Als dat het enige is wat ik zou moeten doen zou ik snel weg zijn jaquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal niet te beroerd om rotklusjes te doen en zie juist daarin de manier om mij in the picture te werken. Maar ik kan me ook voorstellen dat je als stagair(e) bij een bedrijf werkt om ervaring in de branche op te doen je behoorlijk baalt als je alleen maar koffie haalt, kopieert en schoonmaakt, bijvoorbeeld.
Zolang niet heel je stageperiode er zo uit ziet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal niet te beroerd om rotklusjes te doen en zie juist daarin de manier om mij in the picture te werken. Maar ik kan me ook voorstellen dat je als stagair(e) bij een bedrijf werkt om ervaring in de branche op te doen je behoorlijk baalt als je alleen maar koffie haalt, kopieert en schoonmaakt, bijvoorbeeld.
Je vergeet hierin alleen dat in mijn geval de stagebegeleider met een opdracht is gekomen. Een opdracht die hij nuttig acht voor zijn bedrijf en waarmee ik mijn stage doelen kan formuleren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:03 schreef Ripley het volgende:
[..]
Als mijn stagiaire een opdracht moet doen, dan moet dat en help ik daarbij. Maar bij voorkeur buiten werktijd en op tijden dat het uitkomt, binnen werktijd is het absoluut geen vanzelfsprekendheid.
100% van de studenten vindt hun onderzoek nuttig voor het bedrijf, ik denk dat de bedrijven daar heel anders over denken. Het is veelal een noodzakelijk kwaad.
En op dat laatste doel ik. En uiteraard moet je dan je mond open trekken, maar niet iedereen durft dat.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zolang niet heel je stageperiode er zo uit ziet.Er zijn zat bedrijven die hun stagiaire echt als voetveeg gebruiken. Hoewel je daar als stagiaire ook weer je mond over open moet trekken.
Een stageopdracht? Ik heb er in totaal 15-20 ofzo + afstudeeronderzoek + leerdoelen etc.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je MOET gewoon een stage opdracht doen, anders haal je je stage niet.
Die opdracht bestaat uit onderdelen, maar dat doet in deze discussie imo niet echt ter zakequote:Op donderdag 20 januari 2011 17:07 schreef vencodark het volgende:
[..]
Een stageopdracht? Ik heb er in totaal 15-20 ofzo + afstudeeronderzoek + leerdoelen etc.
Ach, komt goed.
Oh ik wilde er ook geen punt ter discussie van maken hoor.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:08 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die opdracht bestaat uit onderdelen, maar dat doet in deze discussie imo niet echt ter zake
Dat weetik, daarom is het een noodzakelijk kwaad. Maar ondanks het feit dat ik dat weet en stagiais erin probeer te helpen, krijg 2 of3keer per jaar zo'n onderzoek en is dat dus meestal niet dat je zegt enorm nuttig.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je vergeet hierin alleen dat in mijn geval de stagebegeleider met een opdracht is gekomen. Een opdracht die hij nuttig acht voor zijn bedrijf en waarmee ik mijn stage doelen kan formuleren.
En veel studenten denken dat hun onderzoek nuttig is omdat ze dat wordt voorgehouden door school. Je MOET gewoon een stage opdracht doen, anders haal je je stage niet.
doeiiiiiiiiiquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:09 schreef Samzz het volgende:
Ja, ik ga mijn contracten uitprinten voor morgen en ma helpen met het eten.
Tschüss
My bet!quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh ik wilde er ook geen punt ter discussie van maken hoor.
Dan zijn we het redelijk eensquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:09 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat weetik, daarom is het een noodzakelijk kwaad. Maar ondanks het feit dat ik dat weet en stagiais erin probeer te helpen, krijg 2 of3keer per jaar zo'n onderzoek en is dat dus meestal niet dat je zegt enorm nuttig.
Wij zijn superlief voor onze stagiaires en iedereen wil ook blijven, maar er is gewoon meer dan genoeg werk. Schoolwerk komt op de tweede plak en als je er geen tijd voor hebt los je het zelf maar op.
vanuit onze opleiding kregen wij destijds juist mee dat we ervoor moesten waken om als fulltime kracht gezien te worden. We werden betaald voor 1 dag "productie" per week, de rest was om te leren en daar hoorde de opdrachten van school (incl verslag) ook bij.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:54 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee, dan had ik geen stagiaire gehad. Een stage is voor jou om ervaring op te doen in de echte wereld en voor het bedrijf om ondersteuning te hebben. Je verslag of onderzoek of wat het ook is doe je in je vrije tijd.
hahaha...typen op al die aplle mobiele apparaten met touchscreen is lolligquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:13 schreef Ripley het volgende:
Pfff, typen op de ipad doet mijn spelling geen goed
Ik zie het.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:14 schreef cafpow het volgende:
hahaha...typen op al die aplle mobiele apparaten met touchscreen is lolligvooral als die automatische controle aanstaat
je krijgt de meest rare woorden.
Aan de andere kant, een bedrijf is niet zoals school. En je loopt tenslotte ook stage om te ontdekken hoe jouw studie nou in de praktijk werkt. Daar hoort working life ook een beetje bij.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:13 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
vanuit onze opleiding kregen wij destijds juist mee dat we ervoor moesten waken om als fulltime kracht gezien te worden. We werden betaald voor 1 dag "productie" per week, de rest was om te leren en daar hoorde de opdrachten van school (incl verslag) ook bij.
Daar heb ik niks aan, dus dan gaat het over. Leren doe je maar in andermans tijd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:13 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
vanuit onze opleiding kregen wij destijds juist mee dat we ervoor moesten waken om als fulltime kracht gezien te worden. We werden betaald voor 1 dag "productie" per week, de rest was om te leren en daar hoorde de opdrachten van school (incl verslag) ook bij.
Ik denk dat je idd meer leert van het meedraaien dan van het maken van opdrachten, die krijg je op school al.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:17 schreef vencodark het volgende:
Al mogen van mij de stageopdrachten wel minder. Leerdoelen werken prettiger en als je een beetje mee kan draaien op je stage, heb je genoeg werkzaamheden zonder speciale opdrachten.
Of zie ik dat verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |