Zekersquote:Op vrijdag 4 februari 2011 07:21 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat wordt nog leuk als het echt hard gaat waaien dan.
Die 183 is een foutjequote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:39 schreef meteo-online het volgende:
Mmmm volgens mij is Schotland wel een plaats voor Speedy, zijn daar windstoten gemeten van 183 kilometer per uur:
[ afbeelding ]
Nee is geen foutje, zijn ook al windstoten gemeten van 168 en 148. Is op 2150 meter hoogtequote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zekers
[..]
Die 183 is een foutje![]()
Voor de rest klopt alles wel, maar indd laat mij daar maar wonen
Zijn de windstoten van 10 uur die gemeten zijn. Lauwersoog meet 76 km/u. Klopt dat een beetje? Max vandaag gemeten tot nu toe (hoogste) Vlieland met 98 km/u. Lauwersoog 90 km/uquote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zijn dat de max windstoten? Lijkt me niet.
Klopt, ook vandaag blijft de wind door staan, later in de nacht zelfs toenemend, Ameland komt tussen 6:00 en 12:00 uur met een gemiddelde van 68km/h volgens meteogram, om een indicatie te geven: Vannacht stond deze op 63km/hquote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:49 schreef garnage-patrick het volgende:
dit was nacht 1 van de reeks?!
die wind klapte lekker op het huis hier, en ik slaap 3meter van de paal vandaan dus die hoor je dan best wel goed!
vanmiddag gaat het weer/nog harder waaien?! hoop dat het vannacht wat minder word.. mijn vriendin was not amused van de wind en van mij die constant uit bed ging
Jan Visserquote:ECMWF (Europees weermodel) en GFS (Amerikaans model) zinspelen op een mogelijke terugkeer van de winter. In een sterk meridionale luchtdrukverdeling (assen van hoge en lagedrukgebieden situeren zich langs de lengtegraden) krijgt tijdens het tweede weekeinde van februari boven Noord-Europa een krachtig hogedrukgebied gestalte. Boven Zuid-Noorwegen loopt het weerglas mogelijk op tot 1050 hPa. Deze ontwikkeling kan aanleiding kunnen geven tot een doortastende oost- tot noordoostelijke stroming waarmee continentale vrieslucht uit Noord-Rusland naar onze streken wordt getransporteerd. Kortom wellicht komt het tot een Valentijnswinter: februari is immers een echte wintermaand.
Het depressieverkeer wordt na maandag trouwens al aan banden gelegd. Er bouwt zich boven West-Europa een hoogterug op. De rust keert dan ook snel terug en de neerslagkansen worden klein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |