Jij hebt duidelijk nog nooit op het podium gestaanquote:Op zondag 23 januari 2011 21:27 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
gitaristen moeten zelf zorgen dat ze zichzelf kunnen horen, de monitoren zijn daar niet voor bedoeld. Je gaat geen complete mix via de monitoren sturen, je zorgt alleen dat mensen de zang allemaal kunnen horen. Voor gitaristen bestaan versterkers!
Als jij je gitaar hard gaat zetten verneuk je alleen de zaalmix en maak je het onmogelijk voor de geluidsman om zijn werk goed te doen.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:27 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
gitaristen moeten zelf zorgen dat ze zichzelf kunnen horen, de monitoren zijn daar niet voor bedoeld. Je gaat geen complete mix via de monitoren sturen, je zorgt alleen dat mensen de zang allemaal kunnen horen. Voor gitaristen bestaan versterkers!
Thanks man!quote:Op zondag 23 januari 2011 21:18 schreef blckbb het volgende:
Normaal hou ik totaal niet van metal maar dat Conorach klinkt heel aardig moet ik zeggen
Jij hebt duidelijk geen enkel benul van waar monitoren voor bedoeld zijnquote:Op zondag 23 januari 2011 21:27 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Quatsch mit Sossequote:Op zondag 23 januari 2011 21:27 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Als je geen ongeorganiseerde teringherrie op het podium wil hebben begin je daar gewoon niet aanquote:Op zondag 23 januari 2011 21:39 schreef Muchachooo het volgende:
Mensen die hun versterkers niet kunnen richten hier?
Misschien als je 4 full-stacks achter je hebt staan. Anders is het best fijn om gitaar over je monitor te hebben.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:39 schreef Muchachooo het volgende:
Mensen die hun versterkers niet kunnen richten hier?
doet me hier aan denken:quote:
Soms kun je je versterker niet eens ideaal richten omdat het niet past. Ik weet niet wat voor tamme muziek jij maakt, maar wij zijn een drukke band en met 6 man en veel podia zijn gewoon klein of maf opgezet. Als het aan ons lag zetten we alle versterkers sidefill en had de zanger een middencluster boven zijn hoofd, maar die ideale wereld gaat niet op.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:42 schreef Muchachooo het volgende:
Ik heb een 2x12 en ik richt die zo dat ik mijzelf prima kan horen op de plekken waar ik dat wil. Ik heb nog geen enkele geluidsman horen klagen over het volume van mijn versterker en ik heb nooit ruzie gehad met een geluidsman omdat ik mezelf niet kon horen...
quote:Op zondag 23 januari 2011 21:45 schreef wimjongil het volgende:
Kijk, een gitaristenonderbroek!
http://www.asos.com/Paul-(...)0&sort=-1&clr=Purple
Ik keek bij psj op asosquote:Op zondag 23 januari 2011 21:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
WTF was jij aan het zoeken dat jij daarop komt??
Dat dusquote:Op zondag 23 januari 2011 21:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Soms kun je je versterker niet eens ideaal richten omdat het niet past. Ik weet niet wat voor tamme muziek jij maakt, maar wij zijn een drukke band en met 6 man en veel podia zijn gewoon klein of maf opgezet. Als het aan ons lag zetten we alle versterkers sidefill en had de zanger een middencluster boven zijn hoofd, maar die ideale wereld gaat niet op.
Hoe kan je nou optreden zonder monitoring ?quote:Op zondag 23 januari 2011 21:53 schreef Muchachooo het volgende:
ja nouja, ik heb nooit met meer dan 5 man opgetreden, en dan was er óf helemaal geen monitor beschikbaar, óf het was een flink podium
ik een keer of 5 in kleine kroegen die niet ingesteld waren op optredensquote:Op zondag 23 januari 2011 21:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoe kan je nou optreden zonder monitoring ?
Nouja heb ik ook 1 keer gedaan maar dat was in een kraakpand tussen de stinkende kut hippies
In een huiskamer kan datquote:Op zondag 23 januari 2011 21:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoe kan je nou optreden zonder monitoring ?
Nouja heb ik ook 1 keer gedaan maar dat was in een kraakpand tussen de stinkende kut hippies
quote:Op zondag 23 januari 2011 21:02 schreef Witchfynder het volgende:
Mensen hebben best moeite gestoken in een filmpje van ons:
Het monitorgeluid was echt SUPERKUT tijdens dit nummer (de opener). Vandaag het boze handgebaar van de gitarist die echt helemaal niks van zijn eigen spel hoorde. Ik hoorde mezelf en de drums, verder niks. De break ging niet zo lekker daardoor
.
Hierna ff de monitorman het vuur aan de schenen gelegd. Daarna ging hij na elk nummer vragen of het nog goed was. Hij was zeker bang gelyncht te worden ofzo.
Ik hoorde vanmiddag dat de Baroeg 80 bezoekers had verwacht, maar er 181 zijn op komen dagen.
Ja daar kwam het wel op neerquote:
Lijkt me echt waardeloos als zanger zijnde.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:56 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ik een keer of 5 in kleine kroegen die niet ingesteld waren op optredens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |