abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91744130
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:00 schreef IWS het volgende:
Ik heb geen idee eigenlijk. dat praten helpt niet. Zo gaven ze haar een tip dat ze een schriftje moest schrijven met alle goede dingen die er gebeurde, dat deed ze niet want dat sloeg nergens op vond ze. En ze zeggen haar dat ze minder energie moet steken in vervelende mensen, maar dat kan ze niet, ze komt niet over haar obsessies met vijanden heen
Maar iets anders is er vaak niet, wat dotKoen al zegt dit soort stoornissen zijn knap lastig te behandelen.
  zondag 23 januari 2011 @ 13:01:46 #27
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_91744139
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:58 schreef IWS het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ze had wel psychotische kenmerken in haar depressie zeiden ze. Verder is alleen de depressie op dat moment behandeld, niet haar hele stoornis. Dat werd ook letterlijk gezegd dat het te gecompliceerd was.
Als ik me niet vergis, zijn de bekende kalmerende middelen zoals de pammetjes gevaarlijk als je psychotisch bent en krijg je dan antipsychotica zoals risperdal.
pi_91744178
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:58 schreef IWS het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ze had wel psychotische kenmerken in haar depressie zeiden ze. Verder is alleen de depressie op dat moment behandeld, niet haar hele stoornis. Dat werd ook letterlijk gezegd dat het te gecompliceerd was.
Psychotische kenmerken bij een depressie hebben niets met psychopathie te maken. Daarmee bedoelen ze dat er blijkbaar kenmerken van een psychose tijdens de depressie te zien waren: waandenkbeelden zullen dan gok ik op de voorgrond staan.
pi_91744206
Ze had ook antipsychotica naast de anti depressiva.
pi_91744292
ja ze had wel waanbeelden ja. Ze is ook erg paranoide. Ze heeft het snel door wanneer situaties veranderen en mensen zich iets anders gedragen. Zo werd ze een keer heel kwaad tegen iemand omdat ze WIST dat hij over haar lulde, dat gevoel had ze. Dat bleek achteraf ook zo te zijn, diegene was haar aan het tegenwerken maar noemde haar paranoide.
pi_91744450
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:01 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis, zijn de bekende kalmerende middelen zoals de pammetjes gevaarlijk als je psychotisch bent en krijg je dan antipsychotica zoals risperdal.
Nou ja, ze helpen niet echt, ze sederen natuurlijk vooral. De meeste antipsychotica grijpen direct in op de dopaminehuishouding die bij psychoses verstoord is.
pi_91745228
Ik vraag me af wat ze kunnn doen om haar te helpen want ik zie vaak dat ze erg ongelukkig is.
  zondag 23 januari 2011 @ 13:35:10 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_91745757
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:23 schreef IWS het volgende:
Ik vraag me af wat ze kunnn doen om haar te helpen want ik zie vaak dat ze erg ongelukkig is.
alleen de professionele hulpverlening kan haar helpen als het haar dagelijkse functioneren ernstig aantast, maar dan moet ze zelf wel willen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_91746318
Ik zie niet in hoe dat schriftje haar kan helpen eigenlijk. Daarom, zijn er nog trajecten waar ze in kan?

Als ze niet had gewild liep ze niet al jaren lang bij psychologen lijkt me
pi_91747425
Je zus is niet zoals je had gewild en nu wil je dat zij zich conformeert aan allerlei labels in de hoop dat ze gaat veranderen zodat jij weer een goed gevoel bij je zus krijgt. Alhoewel je er zelf wel van overtuigd zal zijn dat je het goede doet, wat vind zij ervan? Heb je toestemming aan haar gevraagd of je dit alles wel op internet mag zetten? Natuurlijk mag je zelf weten wat jij verteld over jouw relatie met haar maar zodra het over haar relaties met anderen gaat en jouw kijk daarop wordt het wat anders vind ik zelf.
pi_91747803
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:47 schreef IWS het volgende:
Ik zie niet in hoe dat schriftje haar kan helpen eigenlijk. Daarom, zijn er nog trajecten waar ze in kan?

Als ze niet had gewild liep ze niet al jaren lang bij psychologen lijkt me
Ik zie wel hoe dat schriftje kan helpen, want ze willen haar leren positief te denken, en ja je kan naar een psycholoog gaan maar als je er zelf niets aan doet , veranderd er ook niets.
Zelf weet ik ook niet hoe de verhouding in de familie ligt maar een vriendin van me die is ook precies zo en deed dat dus eigenlijk meer om haar omgeving die er druk op legde dan haarzelf.

Het is niet alleen naar de psycholoog gaan maar ook om de instelling als ik dan al lees dat ze geen groepstherapie wil want dan is het alleen maar losers.
Die houding werkt niet en toont al dat je niet wil inzetten voor hulp die je nodig hebt. Ik heb eigenlijk ook meer het idee dat ze manipuleert met haar negatieve houding want die levert haar wel de aandacht op die schijnbaar nodig heeft.
pi_91748492
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:09 schreef loop het volgende:
Je zus is niet zoals je had gewild en nu wil je dat zij zich conformeert aan allerlei labels in de hoop dat ze gaat veranderen zodat jij weer een goed gevoel bij je zus krijgt. Alhoewel je er zelf wel van overtuigd zal zijn dat je het goede doet, wat vind zij ervan? Heb je toestemming aan haar gevraagd of je dit alles wel op internet mag zetten? Natuurlijk mag je zelf weten wat jij verteld over jouw relatie met haar maar zodra het over haar relaties met anderen gaat en jouw kijk daarop wordt het wat anders vind ik zelf.
Zolang ik geen details noem over naam, leeftijd, woonplaats is het niet echt erg dat ik dit post vind ik.

Ja, ze zoekt altijd naar negatieve aandacht,.Ze zegt dat dat makkelijker en sneller te krijgen is dan positieve aandacht, aaandacht is aandacht en op het moment dat ze die krijgt voelt ze zich high zegt ze.
pi_91750382
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:31 schreef IWS het volgende:
Ja, ze zoekt altijd naar negatieve aandacht,.Ze zegt dat dat makkelijker en sneller te krijgen is dan positieve aandacht, aaandacht is aandacht en op het moment dat ze die krijgt voelt ze zich high zegt ze.
Ok als ze het zelf zegt. Als iemand rot is behandeld zal die meer manieren kennen om negatieve aandacht te verkrijgen dan positieve, ze heeft het immers aan den lijve ondervonden. Het is makkelijker om iets kapot te maken dan op te bouwen en het geeft een gevoel van macht over de ander, misschien vind ze dat prettig omdat de ander dan minder gevaarlijk voor haar kan zijn. Misschien is ze door het pesten voor het leven gekrenkt en zal ze altijd een soort wraak willen behalen op anderen voor wat haar is misdaan.

Als ik haar broer was zou ik vaak met haar naar de dierentuin of kinderboerderij gaan in de hoop dat ze contact maakt met haar innerlijk. Jammer om te horen, ze lijkt me een leuke meid die zoals zovelen verknipt worden door de samenleving.
pi_91751747
Ja met dieren is ze een hel ander mens. Al is het met een kat spelen, eendjes voeren... ze zou een dier nooit kwaad doen. Ik denk omdat dieren haar niks misdaan hebben en mensen wel.
pi_91753046
Oef, nogal beschadigd dus.

Ik zou eens stoppen met haar te bestempelen als psychopaat en er gewoon voor haar zijn. Meer dan wat positieve aandacht kun je niet geven. En ja, wel je grenzen stellen.
pi_91759441
Jouw zus is geen psychopaat. Ze heeft wel erg veel narcistische trekken die doorslaan.

Jij bent zelf ook niet helemaal lekker hoor, jouw ellenlange post vol frustratie en ergens ook afgunst laat wel blijken dat zij diegene was die altijd de aandacht kreeg en naar jou niet werd omgekeken. Dat zou verklaren waarom je haar zonodig als een psychopaat wil zien (want psychopaat heeft een negatieve klank), omdat jij vindt dat ze jouw leven ook heeft verpest.

Ik zou ook begleiding zoeken voor jezelf in plaats zo over jouw zus te praten op een openbaar forum. Ik durf wedden dat je het irl niet eens durft, wat jammer is, want het zou wel dingen oplossen.

[ Bericht 77% gewijzigd door Musyn op 23-01-2011 18:30:03 ]
pi_91773486
Ik heb ook niet zo'n hoge pet op van de hulpverlening hier in Nederland. Ik ken meerdere mensen die na jaren nog steeds geen klap zijn opgeschoten. Psychopaat zie ik niet in haar, eerder de al genoemde persoonlijkheidsstoornis. En dat kunnen er een heleboel zijn. Misschien eens uitzoeken wat een goede hulpverlener is en ergens anders heen gaan?
pi_91775673
Hoe weet je eigelijk dat het niets met autisme te maken heeft? Vooral 't eerste stukje wijst wel meer die kant op.
pi_91779089
Misschien heeft ze een aantal psychopathische trekjes

in Nederland zal je zo een stempel alleen niet zo snel opgedrukt krijgen door een psycholoog

maar haar een psychopaat noemen, terwijl ze geen ernstige delicten pleegt is wel een beetje drastisch

en je moet er ook rekening mee houden dat zij degene is met een probleem
die jongens komen er wel overheen
maar zij zit met die nare gevoelens van verlatingsangst / afwijzing / pijn

en ik denk dat de oorzaak van haar probleem toch wel een beetje jullie thuissituatie van vroeger is

en als kind kies je niet voor je ouders / omgeving / opvoeding

dus haar labelen als psychopaat gaat eigenlijk wel een beetje te ver
ze heeft niet voor dr problemen gekozen
en zolang ze niemand vermoord/ zwaar letsel aanbrengt mag je dr geen psychopaat noemen imo
pi_91781432
Ik lees hier nou niet zoveel vreemds eerlijk gezegd. Niets waarvan ik denk; zo dat is gestoord. En wat al door iemand anders geopperd werd, wellicht dat jijzelf ook wel een tik hebt gekregen TS, niet alleen je zus. En kap met dat gebitch dat ze misschien wel een psychopaat is, want dat is ze niet.
  maandag 24 januari 2011 @ 01:15:25 #46
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_91782852
En wat wil je nu precies met dit topic bereiken, want dat ontgaat me een beetje?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_91785127
@ goofy: Ach, TS wil gewoon zijn frustratie uiten wat ik ook weer begrijp.

Hij heeft al die jaren waarschijnlijk geprobeerd om er wel iets van te maken desondanks dat ze wel steun krijgt nu van professionele hulpverlening en andere derden, krijgt vaak van anderen te horen wat voor shit zijn zus nu weer uitspookt (wat ook niet bepaald leuk is) en wil zich bij deze distantieren door haar af te schilderen als een psychopaat.

Maar hij beseft niet dat hij niet zo verschillend is van zijn zus, alleen uit hij zijn frustratie niet in zelfdestructief gedrag. het gaat er hen allebei om dat ze een gat willen opvullen (hij: erkenning, zij: affectie, allebei: aandacht).

/Dr Phil modus off

Ik denk trouwens niet dat TS nog terug komt :o
pi_91786465
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:52 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Of gemengd, meervoudig dus, bi-polair etc.
Mogelijkheden zijn legio.
Huh? :? Bi-polair een persoonlijkheidsstoornis? of begrijp ik je verkeerd?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_91787318
:{w

Laat je zusje checken voor ADD, borderline en ziekte van Aspeger (ofzo), maar Psychopaat nee dat denk ik niet dat ze is. Ik heb zelf een persoonlijke ervaring met een Psychopaat en kan je zeggen je zusje vertoon trekken van iemand die ADD of Aspeger heeft.

Zolang je zusje "houden van" niet associeer met pijn en geen misplaatste gevoel van gerechtigheid dan zit je nog veilig qua je zusje.

Plus let niet zo op die checklist van je want ik zie dat je niet weet wat de meeste van die dingen inhoudt en bepaalde dingen zijn ook heel erg onrelevant voor iemand van haar leeftijd en voordat je naar je zusje kijk. Kijk eerst naar je ouders, omgeving en situatie waarin je zit.

Denk dat je zusje gewoon een uitweg zoek van de "verwachtingen" van je familie`en dat ze niet weet hoe ze hiermee moet omgaan.
With all due respect. F*ck you, Sir!
pi_91787586
dus wat jij ons verteld is het volgende:

quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:29 schreef IWS het volgende:
Ze zou therapie krijgen na haar depressie maar die is niet gegeven. Als ik haar zie klaagt ze over de nutteloosheid van die gesprekken en tegen mijn moeder ziden ze dat ze ze niet serieus neemt. Zij zegt dat ze wel weet hoe het moet, maar dat ze dat niet KAN.

heb geen idee eigenlijk. dat praten helpt niet. Zo gaven ze haar een tip dat ze een schriftje moest schrijven met alle goede dingen die er gebeurde, dat deed ze niet want dat sloeg nergens op vond ze.

En ze zeggen haar dat ze minder energie moet steken in vervelende mensen, maar dat kan ze niet,

Zo werd ze een keer heel kwaad tegen iemand omdat ze WIST dat hij over haar lulde, dat gevoel had ze. Dat bleek achteraf ook zo te zijn, diegene was haar aan het tegenwerken maar noemde haar paranoide.
dan zijn dat toch 4 flink negatieve punten vanuit haar kant waardoor de hulpverlening ernstig wordt belemmert. in prinicipe is het 'wegschrijven' van problemen een geweldige oplossing, door jezelf te confronteren met wat er in je hoofd zit omschrijf je het en heb je er een beeld bij. als je dit neit doet dan blijven je problemen maar een beetje vaag, en zou je het kunnen ontkennen.

de psycholoog ziet zelf waarschijnlijk dat de persoon geen vertrouwen in de sessies heeft. ze geeft aan dat ze dingen simpelweg niet kan, (waarom zou ik vragen) dus als ze wel therapie zou krijgen van de psycholoog dan zal ze misschien niet meewerken, ook vindt ze groepstherapie niks omdat niemand haar toch begrijpt

verder is het als 'leek' (ja zelfs als zus) out of the question om iemand te diagnostiseren. Bij het diagnostiseren zijn er gestanderiseerde tests die bepalen of iemand een stoornis heeft of niet, verder zijn er meer criterea voor stoornissen dan een checklist die je maar kan invullen. de symptonen moeten een bepaalde tijd aanwezig zijn, in meerdere situaties in haar leven. Als je als buitenstaander haar leven gaat aanvinken is het veel te makkelijk om dingen aan te vinken (en dan erbovenop nog dat je graag wilt dat ze geholpen wordt, en dus haar een stoornis aan zou kunnen praten zodat ze iig geholpen wordt)

verder zou ik gewoon aan haar vragen wat ze er van vindt, of eventueel zelf naar haar psycholoog gaan om te vertellen wat jij ervan denkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')