abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91619124
Wij geven onze stagiaires overigens alle ruimte om dingen te leren en zich te ontwikkelen. Maar boekjes inbinden etc. Doe ik zelf ook nog regelmatig en koffie halen ook. Eerst de basisdingen goed doen en daarna laten zien wat je kunt en waar we je kunnen helpen.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_91619131
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal niet te beroerd om rotklusjes te doen en zie juist daarin de manier om mij in the picture te werken. Maar ik kan me ook voorstellen dat je als stagair(e) bij een bedrijf werkt om ervaring in de branche op te doen je behoorlijk baalt als je alleen maar koffie haalt, kopieert en schoonmaakt, bijvoorbeeld.
Als dat het enige is wat ik zou moeten doen zou ik snel weg zijn ja :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_91619155
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal niet te beroerd om rotklusjes te doen en zie juist daarin de manier om mij in the picture te werken. Maar ik kan me ook voorstellen dat je als stagair(e) bij een bedrijf werkt om ervaring in de branche op te doen je behoorlijk baalt als je alleen maar koffie haalt, kopieert en schoonmaakt, bijvoorbeeld.
Zolang niet heel je stageperiode er zo uit ziet. :) Er zijn zat bedrijven die hun stagiaire echt als voetveeg gebruiken. Hoewel je daar als stagiaire ook weer je mond over open moet trekken.
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:06:11 #279
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_91619171
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:03 schreef Ripley het volgende:

[..]

Als mijn stagiaire een opdracht moet doen, dan moet dat en help ik daarbij. Maar bij voorkeur buiten werktijd en op tijden dat het uitkomt, binnen werktijd is het absoluut geen vanzelfsprekendheid.

100% van de studenten vindt hun onderzoek nuttig voor het bedrijf, ik denk dat de bedrijven daar heel anders over denken. Het is veelal een noodzakelijk kwaad.
Je vergeet hierin alleen dat in mijn geval de stagebegeleider met een opdracht is gekomen. Een opdracht die hij nuttig acht voor zijn bedrijf en waarmee ik mijn stage doelen kan formuleren.

En veel studenten denken dat hun onderzoek nuttig is omdat ze dat wordt voorgehouden door school. Je MOET gewoon een stage opdracht doen, anders haal je je stage niet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:07:26 #280
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_91619228
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zolang niet heel je stageperiode er zo uit ziet. :) Er zijn zat bedrijven die hun stagiaire echt als voetveeg gebruiken. Hoewel je daar als stagiaire ook weer je mond over open moet trekken.
En op dat laatste doel ik. En uiteraard moet je dan je mond open trekken, maar niet iedereen durft dat.

Er zijn gewoon concessies die van beide kanten gedaan moeten worden en ben je daartoe niet bereid als bedrijf, dan moet je geen stagair(e) aannemen.
pi_91619234
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je MOET gewoon een stage opdracht doen, anders haal je je stage niet.
Een stageopdracht? Ik heb er in totaal 15-20 ofzo + afstudeeronderzoek + leerdoelen etc.
Ach, komt goed.
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:08:14 #282
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_91619272
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:07 schreef vencodark het volgende:

[..]

Een stageopdracht? Ik heb er in totaal 15-20 ofzo + afstudeeronderzoek + leerdoelen etc.
Ach, komt goed.
Die opdracht bestaat uit onderdelen, maar dat doet in deze discussie imo niet echt ter zake :)
pi_91619329
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:08 schreef Samzz het volgende:

[..]

Die opdracht bestaat uit onderdelen, maar dat doet in deze discussie imo niet echt ter zake :)
Oh ik wilde er ook geen punt ter discussie van maken hoor. :+
pi_91619353
zo ik ben er weer even.. :)
pi_91619354
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 17:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je vergeet hierin alleen dat in mijn geval de stagebegeleider met een opdracht is gekomen. Een opdracht die hij nuttig acht voor zijn bedrijf en waarmee ik mijn stage doelen kan formuleren.

En veel studenten denken dat hun onderzoek nuttig is omdat ze dat wordt voorgehouden door school. Je MOET gewoon een stage opdracht doen, anders haal je je stage niet.
Dat weetik, daarom is het een noodzakelijk kwaad. Maar ondanks het feit dat ik dat weet en stagiais erin probeer te helpen, krijg 2 of3keer per jaar zo'n onderzoek en is dat dus meestal niet dat je zegt enorm nuttig.

Wij zijn superlief voor onze stagiaires en iedereen wil ook blijven, maar er is gewoon meer dan genoeg werk. Schoolwerk komt op de tweede plak en als je er geen tijd voor hebt los je het zelf maar op.
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:09:59 #286
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_91619355
Ja, ik ga mijn contracten uitprinten voor morgen en ma helpen met het eten.

Tschüss :W
pi_91619376
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:09 schreef Samzz het volgende:
Ja, ik ga mijn contracten uitprinten voor morgen en ma helpen met het eten.

Tschüss :W
doeiiiiiiiii :W
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:10:46 #288
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_91619389
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh ik wilde er ook geen punt ter discussie van maken hoor. :+
My bet!

quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:09 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat weetik, daarom is het een noodzakelijk kwaad. Maar ondanks het feit dat ik dat weet en stagiais erin probeer te helpen, krijg 2 of3keer per jaar zo'n onderzoek en is dat dus meestal niet dat je zegt enorm nuttig.

Wij zijn superlief voor onze stagiaires en iedereen wil ook blijven, maar er is gewoon meer dan genoeg werk. Schoolwerk komt op de tweede plak en als je er geen tijd voor hebt los je het zelf maar op.
Dan zijn we het redelijk eens :)
pi_91619402
oO<
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_91619413
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:11 schreef Kluts het volgende:
oO<
Chick!
pi_91619488
Pfff, typen op de ipad doet mijn spelling geen goed :D
pi_91619506
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:54 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nee, dan had ik geen stagiaire gehad. Een stage is voor jou om ervaring op te doen in de echte wereld en voor het bedrijf om ondersteuning te hebben. Je verslag of onderzoek of wat het ook is doe je in je vrije tijd.
vanuit onze opleiding kregen wij destijds juist mee dat we ervoor moesten waken om als fulltime kracht gezien te worden. We werden betaald voor 1 dag "productie" per week, de rest was om te leren en daar hoorde de opdrachten van school (incl verslag) ook bij.
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
pi_91619542
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:13 schreef Ripley het volgende:
Pfff, typen op de ipad doet mijn spelling geen goed :D
hahaha...typen op al die aplle mobiele apparaten met touchscreen is lollig :Y vooral als die automatische controle aanstaat _O- je krijgt de meest rare woorden.
pi_91619580
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:14 schreef cafpow het volgende:
hahaha...typen op al die aplle mobiele apparaten met touchscreen is lollig :Y vooral als die automatische controle aanstaat _O- je krijgt de meest rare woorden.
Ik zie het. :+
pi_91619595
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:13 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

vanuit onze opleiding kregen wij destijds juist mee dat we ervoor moesten waken om als fulltime kracht gezien te worden. We werden betaald voor 1 dag "productie" per week, de rest was om te leren en daar hoorde de opdrachten van school (incl verslag) ook bij.
Aan de andere kant, een bedrijf is niet zoals school. En je loopt tenslotte ook stage om te ontdekken hoe jouw studie nou in de praktijk werkt. Daar hoort working life ook een beetje bij.

Hoewel ik ook bij bedrijven gewerkt heb waar studenten uitgebuit werden.
pi_91619621
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:14 schreef Techno het volgende:

[..]

Ik zie het. :+
o, dat is lastig want ik zit nu op de laptop :7 dus dat was gewoon een typfout :@
pi_91619674
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 17:13 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

Daar heb ik niks aan, dus dan gaat het over. Leren doe je maar in andermans tijd.
pi_91619719
Al mogen van mij de stageopdrachten wel minder. Leerdoelen werken prettiger en als je een beetje mee kan draaien op je stage, heb je genoeg werkzaamheden zonder speciale opdrachten.
Of zie ik dat verkeerd?
pi_91619741
Nee, laat me dat anders uitleggen. Je leert juist enorm veel met serieus meedraaienin een bedrijf. Inmijn eerste jaar werken heb ikmeergeleerd dan in mijn studie ofin ieder geval anderedingen.
pi_91619768
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:17 schreef vencodark het volgende:
Al mogen van mij de stageopdrachten wel minder. Leerdoelen werken prettiger en als je een beetje mee kan draaien op je stage, heb je genoeg werkzaamheden zonder speciale opdrachten.
Of zie ik dat verkeerd?
Ik denk dat je idd meer leert van het meedraaien dan van het maken van opdrachten, die krijg je op school al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')