zien er altijd zo smerig uit (slang achtig )
[Dit bericht is gewijzigd door Athanasia op 22-03-2003 14:12]
Kabeljauw en zalm zijn ook erg lekker, maar niet echt bijzonder. Kabeljauw is erg lekker met een romige saus (bijv. mosterdsaus). Bij zalm is dit ook erg lekker. Persoonlijk vind ik zalmfilets lekkerder dan zalmmoten (U-vormig)
Tong is ook lekker, slibtong of zeetong maakt niet uit. Zeetong is wel een stuk duurder. Een slibtong is gewoon een hele kleine zeetong.
Als je echt eens iets ander wilt proberen moet je zeker rog of botervis proberen. Rog kun je gewoon bakken en botervis is gestoomd het lekkerst (aan de vis zelf zit niet zoveel smaak). Tarbot is ook niet alledaags, maar wel lekker.
Paling kan snel vet zijn net als makreel en haring.
Gebakken kibbeling of lekkerbek gaat er altijd in
Broodje verse zalm met boter.
Sushi
En natuurlijk dropvisjes.
Tonijn vind ik ook lekker uit een blikje, met mayonaise en stukjes appel.
Verder: gamba's, lekkerbekjes, kibbeling
Lekker rattatouje(..ofzo?), een stukje stokbrood en een biertje of wijntje erbij. En dan dat alles overgoten met een zomers zonnetje en je hoort mij niet meer klagen.
* Monk is een echte vis freak
Overingens zie ik hier een aantal mensen zeggen dat sommige dingen zoals zwaardvis en coquilles slecht verkrijgbaar zouden zijn, daar ben ik het niet echt mee eens. Elke zichzelfrespecterende visboer heeft dergelijke dingen zeker in het assortiment (hier in de buurt wel in ieder geval).
quote:Ik neem aan dat je grouper bedoelt en geen garoepa?! Garoepa heb ik nog nooit van gehoord iig en ik ken toch aardig wat.
Baracuda, Zalm, Garoepa, Zwaardvis, tja zo kan ik nog wel ff doorgaan...
* Monk is een echte vis freak
maar vooral zalm, gamba's
quote:Sliptong, met een 'p'. Heet zo omdat ze zo dun zijn. Maar grenst inderdaad aan het goddelijke, vooral met een simpel botersausje met peterselie erbij, en aardappelpuree.
Op woensdag 18 februari 2004 13:11 schreef Camelio het volgende:
Mijn favo visje is en blijft toch de slibtong.
Mijn andere favoriet, de gegrilde sardine, is al voorbij gekomen, maar de oudewetse panharing ontbreekt nog. Dat is gewoon verse haring die je in de koekenpan bakt. Op de markt zijn ze goed te krijgen en ze kosten weinig. Erg vet, een beetje graterig en zonder afzuigkap gaat je hele huis er van stinken, maar wel ontzettend lekker. Het speklapje onder de vissen.
Verder vind ik de zalm de laatste jaren duidelijk aan smaak inleveren, misschien komt dat wel door dat kweekgebeuren wat Piet aanhaalt.
quote:Ik heb het net even in de Van Dale gecheckt en raar maar waar het is inderdaad met een 'p'. Terwijl ik op de hotelschool altijd geleerd heb dat het een slibtong is vanwege zijn voorkeur voor een verblijfplaats in het slib.
Op woensdag 18 februari 2004 14:38 schreef dvr het volgende:[..]
Sliptong, met een 'p'. Heet zo omdat ze zo dun zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |