abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91788053
Mm. Ik snap wel dat je die kenmerken leest en denkt, zo is mn zus. Maar met een psychopaat gaat het veel verder. Mijn vader heeft een relatie gehad met een vrouwelijke psychopaat (gediagnosticeerd) en hoewel ik wel wat herken in hoe je beschrijft dat ze overkomt is het toch ook wel een wereld van verschil. Met name wat betreft hoe erg de dingen zijn die ze doet, maar ook omdat ze wel een zachte emotionele kant heeft: dieren, dr vriend, maar ook dat ze toch behoefte heeft aan vriendschappen. Die zijn in jouw ogen niet zoals ze moeten zijn, maar toch zoekt ze die mensen op voor een soort emotionele steun (in ieder geval niet voor geld ofzo). Ook die depressie had een emotionele kant.

Bij die vrouw waar mn vader mee was, was het alsof je met een reptiel in de kamer zat. Ze kon zich ook charmant / sexy opstellen, maar nooit kwetsbaar. Woedend wel, enorm giftig kon ze zijn, maar nooit met huilen ofzo achteraf zoals bijna alle vrouwen doen bij de goedmaakfase van de ruzie. Zij bleef altijd zo ongenaakbaar. Ze gedroeg zich vaak op zo'n manier dat je zou kunnen denken ok zij is hard / kil maar het voelde niet alsof je met een mens te maken had. Daarom zeg ik reptiel, tegenover andere mensen als zoogdieren. Als een emotie geen functie had vertoonde ze hem niet, en als je goed oplette merkte je aan haar dat ze hem ook echt alleen toonde, niet voelde. Bijvoorbeeld als ze niet doorhad dat iemand haar gezicht kon zien, was de gezichtsuitdrukking weg. Normale mensen laten als ze bijvoorbeeld heel boos zijn, niet ineens die uitdrukking los als ze naar het toilet lopen, die lopen dan nog te fronzen. Aan dat soort dingen merkte je hoe 'on-menselijk' zij was. Die liep weg en ze was blanco, en dan liep ze terug en dan acteerde ze weer verder.
pi_91791914
Ik zou op basis van dit verhaal zeker niet meteen aan een psychopaat/sociopaat denken.

Eerder een enorm minderwaardigheidscomplex en een pestverleden waardoor ze mensen op een afstandje houdt.
pi_91792104
Overigens vallen psychopaten niet te genezen. Of in dit geval een sociopaat, want bij psychopaten is het gebrek aan empathie aangeboren en bij sociopaten niet geloof ik.

Je kan moeilijk een medicijn geven dat er voor zorgt dat zo iemand weer empathie krijgt.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:16:58 #54
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_91792111
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 01:15 schreef goofy_goober het volgende:
En wat wil je nu precies met dit topic bereiken, want dat ontgaat me een beetje?
Je bent niet de enige, behalve dat bijna iedereen denk er een mening over te hebben wat het zou kunnen zijn.
pi_91792240
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Je bent niet de enige, behalve dat bijna iedereen denk er een mening over te hebben wat het zou kunnen zijn.
Hoezo denken we een mening te hebben. Die meningen hebben we, of je het er nou mee eens bent of niet :')
pi_91792334
Oh, en het is: "iedereen denkt" trouwens! -O-
  maandag 24 januari 2011 @ 12:35:49 #57
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_91792793
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:23 schreef Mercer het volgende:
Oh, en het is: "iedereen denkt" trouwens! -O-
tik foutje. shit happens
  maandag 24 januari 2011 @ 12:37:14 #58
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_91792852
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:20 schreef Dipkip het volgende:
Hoezo denken we een mening te hebben. Die meningen hebben we, of je het er nou mee eens bent of niet :')
Klopt, het geeft wel aan dat ik vind dat je niet teveel waarde moet hechten aan zo'n mening. Om moverende redenen die ik hierboven al eens boven al eens heb genoemd.
pi_91793418
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:37 schreef Daniel1976 het volgende:
Klopt, het geeft wel aan dat ik vind dat je niet teveel waarde moet hechten aan zo'n mening. Om moverende redenen die ik hierboven al eens boven al eens heb genoemd.
TS stelt een vraag op een forum en hecht dus blijkbaar wél waarde aan zulke meningen.
  maandag 24 januari 2011 @ 12:58:21 #60
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_91793720
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:50 schreef Dipkip het volgende:
TS stelt een vraag op een forum en hecht dus blijkbaar wél waarde aan zulke meningen.
Jep en dat vind ik nu net het gevaar aangezien alle indianenverhalen dan ook meteen loskomen.
pi_91793800
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:58 schreef Daniel1976 het volgende:
Jep en dat vind ik nu net het gevaar aangezien alle indianenverhalen dan ook meteen loskomen.
Lijkt me dan handiger dat je TS er op aanspreekt dan dat je welwillende fokkers er op aanspreekt, terwijl zij alleen maar doen waar TS om vraagt.
pi_91797021
Ik wil er gewoon over praten, ik kan de psychologen van mijn zus toch niet beinvloeden. Dit topic is gewoon mijn praatpaal.
pi_91797138
Hoezo heeft ze er eigenlijk meerdere?
  maandag 24 januari 2011 @ 14:29:40 #64
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_91797857
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:11 schreef IWS het volgende:
Ik wil er gewoon over praten, ik kan de psychologen van mijn zus toch niet beinvloeden. Dit topic is gewoon mijn praatpaal.
Dat snap ik. Maar hoe is zij tegenover jou? Waarom maak je jezelf druk over je zus? Doet ze ook vervelend tegen jou? Kan je onderling niet met elkaar opschieten?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_91798007
Zij en ik zijn nooit vriendinnen geweest en dat mis ik.

Ze heeft er meerdere door de jaren heen gehad.
  maandag 24 januari 2011 @ 14:53:12 #66
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_91798944
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:33 schreef IWS het volgende:

Ze heeft er meerdere door de jaren heen gehad.
Heb je dit tegen haar vertelt? Hoe voelde ze daarover?

Ik weet niet of je zusje een psychopaat is, maar ik denk het niet, want niks in je verhaal laat zien dat ze een psychopaat is. Sterker nog, ik juist redenen om te denken dat ze een heel gevoelig onzekere meisje is. Psychopaten kunnen niet gevoelig en onzeker zijn, dat zijn kenmerken van een psychopaat.

Wat ik aan je zusje ziet is dat ze heel veel overcompenseert en mensen buitensluit. Ik denk dat ze stoere praatjes heeft omdat ze stoer wil zijn, maar eigenlijk helemaal niet stoer is. Ze verwacht dat mensen haar zal verlaten, dus ze stelt zich vijandig op.

Misschien als je gaat doen wat die vriend van haar heeft gedaan, dus haar steunen ook op momenten waar de meeste mensen haar zou laten vallen, ze langzaam maar zeker tegenover jou zal openen. Ik denk wel dat je zusje veel narcistische trekken heeft.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 24 januari 2011 @ 14:55:02 #67
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_91799026
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:58 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

TS kan toch zelf beslissing naar wie en wat ze luistert? Des noods kan je haar waarschuwen om niet iedereen op de internet te vertrouwen ;).
pi_91799113
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:33 schreef IWS het volgende:
Wil je vriendinnen met haar zijn omdat ze je zus is, of om de persoon die ze is? Want je klinkt erg negatief over haar en over hoe ze haar vriendinnen behandelt. Dus ik vraag me af of je wel echt met háár vriendinnen wil zijn of dat je gewoon graag een zus zou willen waarmee je ook vriendinnen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')