Jan Visserquote:ECMWF (Europees weermodel) en GFS (Amerikaans model) zinspelen op een mogelijke terugkeer van de winter. In een sterk meridionale luchtdrukverdeling (assen van hoge en lagedrukgebieden situeren zich langs de lengtegraden) krijgt tijdens het tweede weekeinde van februari boven Noord-Europa een krachtig hogedrukgebied gestalte. Boven Zuid-Noorwegen loopt het weerglas mogelijk op tot 1050 hPa. Deze ontwikkeling kan aanleiding kunnen geven tot een doortastende oost- tot noordoostelijke stroming waarmee continentale vrieslucht uit Noord-Rusland naar onze streken wordt getransporteerd. Kortom wellicht komt het tot een Valentijnswinter: februari is immers een echte wintermaand.
Het depressieverkeer wordt na maandag trouwens al aan banden gelegd. Er bouwt zich boven West-Europa een hoogterug op. De rust keert dan ook snel terug en de neerslagkansen worden klein.
Eind dit jaar ergens in novemberquote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Best een aardig briesje. Maar het is de zoveelste windkracht 8/9. Wanneer gaat het weer eens echt zwaar stormen?
Wel op een zaterdag het liefst. Wat mij betreft mag het trouwens wel 11 Bft zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Eind dit jaar ergens in novemberwaarschijnlijk 10bft met stoten tot 140km/h
wtf?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:05 schreef -CRASH- het volgende:
Jammer dat het niet helder is in het uiterste noorden van nederland...
Want dan hadden ze daar aan de horizon Heeeel Misschien poollicht kunnen waarnemen.
Tja dat kan ik niet schattenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wel op een zaterdag het liefst. Wat mij betreft mag het trouwens wel 11 Bft zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |