Ik heb dus net Rambo 4 gekeken.

Bazenfilm!

Er is echter één ding van die film waar ik om moet kotsen. Dat is die christelijke hulporganisatie die hulp wou bieden aan Birma.

Laat één ding duidelijk zijn: ik heb totaal niets tegen hulporganisaties en mensenrechtenactivisten. Ik heb echter wel iets tegen evangelisten die dit doen onder de naam van mensenrechten.

Dat je in oorlogsgebieden en ontwikkelingslanden medische hulp wilt bieden, vind ik hartstikke goed!

Maar ga alsjeblieft niet ondertussen de lokale bevolking proberen te bekeren in ruil voor die hulp.

Beetje bijbels uitdelen, terwijl je iemand verzorgt, zodat je een dorpje kunt inpalmen.

Ik vind dat echt smerige en schaamteloze machtsmisbruik. Echt een verzieking voor de lokale cultuur is dat. In Nederland en de rest van het Westen zijn we bang voor islamisering. Maar ik vind dat die christenen hier dan ook net zo goed met hun gore imperialistische poten af moeten blijven van de culturen aan de andere kant van de wereld. Die evangelisten brengen alleen maar ellende. Kijk maar naar Afrika. Daar moorden christenen, moslims en lokale stammen elkaar uit. En wie bracht onder andere het christendom daar? Juist.

Gewoon je religie tussen de voordeur en de achterdeur van je eigen huis en kerk houden, en niet daarbuiten. Niks tegen christenen, maar wel tegen dit soort tuig dat de wereld wil veroveren.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gary_Oak op 22-01-2011 01:18:30 ]