ehh staan die niet op van die conimex pakjes??? (is zoon indisch/chinees voedsel merk dat altyd in de supermarkt ligt)
quote:Nou graag, ben er al een tijd naar opzoek
Op vrijdag 07 juni 2002 15:46 schreef Koffieboon het volgende:
Kan ik aan me ma vrage want die kan het heel goed koke maar dies er nu niet..
quote:Bami en Nasikruiden van conimex zijn echt niet lekker, zit een raar smaakje aan.
Op vrijdag 07 juni 2002 15:44 schreef Erosjuhhh het volgende:
[offtopic: bami en nasi, die komen uit china toch???? duz waarom, chinese bami en nasi???? ]ehh staan die niet op van die conimex pakjes??? (is zoon indisch/chinees voedsel merk dat altyd in de supermarkt ligt)
Gebruik rijst die je over hebt van de vorige dag. Vers gekookte rijst kan ook, maar zorg dan dat je weinig water gebruikt. De rijst mag namelijk niet te zacht zijn (juist hard). Anders wordt de Nasi niet lekker.
Gebruik NOOOOOOIT nasigoreng kruiden of iets dergelijks! Grote troep! En denk maar niet dat de chinezen dat gebruiken.
Allereerst wat algemene tips:
Gebruik droge lomboks, maak ze fijn met je vingers en meng ze met fijngesnipperde uien. Om de kleur van de nasi mooi rood te krijgen moet je er tijdens het fruiten 1 eetlepel paprikapoeder bijdoen. Koken is een kwestie van intuitie, je moet leren experimenteren. Wat ook lekker is, maar wat weinig mensen weten is op het laatst door de nasi ca. 1 ons geraspte kaas te mengen.
Ok, hier het recept:
gekookte rijst voor 5 personen
1 uit en 1 knoflookpit fijngesneden
1 lombok fijngesneden
1 ons ham, in stukjes gesneden
1 ons vleesrestand, in kleine stukjes gesneden
2 eieren, zout
ca. 125 gr margarine of een mengsel van margarine en reuzel
Vet heet laten worden, uitjes knoflook en lombok fruiten. Uitjes geel? Dan de eieren 1 voor 1 in de pan en roeren door de sambal en uien. Als de stukjes ei goed gaar en droog gebakken zijn, dan vlees erin en ham. die ook meebakken. Gebruik je rauw vlees, dan eerst voorbakken! Nu gas laag en de rijst losmaken als die aan elkaar vastzit. beetje voor beetje in pan en mengen. Afmaken met zout , eventueel wat vetsin en desgewenst kaas en peper erdoor. Op klein vur mengen.
voor de bami moet je iemand anders proberen te strikken, ik moet met de afwas verder
quote:WTF sinds wanneer kan bak jij rijst.
Op vrijdag 07 juni 2002 16:52 schreef pos het volgende:
Bedankt snoeki ik ga het zeker proberen.
Dacht alleen dat de chinesen in een bepaalt soort olie hun rijst bakte?
quote:Als je je rijst niet bakt wordt het nooit nasi
Op vrijdag 07 juni 2002 23:30 schreef O.D.Smolik het volgende:[..]
WTF sinds wanneer kan bak jij rijst.
quote:-mierenneuk-mode on-
Op zondag 09 juni 2002 17:58 schreef pos het volgende:[..]
Als je je rijst niet bakt wordt het nooit nasi
dan blijft het witte rijst
nasi is rijst en nasi goreng is gebakken rijst
-mierenneuk-mode off-
Mijn moeder maakt de heerlijkste bami. Ik weet niet waar je woont, maar in Amsterdam ZO is er een chinese groothandel. Daar kan je allerlei verschillende soorten bami kopen en vervolgens zelf je eigen ding mee doen.
quote:Als je het adres voor me hebt graag
Op zondag 09 juni 2002 22:44 schreef Citroentje het volgende:Mijn moeder maakt de heerlijkste bami. Ik weet niet waar je woont, maar in Amsterdam ZO is er een chinese groothandel. Daar kan je allerlei verschillende soorten bami kopen en vervolgens zelf je eigen ding mee doen.
quote:Die je bij de aangepaste Chinees krijgt (die dikke dus) of echt de Chinese bami, die dunne?
Op vrijdag 07 juni 2002 15:40 schreef pos het volgende:
Ik ben op zoek naar het recept van chinese nasi en bami, dus echt precies zoals je het bij de chinees krijgt. Internet al afgestruind maar niet te vinden.
Iemand??
Just making sure.
quote:En dan noemen wij het Nasi Putih.
Op zondag 09 juni 2002 17:58 schreef pos het volgende:[..]
Als je je rijst niet bakt wordt het nooit nasi
dan blijft het witte rijst
Nasi betekent trouwens "gekookte rijst". Ongekookte rijst (rauw dus in principe) noemt men "beras".
quote:Het gaat me meer om de smaak. Ik kan best goed bami en nasi op z'n indisch maken maar vind het bij de chinees ook erg lekker dus dat wil ik ook eens maken. Maar als je het mocht weten dan graag alletwee de bami soorten en het hele recept
Op maandag 10 juni 2002 10:21 schreef Witchfynder het volgende:Die je bij de aangepaste Chinees krijgt (die dikke dus) of echt de Chinese bami, die dunne?
Just making sure.
[Dit bericht is gewijzigd door pos op 10-06-2002 15:07]
Sorry, maar Nasi is gebakken rijst.quote:Op maandag 24 januari 2005 18:45 schreef Marietje_ het volgende:
大米 (dàmǐ) is rijst in het Chinees, dus ik weet niet waarom je het Indonesische woord nasi gebruikt
En je wil dus weten hoe je rijst kookt?
Sorrie, maar nasi betekent gewoon rijst. Nasi goreng is gebakken rijst.quote:Op maandag 24 januari 2005 22:30 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Sorry, maar Nasi is gebakken rijst.
Precies het is nog steeds relevantquote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:22 schreef Oblivion het volgende:
Ontopic alsjeblieft.![]()
Ondanks dat het topic gekickt is, wil niet zeggen dat de info niet interessant is.![]()
lijkt op de manier waarop ik het klaarmaak, maar doe je er geen kruiden en sambal bij?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 08:37 schreef Sorella het volgende:
Ik gooi altijd trassie in mijn nasi
arachide olie in wok gooien
trassie erbij doen
prei (in kleine stukjes) erbij doen
katenspek (in stukjes) erbij doen
eieren breken en er bij doen
ham ( in kleine stukjes) erbij doen
Bij elke handeling een minuut of twee wachten tot je het volgende erbij doet.
roeren tot het ei gestold is.
gekookte rijst erbij doen.
mijn nasi zonder trassie is geen nasiquote:Op dinsdag 25 januari 2005 08:37 schreef Sorella het volgende:
Ik gooi altijd trassie in mijn nasi
arachide olie in wok gooien
trassie erbij doen
prei (in kleine stukjes) erbij doen
katenspek (in stukjes) erbij doen
eieren breken en er bij doen
ham ( in kleine stukjes) erbij doen
Bij elke handeling een minuut of twee wachten tot je het volgende erbij doet.
roeren tot het ei gestold is.
gekookte rijst erbij doen.
Het is uit gemakzucht en weinig in huis hebben ontstaan. We noemen dit eigenlijk ook nasi kampoeng (made out of scratch), weinig in huis maar toch een lekker warm maaltje.quote:Op donderdag 27 januari 2005 07:55 schreef Troel het volgende:
corned beef door de nasi goreng? Ik ben niet echt een corned beef fan, maar is een varkenslapje niet veeeeeel lekkerder?
nee die troep dat je bij de 'chinees' haalt is een combo van chinees etenen indonesischquote:Op vrijdag 7 juni 2002 15:44 schreef Erosjuhhh het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |