abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91829695
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom moet de WOZ omhoog? Je moet juist een incentive voor aflossing creeeren! Bij een hoge WOZ en 100% HRA is het helemaal gunstig om zo'n hoog mogelijke schuld aan te blijven gaan.
Mee eens... als we willen gaan voor een zachte landing zou het een optie zijn om enkel nog HRA te verschaffen over hypotheekvormen waarbij daadwerkelijk wordt afgelost.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91829796
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hier in de buurt niet hoor. Waar ik woon is ongeveer gelijk in prijs gebleven en ok ik ben meer gaan verdienen dus ik had wat groters kunnen kopen maar ook niet substantieel. Heb er dus geen centje spijt van.
Maar 0,8% laat wel zien dat het met de bears niet zo opschiet.
Maar als het ieder jaar met 0,8% gaat dalen dan telt het toch aardig bij elkaar op ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_91829860
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

_O- Ik betaal mijn hypotheek fluitend en zie de jaarlijkse storting als gevolg van de HRA op mijn rekening als extra vakantiegeld. Valt de HRA morgen weg dan kan me dat echt niks schelen :).
Geef toe dat het je wel wat kan schelen, je kan dan nl. minder op vakantie. Als de HRA wegvalt dan zou je toch wel gewild hebben dat je wat minder voor je woning betaald zou hebben.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 24 januari 2011 @ 23:57:01 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91829893
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hier in de buurt niet hoor. Waar ik woon is ongeveer gelijk in prijs gebleven en ok ik ben meer gaan verdienen dus ik had wat groters kunnen kopen maar ook niet substantieel. Heb er dus geen centje spijt van.
Maar 0,8% laat wel zien dat het met de bears niet zo opschiet.
Er is effectief wel veel meer dan 0,8% van de prijs afgegaan natuurlijk. Ik denk dat je nu zo'n 10% goedkoper uit kunt zijn, al is het heel erg lastig om precies te bepalen, want een huis is geen commodity.
The End Times are wild
pi_91830000
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Geef toe dat het je wel wat kan schelen, je kan dan nl. minder op vakantie. Als de HRA wegvalt dan zou je toch wel gewild hebben dat je wat minder voor je woning betaald zou hebben.
Die zal toch niet van de ene op de andere dag wegvallen :). En ik woon hier prima dus een mee of tegenvallertje is wel op te vangen :). Niet iets om me druk over te maken in elk geval.

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar als het ieder jaar met 0,8% gaat dalen dan telt het toch aardig bij elkaar op ;)
Daarvan lijkt echter nog niet zo gek veel sprake. Zoals al aangegeven zou het al vrij bijzonder zijn wanneer de totale daling meer dan 5% zou zijn. In plaats van de tientallen procenten waar jij voor pleit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91830133
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:59 schreef du_ke het volgende:

Die zal toch niet van de ene op de andere dag wegvallen :). En ik woon hier prima dus een mee of tegenvallertje is wel op te vangen :). Niet iets om me druk over te maken in elk geval.

Geen idee.... maar het zou hard kunnen gaan.

quote:
Daarvan lijkt echter nog niet zo gek veel sprake. Zoals al aangegeven zou het al vrij bijzonder zijn wanneer de totale daling meer dan 5% zou zijn. In plaats van de tientallen procenten waar jij voor pleit.
Op 5% zitten we al lang, zoals LXIV reeds vermelde zitten we al op zo'n 10% vanaf de top.
I'll sing you a lullaby.
pi_91830332
Het is moeilijk om onverkoopbare huizen te prijzen maar de huizen die verkocht worden zijn meestal het beste dat de markt te bieden heeft. Je kan niet automatische de waarde van je onverkoopbare (=niet marktconform geprijsd) schalen aan de 'top woningen' die nog wel tegen lagere prijzen verkocht worden. De feitelijk marktwaarde ligt dus onder de prijzen van woningen die wel verkocht worden.
I'll sing you a lullaby.
pi_91830450
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Geen idee.... maar het zou hard kunnen gaan.

[..]
Zou kunnen zijn maar dan nog gaat er altijd aardig wat tijd over heen, het is politiek dat gaat niet zo snel ;).
quote:
Op 5% zitten we al lang, zoals LXIV reeds vermelde zitten we al op zo'n 10% vanaf de top.
Tja als je heel creatief gaat rekenen dan misschien wel. Maar kijk ik naar mijn eigen situatie dan zou ik hetzelfde echt niet voor 5 of 10% minder kunnen krijgen nu. Dat gaat eerder naar 5% meer.
pi_91830704
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:07 schreef du_ke het volgende:

Tja als je heel creatief gaat rekenen dan misschien wel. Maar kijk ik naar mijn eigen situatie dan zou ik hetzelfde echt niet voor 5 of 10% minder kunnen krijgen nu. Dat gaat eerder naar 5% meer.
Heeft weinig tot niets met creatief rekenen te maken, gewoon observatie. De stijgende rente, de onzekerheid over het inkomen, de onzekerheid over de voortgang van de HRA, het zijn allemaal factoren die mensen onzeker maken. Er zullen altijd wel wat mensen blijven die de zon blijven zien schijnen en blijven kopen, maar ik vermoed dat het er niet genoeg zijn om het prijsniveau in stand te kunnen houden. Die tijd ligt voorlopig achter ons. Pas als de salarissen van starters flink gaat stijgen zou er weer een opleving kunnen ontstaan, met het oog op de bezuinigingen en de lastenverzwaring als gevolg van de naweeen van de crisis, zie ik dat voorlopig niet gebeuren.
I'll sing you a lullaby.
pi_91830858
quote:
vDe stijgende rente, de onzekerheid over het inkomen, de onzekerheid over de voortgang van de HRA, het zijn allemaal factoren die mensen onzeker maken
Vooralsnog valt het met die stijgende rente erg mee is de tijd van de grote ontslagrondes alweer voorbij en zit er een kabinet dat de HRA tot taboe heeft verklaard. Je argumenten sneden 2 jaar terug hout maar momenteel eigenlijk niet.
Wil het echt serieus effect hebben dan moet je eerder denken aan een rente richting de 7,5-10%, een verdubbeling van de werkeloosheid of abrupt afbouwen van de HRA en dat zit er allemaal niet echt in.
pi_91832197
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mee eens... als we willen gaan voor een zachte landing zou het een optie zijn om enkel nog HRA te verschaffen over hypotheekvormen waarbij daadwerkelijk wordt afgelost.
Misschien op korte termijn is dat wel beter.

Maar overdrachtsbelasting moet ook weg, misschien niet nu, maar wel de volgende keer dat er een zeepbel dreigt te vormen. Want het draagt bij aan het vergroten van de zeepbel. In en stijgende markt gooi je ook gewoon doodleuk je de overdrachtsbelasting die je ooit heb betaald op je verkoop prijs op. Dit soort eenmalige belasting bij huizen moet ooit afgeschaft worden. Naast dat het voor een zeepbel kan zorgen belemmert het ook de mobiliteit van de bevolking.

[ Bericht 0% gewijzigd door de_ier op 25-01-2011 02:00:21 ]
pi_91832255
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vooralsnog valt het met die stijgende rente erg mee is de tijd van de grote ontslagrondes alweer voorbij en zit er een kabinet dat de HRA tot taboe heeft verklaard. Je argumenten sneden 2 jaar terug hout maar momenteel eigenlijk niet.
Wil het echt serieus effect hebben dan moet je eerder denken aan een rente richting de 7,5-10%, een verdubbeling van de werkeloosheid of abrupt afbouwen van de HRA en dat zit er allemaal niet echt in.
Of Nederlandse banken die de kredietkraan dichtdraaien omdat ze in het buitenland slechte zaken hebben gedaan... Dat is mijn voorspelling.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 04:55:17 #263
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91835412
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:16 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Liquiditeitsval (Liquidity trap)
Er is sprake van een liquiditeitsval als een toename van de maatschappelijke geldhoeveelheid terecht komt in inactieve kassen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Liquiditeitsval

De AFM heeft een perfecte timing :Y
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:19 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Het consumentenvertrouwen neemt toe, werkloosheid neemt af, bedrijfsresultaten zijn zeer positief, sales indexen klimmen omhoog... Dat zijn tekenen van groei, niet van crisis.
Moet er nog een boel hersteld worden? Zeker. Gaan we de effecten daarvan nog jaren voelen? zeker. Maar het herstel is er. Behalve op de huurmarkt. Dat gaat iig 5% duurder worden. Sux to be you :')
Gewoon blijven ontkennen. Je hebt jezelf er natuurlijk ook al 2 maanden in verdiept :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door huizenmarkt-zeepbel.nl op 25-01-2011 05:00:41 ]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 06:40:01 #264
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91835554
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:50 schreef de_ier het volgende:
Misschien op korte termijn is dat wel beter.

Maar overdrachtsbelasting moet ook weg, misschien niet nu, maar wel de volgende keer dat er een zeepbel dreigt te vormen. Want het draagt bij aan het vergroten van de zeepbel. In en stijgende markt gooi je ook gewoon doodleuk je de overdrachtsbelasting die je ooit heb betaald op je verkoop prijs op. Dit soort eenmalige belasting bij huizen moet ooit afgeschaft worden. Naast dat het voor een zeepbel kan zorgen belemmert het ook de mobiliteit van de bevolking.
Het afschaffen van zaken die geld *op*brengen zal de komende jaren nog wel even gevoelig liggen vrees ik ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Whuzz op 25-01-2011 08:08:42 ]
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_91836080
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:52 schreef de_ier het volgende:

[..]

Of Nederlandse banken die de kredietkraan dichtdraaien omdat ze in het buitenland slechte zaken hebben gedaan... Dat is mijn voorspelling.
Zolang de Nederlanders vrij trouw blijven betalen hebben ze daar geen belang bij. het is een makkelijke en constante stroom geld...
  dinsdag 25 januari 2011 @ 08:34:49 #266
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91836270
En daarnaast hebben slechte zaken in het buitenland daar weinig mee te maken. De banken kunnen geld lenen tegen extreem lage Euribor en het doorlenen aan NL consumenten voor een hoop meer rente. Gratis geld :)
(Bijna net zo gratis als de HRA die ik vanuit Xeno's belasting krijg *O* :P )
pi_91836320
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 08:34 schreef Whuzz het volgende:
En daarnaast hebben slechte zaken in het buitenland daar weinig mee te maken. De banken kunnen geld lenen tegen extreem lage Euribor en het doorlenen aan NL consumenten voor een hoop meer rente. Gratis geld :)
(Bijna net zo gratis als de HRA die ik vanuit Xeno's belasting krijg *O* :P )
Op dit moment zwem ik toevallig in mijn HRA geld, Xeno, bedankt!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 08:40:08 #268
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91836351
Ik heb er net een zooi spullen voor mijn huis van gekocht. Waardoor dat geld weer terug de economie in gaat, waarvan dan Xeno's salaris betaald wordt. Dus eigenlijk werkt Xeno voor mij en betaald hij dat zelf. The circle of life zegmaar ;)
pi_91836467
Xeno betaalt mijn vakantie O+.
pi_91836527
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 08:50 schreef du_ke het volgende:
Xeno betaalt mijn vakantie O+.
Ho ho, samen met Huizenmarkt-zeepbel wel te verstaan.
pi_91836594
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:04 schreef xenobinol het volgende:
Het is moeilijk om onverkoopbare huizen te prijzen maar de huizen die verkocht worden zijn meestal het beste dat de markt te bieden heeft. Je kan niet automatische de waarde van je onverkoopbare (=niet marktconform geprijsd) schalen aan de 'top woningen' die nog wel tegen lagere prijzen verkocht worden. De feitelijk marktwaarde ligt dus onder de prijzen van woningen die wel verkocht worden.
Dit is weer een mooie marketing pitch voor je bubble sprookjes boek xeno.

Maar niemand garandeerd de mensen die volgens jou met een onverkoopbaar huis zitten dat wanneer ze de prijs met 20% zouden laten zakken dat het wel meteen verkocht zou zijn. Of heb jij soms meer marktinformatie dan wij hier tot onze beschikking hebben.

Ik denk dat wanneer de huizen prijzen vandaag over de gehele linie met 20% zouden zakken de verkoop volumes niet weer terug gaan naar de eerdere volumes.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:05:36 #272
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91836674
De WOZ kan je niet verhogen, dat is een marktconforme waardering. Je zou wel een ophogingspercentage kunnen gebruiken maar daar begint zeker de VVD niet aan.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:09:54 #273
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91836767
Als Xeno's voorspellingen uitkomen moet de WOZ juist met 30% omlaag! Dan gaan mijn woonlasten dus omlaag :P
pi_91836955
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:09 schreef Whuzz het volgende:
Als Xeno's voorspellingen uitkomen moet de WOZ juist met 30% omlaag! Dan gaan mijn woonlasten dus omlaag :P
En dan hebben we nog meer HRA over om terug te geven aan de economie zodat Xeno niet verhongert. Wat is het toch een mooie wereld O+
pi_91836962
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 08:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zolang de Nederlanders vrij trouw blijven betalen hebben ze daar geen belang bij. het is een makkelijke en constante stroom geld...
quote:
Massaontslag It's Electronics dreigt

TILBURG - Een van de grootste elektronicaketens van Nederland, It's Electronics, staat op het punt om te vallen. Alle ruim 1000 werknemers hebben gisteravond laat van hun bedrijfsleiders te horen gekregen dat ze vandaag niet hoeven te komen werken. De salarissen zijn nog niet uitgekeerd.

Het moederbedrijf IMpact Retail vraagt vandaag uitstel van betaling aan. Onder IMpact Retail vallen It's Electronics, Modern.nl en PrijsTopper.

De bank heeft nieuwe sloten op alle winkels van It's Electronics laten aanbrengen, vertelt een woordvoerder aan De Telegraaf. Op de deuren van de vestigingen hangt een briefje over de sluiting en dat deze te maken heeft met een reorganisatie van IMpact Retail.

"Er wordt gestreefd naar zo min mogelijk overlast. Vandaag zal iedereen verder op de hoogte gebracht worden", aldus de woordvoerder. Volgens de man zijn de vakbonden niet ingeschakeld.

'Doorstart'

Op de website van IMpact Retail staat een mededeling van de directie dat het bedrijf uitstel van betaling heeft aangevraagd en dat daarom alle winkels en webshops gesloten zijn. "Wanneer u nog een bestelling heeft lopen of een product ter reparatie heeft aangeboden, dan krijgt u van ons persoonlijk bericht", meldt de website.

"De directie van Impact Retail bekijkt momenteel onder meer de mogelijkheden van een doorstart van de winkels en webshops."

'Zo veel mogelijk omzet'

Een medewerker van It's Electronics, die gisteravond onaangenaam verrast werd door het telefoontje van zijn bedrijfsleider, meldt aan De Telegraaf dat de werknemers onlangs de opdracht kregen om afgelopen week zoveel mogelijk omzet te draaien. Hij heeft deze maand nog geen salaris gekregen. Het loyale personeel is volgens de man volledig geknakt.

bron: Telegraaf
Ondanks al het zo bejubelde economische herstel zullen we het komende jaar weer veel faillissementen zien langskomen. Hierbij zijn er dus weer zo'n 500 potentiele wanbetalers toegevoegd *O*
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')