abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93450899
echtwaar :O
hmm, idd lekker lullig voor mensen die misschien nu pas weten dat ze naar wageningen gaan en een paar uur reistijd hebben...
pi_93451038
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:00 schreef Sodium het volgende:

[..]

[..]

Klopt. Als aankomend eerstejaars kun je enkel reageren op kamers die vanaf 1 juli 2011 vrijkomen. Dat betekent dat je het kameraanbod op de website van Idealis vanaf ongeveer begin juni in de gaten moet houden. Elke dag worden eventuele vrijkomende kamers om 12 uur gepubliceerd. Wanneer er een kamer vrijkomt waarvan het huurcontract per 1 juli ingaat, kun je daarop reageren. Zodra je reageert, wordt de betreffende kamer zichtbaar op je persoonlijke pagina (zie reactieoverzicht) en krijg je meteen te zien waar je op dat moment in de rangorde staat. Dit kan overigens tot de sluitingsdatum nog veranderen. Reageert er iemand met een langere inschrijftijd op dezelfde kamer, dan kom je lager op de lijst. Je moet dus actief op vrijkomende kamers reageren.

Al een idee waar je graag zou willen wonen?
maar ik weet nog niet echt waar ik precies een kamer wil, als t maar gezellig is:) maarja, dat kan overal wel zijn :P
  maandag 28 februari 2011 @ 21:22:16 #178
229513 Blurred86
Live Positive
pi_93462035
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:34 schreef Xenomystus het volgende:

[..]

maar ik weet nog niet echt waar ik precies een kamer wil, als t maar gezellig is:) maarja, dat kan overal wel zijn :P
Het voordeel van maar 20 minuten van Wageningen wonen is natuurlijk wel dat je lekker kieskeurig kunt zijn wat kamers betreft! dat is echt wel een luxe hoor, dat je niet de eerste de beste kamer wel moet accepteren omdat je anders 3 uur moet reizen :Y
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_93482357
Oke, ik wil eventjes klagen en heb advies nodig..

De case: 3 hbo'ers volgen vakken aan de universiteit. 2 daarvan kunnen het allemaal niet zo goed (nog niks gehaald etc) en mij gaat het nog wel prima af (met de nodige moeite die ik ervoor moet doen en doe). Die 2 zijn heel aardig, kan het goed met ze vinden, maar dit niveau is echt te hoog gegrepen voor ze. Dit vak zat ik maar bij 1 van die 2 bij een vak en toen werden de groepjes ingedeeld. Komende periode heb ik met beide een vak, en ben ik ontzettend bang voor de case/practica. Want, ik wil niet met ze samen werken, ze snappen er waarschijnlijk nog minder van dan ik en dat lijkt me gewoon niet zo'n goede combinatie dan ook. Maar, we zijn vrienden én we kennen verder weinig mensen.

Dus, case en practica met hun samen doen = ik moet het uitzoeken + uitleggen
Niet met hun willen werken = onaardig + ik ken zelf ook niet al te veel mensen (wel een paar waaraan ik kan vragen of ik met hun mag werken).

Ik besef dat dit heel erg kan klinken alsof ik doe alsof ik zoveel slimmer en beter dan die andere 2 ben, maar qua niveau is er echt een verschil. De ene heeft nog niks gehaald van de 6 wur vakken en ook veel moeite met dit vak en de ander loopt al achter en had altijd al moeite met de hbo vakken

AaaaH!
pi_93482826
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:26 schreef Reflectionne het volgende:
Oke, ik wil eventjes klagen en heb advies nodig..

De case: 3 hbo'ers volgen vakken aan de universiteit. 2 daarvan kunnen het allemaal niet zo goed (nog niks gehaald etc) en mij gaat het nog wel prima af (met de nodige moeite die ik ervoor moet doen en doe). Die 2 zijn heel aardig, kan het goed met ze vinden, maar dit niveau is echt te hoog gegrepen voor ze. Dit vak zat ik maar bij 1 van die 2 bij een vak en toen werden de groepjes ingedeeld. Komende periode heb ik met beide een vak, en ben ik ontzettend bang voor de case/practica. Want, ik wil niet met ze samen werken, ze snappen er waarschijnlijk nog minder van dan ik en dat lijkt me gewoon niet zo'n goede combinatie dan ook. Maar, we zijn vrienden én we kennen verder weinig mensen.

Dus, case en practica met hun samen doen = ik moet het uitzoeken + uitleggen
Niet met hun willen werken = onaardig + ik ken zelf ook niet al te veel mensen (wel een paar waaraan ik kan vragen of ik met hun mag werken).

Ik besef dat dit heel erg kan klinken alsof ik doe alsof ik zoveel slimmer en beter dan die andere 2 ben, maar qua niveau is er echt een verschil. De ene heeft nog niks gehaald van de 6 wur vakken en ook veel moeite met dit vak en de ander loopt al achter en had altijd al moeite met de hbo vakken

AaaaH!
hmm lastig! Ik zou denk ik proberen om idd in een ander groepje te komen, met als reden voor die andere 2 dat het goed is om niet de hele tijd met dezelfden samen te werken, en om anderen te leren kennen. Daar leer je vaak net wat meer van. Aan de andere kan, als jij alles aan hen uit moet leggen, leer je er zelf natuurlijk wel veel van. Al is de verhouding dan wel weg en lijkt het alsof jij alles doet. Ik zou denk ik even afwachten hoe de groepjes gevormd worden, en dan in het college waar verdeeld wordt bij anderen gaan zitten zodat je daar dan een groepje kan vormen. Weet niet of dat mogelijk is, maar toch.

En als ik dit zo terug lees denk ik dat je er niet zo veel aan hebt wat ik zei :P
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:58:08 #181
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_93483717
ik heb ooit afspraken gemaakt met mijn beste vriendinnen, waar ik veel vakken mee samen volgde, om zo min mogelijk met elkaar samen te werken. Gewoon omdat er vaak irritaties ontstaan tijdens groepswerk en we merkten dat die irritaties onze vriendschap beïnvloedde. Daarnaast waren we bang dat het uitspreken van problemen en irritaties tijdens het groepswerk onze vriendschap op het spel zette. Met andere woorden: altijd samen werken met je vrienden is niet bevorderlijk voor je vriendschap en je groepswerk. Ja ons groepswerk heeft wel degelijk onder onze gezelligheid geleden.

Genoeg argumenten om niet samen te werken met je vrienden en mensen die je goed kent. Ik kan ook wel voordelen opgaan noemen, maar die hebben in jouw geval geen nut.

Hehe volgende periode heb ik trouwens ACT en mijn beste vriendin zit in het zelfde groepje als ik. Dus dat wordt nog wat...
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_93483946
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:36 schreef maen het volgende:

[..]

hmm lastig! Ik zou denk ik proberen om idd in een ander groepje te komen, met als reden voor die andere 2 dat het goed is om niet de hele tijd met dezelfden samen te werken, en om anderen te leren kennen. Daar leer je vaak net wat meer van. Aan de andere kan, als jij alles aan hen uit moet leggen, leer je er zelf natuurlijk wel veel van. Al is de verhouding dan wel weg en lijkt het alsof jij alles doet. Ik zou denk ik even afwachten hoe de groepjes gevormd worden, en dan in het college waar verdeeld wordt bij anderen gaan zitten zodat je daar dan een groepje kan vormen. Weet niet of dat mogelijk is, maar toch.

En als ik dit zo terug lees denk ik dat je er niet zo veel aan hebt wat ik zei :P
Nouja, best wel en sowieso fijn dat je het ook een lastig iets vindt en dat ik niet gewoon te moeilijk denk. Ik heb er met een vriend over gepraat en die heeft een van die twee mensen ook al eens afgewezen om dezelfde reden. Hij zei ook al: Dat vond ze natuurlijk helemaal niet leuk (ja logisch ook). Hij zei, het is beter voor jezelf om met anderen te werken omdat ze je dan inzichten geven etc.

Het kan wel zijn dat ik extra leer van het hun uitleggen, maar die practica/cases in m'n eentje uitzoeken zie ik niet zo zitten. Je moet ze niet voor niks met meerdere doen, om samen de oplossing te bedenken. Lijkt mij ;). Daarbij zou dat me heel erg veel extra tijd kosten, omdat ik de oplossing(en) eerst zelf maar eens moet zien te vinden en vervolgens nog uitleggen..

Ik heb nu op tip van die vriend van me een meisje uit het jaar gemaild met de uitleg en de vraag of ik met haar mag werken, zodat ik kan zeggen tegen die vrienden dat ik dit al afgesproken had...

Bah, het klinkt nu net of ik heel arrogant ben en of ik m'n vrienden gewoon laat stikken! :{ Komt allemaal zo kut over zo..
pi_93484158
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:58 schreef ieniminimuis het volgende:
ik heb ooit afspraken gemaakt met mijn beste vriendinnen, waar ik veel vakken mee samen volgde, om zo min mogelijk met elkaar samen te werken. Gewoon omdat er vaak irritaties ontstaan tijdens groepswerk en we merkten dat die irritaties onze vriendschap beïnvloedde. Daarnaast waren we bang dat het uitspreken van problemen en irritaties tijdens het groepswerk onze vriendschap op het spel zette. Met andere woorden: altijd samen werken met je vrienden is niet bevorderlijk voor je vriendschap en je groepswerk. Ja ons groepswerk heeft wel degelijk onder onze gezelligheid geleden.

Genoeg argumenten om niet samen te werken met je vrienden en mensen die je goed kent. Ik kan ook wel voordelen opgaan noemen, maar die hebben in jouw geval geen nut.

Hehe volgende periode heb ik trouwens ACT en mijn beste vriendin zit in het zelfde groepje als ik. Dus dat wordt nog wat...
Het is sowieso goed om met verschillende mensen te werken, dan leer je echt meer.. Al is het alleen al handigheid in bv Excel! Dat merk ik echt ook als beste voorbeeld.. Hiervoor zaten we met z'n tienen in de klas en werkte je wel veel met dezelfde mensen. Het ging wel goed, die irritaties enzo waren er niet echt. Je wist wat je aan elkaar had en ging er samen voor enzo. Maar nu het niveau zo hoog ligt dat zij het niet meer aankunnen (ik snap van beide overigens ook niet dat ze hier mee gaan beginnen en de ander dat ze er mee doorgaat)

Zomaar aan vreemde mensen vragen of ze een groepje met je willen vormen durf ik eigenlijk ook niet (ik ben er wel voor dat docenten groepjes maken trouwens, sowieso wel).

Succes met dat ACT groepje, en met ACT sowieso, daar hoor ik nooit zulke positieve verhalen over eigenlijk :P Hopelijk blijven de irritaties laag en verandert er niks aan jullie vriendschap!
pi_93484177
Fijn trouwens dat jullie reageerden, bedankt voor de tips :)
pi_93544584
ik had gistr een presentatie over ons profielwerkstuk, over vegetarisme, en we werden door ouders van een klasgenoot(het zijn slagers) helemaal afgezeikt; ze beweerde dat de bioindustrie niet bestond, en dat er tegenwoordig niet meer zo met dieren wordt om gegaan en dat het allemaal overdreven wordt... :P

offtopic; willem-alexander kwam onverwachts vandaag de aula binnen wandelen, heel bizar:P
pi_93545868
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:37 schreef Xenomystus het volgende:
ik had gistr een presentatie over ons profielwerkstuk, over vegetarisme, en we werden door ouders van een klasgenoot(het zijn slagers) helemaal afgezeikt; ze beweerde dat de bioindustrie niet bestond, en dat er tegenwoordig niet meer zo met dieren wordt om gegaan en dat het allemaal overdreven wordt... :P

offtopic; willem-alexander kwam onverwachts vandaag de aula binnen wandelen, heel bizar:P
Beetje kinderachtig van die ouders om dat zo af te zeiken, oke er niet mee eens zijn kan wel maar om daar nou op in te gaan tijdens een profielwerkstuk presentatie.. Beetje sneu..
pi_93545927
Is het niet tijd voor een meet mensen?
pi_93546238
:Y

maar ik zit weer eens heel krap in mijn tijd, maar ik zal zien wat ik kan doen...
  woensdag 2 maart 2011 @ 17:13:36 #189
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_93546389
gezellig een meet!
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_93546441
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:37 schreef Xenomystus het volgende:

Wow, moet ieder groepje een presentatie houden voor alle leerlingen + ouders? :O Wij hoeven helemaal geen presentatie, alleen met je begeleider wat praten.
pi_93546653
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:10 schreef maen het volgende:
:Y

maar ik zit weer eens heel krap in mijn tijd, maar ik zal zien wat ik kan doen...
Ik wilde data gaan prikken, maar als jij krap met je tijd zit, heb jij alvast voorkeuren?
pi_93548319
ik zal eens wat data oproepen...

7 maart
21 maart
22 maart
28 maart
4 april

dan zou ik evt wel kunnen, zit er wat voor jullie bij? :)

*oeps. natuurlijk wel goed in mijn agenda kijken...*

[ Bericht 12% gewijzigd door maen op 02-03-2011 18:00:50 ]
  woensdag 2 maart 2011 @ 17:59:25 #193
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_93548531
OEH een nieuwe meet!!! Kijken of Bierrie dit keer wel komt :P

Maar 7 en 8 maart worden hem voor mij niet. De rest weet ik nog niet, maar staan in principe open.
pi_93548673
hhaha ik vermoed dat ie t weer laat afweten... :P maar wie weet!
pi_93548694
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:59 schreef bioloogje het volgende:
OEH een nieuwe meet!!! Kijken of Bierrie dit keer wel komt :P

Maar 7 en 8 maart worden hem voor mij niet. De rest weet ik nog niet, maar staan in principe open.
Bierie is sinds de vorige meeting niet meer in het topic geweest, dus ik denk het niet ;) Ik ga even checken wanneer ik kan
pi_93548823
7 maart: Maen, Reflectionne
21 maart: Maen, Bioloogje, Reflectionne
22 maart: Maen, Bioloogje, Reflectionne
28 maart: Maen, Bioloogje, Reflectionne
4 april: Maen, Bioloogje, Reflectionne

Wauw, goede data! Ik kan ze allemaal!
pi_93552354
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:14 schreef Hurray het volgende:

[..]

Wow, moet ieder groepje een presentatie houden voor alle leerlingen + ouders? :O Wij hoeven helemaal geen presentatie, alleen met je begeleider wat praten.
jep! en sommige zelfs in de aula, voor alle leerlingen, leraren en ouders ;) krijg je wel max. 0,4 punt er bij
pi_93553626
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:06 schreef Reflectionne het volgende:
7 maart: Maen, Reflectionne
21 maart: Maen, Bioloogje, Reflectionne, Jappas
22 maart: Maen, Bioloogje, Reflectionne, Jappas
28 maart: Maen, Bioloogje, Reflectionne, Jappas
4 april: Maen, Bioloogje, Reflectionne, Jappas

Wauw, goede data! Ik kan ze allemaal!
Reflectionne is mijn agenda, wanneer zij kan kan ik meestal ook wel.. Alleen is de 7e wel heel kort dag en heb ik al wat anders ;)
pi_93554143
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:37 schreef jappas het volgende:

[..]

Reflectionne is mijn agenda, wanneer zij kan kan ik meestal ook wel.. Alleen is de 7e wel heel kort dag en heb ik al wat anders ;)
Mannen
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:53:07 #200
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_93554592
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:14 schreef Xenomystus het volgende:

[..]

jep! en sommige zelfs in de aula, voor alle leerlingen, leraren en ouders ;) krijg je wel max. 0,4 punt er bij
max. 0,4 punt erbij? Hoe gemeen is dat. Het hele PWS hoeft alleen maar voldoende te zijn en afgevinkt te worden als "gemaakt" Punten doen er helemaal niet toe. Sommige scholen geven die alleen maar om de leerlingen te motiveren om het ook echt goed te proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')