Maar iets anders is er vaak niet, wat dotKoen al zegt dit soort stoornissen zijn knap lastig te behandelen.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:00 schreef IWS het volgende:
Ik heb geen idee eigenlijk. dat praten helpt niet. Zo gaven ze haar een tip dat ze een schriftje moest schrijven met alle goede dingen die er gebeurde, dat deed ze niet want dat sloeg nergens op vond ze. En ze zeggen haar dat ze minder energie moet steken in vervelende mensen, maar dat kan ze niet, ze komt niet over haar obsessies met vijanden heen
Als ik me niet vergis, zijn de bekende kalmerende middelen zoals de pammetjes gevaarlijk als je psychotisch bent en krijg je dan antipsychotica zoals risperdal.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:58 schreef IWS het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ze had wel psychotische kenmerken in haar depressie zeiden ze. Verder is alleen de depressie op dat moment behandeld, niet haar hele stoornis. Dat werd ook letterlijk gezegd dat het te gecompliceerd was.
Psychotische kenmerken bij een depressie hebben niets met psychopathie te maken. Daarmee bedoelen ze dat er blijkbaar kenmerken van een psychose tijdens de depressie te zien waren: waandenkbeelden zullen dan gok ik op de voorgrond staan.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:58 schreef IWS het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ze had wel psychotische kenmerken in haar depressie zeiden ze. Verder is alleen de depressie op dat moment behandeld, niet haar hele stoornis. Dat werd ook letterlijk gezegd dat het te gecompliceerd was.
Nou ja, ze helpen niet echt, ze sederen natuurlijk vooral. De meeste antipsychotica grijpen direct in op de dopaminehuishouding die bij psychoses verstoord is.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis, zijn de bekende kalmerende middelen zoals de pammetjes gevaarlijk als je psychotisch bent en krijg je dan antipsychotica zoals risperdal.
alleen de professionele hulpverlening kan haar helpen als het haar dagelijkse functioneren ernstig aantast, maar dan moet ze zelf wel willen...quote:Op zondag 23 januari 2011 13:23 schreef IWS het volgende:
Ik vraag me af wat ze kunnn doen om haar te helpen want ik zie vaak dat ze erg ongelukkig is.
Ik zie wel hoe dat schriftje kan helpen, want ze willen haar leren positief te denken, en ja je kan naar een psycholoog gaan maar als je er zelf niets aan doet , veranderd er ook niets.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:47 schreef IWS het volgende:
Ik zie niet in hoe dat schriftje haar kan helpen eigenlijk. Daarom, zijn er nog trajecten waar ze in kan?
Als ze niet had gewild liep ze niet al jaren lang bij psychologen lijkt me
Zolang ik geen details noem over naam, leeftijd, woonplaats is het niet echt erg dat ik dit post vind ik.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:09 schreef loop het volgende:
Je zus is niet zoals je had gewild en nu wil je dat zij zich conformeert aan allerlei labels in de hoop dat ze gaat veranderen zodat jij weer een goed gevoel bij je zus krijgt. Alhoewel je er zelf wel van overtuigd zal zijn dat je het goede doet, wat vind zij ervan? Heb je toestemming aan haar gevraagd of je dit alles wel op internet mag zetten? Natuurlijk mag je zelf weten wat jij verteld over jouw relatie met haar maar zodra het over haar relaties met anderen gaat en jouw kijk daarop wordt het wat anders vind ik zelf.
Ok als ze het zelf zegt. Als iemand rot is behandeld zal die meer manieren kennen om negatieve aandacht te verkrijgen dan positieve, ze heeft het immers aan den lijve ondervonden. Het is makkelijker om iets kapot te maken dan op te bouwen en het geeft een gevoel van macht over de ander, misschien vind ze dat prettig omdat de ander dan minder gevaarlijk voor haar kan zijn. Misschien is ze door het pesten voor het leven gekrenkt en zal ze altijd een soort wraak willen behalen op anderen voor wat haar is misdaan.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:31 schreef IWS het volgende:
Ja, ze zoekt altijd naar negatieve aandacht,.Ze zegt dat dat makkelijker en sneller te krijgen is dan positieve aandacht, aaandacht is aandacht en op het moment dat ze die krijgt voelt ze zich high zegt ze.
Huh?quote:Op zondag 23 januari 2011 12:52 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Of gemengd, meervoudig dus, bi-polair etc.
Mogelijkheden zijn legio.
dan zijn dat toch 4 flink negatieve punten vanuit haar kant waardoor de hulpverlening ernstig wordt belemmert. in prinicipe is het 'wegschrijven' van problemen een geweldige oplossing, door jezelf te confronteren met wat er in je hoofd zit omschrijf je het en heb je er een beeld bij. als je dit neit doet dan blijven je problemen maar een beetje vaag, en zou je het kunnen ontkennen.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:29 schreef IWS het volgende:
Ze zou therapie krijgen na haar depressie maar die is niet gegeven. Als ik haar zie klaagt ze over de nutteloosheid van die gesprekken en tegen mijn moeder ziden ze dat ze ze niet serieus neemt. Zij zegt dat ze wel weet hoe het moet, maar dat ze dat niet KAN.
heb geen idee eigenlijk. dat praten helpt niet. Zo gaven ze haar een tip dat ze een schriftje moest schrijven met alle goede dingen die er gebeurde, dat deed ze niet want dat sloeg nergens op vond ze.
En ze zeggen haar dat ze minder energie moet steken in vervelende mensen, maar dat kan ze niet,
Zo werd ze een keer heel kwaad tegen iemand omdat ze WIST dat hij over haar lulde, dat gevoel had ze. Dat bleek achteraf ook zo te zijn, diegene was haar aan het tegenwerken maar noemde haar paranoide.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |