abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:28:38 #1
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_91690067
Ik heb dus net Rambo 4 gekeken. 8-) Bazenfilm! _O_

Er is echter één ding van die film waar ik om moet kotsen. Dat is die christelijke hulporganisatie die hulp wou bieden aan Birma. :r

Laat één ding duidelijk zijn: ik heb totaal niets tegen hulporganisaties en mensenrechtenactivisten. Ik heb echter wel iets tegen evangelisten die dit doen onder de naam van mensenrechten. :N Dat je in oorlogsgebieden en ontwikkelingslanden medische hulp wilt bieden, vind ik hartstikke goed! ^O^ Maar ga alsjeblieft niet ondertussen de lokale bevolking proberen te bekeren in ruil voor die hulp. :r Beetje bijbels uitdelen, terwijl je iemand verzorgt, zodat je een dorpje kunt inpalmen. :r Ik vind dat echt smerige en schaamteloze machtsmisbruik. Echt een verzieking voor de lokale cultuur is dat. In Nederland en de rest van het Westen zijn we bang voor islamisering. Maar ik vind dat die christenen hier dan ook net zo goed met hun gore imperialistische poten af moeten blijven van de culturen aan de andere kant van de wereld. Die evangelisten brengen alleen maar ellende. Kijk maar naar Afrika. Daar moorden christenen, moslims en lokale stammen elkaar uit. En wie bracht onder andere het christendom daar? Juist. :{

Gewoon je religie tussen de voordeur en de achterdeur van je eigen huis en kerk houden, en niet daarbuiten. Niks tegen christenen, maar wel tegen dit soort tuig dat de wereld wil veroveren. :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Gary_Oak op 22-01-2011 01:18:30 ]
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:33:42 #2
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_91690272
Terechte klacht.
Sowieso is de slechte invloed van religie altijd het gevolg geweest van het proberen opdringen van de overtuiging, of het bemoeien met andermans leefstijl.
Als religie in de privésfeer wordt uitgeoefend kan het veel minder kwaad, behalve de beperking van ontwikkeling.
This isn't even my final form.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:35:18 #3
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_91690342
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:33 schreef Levolution het volgende:
Terechte klacht.
Sowieso is de slechte invloed van religie altijd het gevolg geweest van het proberen opdringen van de overtuiging, of het bemoeien met andermans leefstijl.
Als religie in de privésfeer wordt uitgeoefend kan het veel minder kwaad, behalve de beperking van ontwikkeling.
Ik ben een groot voorstander van laïcisme. :)
pi_91690410
Rustig maar, het is maar een film.
Jellyfish float by.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:41:03 #5
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_91690581
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:37 schreef BoemBats het volgende:
Neemt niet weg dat dit soort organisaties bestaan. :P
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:41:09 #6
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_91690588
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:35 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik ben een groot voorstander van laïcisme. :)
Dat is gewoon logisch. Helaas denkt niet iedereen er zo over.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:43:51 #7
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_91690684
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:41 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat dit soort organisaties bestaan. :P
Jep, de kindertehuizen in Marokko die onwetende weeskinderen ronselen voor het Christelijke geloof bijvoorbeeld (Village of Hope).
  † In Memoriam † zaterdag 22 januari 2011 @ 00:45:22 #8
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_91690751
De ultieme manier om zieltjes te werven.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:46:02 #9
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_91690775
Kan me nog een discussie op stand.nl ( :') ) herinneren. Iemand die zei dat het enige wat Afrika nog kon redden van de afgrond (was tijdens Live8) evangelie was. Nog nooit zoveel bakken stront over iemand heen zien gaan op een forum.

Trieste lui. Maar jah, zij denken dat ze die mensen redden van een eeuwig leven in de hel, dus als je het van die kant bekijkt kan ik me voorstellen dat ze het goed bedoelen. Aan de andere kant... aan de andere kant... euhm... tjah... zijn het gewoon debielen.
Guanine en Cytosine! *O*
  † In Memoriam † zaterdag 22 januari 2011 @ 00:46:36 #10
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_91690793
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:37 schreef BoemBats het volgende:
O ja, het gaat om een film. :')
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_91691069
jaa alle gggggggggggrrrrrrrrristenen moeten dood ja, allemaal slecht volk alle religies verbieden laat gggggggggggggrrrrrrrrristelijke organisaties verbieden mensen mogen niks vertellen over hun overtuiging vieze gggggggggggrrrrrrrrrrrrrrristenen iets vertellen waar jezelf over na kan denken is slecht alleen atheisme is goed lekker alleen naar jezelf luisteren iedereen om je heen is dom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_91693075
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:28 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik heb dus net Rambo 4 gekeken. 8-) Bazenfilm! _O_

Er is echter één ding van die film waar ik om moet kotsen. Dat is die christelijke hulporganisatie die hulp wou bieden aan Birma. :r

Laat één ding duidelijk zijn: ik heb totaal niets tegen hulporganisaties en mensenrechtenactivisten. Ik heb echter wel iets tegen evangelisten die dit doen onder de naam van mensenrechten. :N Dat je in oorlogsgebieden en ontwikkelingslanden medische hulp wilt bieden, vind ik hartstikke goed! ^O^ Maar ga alsjeblieft niet ondertussen de lokale bevolking proberen te bekeren in ruil voor die hulp. :r Beetje bijbels uitdelen, terwijl je iemand verzorgt, zodat je een dorpje kunt inpalmen. :r Ik vind dat echt smerige en schaamteloze machtsmisbruik. Echt een verzieking voor de lokale cultuur is dat. In Nederland en de rest van het Westen zijn we bang voor islamisering. Maar ik vind dat die christenen hier dan ook net zo goed met hun gore imperialistische poten af moeten blijven van de culturen aan de andere kant van de wereld. Die evangelisten brengen alleen maar ellende. Kijk maar naar Afrika. Daar moorden christenen, moslims en lokale stammen elkaar uit. En wie bracht onder andere het christendom daar? Juist. :{

Gewoon je religie tussen de voordeur en de achterdeur van je eigen huis en kerk houden, en niet daarbuiten. Niks tegen christenen, maar wel tegen dit soort tuig dat de wereld wil veroveren. :r
Amen _O_
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:30:53 #13
286575 Roces18
Chef de party
pi_91697802
Rambo 4 is de allerslechtste man. 1 en 2 ownen vooral die ene in het bos 8-)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91698741
Waar je je maar druk over kan maken.. heb jij er last van? Waarschijnlijk niet. Ga dan ook niet zo lopen zeiken.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:33:53 #15
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_91705707
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:16 schreef Hyundai het volgende:
Waar je je maar druk over kan maken.. heb jij er last van? Waarschijnlijk niet. Ga dan ook niet zo lopen zeiken.
Goed argument man. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')