abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:17:50 #121
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_91896259
Alright! Ik heb gebeld met die gene die geld van mij wilt ontvangen. Hij vertelde mij dat ik hoe dan ook naar de zitting zou moeten gaan, óf schriftelijk zou moeten reageren. Met de motivatie waarom ik het er wel of niet mee eens zou zijn. Omdat ik op die manier gebruik zou maken van mijn rechten en er wellicht nog wat van de hoofdsom afgehaald zou kunnen worden.

De rechter zou daarna het vonnis uitspreken en daarna zou het verder geregeld kunnen worden met de schuldeisers.

Dat zou kunnen in de vorm van een regeling, dat ik per maand X bedrag zou kunnen overmaken, net zo lang tot dat ik het volledige bedrag heb afbetaald.

Nou vraag ik mij af wat ik überhaupt nog zou kunnen regelen. Er is een bedrag genoemd en dat moet ik betalen, maar wat ik daar nou nog van af kan krijgen weet ik ook niet. Ik wil gewoon zo snel mogelijk van deze meuk af en verder leven..

Maar goed, samenvatting:

Aanwezig zijn op zitting of schriftelijk reageren met mijn verweer: "ben het er wel/niet mee eens, want...." om vervolgens het vonnis af te wachten. Na uitspraak van rechter regeling treffen met schuldeiser.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:24:08 #122
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91896539
Begin nu eerst meer eens met een eenvoudige goed gestructureerde brief en betaal de volgende keer op tijd.
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2011 @ 15:46:33 #123
21636 Feestkabouter
pi_91897607
stel de premie is 100 euro.
maatschappij rekent er bij de aanmaningen 40 euro bij, maakt 140.
dan gaat het naar een incassobureau.
de hoofdsom is dan 140 euro.
incassokosten komen er bovenop.
en gerechtelijke kosten
misschien halen ze die 40 er vanaf.
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:25:07 #124
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_91899477
Dat moet je dan wel nadrukkelijk aanvoeren, dus de hoogte betwisten. Subsidiair kun je de rechter het verzoek doen de incassokosten te matigen.
pi_91902336
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:17 schreef MOD het volgende:
Nou vraag ik mij af wat ik überhaupt nog zou kunnen regelen. Er is een bedrag genoemd en dat moet ik betalen, maar wat ik daar nou nog van af kan krijgen weet ik ook niet. Ik wil gewoon zo snel mogelijk van deze meuk af en verder leven..
Je bent even gestopt met leven?

Wat wil je nou? Een betalingsregeling of een vasteklantenkorting (en dan toch in 1 keer betalen)?
Denk eraan: je bent (straks) in een rechtszaal, niet op de markt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_91904464
idd, zoals ik het lees is de vordering terecht. Daar bezwaar tegen maken, om te proberen de hoofdsom (let op, hoofdsom of vordering, daar zit wel een verschil in) lager uit te laten vallen, lijkt me niet handig of je moet gaan zitten liegen en geloof me, rechters hebben snel in de gaten als je liegt en zetten met plezier een val klaar zodat je stikt in je leugen.
Je zou gewoon nu al een regeling kunnen treffen om zoveel mogelijk kosten te vermijden. Anders kan je tijdens de zitting de rente er nog wel afpraten, maar dan houdt het wel een beetje op, tenzij de kosten onredelijk zijn. Die kosten staan min of meer vast en is afhankelijk van de hoofdsom. (voorwerkII)
Dus wat r_one al zegt, je staat straks echt niet op de markt, besef dat goed. Rechters kennen ieder smoesje al, laat je door een ander niets wijs maken.
pi_91906319
Boehoe, ik ben student en mag opeens alles komt het over :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')